• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad pół miliona na remont kładki na Zaspie

Maciej Korolczuk
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
  • Schody trzeba wyremontować w pilnym trybie, bo w przeciwnym razie obiektowi grozi wyłączenie z użytkowania.
  • Ostatecznie kładka ma zniknąć z krajobrazu Zaspy. Pierwszy etap jej wyburzenia nie nastąpi raczej w tym roku.
  • Urzędnicy przyznają, że schody znajdują się w złym stanie technicznym i w przyszłości mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.
  • Niemal dosłownie - obiekt z lat 70. XX wieku sypie się w oczach.

Trzy oferty wpłynęły na przetarg demontażu i wykonania nowych schodów na kładkę dla pieszych na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Miasto chce na ten cel przeznaczyć 550 tys. zł. Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, zanim to nastąpi trzeba zmodernizować prowadzące na nią schody, które obecnie są w złym stanie technicznym i mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.



Jaki wariant co do przyszłości kładki powinni wybrać i zrealizować urzędnicy?

O konieczności wyremontowania schodów na kładkę informowaliśmy na początku miesiąca. Miasto musi zdemontować schody od północnej strony, bo ani te prowadzące od Parku im. Jana Pawła II, ani te od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego nie nadają się do dalszej eksploatacji.

Na przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie złożyły oferty wyższe niż środki, jakimi dysponuje miasto. Najniższa oferta wynosi 698 tys. zł, najwyższa - 1,05 mln zł. Urzędnicy na remont mają ok. 550 tys. zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, ale już wiadomo, że trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki na remont.

Prawdopodobnie brakującą kwotę - jak zwykle w takich przypadkach - trzeba będzie przesunąć z innych planowanych inwestycji, bo schody nie tyle powinny, co muszą zostać wyremontowane. W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.

Urzędnicy przyznają, że obiekt z każdym rokiem znajduje się w coraz gorszym stanie, a jego utrzymanie pochłania coraz większe środki. Dlatego, by ograniczyć koszty, jakie generują naprawy i remonty kładki, od dwóch lat trwają przymiarki do jej zburzenia.

Przesuń aby
porównać

- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Aby budżet miasta mógł udźwignąć finansowo całe przedsięwzięcie, wyburzenie kładki podzielono na etapy. Wiadomo, że w tegorocznym budżecie nie przewidziano środków na realizację nawet pierwszego z nich. Urzędnicy szacują, że wyburzenie kładki, wywiezienie i utylizacja gruzu może kosztować kilka milionów złotych.

Przypomnijmy, że kładka powstała w latach 70. XX wieku i miała służyć klientom centrum handlowego, które ostatecznie nigdy nie powstało.

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • Kladka ....

    Po co? Rozebrać. !!!

    • 9 7

  • zostawić kładkę (2)

    Zostawcie kładkę. To jedyna trasa między Wrzeszczem a Przymorzem ktora mozna przejechac spokojnie. Za komuny budowali kladki przejscia podziemne itp. A teraz nap... swiatel i cale miasto stoi !!!

    • 21 5

    • Jasne. Ludzie będą chodzić tunelami i kładkami aby blachosmrody mogły spokojne jechać. (1)

      Wszystkie te tunele powinny być zasypane i zrobione normalne przejścia.

      • 5 5

      • tak tak

        "stop blachosmrodom", "będzie mevo to zobaczysz", "precz z przejściami podziemnymi", "precz z kładkami", "wsiądź na rower albo pieszo", "d*py nie ruszasz z samochodu", itd...
        FRAG z jego przedstawicielkiem Karolkiem ze "zwyrole-peel" się chyba niektórym za bardzo udzielił.

        • 4 0

  • Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, ??? (1)

    Jakim prawem szasta się publicznymi podatkami ? Ktos te kładkę projektował, zatwierdzał, budował,... a następnie sprawia ona bezkolizyjne przejście na drugą stronę do tramwaju,.. a że okradziono fundusz europejski budując dwie windy nie w tym miejscu gdzie byłyby ciągle wykorzystane(tj. od ul.Burzyńskiego i Dywizjonów 303) to nie trzeba burzyć kładki tylko odpowiednio rozliczyć - ukarać decydenta, który dokonał skoku na fundusz.

    • 17 2

    • Ten najważniejszy decydent

      już nie żyje....

      • 3 3

  • Będzie przejście naziemne jak na Jana Pawła (3)

    czyli miasto stawia na selekcję naturalną geriatrycznej lekko zaspy brawo

    • 15 3

    • Czy np. na Przymorzu lub Żbiance taka selekcja nastąpiła? Tam same przejścia ze światłami. (1)

      Nie chrzań pan głupot i tyle.

      • 5 2

      • To przeanalizuj ile było wypadków

        z tramwajem koło auchan na przymorzu.
        A teraz powiedz ile było wypadków na przystanku pod kładką...

        • 3 0

    • Stawia na normalność. Tylko pytanie czemu z takim opóźnieniem

      • 0 2

  • ukochana przez biuralistów "wyuczona bezradność"

    Jest obligo, to trzeba robić, zasypując niekompetencję workiem kasy.
    Jest to demoralizujące i korupcjogenne. Po prostu opłaca sie chodować takie sytuacje, gdzie urzędnik płacze ale musi... No on musi, musi zadbać o tego mieszkańca aby się pod nim kładka nie zawaliła... Bo inaczej Ziobro osobiście do tiury go zawlecze wraz z cała Radą Miasta.
    A że dziesiątki lat blokował remont i zaniedbał? Kogo to obchodzi?!
    Czy widzicie, w co się zdegenerowała "samorządność"?
    W "realsocjalizm" rodem ze spółdzielni mieszkaniowej, gdzie zarząd jest poza i ponad prawem, rozsądkiem i jakąkolwiek racjonalnością...

    Liczy się tylko "nadbudowa" i jej żądania...

    • 9 1

  • Do autora artykułu

    Kładka na Zaspie powstała na początku lat 80..

    Powstała w 1983 r., jednak częściowo gotowa (przęsło ze schodami na przystanki) była już we wrześniu poprzedniego roku.

    • 3 0

  • Wow (3)

    A nie można by tak uspokoić do 50 km/h chłopską i zrobić tam normalne, ludzkie, przejście dla pieszych? Przecież na każdym innym fragmencie tej ulicy tak jest i jakoś da się przejechać. Po co taki kawałek autostrady przez miasto? Wystarczyłoby jeszcze kasy na remont chodnika i nawierzchni

    • 4 11

    • św przepustowość rządzi.

      W normalnym cywilizowanym mieście tak by zrobiono ale to Gdańsk.
      Tu prawo do szybkiego przemieszczania się gratem ponad przepisową prędkość jest ważniejsze od innych praw.

      • 4 6

    • Ale z was czopki. (1)

      Nie chodzi o jazdę z prędkością 50km/h albo 100km/h tylko o płynność ruchu. Jak dla mnie może być wszędzie ograniczenie do 30km/h byleby nie zatrzymywać się co 50m, ruszać, stawać, znowu ruszać... a tyle się mówi o ekologii...

      • 6 0

      • Do nich to nie dotrze. Oni widzą tylko blachosmrody i szroty. No, jeszcze swoje dwa pedały ewentualnie.

        • 4 0

  • Proponuję jeszcze zlikwidowaś Błędnik (1)

    I zrobić przejście i przejazd przez tory. Będzie taniej niż utrzymanie wiaduktu a piesi, kolej i samochody niech wzajemnie na siebie uważają. Taka sama logika.

    • 13 4

    • Idealne porównanie ich logiki.

      Nic dodać, nic ująć... eh

      • 7 1

  • Za komuny inżynierowie mieli więcej rozumu niż dzisiaj całe to bractwo które decyduje o rozbieraniu .

    Człowiek z podstawowym wykształceniem po jednym spojrzeniu na ten projekt stwierdzi, że tu nie chodzi o to , żeby coś poprawić. Chodzi o to , aby zepsuć i zarobić kasę. Mieszkańców mają gdzieś jak zawsze.

    • 14 2

  • OLO

    Nowa wersja po rozbiórce to największa głupota ! Bezpieczne przejście z każdej strony dla dzieci góra ! Miasto ma w d*pie dobro mieszkanców ! tylko uwzględnia checi nowego dewelopera ! Jest cos co mozna zadbać co roku małym kosztem i bedzie na lata ! ale po co lepiej zaorać wydać cudze i postawić pasy i kolejne swiatla ! zobaczymy jak sie zaraz korki zrobią i jak będą potrącenia setek dzieci i starszych chodzących tam codziennie !

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane