- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (55 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (69 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Znikają hale przy Trakcie św. Wojciecha
18 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat)
Atrakcyjnie położony teren przy Trakcie św. Wojciecha, tuż przed wjazdem na wiadukt Biskupia Górka, ma nowego właściciela, który już zaczął porządkować działkę i wyburzył część obiektów. Firma Metalzbyt nie chce na razie zdradzać, co tam powstanie. Nieoficjalnie: może to być market budowlany tej sieci.
Nie ma po czym płakać: były to głównie niewielkie obiekty blaszane i murowane, stanowiące różnego rodzaju składy budowlane i magazyny.
Obecnie właścicielem tego terenu jest gdańska firma Metalzbyt, która działa na rynku od 1946 roku.
Pierwszy sklep tej marki miał powierzchnię niespełna 100 m kw. W 2019 roku otwarto nowy market budowlany, już o powierzchni ponad 1 tys. m kw. Znajduje się on niemal w centrum Gdańska, przy ul. Wiesława
Kolejny market budowlany?
Teraz Metalzbyt, który posiada sześć oddziałów - od Wejherowa po Elbląg - planuje dalszy rozwój również w samym Gdańsku.
- Teren został kupiony w celach inwestycyjnych. Porządkujemy i wyburzamy część obiektów, na co mamy pozwolenie - mówi Szymon Krupnik, kierownik ds. rozwoju w Metalzbycie. - W tym momencie jest za wcześnie, by mówić, co tam powstanie. Na pewno nie będzie to hala produkcyjna czy zabudowa mieszkaniowa.
Nieoficjalnie mówi się, że może tam powstać kolejny market budowlany tej marki.
Deweloper też ma tam ziemię
Co ciekawe, użytkownikiem wieczystym sąsiednich dwóch działek
- Invest Komfort nie ma obecnie żadnych planów związanych z zagospodarowaniem tych działek - mówi Marta Szymczak, rzecznik firmy.
Miejscowy plan nieuchwalony od 11 lat
Warto dodać, że dla tego miejsca nie ma żadnego miejscowego planu, mimo że prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku. Wynika to zapewne z tego, że obejmuje on bardzo duży obszar, w którym zawiera się również Czerwony Most, czyli "mityczny" już dzisiaj węzeł przesiadkowy.
Jeśli kiedykolwiek powstanie, to w myśl zapisów nowego studium zagospodarowania miasta z 2017 roku będzie jedynie zwykłym przystankiem kolejowym.
Czerwony Most miał być nowym centrum komunikacyjnym
Tak pisaliśmy w 2010 roku. Rewolucyjna wizja dla Gdańska: centrum komunikacyjne miasta miałoby znaleźć się między Starym Przedmieściem a Orunią. Węzeł integracyjny "Czerwony Most" nie powstanie jednak wcześniej niż za kilkanaście lat.
Czytaj więcej:
Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat