- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Półmetek przebudowy portu jachtowego w Górkach Zachodnich
Na terenie Górek Zachodnich, a dokładnie w okolicy mariny przy ul. Przełom 22, trwają prace związane z rozbudową i powiększeniem portu jachtowego. Dotąd udało się już zakończyć prawie wszystkie prace rozbiórkowe. Obecnie trwa wzmacnianie nabrzeży. Roboty budowlane rozpoczęły się we wrześniu 2021 r. i zgodnie z umową powinny potrwać 12 miesięcy.
Do majowego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska stanęło ośmiu oferentów. Najniższa zaproponowana przez nich kwota wyniosła 19 mln 493 tys. zł, z kolei najwyższa - 27 mln 785 tys. zł.
- ETP S.A. z Katowic - 27 785 700 zł,
- Konsorcjum, którego liderem jest Roverpol Sp. z o.o. wraz z Rover Maritime S.L. - Partner Hiszpania - 24 969 000 zł,
- STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa - 26 411 621,24,
- MELBUD S.A. z Grudziądza - 26 048 103,44,
- Konsorcjum, którego liderem jest PROS POLAND Sp. z o.o. z Sopotu oraz ZPW H-BUD Hieronim Szukalski z Sopotu - 19 803 000 zł,
- PORR S.A. z Warszawy - 23 414 242,85 zł,
- NDI Spółka Akcyjna z Sopotu - 18 567 254,81 zł,
- ERBUD S.A. z Warszawy - 19 493 519,14 zł.
Zamawiający na ten cel przeznaczył 19,4 mln zł, dlatego też umowę podpisano - ze znaną w Trójmieście - firmą NDI S.A. z Sopotu.
- Umowa przewiduje realizację prac zarówno na lądzie, jak i na wodzie. Na realizację całego zakresu zadania wykonawca robót firma NDI S.A. z Sopotu ma 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, tj. od 9 września. Koszt prac to ponad 18,5 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 12 mln zł - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja została podzielona na dwa etapy
Obecnie na placu budowy końca dobiegają prace rozbiórkowe związane z demontażem m.in. drewnianych pomostów czy zniszczonych pali cumowniczych. Rozpoczęły się także prace związane ze wzmacnianiem nabrzeży. Obecnie wykonywane są wzdłuż nich ścianki szczelne.
- Wśród robót do realizacji "na lądzie" jest m.in. wykonanie ścian oporowych (przeciwpowodziowych), demontaż istniejącego żurawia i montaż nowego na nabrzeżu "S". Wybudowany zostanie fragment kanalizacji sanitarnej od punktu odbioru ścieków do zbiornika bezodpływowego, fragment sieci energetycznej, kanalizacja kablowa oraz teletechniczna. Teren zostanie oświetlony, planowane jest także wykonanie nowej nawierzchni i trawników oraz małej architektury - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Działania na wodzie
Do zadań wykonawcy "na wodzie" wykonano już rozbiórkę starych drewnianych pomostów. Niebawem rozpocznie się budowa nowych, pływających pomostów oraz falochronu. Prowadzone będą także m.in. roboty czerpalne w basenie portu jachtowego i akwenie Wisły Śmiałej. Planowane jest również wykonywanie badań jakości czystości osadów dennych oraz urobku. Przebudowane zostaną nabrzeża "W", "S", "N" oraz pirs "E".
- Wykonawca robót musi zadbać również o wyposażenie nabrzeża, w tym m.in. pachoły cumownicze, drabinki włazowe, odbojnice, stojaki na koło ratunkowe, postumenty oświetleniowe zasilające wyposażone w gniazda elektryczne i zawory wodne. Pojawi się też sprzęt ratowniczych i rampa dla osób niepełnosprawnych - kończy Aneta Niezgoda.
Po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji na terenie portu będzie mogło cumować ponad 180 jednostek pływających.
Rozbudowa mariny w Górkach Zachodnich to część większego projektu
Termin realizacji drugiego etapu rozbudowy przystani w Górkach Zachodnich nie został precyzyjnie określony.
- To sprawa dalszej przyszłości - przyznają urzędnicy.
Przedsięwzięcie zostało ujęte do realizacji w ramach Programu Strategicznego Województwa Pomorskiego pn. "Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej". Ponadto budowa przystani żeglarskiej będzie współfinansowana ze środków unijnych, w ramach Osi Priorytetowej 8 Konwersja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla działania nr 8.4. Wsparcie walorów atrakcyjności dziedzictwa przyrodniczego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-20 16:55
A etap drugi nigdy nie zostanie zrealizowany (6)
Dopóki na terenie JKSG będą się panoszyły leśne dziadki rodem z PRL chcac się uwłaszczyć na terenie
Oby ceny były normalne po przebudowie- 27 6
-
2022-02-21 09:47
Raczej o zastąpienie obecnych swoimi i to na etacie
czy te leśne dziadki opłacane są z naszych podatków? Chyba nie a struktury samorządowe i państwowe tak
- 2 0
-
2022-02-21 08:29
to ty z tych żeby w klubie były "karki" i "łysole" na swych wypasionych łódkach motorowych, bo o żeglarstwie nie mają pojęcia - za trudne i głowa boli aby zrozumieć!!
- 5 0
-
2022-02-20 23:04
Apartamenty z betonu
będą na pewno w super cenie
- 4 1
-
2022-02-20 20:50
PePitr- też będziesz "leśnym dziadem". Nie obrażaj ludzi gamoniu. (1)
- 5 4
-
2022-02-21 12:34
Nie obrażaj ludzi gamoniu!
Znaczy się tobie wolno obrażać a innym nie.- 0 0
-
2022-02-20 18:59
nierzucim ziemi
skont nasz rut
- 2 3
-
2022-02-21 10:38
(1)
Na odcinku od Stogów do Gorek Zachodnich są piekne tereny do uprawiania sportow wodnych. Na Martwej Wisle brak jest jednak odpowiednio przygotowanych ogolnodostępnych miejsc do wodowania sprzętu wodnego. Nic się tu nie zmieniło od czasów PRL. Brak jest też miejsc do cumowania łodzi w sezonie letnim. Nikt z urzedników miejskich się tym nie zajmuje. Jak więc ma się rozwijać turystyka żeglarska?
- 14 1
-
2022-02-21 19:56
dej, dej, dej
Lopata w reke i buduj keje...
A nie pytaj, gdzie to ona...- 0 0
-
2022-02-21 07:28
(2)
Gdyby państwu naszemu zależało na rozwoju żeglarstwa już powinno stworzyć system przedpłat na jachty, tak jak kiedyś na maluchy. Za parę lat spływał by na wodę każdy Kowalski. Wcale się nie śmieję.
- 8 8
-
2022-02-21 09:06
(1)
Kolejne rozdawnictwo?
- 1 0
-
2022-02-21 16:54
Mi rozwodnictwo nie w smak
Halina z Cycowa
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.