- 1 Zabójstwo 28-latka. Znicze w miejscu zbrodni (138 opinii)
- 2 Gdzie wyrzucać paragony i karton po mleku? (254 opinie)
- 3 To on miał zadać śmietelny cios nożem (385 opinii)
- 4 Sprzeczka podczas wspólnego gotowania (85 opinii)
- 5 Wąż uciekinier był pod maską BMW (66 opinii)
- 6 Huk silników zakłóca im życie (349 opinii)
Port instalacyjny w Gdyni na początek tymczasowy
Na początek powstanie port tymczasowy, a dopiero w potem port docelowy. W taki sposób władze Portu Gdynia postanowiły rozwiązać problem usytuowania portu instalacyjnego pod budowę farm wiatrowych na Bałtyku. Pierwszy może być gotowy już w 2024 roku, drugi dopiero w 2026 roku.
W pierwszej wersji port instalacyjny Portu Gdynia miał powstać na terenach zajmowanych przez PGZ Stocznię Wojenną
Czytaj też:
Port Gdynia wciąż szuka miejsca na port instalacyjny, a konkurencja nie śpi
Port tymczasowy w oparciu o posiadaną już infrastrukturę
W miniony piątek uchwałę w sprawie ulokowania portu instalacyjnego w Gdyni ogłosiła Rada Ministrów. Poinformowano też, że inwestycja miałaby być finansowana z Krajowego Planu Odbudowy. Niestety to nie rozwiązuje problemu z ulokowaniem tej inwestycji na obszarze, którym dysponuje gdyński port. Wydaje się, że władze Portu znalazły jednak wyjście... tymczasowe.
Czytaj też:
Szef klubu PiS w Gdańsku został wiceprezesem w Porcie Gdynia
Najpierw ma powstać tymczasowy port instalacyjny rozproszony w różnych częściach Portu, a potem docelowy (na pirsie planowanego Portu Zewnętrznego). Przypomnijmy: według koncepcji Port Zewnętrzny ma być przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego
- W etapie tymczasowym możliwe jest przeładowywanie pewnej niewielkiej liczby elementów offshorowych w okolicach zachodniej części Portu. Wykorzystywane byłoby do tego nabrzeże Bułgarskie
Docelowym rozwiązaniem jest zlokalizowanie odpowiedniego i spełniającego wszystkie wymagania techniczne i nawigacyjne terminalu offshore na Porcie Zewnętrznym.
Czytaj też:
Cztery oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni
Dwa warianty oznaczają wyższe koszty
Port tymczasowy, rozproszony w różnych częściach portu, byłby gotowy w 2024 roku, najpóźniej w 2025 roku. Port docelowy ma powstać w 2026 roku.
Niestety takie rozwiązanie może podwyższyć koszty całego przedsięwzięcia, czyli udziału Portu Gdynia w procesie posadawiania farm wiatrowych na morzu. Przygotowanie tymczasowego portu instalacyjnego przecież też będzie kosztować. Ile?
- W tym wariancie staramy się zminimalizować koszty potencjalnego dostosowania infrastruktury do wymogów offshore. Takie rozwiązanie dotyczyć może budowy bardzo małej farmy (np. kilkanaście wiatraków) lub też startu budowy większej farmy - dodaje Maciej Krzesiński.
Kompleksowy port instalacyjny wraz z całą infrastrukturą to koszt około 1 mld 200 mln złotych. Natomiast rozwiązanie tymczasowe kosztowałoby wielokrotnie mniej, ale - jak przyznał dyrektor Krzesiński - na razie Port wciąż szacuje, jakie środki będą na to potrzebne.
Pytanie, czy takie tymczasowe, skromniejsze rozwiązanie zadowoli firmy zaangażowane w budowę farm wiatrowych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-03 19:37
(3)
oczywiście lobby portu w Gdańsku w postaci m.in. redaktora będzie tworzyła zdania ze znakiem zapytania. To naturalne. W każdym przypadku strona czująca sie pokrzywdzona po ogłoszeniu wyników sugeruje stan niepewności. Taka natura ludzka. Ludzie, ciszcie się. Lepiej Gdynia niż inne porty europejskie.
- 23 5
-
2021-08-05 15:28
Ale ubaw
Port Gdansk pokrzywdzony??? ale sie uśmiałem ten kompleks Portu Gdynia zadziwia o Gdansk sie nie martwcie, robi ponad 2 razy tyle przeładunków co Gdynia, a będzie robił 3 razy tyle co GA właśnie dzięki temu, co rzekomo miało by go krzywdzić dzięki za ten komentarz, do niedzieli będę sobie humor poprawiał wspominając
- 0 1
-
2021-08-03 20:26
(1)
Łeba jest bliżej
- 3 1
-
2021-08-03 23:02
Bornholm też
A Gdańsk będzie miał bekę...
Parę "sznureczków" w KE?- 3 0
-
2021-08-04 09:24
Nierealne terminy inwestycji
To już od samego początku było wiadome, że terminal nie będzie gotowy na czas. Rząd chce stawiać pierwsze wiatraki na morzu w 2024, co daje nam 3 lata na postawienie czegokolwiek w porcie. Teraz szuka się panicznie rozwiązania na chwile byle coś było. Do D z takimi pomysłami.
- 11 2
-
2021-08-03 23:26
(1)
Jeszcze parę lat minie zanim powstanie Port Zewnętrzny, a do tego czasu zostaną już wybudowane farmy wiatrowe na Bałtyku i pewnie już trochę czasu będą pracowały, a co za tym idzie, cała obsługa będzie musiała mieć gdzieś swoje zaplecze.
Oczywiście nie u nas, bo coś się pomyliło i zamiast budować nabrzeża do obsługi, to sprzedano jeJeszcze parę lat minie zanim powstanie Port Zewnętrzny, a do tego czasu zostaną już wybudowane farmy wiatrowe na Bałtyku i pewnie już trochę czasu będą pracowały, a co za tym idzie, cała obsługa będzie musiała mieć gdzieś swoje zaplecze.
Oczywiście nie u nas, bo coś się pomyliło i zamiast budować nabrzeża do obsługi, to sprzedano je deweloperom i powstaną super bloki między torami i obok hałd węgla. Ajajaj nie tak miało być, ale kto by się tam przejmował, najwyżej zrobi się port w Mechelinkach- 14 3
-
2021-08-04 11:31
Portu zewnetrznego w Gdyni nie bedzie.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.