- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (135 opinii)
- 2 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (234 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (331 opinii)
- 4 Paragon grozy za kurs taksówką (463 opinie)
- 5 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (50 opinii)
- 6 W tej bibliotece wypożyczysz narzędzia (26 opinii)
Potrzebne przybory szkolne dla dzieci z Ukrainy
Fundacja Młodorośli zbiera przybory szkolne potrzebne dla dzieci z Ukrainy - podopiecznych uciekinierów przed działaniami wojennymi, które zaczynają naukę w gdyńskich szkołach. Przydadzą się też książki po rosyjsku lub ukraińsku oraz kapcie i skarpetki.
Trwa spontaniczna pomoc osobom przyjeżdżającym z Ukrainy do Polski. Wśród nich jest sporo dzieci, które zaczynają naukę w szkołach. Potrzebują wyprawek, by szybko wejść w rytm nauki, co pomoże im w adaptacji w placówkach.
W pomoc zaangażowała się działająca od dwóch lat fundacja Młodorośli. W marcu 2020 roku na początku pandemii otworzyła grupę na Facebooku - Widzialna Ręka Trójmiasto (aktualnie 2 tys. użytkowników).
Od kilku dni zbiera przybory szkolne, które później są przekazywane do gdyńskich szkół i przedszkoli.
Zbiórka odbywa się w dwóch miejscach:
- SPOT IT przy ul. Abrahama 80
od poniedziałku do czwartku w godz. 12-18
- SPOT Młodorośli przy ul. Widnej 8
od poniedziałku do piątku od 12-18
Potrzeby są duże.
- Sortujemy zebrane materiały i przygotowujemy wyprawki dostosowane do wieku dziecka. Następnie rozdysponowujemy je i zawozimy bezpośrednio do szkół, które przyjęły dzieci z Ukrainy. Kontaktują się z nami pierwsze gdyńskie szkoły. Zapotrzebowanie jest ogromne, a zasoby się kurczą - mówi Norbert Basiński z fundacji Młodorośli.
Pomóc można też finansowo, wpłacając pieniądze za pośrednictwem portalu Zrzutka
Miejsca
Opinie (112) ponad 20 zablokowanych
-
2022-03-09 18:24
Opinia wyróżniona
(24)
Córka chciała przekazać swoje rzeczy, których już nie używa. Piórnik, kredki, plecak. Niestety zbiórka była tylko rzeczy nowych...... Jeśli ktoś potrzebuje to co jest złego w używanych przyborach szkolnych??
- 110 13
-
2022-03-10 13:21
Ty na pewno oddasz przybory dobrej jakości, ale są tacy, którzy oddają rzeczy zepsute, niekompletne lub brudne. Dlatego lepiej, by przy tego typu akcjach zbierać przedmioty nowe i nieużywane.
- 0 0
-
2022-03-09 23:59
Głupoty wypisujesz i podburzasz do nienawiści ,bo tacy jak ty do domów dziecka czy gdzie indziej byle co zniszczone (2)
dajesz ,a takich jak ty jest ogrom , daleko masz do śmietnika ? wolontariuszka
- 3 7
-
2022-03-10 07:03
Właśnie, wolontariusze. (1)
Przecież właśnie od tego są wolontariusze, żeby zrobić selekcję darów. Widać po komentarzach, że ktoś tu znalazł sposób na wygodne życie kosztem uchodźców. Na co następna zbiórka? Auto? Mieszkanie?
- 3 2
-
2022-03-10 09:39
Tylko ,ze trzeba organizować dodatkowe pomieszczenia na ogrom tych śmieci
- 0 0
-
2022-03-09 20:44
uzywane sa dobre dla polakow
- 15 6
-
2022-03-09 20:08
Za małe
- 2 2
-
2022-03-09 19:05
Pytanie jaki stopień zużycia. (11)
Jeśli wygląda jak nowy to można dać jako nowy. Ciężko znaleźć definicje "używany ale w dobrym stanie".
Problemem jest to, że część udzi traktuje pomoc jako czyszczenie piwnicy. Czasami rzeczy które powinny iść na śmietnik idą jako "dary".- 39 12
-
2022-03-10 19:36
no ok
z tym można się zgodzić, ale chyba warto poświęcić trochę czasu na segregację (bo i tak się robi) i trochę wywalić, ale ile rzeczy dobrych może się przydać i dostać nowe życie? A nie ciągle tylko kupowanie kupowanie. A gdzie walka za ekologie??
a ukraińcy są niestety ludem mocno roszczeniowym, dasz palec - odgryzą rękę. I to nie moje zdanie, a sami o sobie tak piszą i co raz więcej ciekawych historyjek o zachowaniu szanownych uchodźców...- 2 0
-
2022-03-10 00:02
w punkt
- 4 0
-
2022-03-09 20:18
Może się nie znam, ale gdybym nie miał nic, to bym brał co jest i nie narzekał. (8)
Może chcecie jeszcze rachunki do kompletu, będzie łatwiej spieniężyć towar?
- 28 12
-
2022-03-10 06:05
chcesz się śmieci pozbyć z szafy i zasłynąć jako dobry człowiek? (1)
- 5 3
-
2022-03-10 07:01
Zbierasz na nowe auto, czy mieszkanie?
- 3 1
-
2022-03-10 00:05
to łaż po śmietnikach sam i zbieraj ,bo g*wno wiesz jakie śmierdzące stare rzeczy ludzie darują (2)
, te dzieci dosyć ,ze to dla nich tragedia do końca życia to jeszcze byś je upokorzył , co
- 5 6
-
2022-03-10 07:01
Czyli jednak, znalazłeś/aś sobie sposób na życie kosztem uchodźców.
- 3 2
-
2022-03-10 01:20
Po to sa organizatorzy by przed przyjeciem zrobic selekcje. A selekcja jest po przyjeciu. Wina organizatorow tak naprawde.
- 7 0
-
2022-03-09 22:25
Kredki kosztują 3zł, po co dawać zużyte kredki? (2)
To samo z piórnikiem za 10zł. Dajmy tym dzieciom jakąś namiastkę normalności. Uciekli ze strefy wojny.
Naprawdę ciężko to zrozumieć czy rosyjski trol?- 19 13
-
2022-03-10 06:59
Wygodne, każdy kto myśli to ruski troll.
Tu 3zł tu10zł tam 50zł x 300 uchodźców i możesz sobie kupić nowy samochód. Brak mózgu, czy poprostu znalazłeś/aś sobie nowy sposób na życie?
- 8 0
-
2022-03-10 01:20
Nie o takie rzeczy chodzi ludziom. To drobnica. Ale np plecak? Plecaki sporo kosztuja a bywa ze dziecko z plecaka wyrasta i plecak zostaje. Sama mam takie ze 3 w domu.
- 10 0
-
2022-03-09 18:35
(5)
W naszej szkole Pani Dyrektor przyjęła prawie 30 dzieci. Dostały wszystko nowe, całe wyposażenie łącznie z plecakiem. Poszło to z kasy rady rodziców, czyli z tego co rodzice dobrowolnie wpłacili żeby szkoła miała na różne wydatki typu nagrody w konkursach, doposażenie sal itd. Niestety rodziców nikt nie pytał o zdanie. Można było zrobić zbiórkę ale
W naszej szkole Pani Dyrektor przyjęła prawie 30 dzieci. Dostały wszystko nowe, całe wyposażenie łącznie z plecakiem. Poszło to z kasy rady rodziców, czyli z tego co rodzice dobrowolnie wpłacili żeby szkoła miała na różne wydatki typu nagrody w konkursach, doposażenie sal itd. Niestety rodziców nikt nie pytał o zdanie. Można było zrobić zbiórkę ale po co. Kupili nowe. A swoim uczniom z biednych domów jakoś wyprawek nikt nie kupował. Dodam, że to wiejska szkoła. Dodam, że nie mam nic przeciwko pomaganiu, sama pomagałam. Ale z używanych ładnych rzeczy ile by było można zebrać. Sama chętnie bym oddała ze 2 plecaki i piórniki w naprawdę ładnym stanie, nie jakiś szajs.
- 51 16
-
2022-03-10 00:01
powinieneś sie wstydzić za te brednie co wypisujesz
- 1 8
-
2022-03-09 22:04
(1)
A nie jest tak, że dzieci w Polsce dostają 300+ na przybory szkolne? Chyba nie można powiedzieć, że im wyprawek nikt nie kupował. Zgadzam się z tym, ze wydawanie środków rady rodziców niezgodnie z przeznaczeniem nie jest w porządku, ale czy na pewno dyrektor ma do nich swobodny dostęp i nie musi pytać rady rodziców o zgodę? Jeśli tak, to systemowo
A nie jest tak, że dzieci w Polsce dostają 300+ na przybory szkolne? Chyba nie można powiedzieć, że im wyprawek nikt nie kupował. Zgadzam się z tym, ze wydawanie środków rady rodziców niezgodnie z przeznaczeniem nie jest w porządku, ale czy na pewno dyrektor ma do nich swobodny dostęp i nie musi pytać rady rodziców o zgodę? Jeśli tak, to systemowo jest to źle pomyślane. Co do zbiórek rzeczy używanych to jest to sensowny pomysł ale myślę, że organizacje boją się tego, żeby nie wyszło jak z ubraniami, że większość darów będzie nie do użycia. Zbiórka rzeczy używanych wiąże się z dużo większym nakładem pracy.
- 16 8
-
2022-03-10 08:29
Na te 300+ ich rodzice ciężko pracowali i płacili podatki, ale co ty Szaszka możesz o tym wiedzieć.
- 1 4
-
2022-03-09 19:44
(1)
Wydaje mi się, że można było poprosić jakąś firmę o sfinansowanie tego, ale pewnie nie było czasu i takiej firmy pod ręką. Szkoda. Może napiszesz, gdzie ta szkoła i teraz ktoś zechce "uzupełnić" kasę na nagrody i doposażenie? Byłoby fajnie, gdyby ktos docenił wysiłek tej wiejskiej szkoły.
- 15 6
-
2022-03-10 00:02
mądra wypowiedz
- 1 3
Wszystkie opinie
-
2022-03-09 16:24
A co z osobami z Ukrainy, które wjechały od południa przez Słowację ? One nie będą mieć pieczątki polskiej Straży Granicznej ? (1)
I co wtedy ? Jaki status ?
- 13 10
-
2022-03-10 01:33
Pieczatke dostali na Slowacji. Dalej to juz widac przejazdy rekreacyjne.
- 2 1
-
2022-03-09 16:33
Moja kieszeń nie jest z gumy (6)
- 59 17
-
2022-03-09 16:39
(4)
nikt Cię nie zmusza do pomagania
- 15 25
-
2022-03-09 17:48
w punkt
- 5 13
-
2022-03-09 20:11
W języku polskim zdanie zaczynamy wielką literą Szaszka. (2)
Nikt mnie nie zmusza? Czyli mogę nie płacić podatków z których sponsorowane jest to rozdawnictwo? Dzięki stary.
- 11 6
-
2022-03-09 22:52
(1)
tak się składa, że nie jestem starym, tylko starą i język polski to mój ojczysty język. a piszę z małej litery, bo mam taki kaprys. natomiast "wielka litera" to zdaje się rusycyzm.
- 1 4
-
2022-03-10 07:05
Zdaje się, że czeka cię jeszcze dużo nauki Szaszka.
Bo rusycyzmem jest pisanie "od" wielkiej litery, co byś Szaszka wiedział gdybyś nie uciekał z lekcji.
- 1 1
-
2022-03-09 17:24
Z gumy do żucia?
Za dużo ruskiego spirytusu
- 4 13
-
2022-03-09 17:33
Pod każdym artykułem o pomocy dla Ukraińców pełno putinowskich ujadaczy (21)
Nie da się tego jakoś zablokować?
Nawet w przypadku marnych kredek zaraz będą płakać że nie mają pieniędzy putinowskie biedaki cebulaki i jaka to krzywda im się dzieje bo polskim dzieciom zabraknie kredek- 68 74
-
2022-03-09 17:52
samo sedno, to nie tylko putinowscy ujadacze ale i pseudo patrioci z Konfederacji
- 20 28
-
2022-03-09 17:59
(2)
Cenzura jak za prl się marzy?
- 24 11
-
2022-03-09 21:38
Nie, blokowanie braku szacunku dla drugiego (1)
- 6 9
-
2022-03-10 08:41
czyli...
wszyscy mamy być "tak dobrzy jak Ty", albo mamy milczeć? :D Nie pisz o szacunku, skoro nie szanujesz innej opinii ;)
- 3 0
-
2022-03-09 18:15
zablokować to powinni ruskich troli takich jak ty co potrafią tylko podjudzać
- 14 15
-
2022-03-09 18:27
Wychodzi na to, ze juz nie mozna miec swojego zdania (1)
Dzielnie się spisalismy jako naród. Poszło w świat, fajnie.
Wszystko z umiarem. Zaraz Polacy w Polsce będą obywatelami drugiej kategorii.
Trzeba myśleć długo falowo jakie to wszystko będzie miało skutki.
Już w RMF w wywiadzie zostało powiedziane, że dzieci w szkołach powinny się uczyć języka ukraińskiego jako podstawowego.
Wniosnki można wyciągnąć samemu.
Nie jestem wyborcą PiS czy PO, ale niestety ta wojna spadła rządzącym z nieba- 32 9
-
2022-03-09 23:55
weż leki pseudo patrioto z konfederacji
- 0 13
-
2022-03-09 18:32
Xyz (3)
Do wszystkiego potrzebny jest zdrowy rozsądek. Co jest niewłaściwego w podarowaniu używanych przyborów szkolnych... Polska gościnność- długi na lata
- 25 6
-
2022-03-09 23:44
(2)
Chciałbyś coś takiego dostać w prezencie urodzinowym? A może nauczyciele tez wolą nowe, niż zbieraninę od Sas do lasa, którą trzeba segregować, przebierać itp?
- 1 5
-
2022-03-10 01:25
Kiedys lata temu dostalam na urodziny pluszaka od kolezanki. W domu jej sie nie przelewalo. Pluszak byl uzywany. Byc moje jeden z jej ulubionych. Nie zapytalam by nie robic jej przykrosci. Dzis jestem dorosla. I wiesz co? To jedyny prezent ktory wspominam do dzis. Nie bylam nim urazona wtedy. Nie jestem nim urazona teraz. Doceniam ze przyszla na moje urodziny, ze byla wtedy i ze mimo wszystko chciala mi dac cos pd siebie. Pluszak byc czysty, wyprany, zadbany i jestem pewna ze dala najlepsze co miala. Pluszaka mam do dzis.
- 9 0
-
2022-03-10 07:08
To oni wszyscy mają teraz urodziny?
Teraz będziecie torty urodzinowe zbierać? Kogo wy chcecie bujać? Ktoś kto nic nie ma będzie się cieszył z tego co ma, bo głodny nawet ze śmietnika zje. Widać, że ktoś tu sobie pomysł na biznes znalazł i jeszcze bezczelnie próbujecie grać na emocjach darczyńców. Następnym razem poproście od razu o rachunki, będzie łatwiej spieniężyć towar.
- 5 2
-
2022-03-09 19:57
(1)
Jak zablokujesz komentarze to stajesz po stronie Rosji.
- 14 1
-
2022-03-09 20:47
tutaj sie mylisz, blokowanie komentarzy najbardziej sluzy rusofobom za pieniadze USA
- 2 12
-
2022-03-09 20:07
Do lasu i zbierać
- 3 6
-
2022-03-09 21:08
Przed chwilą czytałem artykuł na tym portalu.. (5)
..że szukają opiekunek dla sierot z Ukrainy i tak sobie myślę, że przecież tyle kobiet tu z Ukrainy przyjechało, więc niech może one się tymi dziećmi zajmą? Ale przecież po co, one mają leżeć i pachnieć i niech zasuwa Polka, prawda? Teraz zwyzywaj mnie całym kompletem waszych urojonych inwektyw których bezczelnie używacie przeciw tym, którzy śmią posiadać inne zdanie niż wasze. Śmiało możesz mnie nazwać ruską onucą i trollem Putina, bo z waszych ust to komplement. HOWGH
- 21 8
-
2022-03-09 21:45
Niech szukają. Powodzenia. XD
- 3 2
-
2022-03-09 23:57
kobiety nie chcą być ciężarem dla kraju i chcą pracować ,a ty jesteś śmierdziel ,bo gdyby siedziały z dziecmi (2)
to byś napisał ,że pasożytują , bo już tak masz , karmisz się nienawiścią
- 2 10
-
2022-03-10 01:27
Serio? Babcie emerytki beda pracowac? A takie tez przyjechaly i de facto opiekuja sie wnukami.
- 7 0
-
2022-03-10 07:10
Aha, one pójdą zarabiać, a ich dziećmi mają się wolontariusze zajmować.
- 3 0
-
2022-03-10 07:25
A gdzie jest napisane, że opiekunką ma być Polka?
- 0 1
-
2022-03-10 00:28
Adoptujcie ich wszystkich a Polaków wyślijcie do piwnic wy mocherowe berety
- 6 1
-
2022-03-09 18:01
(1)
No to chyba wypadałoby sie w pierwszej kolejności zwrócić do przedstawiciela władzy - wojewody, żeby się tym zajął. A nie, że bezustannie wszystko mają zbierać, wpłacać, pomagać i kupować zwykli obywatele.
- 30 9
-
2022-03-09 18:55
ale nie mają kupować - mogą kupować. nie chcesz, nie pomagaj.
- 5 11
-
2022-03-09 18:14
(8)
Tu flagi Ukrainy, tu nie rosyjskie statki. Może w ogóle kraj nazwijmy Ukraina. Ja rozumiem pomoc bo trzeba. Ale nie damy rady im ułożyć całego życia.
- 84 40
-
2022-03-09 18:20
myślałem że odłączyli Moskwę od globalnego internetu a tu się jeden zachował jakoś (1)
macdonaldy już wam zamknęli?
- 21 32
-
2022-03-09 22:35
milcz ciemniaku....
- 5 5
-
2022-03-09 18:58
nie no jasne, przyjechali tutaj dla przyjemności... (4)
oni wcale nie chcieli tutaj przyjeżdżać. Ktoś rozwalił ich miasta rakietami.
- 22 20
-
2022-03-09 21:13
Moment, moment.. (3)
Wszystkie miasta na Ukrainie są zniszczone, czy może kilka większych miast na wschodzie kraju? Przecież na zachodzie Ukrainy jest cisza i spokój, czemu nie zostali we własnej ojczyźnie? Bo tam nikt nie oferuje darmowej specjalistycznej opieki medycznej od ręki, socjalu, "kieszonkowego" na utrzymanie, nowych ciuchów z metką, nowych przyborów szkolnych i całej reszty gratisów sponsorowanych z kieszeni polskiego podatnika? Co jest Szaszka, twoi krajanie nie są tak chętni do pomocy jak Polacy?
- 21 15
-
2022-03-09 21:58
Ciszy i spokoju nie ma na centralnym, a ty myślisz, ze jest we Lwowie?
- 7 6
-
2022-03-09 22:36
Wlasnie proponuje Lwow oddac Polsce i tam niech ukrainscy uchodzcy sobie mieszkaja !!!!!!!!!! (1)
- 5 5
-
2022-03-10 09:40
pseudo patriota się odezwał
- 0 0
-
2022-03-09 22:33
dokladnie tu jest Polska a nie ukraina wiec flaga Polska byc powinna
A kredki niech niemcykupuja bo Polsce kary daja za tzw praworzadnosc i o litosci za zla postawe w sprawie uchodzcow....sprwadcie Ludzie sami
- 7 3
-
2022-03-09 18:17
Unia i Niemcy oczywiście nie pomogą (4)
Dodatkowo nakładają na nas restrykcje.
- 22 18
-
2022-03-09 18:59
(2)
chyba nie wiesz, co piszesz i nie masz pojęcia o aktualnie udzielanej pomocy. poza tym Niemcy są w Unii, więc to rozdzielenie pewnie celowe, żeby antagonizować.
- 6 3
-
2022-03-09 20:17
Ale to jest narracja jaśnie nam panującego PiS. Szczekać na Niemców ile wlezie. (1)
Ostatnio jeszcze zaczęli szczekać o Czechach, pewnie przez kary za Turów.
- 9 2
-
2022-03-09 22:37
niemcy i ruskie jeden pies znaczy razem ciagna , obserwuj i wyciagaj wnioski geniuszu. taka podpowiedz rusko szkopski
- 0 2
-
2022-03-09 22:36
dokladnie brawo za spostrzegawczosc !!!!
- 0 2
-
2022-03-09 18:24
Opinia wyróżniona
(24)
Córka chciała przekazać swoje rzeczy, których już nie używa. Piórnik, kredki, plecak. Niestety zbiórka była tylko rzeczy nowych...... Jeśli ktoś potrzebuje to co jest złego w używanych przyborach szkolnych??
- 110 13
-
2022-03-09 18:35
(5)
W naszej szkole Pani Dyrektor przyjęła prawie 30 dzieci. Dostały wszystko nowe, całe wyposażenie łącznie z plecakiem. Poszło to z kasy rady rodziców, czyli z tego co rodzice dobrowolnie wpłacili żeby szkoła miała na różne wydatki typu nagrody w konkursach, doposażenie sal itd. Niestety rodziców nikt nie pytał o zdanie. Można było zrobić zbiórkę ale po co. Kupili nowe. A swoim uczniom z biednych domów jakoś wyprawek nikt nie kupował. Dodam, że to wiejska szkoła. Dodam, że nie mam nic przeciwko pomaganiu, sama pomagałam. Ale z używanych ładnych rzeczy ile by było można zebrać. Sama chętnie bym oddała ze 2 plecaki i piórniki w naprawdę ładnym stanie, nie jakiś szajs.
- 51 16
-
2022-03-09 19:44
(1)
Wydaje mi się, że można było poprosić jakąś firmę o sfinansowanie tego, ale pewnie nie było czasu i takiej firmy pod ręką. Szkoda. Może napiszesz, gdzie ta szkoła i teraz ktoś zechce "uzupełnić" kasę na nagrody i doposażenie? Byłoby fajnie, gdyby ktos docenił wysiłek tej wiejskiej szkoły.
- 15 6
-
2022-03-10 00:02
mądra wypowiedz
- 1 3
-
2022-03-09 22:04
(1)
A nie jest tak, że dzieci w Polsce dostają 300+ na przybory szkolne? Chyba nie można powiedzieć, że im wyprawek nikt nie kupował. Zgadzam się z tym, ze wydawanie środków rady rodziców niezgodnie z przeznaczeniem nie jest w porządku, ale czy na pewno dyrektor ma do nich swobodny dostęp i nie musi pytać rady rodziców o zgodę? Jeśli tak, to systemowo jest to źle pomyślane. Co do zbiórek rzeczy używanych to jest to sensowny pomysł ale myślę, że organizacje boją się tego, żeby nie wyszło jak z ubraniami, że większość darów będzie nie do użycia. Zbiórka rzeczy używanych wiąże się z dużo większym nakładem pracy.
- 16 8
-
2022-03-10 08:29
Na te 300+ ich rodzice ciężko pracowali i płacili podatki, ale co ty Szaszka możesz o tym wiedzieć.
- 1 4
-
2022-03-10 00:01
powinieneś sie wstydzić za te brednie co wypisujesz
- 1 8
-
2022-03-09 19:05
Pytanie jaki stopień zużycia. (11)
Jeśli wygląda jak nowy to można dać jako nowy. Ciężko znaleźć definicje "używany ale w dobrym stanie".
Problemem jest to, że część udzi traktuje pomoc jako czyszczenie piwnicy. Czasami rzeczy które powinny iść na śmietnik idą jako "dary".- 39 12
-
2022-03-09 20:18
Może się nie znam, ale gdybym nie miał nic, to bym brał co jest i nie narzekał. (8)
Może chcecie jeszcze rachunki do kompletu, będzie łatwiej spieniężyć towar?
- 28 12
-
2022-03-09 22:25
Kredki kosztują 3zł, po co dawać zużyte kredki? (2)
To samo z piórnikiem za 10zł. Dajmy tym dzieciom jakąś namiastkę normalności. Uciekli ze strefy wojny.
Naprawdę ciężko to zrozumieć czy rosyjski trol?- 19 13
-
2022-03-10 01:20
Nie o takie rzeczy chodzi ludziom. To drobnica. Ale np plecak? Plecaki sporo kosztuja a bywa ze dziecko z plecaka wyrasta i plecak zostaje. Sama mam takie ze 3 w domu.
- 10 0
-
2022-03-10 06:59
Wygodne, każdy kto myśli to ruski troll.
Tu 3zł tu10zł tam 50zł x 300 uchodźców i możesz sobie kupić nowy samochód. Brak mózgu, czy poprostu znalazłeś/aś sobie nowy sposób na życie?
- 8 0
-
2022-03-10 00:05
to łaż po śmietnikach sam i zbieraj ,bo g*wno wiesz jakie śmierdzące stare rzeczy ludzie darują (2)
, te dzieci dosyć ,ze to dla nich tragedia do końca życia to jeszcze byś je upokorzył , co
- 5 6
-
2022-03-10 01:20
Po to sa organizatorzy by przed przyjeciem zrobic selekcje. A selekcja jest po przyjeciu. Wina organizatorow tak naprawde.
- 7 0
-
2022-03-10 07:01
Czyli jednak, znalazłeś/aś sobie sposób na życie kosztem uchodźców.
- 3 2
-
2022-03-10 06:05
chcesz się śmieci pozbyć z szafy i zasłynąć jako dobry człowiek? (1)
- 5 3
-
2022-03-10 07:01
Zbierasz na nowe auto, czy mieszkanie?
- 3 1
-
2022-03-10 00:02
w punkt
- 4 0
-
2022-03-10 19:36
no ok
z tym można się zgodzić, ale chyba warto poświęcić trochę czasu na segregację (bo i tak się robi) i trochę wywalić, ale ile rzeczy dobrych może się przydać i dostać nowe życie? A nie ciągle tylko kupowanie kupowanie. A gdzie walka za ekologie??
a ukraińcy są niestety ludem mocno roszczeniowym, dasz palec - odgryzą rękę. I to nie moje zdanie, a sami o sobie tak piszą i co raz więcej ciekawych historyjek o zachowaniu szanownych uchodźców...- 2 0
-
2022-03-09 20:08
Za małe
- 2 2
-
2022-03-09 20:44
uzywane sa dobre dla polakow
- 15 6
-
2022-03-09 23:59
Głupoty wypisujesz i podburzasz do nienawiści ,bo tacy jak ty do domów dziecka czy gdzie indziej byle co zniszczone (2)
dajesz ,a takich jak ty jest ogrom , daleko masz do śmietnika ? wolontariuszka
- 3 7
-
2022-03-10 07:03
Właśnie, wolontariusze. (1)
Przecież właśnie od tego są wolontariusze, żeby zrobić selekcję darów. Widać po komentarzach, że ktoś tu znalazł sposób na wygodne życie kosztem uchodźców. Na co następna zbiórka? Auto? Mieszkanie?
- 3 2
-
2022-03-10 09:39
Tylko ,ze trzeba organizować dodatkowe pomieszczenia na ogrom tych śmieci
- 0 0
-
2022-03-10 13:21
Ty na pewno oddasz przybory dobrej jakości, ale są tacy, którzy oddają rzeczy zepsute, niekompletne lub brudne. Dlatego lepiej, by przy tego typu akcjach zbierać przedmioty nowe i nieużywane.
- 0 0
-
2022-03-09 18:39
Niech morawiecki da (3)
I obajtek niech da....niech państwo da ,bo przecież ma
- 32 4
-
2022-03-09 19:46
Gosc
Morawiecki da ale sobie nagrody za pracę dobrych ludzi ktorzy pomagaja za niego
- 9 2
-
2022-03-09 19:56
Ty nie musisz padalcu (1)
- 1 7
-
2022-03-10 08:49
no tak ;D mamy sobie żyły wypruwać, bo nas jeszcze jakiś bujający w obłokach nastolatek od padalców zwyzywa :D Goń się, ewidentnie za dobrze Ci się żyje i nie rozumiesz, że koszta jakie poniesiemy będą boleć.
- 0 0
-
2022-03-09 19:43
Skandal! (3)
Każda ukraińska matka dostaje powitalne w wysokości 4600zl.,następnie 500 plus wiec chyba maja na nowa wyprawke.
- 37 11
-
2022-03-09 19:57
(1)
Są też dzieci bezdomne, które do nas trafiły. Pozdrawiam.
- 3 12
-
2022-03-10 08:46
no to tam bezdomne, ale tutaj to już pewnie domne.
- 0 0
-
2022-03-09 21:33
zazdrościsz?
- 1 9
-
2022-03-09 20:20
Sorry Winnetou, ale już sponsoruję "alimenty" na cudze bombelki i zakup głosów wyborczych niepracującej patologii. (7)
Nie stać mnie płacić na wszystko.
- 30 4
-
2022-03-09 20:45
(3)
i tak byś nic nie pomógl, wiec nie zabieraj głosu
- 2 13
-
2022-03-09 21:40
dobra, już wiemy, masz dobre serce
pomagasz, już już, idź się lansować gdzie indziej.
- 4 3
-
2022-03-09 21:53
(1)
A ja nie pomagam. Kto ma miękkie serce to musi mieć twardą d... ę. Nie uśmiecha mi się to.
- 5 3
-
2022-03-09 22:28
i masz pusty łeb
- 1 4
-
2022-03-10 07:26
(2)
Poradzimy sobie bez Ciebie.
- 0 2
-
2022-03-10 08:35
Bezemnie? Czyli mogę od dzisiaj nie płacić podatków z których sponsorowane jest to rozdawnictwo? Dzięki stary. (1)
- 2 0
-
2022-03-10 13:23
Nie, chodziło o pomoc dzieciom - ofiarom wojny.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.