- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (102 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (87 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (75 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (201 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (174 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (67 opinii)
"Powrót do domu to wyższa matematyka"
"Wstaję za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem, śniadanie jadam na kolację, więc tylko wstaję i wychodzę... - mówił jeden z bohaterów kultowego filmu "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz" Stanisława Barei. Okazuje się, że żarty z brodą dla niektórych są rzeczywistością w Trójmieście także dziś.
Oto opowieść czytelniczki Trojmiasto.pl:
Powrót do domu z Przymorza to wyższa matematyka. Ludzie w pracy się ze mnie zawsze śmieją, gdy analizuję, jak dojechać do domu.
Analiza korków, by dojechać do domu
Kończę pracę o godz. 16, a od godz. 15 obserwuję mapy. I tak... normalnie wracam SKM do Sopotu i tam w autobus 181, ale jak od największego zakrętu już stoi w korku, to ci, którzy też kończą o godz. 16, zaraz tam się zwalą. Do tego światła przy PKM Karwiny. Tam przejeżdżają 3-4 auta.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – możesz stać w korku w swoim aucie. Samochody do 10 tys. zł
Jak jest podobna długość bordowego odcinka [tym kolorem zaznaczany jest największy korek - dop. red.] od Wielkopolskiej, to lepiej w Sopocie wsiąść w linię 31. Pewnie szybciej będę przy Karwiny PKM.
Jeszcze analizuję SKM do Gdyni Głównej, autobus przez Witomino, Chwarzno, Wiczlino na Dąbrowę i tam przesiadka do domu, ale to też długo.
Po co się spieszyć? Można jechać naokoło
Potem patrzę na 171 z Pętli w Oliwie, ale tam zawsze korek. Ostatnio wybieram czekanie w pracy, wyjście na tramwaj, dojazd do Strzyża PKM, tam przesiadka na PKM, która jedzie naokoło Trójmiasta przez lotnisko na Karwiny PKM i tam łapię autobus do domu na Dąbrowę.
Powinni mi w pracy zafundować tablicę, żebym mogła sobie to rozrysowywać.
Mieszka się cudownie. Polecam serdecznie.
A tak to było w oryginale:
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-08-17 11:08
hahahaha (16)
Troche sie usmialem, dopoki sobie nie uswiadomilem, ze..... robie tak samo przed wyjsciem z pracy :-)
- 484 8
-
2023-08-18 21:50
gryzoń na pełnych obrotach
- 2 0
-
2023-08-18 13:45
Pani przesadza, jeżdżę z Przymorza na Dąbrowę (Koperkowa) i jadę autobusem 199 lub 127, SKM, a z Redłowa wiele trajtków- często
jadą i jest buspas na części Wielkopolskiej, cała podróż zajmuje mi niecałą godzinę (bez kilku minut). Nic wielkiego, czytam książkę w czasie podróży.
- 0 1
-
2023-08-17 14:41
Wystarczyłoby gdybyś wskoczył na rowerek (2)
Rowery to nasza przyszłość!
- 4 15
-
2023-08-18 12:39
nie namawiaj, lepiej niech stoją w autach
jeszcze zakorkują lasy, nikt nie chce tych ludzi tam
- 0 1
-
2023-08-17 21:08
Wasza tak....
- 7 2
-
2023-08-17 12:56
Wsiadam do sluzbowego samochodu z kierowcą i pytam panie Zdzislawie jak tam droga?, prezesie dam radę i ruszamy. (1)
Żadnych analiz sytuacji na drodze nie robię, i tak przez trzy dni w tygodniu.
- 14 5
-
2023-08-17 13:12
Masz szczęście
Niestety, nie wszyscy są z zawodu samorządowcem.
- 32 1
-
2023-08-17 12:00
Organizacja ruchu w całym Trójmieście... (8)
... przerasta możliwości intelektualne władz Miast. Czasami wystarczy przedłużenie zjazdu, likwidacja lewoskrętu i budowa "nawrotki", zmiana organizacji ruchu lub korekta świateł, Ale najgorsze jest to, że władze Miast chcą utrudnić kierowcom poruszanie się po mieście za wszelką cenę, z czysto ideologicznych powodów. Cała wina za korki spada na Prezydentów Miast Trójmiasta bo to oni nie chcą ułatwić mieszkańcom korzystania z samochodów.
- 61 5
-
2023-08-17 14:46
wyobraźnia autoholików jest tak ograniczona, że nie potrafią zrozumieć, że głównym źródłem utrudnień dla ruchu (5)
samochodów oraz osób wybierających inną opcję niż samochód jest nadmierna skłonność wielu mieszkańców do korzystania z samochodów, nawet na małe odległości (nadmiar samochodów na jezdniach i na parkingach).
- 14 15
-
2023-08-17 15:16
Z wyobraźnią autoholików jest właśnie wszystko OK (4)
Jeżeli ona podpowiada, że przejechanie jednego, dwóch przystanków kosztuje 5 złotych za osobę, na autobus trzeba sobie poczekać kilkanaście minut i zazwyczaj on stoi dokładnie w tym samym korku, to racjonalny wniosek może być tylko jeden.
- 15 4
-
2023-08-18 16:05
A nogi odmawiają posłuszeństwa?
2-3 przystanki to chodzi się piechotą. Organizm na starość na pewno wynagrodzi.
- 3 2
-
2023-08-17 15:23
(2)
Racjonalny wniosek: zrobić wszędzie buspasy żeby za te 5 zł dojechać jednak prędzej niż samochodem i nie martwić się o parking. Dziękuję za uwagę.
- 13 8
-
2023-08-18 07:01
Jeszcze trzeba mieć czym dojechać.... (1)
....autobus co 30 minut, albo kursującyy tylko w wybrane dni tygodnia?
To nie zachęca.
Przykład: przejażdżka Płyta Redłowska Witomino. Wieczorem, albo w weekend.- 8 1
-
2023-08-19 18:54
Oczywiście, dlatego na komunikacji miejskiej nie należy oszczędzać.
- 0 0
-
2023-08-17 12:04
Światła są ustawione świetnie. (1)
Problem w tym, że kierowcy nie przestrzegają przepisów, a zielona fala przecież nie może zachęcać do ich łamania.
- 6 27
-
2023-08-18 06:58
A właśnie np na Władysława IV w Gdyni zachęca
Jadąc w Stronę Sopotu przepisowe 50 km/h stajemy na wszystkich światłach od 10 lutego po Piłsudskiego.
Dopiero 70-75 km/h daje "zieloną falę".
Jadąc przepisowo bardziej truję, bo co chwilę ruszam.- 6 1
-
2023-08-17 11:09
no cóż - drogi nie sa z gumy (95)
pora zrozumieć ze ograniczenie korków jest możliwe tylko przez zmniejszenie ilości aut na drogach.
A jak tego dokonać to juz pozostawiam do refleksji własnej. Ale sposobów jest kilka.- 311 411
-
2023-08-17 23:51
miasto nie jest z gumy
doskonały pomysł, najlepiej ograniczyć napływ gastarbeiterów z całego kraju poszukujących tu przestrzeni życiowej więc napędzających deweloperów do zabudowania każdego skrawka wolnej ziemi nowymi domami wokół Trójmiasta, później wszyscy podróżują do domu.
- 0 1
-
2023-08-17 18:09
Właśnie że pora zrozumieć
Że tworzenie chorych buspasow nie pomaga w niczym a remontowane skrzyżowań które działały dobrze tak że działają aktualnie źle. Nie byłoby kroków tak gigantycznych gdyby nie inteligentne decyzje "rządzących" i nie douczonych" inżynierów" od ruchu. Pora też zrozumieć przede wszystkim to, że aby większą ilość osób decydowała się na komunikację to komunikacja musi być o wiele tańsza, lepiej zorganizowana i przemyślana no i wygodna a tak póki co nie jest.
- 9 3
-
2023-08-17 14:12
a może tak developerzy coś dorzucą do dróg alternatywnych do nowych osiedli? lasy wycięte, a bloki rosną jak grzyby po deszcu ;)
- 9 0
-
2023-08-17 14:04
I to jest opinia wybrana? Przecież to bzdury (2)
Korki wynikają z niedopasowania przepustowości dróg do liczby użytkowników.
Cały czas budowane są nowe osiedla a drogi wciąż jak za komuny.
Dlatego jedynym sposobem jest rozbudowa dróg i ograniczenie budowy nowych osiedli.
Całe gadanie "za dużo samochodów blablabla" to typowe dla motofobicznych aktywistów zrzucanieKorki wynikają z niedopasowania przepustowości dróg do liczby użytkowników.
Cały czas budowane są nowe osiedla a drogi wciąż jak za komuny.
Dlatego jedynym sposobem jest rozbudowa dróg i ograniczenie budowy nowych osiedli.
Całe gadanie "za dużo samochodów blablabla" to typowe dla motofobicznych aktywistów zrzucanie odpowiedzialności za niekompetencję urzędników na ofiary.
Po to płacimy podatki by mieć dobrą infrastrukturę transportową, a nie żeby rowerzystom co weekend urządzano przejazdy.- 15 10
-
2023-08-17 14:44
bzdurne jest przekonanie autoholików, że gdy wskaźnik motoryzacji wzrósł czterokrotnie (a wzrósł jeszcze bardziej w ciągu
można by w mieście zbudować cztery razy "więcej" dróg by rozładować korki. Problemem nie jest nadmiar samochodów (one stoją przez 23 godziny na dobę na parkingach przydomowych lub gdzieś indziej) ale nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (do 5 km). W miastach holenderskich kierowcy mają dużo lepsze warunki poruszania
można by w mieście zbudować cztery razy "więcej" dróg by rozładować korki. Problemem nie jest nadmiar samochodów (one stoją przez 23 godziny na dobę na parkingach przydomowych lub gdzieś indziej) ale nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (do 5 km). W miastach holenderskich kierowcy mają dużo lepsze warunki poruszania się, ponieważ nie konkurują z innymi kierowcami, którzy aby dotrzeć do większości celów codziennych podróży wybierają możliwość wygodnego i bezpiecznego przejścia pieszego lub przejazdu rowerem,
- 8 7
-
2023-08-17 14:51
Jeszcze jeden pas, mówię ci, jeszcze jeden pas dołożymy i nie będzie korków. Jeszcze jeden pas a korki znikną.
- 6 3
-
2023-08-17 13:49
(2)
Powiedz jak zmniejszyć liczbę aut gdy:
1. Na tym portalu jest nagonka na matki z wózkami które chcą dojechać do lekarza czy zawiezc dziecko do żłobka przed praca komunikacja miejska. wymiotowac się chce i lepiej wsiąść w samochód niż godzinę czekać na pojazd który dopuszcza max jeden wózek.
2. Urzędnicy maja parkingi w centrum miasta czy w Forum i każda jedna pani Krysia przyjeżdża swoim autkiem.- 18 2
-
2023-08-17 14:23
A co ma opinia trolli internetowych do rzeczywistych rozwiązań?
- 1 2
-
2023-08-17 13:59
taa, bo każde auto w korku na Dąbrowę to matka z wózkiem co się w autobusie nie zmieścił...
co ciekawe małe dziecko jest może w co 30 samochodzie, 95% to jest jeden dorosły kierowca, zero pasażerów czy bagażu, a nie zapomniałem, jest jeszcze wielki brzuch do przewiezienia
- 8 10
-
2023-08-17 13:07
zdecydowanie za dużo aut, jednak putanie czym jest to spowodowane? (3)
a no tym, że pozwolono zabetowować każdą wolną przestrzeń nie nie inwestując w drogi a tym bardziej w komunikację zbiorową!
- 10 5
-
2023-08-17 14:34
samo inwestowanie w komunikację zbiorową nie wystarczy
trzeba radykalnie podnieść komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierać do jej przystanków pieszo lub rowerami. Oczywiście w centrum radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych z dopuszczeniem ruchu rowerów na kolejnych ulicach i placach uwalnianych od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 8 1
-
2023-08-17 14:00
Każdy wolny kawałek miejsca jest zalany asfaltem pod drogi. (1)
Już bardziej zabetonować miasta się nie da. Potrzeba alternatyw.
- 11 4
-
2023-08-17 14:46
pod drogi?
- 5 0
-
2023-08-17 13:09
nie, trzeba budowac nowe drogi, poszerzac istniejace, nie likwidowac przejsc podziemnych, zrobic zielona fale (8)
wprowadzic wspolny bilet na KM
skonczyc z i**otycznymi mrzonkami, ze komunikacja rowerowa to jakiekolwiek rozwiazanie- 8 20
-
2023-08-17 13:21
prawda - w naszym klimacie rowery nie mają sensu. (1)
- 4 13
-
2023-08-17 14:39
mają większy sens niż potrafisz sobie wyobrazić
zajrzyj na dane na temat popularności rowerów w Sztokholmie lub wielu miastach Finlandii w pobliżu koła podbiegunowego
- 10 5
-
2023-08-17 13:21
burzyć domy, likwidować chodniki, przenieść cmentarz. Tak. (5)
poza tym wszyscy zdrowi?
- 22 7
-
2023-08-17 14:10
Niby nigdzie nie ma miejsca na nowe drogi, ale jakimś cudem deweloperzy wciąż znajdują miejsca na nowe apartamenty... (2)
Ciekawe...
- 8 4
-
2023-08-17 14:42
Czyli budują apartamenty do których nie da się dojechać?
Czy może jednak nowe drogi powstają?
- 2 1
-
2023-08-17 14:32
bo blok ma powierzchnię klkudziesieciu metrów drogi co najwyzej?
- 0 3
-
2023-08-17 13:41
toz teraz likwiduja chodniki pod sciezki rowerowe i trawniki (1)
zapraszam do Gdyni
- 6 5
-
2023-08-17 14:38
infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów powinno się tworzyć kosztem zwężania przewymiarowanych jezdni wielu ulic
a także uwalniając szereg ulic i placów w centrum miasta i w pobliżu stacji SKM od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 9 8
-
2023-08-17 12:38
(3)
Można też zmniejszyć ilość przejść naziemnych co za tym idzie świateł, progów zwalniających, dziur które trzeba omijać i podnieść limity z 20, 30 i 50 na 70 i 90.
- 10 16
-
2023-08-17 22:41
Każdy dostanie
Dom gril dwa auta i autostradę prosto do pracy.
- 1 1
-
2023-08-17 14:30
maksymalna przespustowość pasa jazdy samochodów jest osiągana przy limicie 30 km/h
paradoksalne ale prawdziwe: przy większych prędkościach odstępy między samochodami muszą być większe, jeśli nie są zachowywane przez kierowców, wypadki najechania na tył samochodu powodują mega korki.
- 8 3
-
2023-08-17 13:56
o super, zlikwidować przepisy na tydzień
ja wezmę na tydzień urlop a w tym czasie kierowcy pozabijają się nawzajem, czekam na szybka realizację tego pomysłu
- 12 2
-
2023-08-17 12:42
drogi są z asfaltu (3)
i można je poszerzyć! Zobacz na inne miasta jak rozbudowały sieć dróg. A w 3City od komuny nie zmodrnizowano kluczowych odcinków dróg wogóle!! Wybierzmy innych samorządowców. Szurkom, Karnowskim trzeba powiedzieć żeganmy.
- 15 28
-
2023-08-17 14:49
Jeszcze tylko jeden pas, mówię ci, jeszcze jeden pas i już nie będzie korków. Jeden pas jeszcze...
- 10 1
-
2023-08-17 14:32
kierowca autoholik?
Żadne miasto poszerzające ulice nie zlikwidowała plagi korków, tak jak nikt cierpiący na otyłość lub nadwagę nie zdołał jej przezwyciężyć popuszczając pasa. Poszerzanie ulic tylko tworzy efekt barierowy i skłania większą liczbę ludzi do korzystania z samochodu, co tworzy kolejne korki. Autoholizm się leczy.
- 13 7
-
2023-08-17 14:20
Wystarczy wyburzyć pod to część miasta :)
I w efekcie będziemy mieszkać w przerwach w sieci dróg a nie w mieście.
- 15 2
-
2023-08-17 12:31
(1)
Dlatego paliwo we cepeenach powinno być po 30 za litr albo nawet 50.
- 7 16
-
2023-08-17 15:49
CPN nie istnieje już od dobrych 20 lat ;)
- 7 0
-
2023-08-17 12:17
jeden pelny autobus to 77 samochodów mniej (6)
jesli przyjąć ze statystycznie w aucie jest 1.3 osoby. polecam
- 24 11
-
2023-08-17 18:32
Dlatego Szczurek ogranicza kursowanie komunikacji miejskiej....
- 6 0
-
2023-08-17 14:08
77? Przecież nawet przegubowce mają tylko 50 miejsc siedzących (1)
- 5 9
-
2023-08-18 04:48
Ale mają też miejsca stojące
- 1 0
-
2023-08-17 12:20
a skad wezmiesz tyle autobusow? (2)
- 12 15
-
2023-08-17 14:11
A skąd się wzięło tyle samochodów? (1)
- 11 2
-
2023-08-17 15:29
A skąd się wzięło tyle apartamentów?
- 3 1
-
2023-08-17 11:34
No i? (17)
Gdynia robi co może żeby ograniczyć ilość aut: zaporowe ceny za parkowanie, cudaczna organizacja ruchu w centrum, uprzywilejowanie (na papierze) rowerków i komunikacji miejskiej. A ci przeklęci ludzie nadal korzystają z prywatnych aut?! Dlaczego oni robią na złość światłym pomysłom UM Gdynia? Dlaczego to nie działa?! gdybyśmy tylko jeszcze gęściej
Gdynia robi co może żeby ograniczyć ilość aut: zaporowe ceny za parkowanie, cudaczna organizacja ruchu w centrum, uprzywilejowanie (na papierze) rowerków i komunikacji miejskiej. A ci przeklęci ludzie nadal korzystają z prywatnych aut?! Dlaczego oni robią na złość światłym pomysłom UM Gdynia? Dlaczego to nie działa?! gdybyśmy tylko jeszcze gęściej zabudowali miasto, podnieśli ceny za parkowanie i obcięli kursy komunikacji miejskiej może w końcu by się udało wyplenić transport prywatny kosztem turystów... Oczywiście to nie zadziała z prostych powodów: 1. przewyższenie między Karwinami, a "dolnym tarasem" to jakieś 100 m na odcinku kilku km. To za dużo dla przeciętnego rowerzysty. 2. ludzie rowerem lub autobusem nie przewiozą dużych zakupów z dziećmi i co tam jeszcze potrzebują. 3. Wszystkie urzędy są w centrum, a parkingów przesiadkowych brak (to znaczy istnieją, ale w propagandzie Marka Ł i Wojciecha Sz).
- 60 11
-
2023-08-17 14:25
Gdynia może i coś mówi o ograniczeniu skłonności do korzystania z aut (to coś innego niż działanie na rzecz ograniczenia liczby (3)
samochodów) ale robi takie rzeczy jak podziemny parking na 160 aut przy Urzędzie Miejskim. Skądinąd nawet dziecko w przedszkolu wie, że szczodre oferowanie dodatkowych miejsc do parkowania w pobliżu centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Te miliony wydane na tworzenie i utrzymanie tysięcy miejsc do parkowania samochodów mogłyby by zostać wydane dużo produktywniej na infrastrukturę przyjazną dla ruchu ludzi poruszających się pieszo i rowerami., by dotrzeć do przystanków SKM lub PKM.
- 10 5
-
2023-08-17 18:31
No ale zwiększanie liczby dróg dla rowerów w końcu wygeneruje na nich korki... (2)
Wg teorii tak chętnie cytowanych przez antysamochodziarzy.
Więc może już więcej nie budujmy?- 8 3
-
2023-08-17 19:30
(1)
Zanim zaczniesz śmieszkować to może wybudujmy ich przynajmniej tyle żeby stanowiły spójny i bezpieczny dla użytkowników system, nim zaczniesz wyciągać wnioski. Na razie mamy kawałek ścieżki tu, kawałek pasa w jezdni tam. Starsza osoba albo dziecko tym nie pojedzie, nikogo też nie zachęci do zmiany auta na rower. Najpierw infrastruktura.
- 6 6
-
2023-08-17 21:06
To rzeczywiście było śmieszkowanie,
Niestety większość tego co wybudowano w Gdyni jako rzeczona "infrastruktura", nawet obok prawdziwej infrastruktury nie leżało.
- 5 0
-
2023-08-17 12:06
(12)
Człowieku, na zachodzie 95% podróżujących rowerem do pracy ma wspomaganie elektryczne. To żadna magia. Silniczek pozwoli ci bez problemu wjechać na górny taras!
- 26 41
-
2023-08-18 07:47
Podrozujacy maja wspomaganie elektryczne? Mowisz o rozrusznikach serca? Zadziwiajace.
- 1 0
-
2023-08-18 06:53
Podaj źródło danych o 95%.
- 1 0
-
2023-08-17 12:21
(9)
Tja, ale metropolie typu Paryż Londyn mają floty nie-elektrycznych rowerów i działa to od lat. Nawet Łódź ma swoje rowery :D
Sensowny rower miejski na prąd to 8 tysięcy, zwykły 2 tysiące. Elektryczne już mieliśmy w mevo:) pionierska kaszana wyszła- 14 4
-
2023-08-17 13:58
Paryż i Londyn są płaskie jak stół. (3)
- 13 1
-
2023-08-17 14:21
W Paryżu jest znana z płaskości dzielnica Montmartre (2)
a w Londynie znane płaskie wzgórze Nottinghill, Bardzo dobrze jedzie się z tych płaskości w dół w stronę Sekwany lub Tamizy.
- 6 5
-
2023-08-17 22:40
Gdyby się wzorować Paryżem, to Gdańsk byłby miastem Gubałówką
- 3 0
-
2023-08-17 14:41
Notting Hill ma porażające 34m xD
Montmare jest jedną górką w środku płaskiego miasta. Możesz zostawić rower jeszcze na płaskim i ostatnie 100m przejść na piechotę.
- 10 0
-
2023-08-17 13:04
(4)
Już widzę jak ludzie tarabanią się z ponad 20kg rowerami na wyższe piętra niż pierwsze, a zostawienie przypiętego przed blokiem to wyrok na podróż drepcedesem następnego dnia do pracy.
- 21 2
-
2023-08-17 15:26
To wszystko to jest jakieś malkontenctwo. Ludzie nie potrafią się cieszyć życiem w najwspanialszym kurorcie nad morzem.
- 3 1
-
2023-08-17 14:47
(1)
Zamiast podziemnego parkingu na 160 aut w centrum za miliony monet, może Gdynia sfinansowałaby zamykane wiaty rowerowe na osiedlach?
- 12 4
-
2023-08-17 18:29
Płatne jak SPP?
- 3 1
-
2023-08-17 14:10
zawsze znajdziecie sobie wymówki :D
- 10 16
-
2023-08-17 11:36
Najlepiej przez likwidację ludzi którzy jeżdzą autami (5)
A jak tego dokonać to juz pozostawiam do refleksji własnej. Ale sposobów jest kilka.
- 15 22
-
2023-08-17 14:28
jak na razie to nieodpowiedzialni posiadacze i użytkownicy samochodów likwidują ludzi poruszających się po chodnikach (1)
na przejściach dla pieszych lub korzystających z prawa do jazdy rowerem po jezdni. Przy okazji likwiduja także innych użytkowników samochodów (kierowców i pasażerów). Autoholizm się leczy, między innymi przekształcając infrastrukturę miejską na bardziej przyjazną dla ludzi niż dla pojazdów.
- 10 10
-
2023-08-17 14:54
tia... poczekamy aż dorośniesz i pogadamy ;)
- 5 8
-
2023-08-17 13:20
Twoje marzenia się nie spełnią.
- 2 4
-
2023-08-17 12:09
Jest bardzo prosty sposób. (1)
Wystarczy poprawić poziom przeglądów do takiego jaki jest w Niemczech, czy Szwecji.
Nie dość że zmniejszy się liczba samochodów, to jeszcze znikną te najbardziej kopcące i lejące olejem po parkingach.- 26 15
-
2023-08-17 13:20
Mnie one nie przeszkadzają.
- 3 13
-
2023-08-17 11:31
Akurat w przypadku opisywanej podróży do domu nie chodzi o nadmiar aut (3)
tylko o nieprzyzwoicie rozwleczone prace remontowe w rejonie Karwin, które paraliżują okolicę bodajże już 2. rok
- 65 10
-
2023-08-17 13:53
opisana w artykule trasa zawsze była kłopotliwa, nawet gdy nie było żadnych remontów
i nie chodzi o złą komunikację miejską bo gdyby w godzinach szczytu wszystko jechał zgodnie z planem to te dojazdy byłyby całkiem przyzwoite, tak jak np. w niedzielę w zimie gdy nie ma nigdzie korków to po prostu 171 i tramwaj załatwiają wszelkie podróże w relacji z Dąbrowy do północnej części Gdańska, latem to nawet w niedzielę nie wiadomo co będzie bo bąbelki do zoo jadą i cyk Spacerowa w korku od 9 rano
- 13 0
-
2023-08-17 11:41
Trzeci. (1)
- 29 0
-
2023-08-17 12:05
trzeci zacznie się we wrześniu
- 15 0
-
2023-08-17 11:28
Jednym z nich jest normalna komunikacja miejska
a nie to co tutaj
- 48 2
-
2023-08-17 11:17
ilość aut to jedno (26)
ale ważna jest organizacja ruchu
tworzenie skrzyżowań z sygnalizacją bezkolizyjną
np zjazd z Grunwaldzkiej przy Galerii Bałtyckiej w prawo w kierunku Zaspy, ilość aut które tam mogą zjechać to może sztuk 3, dlaczego bo mamy przejście dla pieszych które ma jednocześnie zielone co Ci skręcający, a pieszych spora ilość, wystarczyale ważna jest organizacja ruchu
tworzenie skrzyżowań z sygnalizacją bezkolizyjną
np zjazd z Grunwaldzkiej przy Galerii Bałtyckiej w prawo w kierunku Zaspy, ilość aut które tam mogą zjechać to może sztuk 3, dlaczego bo mamy przejście dla pieszych które ma jednocześnie zielone co Ci skręcający, a pieszych spora ilość, wystarczy przeorganizować światła tak aby zadowolić i pieszych i auta skręcające w prawo
to samo jak jedziesz z Moreny i na tym samym skrzyżowaniu skręcasz w lewo, to tez kosmos, brakuje tam skrzyżowania z sygnalizacją kierunkową- 68 32
-
2023-08-17 14:22
No własnie nie do końca. (3)
I są na to nawet publikacje naukowe, polecam w dużym skrócie odpalić wikipedię i hasła:
- paradoks Braessa,
- paradoks Downsa-Thomsona
- prawo Lewisa-Mogridge'a
To są teorie od lat udowadniane, niektóre od pół wieku znane i obserwowane. Nasi włodarze się niestety nie uczą i mamy jak mamy. A niektórzy mieszkańcyI są na to nawet publikacje naukowe, polecam w dużym skrócie odpalić wikipedię i hasła:
- paradoks Braessa,
- paradoks Downsa-Thomsona
- prawo Lewisa-Mogridge'a
To są teorie od lat udowadniane, niektóre od pół wieku znane i obserwowane. Nasi włodarze się niestety nie uczą i mamy jak mamy. A niektórzy mieszkańcy niestety powtarzają w kółko "jak są korki to trzeba poszerzać drogi, robić więcej parkingów i bezkolizyjnych skrzyżowań". Nie. To nie działa. Dowody w wyżej wymienionych prawach.- 33 6
-
2023-08-18 07:45
Mam lepszy paradoks, jakby zlikwidowac drogi to korki znikna calkowicie! Jedynym sposobem na kolejki w sklepach jest zamkniecie sklepow! Potem zdziwnienie, ze PKP likwiduje najbardziej oblegane polaczenie, po prostu rozwiazuja problem tloku w pociagach.
- 10 2
-
2023-08-17 14:45
(1)
Jaworzno pokazało, że się da zwęzić drogi i pozbyć korków. Jest tylko jedno duże ale: Trzeba zrobić dobrą, powtarzam dobrą komunikację miejską oraz obwodnicę. W tej chwili potrzebujemy obwodnicę obwodnicy (xD), bo obecna już nie wyrabia i jest właściwie drogą między osiedlami. Na przykładzie Gdańska to aż się prosi zrobić porządny parking P&R
Jaworzno pokazało, że się da zwęzić drogi i pozbyć korków. Jest tylko jedno duże ale: Trzeba zrobić dobrą, powtarzam dobrą komunikację miejską oraz obwodnicę. W tej chwili potrzebujemy obwodnicę obwodnicy (xD), bo obecna już nie wyrabia i jest właściwie drogą między osiedlami. Na przykładzie Gdańska to aż się prosi zrobić porządny parking P&R (podziemny lub naziemny/kubaturowy) na Długich Ogrodach, co by mogło pomóc w odkorkowaniu śródmieścia. Nie wiem niestety co prócz obwodnicy zrobić z rejonem Południa/Łostowic/Kowal. Zapowiadana PKM Południe, też nie będzie z początku panaceum, bo z Kowal, Borkowa czy Kolbud dalej będą się pchać samochodami, gdyż nie ma zbytnio alternatywy na szybki dojazd chociażby do Oliwy czy w rejon Przymorza.
- 10 4
-
2023-08-17 22:37
Południe Gdańska
Dramat. Najgorzej zaprojektowana tkanka miejska w północnej Polsce, a możliwe ze w ogóle w tej części Europy. 25 lat deweloperado będziemy spłacać wiek.
- 11 0
-
2023-08-17 11:57
wpis nie na miejscu (10)
kobieta jeździ zbiorkomem
- 26 5
-
2023-08-17 18:25
Tym którego kursowanie Szczurek zredukował, bo zadłużył Gdynię I nie ma na obsługę długu?
- 7 0
-
2023-08-17 14:18
gdyby rozważyła opcję rower wspomagany elektrycznie + ewentualnie transport szynowy (PKM lub SKM) (2)
to możliwe, że miałaby więcej sensownych opcji
- 6 18
-
2023-08-17 15:15
Może lepiej tureckim dywanem?
- 10 1
-
2023-08-17 14:42
Przecież
napisała o PKM. Trzeba było przeczytać.
- 13 4
-
2023-08-17 12:25
sa dość proste rozwiania aby zbiorkom nie stał w korkach (5)
tyle ze kierowcy bardzo ich nie lubią.
Od buspasów - po brak zatoczek na przystankach z rozwiązaniami uniemożliwiającymi wyprzedzanie.- 45 15
-
2023-08-17 18:28
Brak zatoczek i brak możliwości wyprzedzania... (2)
Twoja ograniczona wyobraźnia nie sięga nawet do następnego przystanku.
Objaśnię bardzo prostym językiem żebyś zrozumiał/a:
W proponowanym układzie jeden autobus na najdalszym przystanku korkuje cały pas, w którym stoją wszystkie autobusy za nim.- 11 2
-
2023-08-17 22:35
Tak (1)
Ale korkuje tez auta do progu bólu kierowców
- 1 2
-
2023-08-18 06:52
No to pisz od razu, że nie chodzi o usprawnienie tylko o spowodowanie większej emisji spalin.
- 6 1
-
2023-08-17 15:44
nie po to ktoś jedzie autem żeby stać za autobusem na przystanku wtf xD problem z buspasami jest taki, że zamiast budować je dodatkowo do drogi zabiera się z już istniejących przeciążonych dróg
- 14 15
-
2023-08-17 14:42
Brak zatoczek
powoduje korki, w których stoją przecież też autobusy. Czyż nie?
- 16 13
-
2023-08-17 11:35
(1)
Może czas ruszać od razu ns zielonym a nie się gapić. Tam sporo więcej niż 3 auta przejada jeśli wszyscy odpowiednio zareagują
- 26 17
-
2023-08-17 11:46
Wystarczy nie ładować się na skrzyżowanie, jeżeli nie ma możliwości zjazdu.
Tyle że tak podstawowa rzecz przerasta naszych kierowców i nawet jak ktoś zna przepisy, to wciśnie się przed niego paru kołków z innego kierunku...
- 65 0
-
2023-08-17 11:35
Podajesz 1 miejsce
usprawnisz to miejsce, więcej aut stanie na skrzyżowaniu z Kościuszki.
Wtedy co, estakada. No to powstanie problem na skrzyżowaniu z Legionów. Itd itp- 50 9
-
2023-08-17 11:20
Przypominam że na obwodnicy nie ma ani jednego kolizyjnego skrzyżowania. (7)
- 80 8
-
2023-08-17 13:49
Ale 1 pas może maksymalnie przepuścić 3000 aut/godzinę a przez obwodnice jedzie już ponad 110 tys/dobę (1)
- 14 0
-
2023-08-17 16:27
No i w czym problem? Czy 110tys./dobę dotyczy obu kierunków czy tylko jednego? Na potrzeby obliczeń załóżmy, że tylko jednego. Zatem 2x 3000 (Liczba pasów x przepustowość) x 24h (liczba godzin każdego dnia) = 6000x24 = 144 tys./dobę. Wciąż poniżej zakładanej przepustowości natomiast to przy założeniu idealnego rozkładu a oczywistym jest, że pik
No i w czym problem? Czy 110tys./dobę dotyczy obu kierunków czy tylko jednego? Na potrzeby obliczeń załóżmy, że tylko jednego. Zatem 2x 3000 (Liczba pasów x przepustowość) x 24h (liczba godzin każdego dnia) = 6000x24 = 144 tys./dobę. Wciąż poniżej zakładanej przepustowości natomiast to przy założeniu idealnego rozkładu a oczywistym jest, że pik występuje w godzinach szczytu. Ale do czego to prowadzi? Czy w sytuacji gdy auto nr 3001 jedzie pasem to świat się kończy? Otóż nie, a jedynie ruch się zagęszcza. Inną kwestią jest, że kierowcy na obwodnicy zachowują się jak małpy i nawet gdy ruch jest mały to często gęsto jadą zderzak w zderzak zamiast trzymać bezpieczny odstęp, a później taki nawyk w gęstym ruchu niestety prowadzi do kolizji, co finalnie powoduje korki (Tu też należy pozdrowić gapiów z przeciwnego kierunku, którzy potrafią zakorkować zupełnie przejezdną drogę).
- 7 3
-
2023-08-17 12:24
Ale sa zle zaprojektowane np kolo matarni (4)
- 23 18
-
2023-08-17 13:49
co tam jest źle zaprojektowane xD (3)
- 18 10
-
2023-08-17 15:00
Nie ważne (2)
I tak nie zrozumiesz
- 7 18
-
2023-08-18 10:27
solidny argument, nie do podważenia xD
to nie jest elektroda xD
- 4 1
-
2023-08-17 17:39
Przekonał mnie ten argument.
- 13 1
-
2023-08-17 11:02
Bilet miesięczny w Pradze kosztuje 60 zł (przy kupnie z góry na rok). (79)
Mozemy nim jezdzic wszystkimi srodkami transportu publicznego w Pradze (czyli metro, tramwaje, autobusy, promy, pociagi, funicular)
W trojmiescie mamy kilku przewozników, skomplikowany system taryf, drogie bilety, psujace sie wiecznie tramwaje, nieustannie spozniające sie SKMki czy PKM jezdzacy raz na godzinę.
Trojmiasto aspiruje doMozemy nim jezdzic wszystkimi srodkami transportu publicznego w Pradze (czyli metro, tramwaje, autobusy, promy, pociagi, funicular)
W trojmiescie mamy kilku przewozników, skomplikowany system taryf, drogie bilety, psujace sie wiecznie tramwaje, nieustannie spozniające sie SKMki czy PKM jezdzacy raz na godzinę.
Trojmiasto aspiruje do miana metropolii a nie potrafi poradzic sobie z najwazniejszym aspektem jej funkcjonowania czyli z tanią, sprawną i dostepną komunikacją.
Pod pozorem nowoczesnosci probuje sie wprowadzic drogi, nienowoczesny i tak na prawdę nic nie zmieniajacy na plus system poboru opłat za bilety Fala, który nie dajac nic dobrego generuje tylko koszty i tworzy dodatkowe komplikacje dla pasazera (koniecznosc nieustannego odbijania)
Brakuje przede wszystkim jednego taniego biletu miesiecznego dla całej metropolii - nie kazdy pracuje i mieszka w tym samym miescie a podróz z Gdanska do Gdyni czesto wymaga
kupna 3 osobnych biletów. Koszt miesięcznego na całe trojmiasto to 270 zl (4,5x drozej niz w Pradze).
Trudno sie dziwic ze ludzie wola jeździc samochodem - nawet jezeli nie zawsze jest taniej.- 817 24
-
2023-08-18 14:52
195 raz piszesz o Pradze ,
W zeszłym miesiacu byłem w niej i wyobraź sobie zepsuł się tramwaj , dziwne co? SKM najpunktualniejszym przewoźnikiem w Polsce . też dziwne ? A bilet 72 godzinny kosztuje 65 zł .
- 0 0
-
2023-08-18 08:01
(1)
Ja się zastanawiam jak zagraniczni turyści odnajdują się w tym zamieszaniu. Lecąc do Rzymu czy Barcelony kupujesz bilet obowiązujący na wszystkie środki transportu i przez cały pobyt nie interesuje cię kwestia biletu. Kolejna rzecz to połączenie Pkm z lotniska - kto wymyślił, że pkm-ka jedzie tylko do Wrzeszcza??!! Teraz taki "obcy" zastanawia się jak dojechać dalej, znowu gdzieś trzeba kupić kolejny bilet, który tor to ten prawidłowy. Dramat
- 0 1
-
2023-08-18 14:00
o nie, bo przecież w każdym miescie jest pociąg z lotniska który jedzie do każdej dzielnicy
a w ogóle w żadnym mieście turyści nigdy się nie przesiadają z pociągu na pociąg, a no i w ogóle to chyba nigdy i nigdzie nie jechałeś koleją bo nie wiesz że już na lotnisku można kupić jeden bilet na pociąg do Gdańska Głównego z przesiadką
- 0 0
-
2023-08-17 20:29
zlikwidować stołki (2)
Komunikacja w Trójmieście mogłaby być znacznie tańsza i bardziej opłacalna niż dotychczas.
Głównym problemem jest brak chęci zredukowania ilości spółek które obsługują trojmiasto! Obecnie mamy ich aż kilka co rodzi wysoką kosztochłonność, dodatkową administrację oraz brak komunikacji pomiędzy jednostkami.
Kluczem jest optymalizacja i integracja zarządzania komunikacją publiczną!- 2 1
-
2023-08-18 13:57
masz trzy zarządy bo masz kilka gmin do obsłużenia
nic nie da się zrobić gdy się tych miast nie połączy w jedno bo osobno nie umieją się dogadać, co do samych przewoźników to może być ich i 100 - to akurat dla pasażera nie ma znaczenia czyim autobusem jedzie, liczy się rozkład i bilet
- 0 0
-
2023-08-18 00:50
to takie oczywiste, ale nie liberalne
Więc w kolebce gdańskiego liberalizmu nie do przyjęcia...
Szczególnie na styku z gdyńskim satrapą i betonem SKM...
;)
Nie dość, że trzeba miejsca zlikwidować swojakom, to trzeba się dogadywać (!!!) z innymi, nie daj bóg, niezależnymi od miasta podmiotami.- 0 0
-
2023-08-17 19:15
Bo my tu mamy dulkiewicz
Ktora jest jeszcze madrzejsza niz Adamowicz Do tego 3 osobne miasta z trzeba osobnymi prezydentami i kazdy ze swoja wizja
- 1 1
-
2023-08-17 16:01
Trafne obserwacje - to może (1)
Gdyby wszyscy w 3M musieli płacić podatek na komunikację publiczną - np 60 zł rocznie - czyli analogicznie do Pragi- i każdemu dawałoby to możliwość jazdy każdym transportem miejskim, to może 1 na 4 kierowców choć czasem zrezygnowałby z auta i pojechał autobusem (bo ma zapłacone), to korki byłyby mniejsze? Ja jeżdżę autem i jak słucham i czytam że
Gdyby wszyscy w 3M musieli płacić podatek na komunikację publiczną - np 60 zł rocznie - czyli analogicznie do Pragi- i każdemu dawałoby to możliwość jazdy każdym transportem miejskim, to może 1 na 4 kierowców choć czasem zrezygnowałby z auta i pojechał autobusem (bo ma zapłacone), to korki byłyby mniejsze? Ja jeżdżę autem i jak słucham i czytam że mam rozgryzać jakiś kolejny system fala itp to passuję. Niech rozliczenia miesięczne miedzy przewoźnikami przejmie jedna jednostka miejska a podatek na transport bedzie prostym mechanizmem zachecajacym do rezygnacji z auta. Pozdrawiam
- 4 1
-
2023-08-18 13:54
rozgryzać system fala? a co tam chcesz rozgryzać?
wchodzisz, odbijasz kartę, wychodzisz odbijasz kartę, system sam nalicza opłaty a ty nie musisz znać żadnej taryfy, no mega skomplikowane, nie wiem jak sobie z tym poradzisz, ważne że jazda samochodem jest taka prosta i nic nie trzeba umieć, w zasadzie jak patrzę na większość trójmiejskich kierowców to oni chyba faktycznie na żadnym kursie nie byli i niczego się nie uczyli zanim zaczęli jeździć
- 0 0
-
2023-08-17 16:01
Praga - wzór do naśladowania
Byłem w Pradze i jestem pod mega wrażeniem. A jak słyszę o Trójmieście, tozbiera mi się na wymioty.
- 2 2
-
2023-08-17 15:47
(2)
A co mnie obchodzi Praga, Czesi mają swoje problemy a my swoje, a jak mówi powiedzenie "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma" i skończcie wreszcie ten jazgot. Najwięcej wrzeszczą samotni, ja mam 3 dzieci i jakoś daję radę ze wszystkim
- 1 6
-
2023-08-18 09:31
Podróże kształcą
Oczywiście każdy ma swoje problemy, jednak warto zwrócić uwagę jak różne jednostki sobie z nimi radzą i zwyczajnie się tym zainspirować. Stagnacja nie jest dobrym rozwiązaniem. Świat idzie do przodu i warto się rozwijać.
- 0 0
-
2023-08-17 18:43
Dajesz radę płacić alimenty?
- 0 2
-
2023-08-17 15:45
(1)
No to załatw sobie pracę w Pradze i nie jątrz
- 0 3
-
2023-08-17 16:02
Nie chcesz mieć biletu za 60 zł ? wolisz za 270?
- 3 0
-
2023-08-17 14:23
W NL podobnie.
Karta miejska i jeździ się każdą komunikacją po całym kraju. Proste i nie skomplikowane jak wszystko w Pl. Dlatego nie mieszkam w tym chorym systemie.
- 3 0
-
2023-08-17 13:55
gdyby koszt przejazdu miał większe znaczenie to na ulicach nie byłoby samochodów (2)
także... nie oszukujmy się, że jest większą różnica czy miesięczny będzie za 60 czy za 150.
- 2 2
-
2023-08-17 16:01
ale 60 a 270 to już jest jednak roznica. Ok skoro nie potrzebujesz 210 zł miesięcznie to wpłacaj mi na konto (1)
- 4 0
-
2023-08-18 08:17
Ja nawet te 90 zl roznicy chetnie przyjme.
- 0 0
-
2023-08-17 13:48
Komentarz nie na temat (1)
Kobieta męczy się bo żadną trasą autobusy nie jeżdżą punktualnie a ty o fali czy wspólnych biletach? Co jej ten tani bilet na wszystko miałby dać? korki jej zlikwiduje? no bo skoro mamy już miesięczny na wszystko za bodaj 230 zł i to jest obecnie mega tanio w stosunku do codziennej jazdy samochodem w dwie strony po 10km to taki sam bilet za 50 zł
Kobieta męczy się bo żadną trasą autobusy nie jeżdżą punktualnie a ty o fali czy wspólnych biletach? Co jej ten tani bilet na wszystko miałby dać? korki jej zlikwiduje? no bo skoro mamy już miesięczny na wszystko za bodaj 230 zł i to jest obecnie mega tanio w stosunku do codziennej jazdy samochodem w dwie strony po 10km to taki sam bilet za 50 zł nic nie zmieni, kolej też nic nie pomoże bo szybkiego pociągu na Dąbrowę nie ma i nie będzie, nie da się przy tak małych budżetach miejskich budować kolei do każdej dzielnicy. W Pradze też nie mają kolei wszędzie. Korki znikną tylko gdy wjazd samochodem w centralne rejony miast będzie drogi. Niska cena komunikacji miejskiej nic tu nie da bo ludzie to lenie i po prostu póki tylko ich stać to będą tyłek wozić i robić korki gdzie się da.
- 2 5
-
2023-08-17 16:00
To, ze przy tańszej i lepszej komunikacji mniej osób będzie korzystało z auta i będą mniejsze korki.
Ja w tej chwili jeżdżę do roboty autem bo najzwyczajniej w świecie jest taniej i dodatkowo wygodniej.
- 7 1
-
2023-08-17 12:36
Praga to chyba dzielnica Warszawy ;)
Taki żarcik ;)
- 5 0
-
2023-08-17 12:41
i na co nam ta wiadomość? (2)
- 0 3
-
2023-08-17 13:46
Zeby mieć świadomość. I w nastepnych wyborach może lepiej zagłosowac. (1)
- 3 0
-
2023-08-17 18:41
Chętnie zagłosuję tylko czy prezydent Pragi zechce tu ksndydować?
- 1 1
-
2023-08-17 12:21
Mogę płacić 270 zł a nawet 300 zł
pod warunkiem ,że komunikacja będzie sprawna. Niestety poza sprawnością techniczną ( często jeżdżą trupy np. palące/ przegrzewające się silniki, brak klimatyzacji latem , a nawet włączone ogrzewanie w gorące dni bo nie da się go wyłączyć itd.itp.) jest jeszcze kwestia bycia komunikacji np. z Gdyni w kierunku Kościerzyny bezpośrednio PKM jest szt 1
pod warunkiem ,że komunikacja będzie sprawna. Niestety poza sprawnością techniczną ( często jeżdżą trupy np. palące/ przegrzewające się silniki, brak klimatyzacji latem , a nawet włączone ogrzewanie w gorące dni bo nie da się go wyłączyć itd.itp.) jest jeszcze kwestia bycia komunikacji np. z Gdyni w kierunku Kościerzyny bezpośrednio PKM jest szt 1 (słownie: jeden) i to nie na godzinę tylko w ogóle. Skład jest przeładowany. Gdynia obcięła w tym roku ilości kursów autobusowych i trolejbusowych oraz zlikwidowała część linii. Nie dziwię się ludziom że nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej. Za chwilę wprowadzą system FALA i pewnie jeszcze więcej ludzi przesiądzie się do własnych samochodów. System biletów na trojmiasto jest fatalny. Powinien być jeden bilet na całą komunikację po trójmieście niezależnie czy to jest zkm, ztm, skm czy Polregio. Dopiero po przekroczeniu granic trojmiasta taryfa może być inna.
- 12 1
-
2023-08-17 12:26
(1)
W Pradze placa zlotowkami?
- 1 5
-
2023-08-17 12:33
Nie, ale wszyscy, ( z wyjatkiem ciebie) , potrafia przeliczyc CZK na PLN.
- 14 0
-
2023-08-17 12:18
Czyli 720 zł z góry bulisz za rok. A jeśli pojedziesz na dwa - trzy tygodnie na urlop poza Pragę, wpłacona kasa przepada (3)
A jeśli jesteś praskim słojem i za 7 miesięcy zmienisz robotę z przenosinami do innego miasta, to już w ogóle.
- 2 9
-
2023-08-18 08:12
Czyli jak w Trojmiescie kupie sobie miesieczny i nie bede uzywal przez 2 tygodnie to mi kasa nie przepadnie? Fajnie!
- 1 0
-
2023-08-18 00:44
a widzisz kwoty?
mogę i za 6 miesięcy zmienić pracę i nadal jestem do przodu- 256pln versus 60
Widzisz różnicę?
Czy syndrom sztokholmski ci nie pozwala.- 2 0
-
2023-08-17 12:32
no faktycznie, masa kasy przepada.... 2 tygodnie - 30 zł.... :-D
- 9 1
-
2023-08-17 12:17
W Pradze (1)
Jest metro
- 3 3
-
2023-08-18 08:11
I jeszcze po Czesku gadaja, to wszystko wyjasnia i pokazuje dlaczego nie mozna porownywac Pragi do Trojmiasta.
- 0 0
-
2023-08-17 12:03
przestań, fala jest potrzebna (5)
urzędnikom, żeby mieli co nie robić i brać kasę za nic :)
- 16 2
-
2023-08-17 12:08
Od dekady słychać wycie że nie ma jednego biletu na całe Trójmiasto. (4)
Wprowadzają Falę, która zastępuje taki bilet - płacz że nikt tego nie potrzebuje :D
- 4 16
-
2023-08-17 14:13
Fala nie jest jednym biletem na całe Trójmiasto, a nawet takiego biletu nie zastępuje
Tu nie chodzi o to, że trzeba kasować dużo biletów. To nie jest wcale wielki problem. Chodzi o to, że trójmiejska taryfa biletowa jest pełna patologii, które przy łączeniu przewoźników windują cenę przejazdu w kosmos.
- 8 1
-
2023-08-17 13:40
(1)
bo ludzie nie chcieli elektronicznej portmonetki, tylko uproszczenia taryf
- 7 0
-
2023-08-17 14:05
"Portmonetkę" mamy w tej chwili.
Musisz utopić hajs w papierowych biletach żeby jeździć, zamiast jak człowiek odbić się kartą płatniczą i mieć gdzieś tartyfy, bilety i inne pierdoły.
- 4 2
-
2023-08-17 13:27
Ty weź doczytaj co to jest FALA i do czego ma służyć. Bo napewno nie do wprowadzenia jednego biletu na całe Trójmiasto pkm skm i Polregio
- 9 1
-
2023-08-17 11:13
Robimy sobie na przekór? (2)
Niby takie oczywiste, ale przy wyborze włodarzy miasta, już nie jest to, tak oczywiste.
- 5 2
-
2023-08-17 11:44
Ostatnio alternatywą był narodowiec i narodowiec-oszołom. (1)
Więc można spokojnie powiedzieć że mamy najlepszego prezydenta z kandydatów :)
- 10 9
-
2023-08-18 00:40
a może byłby lepszy
gdyby dostał bana na jedną kadencję?
Albo przynajmniej miał poczucie, że jest to możliwe.
Bo na tym polega demokracja, której trójmiejscy "tenorzy" grają na nosie.
Bo to jest jak z obniżeniem poziomu wykształcenia w edukacji...- 0 0
-
2023-08-17 11:11
(9)
Nie trzeba szukać Pragi, w Warszawie jest tak samo, bilet na wszystkie środki transportu kosztuje też 90zł.
- 51 3
-
2023-08-17 12:26
Nieprawda, bilet ale tzw. Warszawiaka kosztuje 98 zł. Dla innej osoby, np. warszawiaka, ale bezrobotnego kosztuje 110 (5)
Chodzi o rozliczanie tu PIT-u. Ktoś w Warszawie urodzony i mieszkający od 50 lat, po ponad roku bezrobocia w rozumieniu tego przepisu nie jest już warszawiakiem i biletu za 98 zł miesięcznie nie kupi. Chyba że fuchę na 2 tygodnie na umowę zlecenie złapie. To od kwietnia - maja przyszłego roku po zlożeniu PIT-u uprawnienia warszawiaka na rok dostanie. Może ostatnio to nie problem, ale 5-9 lat temu był.
- 2 4
-
2023-08-17 13:02
Prezydent Warszawy znany jest z super pomysłów. (2)
A to wytnie drzewa, zeby było fajniej, a to zwęzi ulice, zeby tylko wybrańcy mogli po nich jeździć /docelowo/, a to zlikwiduje parkingi, a to wypuści ścieki do Wisły, zeby ekosystem zresetować, a to smieci podrzuci po Polsce. Co ten d..piarz dobrego zrobił???
- 11 10
-
2023-08-17 14:57
Prawie jak porucznik Rżewski
A to bąka puści a to knagę pokaże. Ot taki bawidamek... wrrrrrróć dupiarz.
- 3 1
-
2023-08-17 14:50
co bierze troll za wypisywanie takich dyrdymałów?
- 3 4
-
2023-08-17 12:48
być bezrobotnym ponad rok w Warszawie (1)
to jest lenistwo i hańba. I za to jeszcze byś chciał z przywilejów korzystać?
- 12 1
-
2023-08-17 19:32
Zdaje się nie przeczytałeś mojego komentarza. Otóż z 7 czy 11 lat temu w Warszawie mając wiek 50+ i ze 3 lata przerwy w pracy
żadnej znośnej pracy już nie dostałeś. Może robotnika niewykwalifikowanego czy sprzątacza. Można było dostać pracę w takim wieku i warunkach tylko po znajomości. Nawet oferty pracy na stażu z urzędu pracy, przez urząd opłacane i za nędzne 800 zł miesięcznie nieraz były fikcyjne. Dostawała się do danego urzędu ta osoba, co miała się dostać. A całe
żadnej znośnej pracy już nie dostałeś. Może robotnika niewykwalifikowanego czy sprzątacza. Można było dostać pracę w takim wieku i warunkach tylko po znajomości. Nawet oferty pracy na stażu z urzędu pracy, przez urząd opłacane i za nędzne 800 zł miesięcznie nieraz były fikcyjne. Dostawała się do danego urzędu ta osoba, co miała się dostać. A całe postępowanie było "ustawką". Poza tym, jeśli ktoś mający 55 lat i na wpół zagłodzony, znerwicowany był przez urząd pracy wysyłany na casting z lalunią dwa razy młodszą, zadbaną, utrzymywaną przez rodziców czy konkubenta, to jakie miał szanse? Zerowe. A mówię o pracy za "szczodre" 800 zł miesięcznie 7-9 lat temu.
- 2 1
-
2023-08-17 11:16
(2)
190zł jeżeli chcesz włączyć drugą strefę.
- 8 11
-
2023-08-17 18:38
Ale druga strefa to jak Lębork i Tczew
- 4 0
-
2023-08-17 14:50
a druga strefa to już nie Warszawa
- 7 0
-
2023-08-17 11:07
I znowu to samo kłamstwo. (25)
60PLN kosztuje bilet na samą Pragę.
Bilet pozwalający na zwiedzanie okolicznych wiosek, czyli odpowiednik naszego za 270PLN, kosztuje 2767CZK co daje 513PLN- 22 58
-
2023-08-18 00:28
jak ci nie pasuje Praga, to może Warszawa?
Nadal 110 pln a dla warszawiaka 90.
Nawet nie próbuj polemizować z czeskim sposobem organizacji transportu zbiorowego, bo jego prostota i przychylność użytkownikowi jest po prostu poza zakresem postrzegania pomorskiego urzędnika...
"w granicach miasta z biletem pokrywającym kilka powiatów jest zwykłą manipulacją..."
Jest bezmyślnością pokazywanie tej zależności. Bo to wskazanie na oczywisty powód wysokich kosztów, jak każdy powiat sobie rzepkę skrobie.- 5 1
-
2023-08-17 12:40
"Okoliczne" wioski jak to nazywasz - otóz odleglosc miedzy Blatná, 388 01, Czechy a Sobotka, 507 43, Czechy to 172 km. (2)
Te 2 miejscowosci znajduja sie na krancach pn-wsch i pd-zach praskiej strefy "okolicznych wiosek". To odleglośc jak z Gdanska do Torunia.
- 18 2
-
2023-08-17 12:58
To pół Czech. (1)
- 11 0
-
2023-08-17 17:47
I to te większe pół
- 7 1
-
2023-08-17 12:20
To sobie wez chlopie warszawe - 98 pLn wszystkim na wszystko, busy, koleje itd itd (1)
- 16 0
-
2023-08-17 14:43
Co ten funicular?
- 3 0
-
2023-08-17 11:08
"sama Praga" czyli obszar rowny powierzchni trojmiasta (18)
- 77 8
-
2023-08-17 11:13
Nie liczy się powierzchnia, a gęstość zaludnienia. (17)
Bilet zawierający obszar o mniejszej gęstości zaludnienia będzie zwyczajnie droższy.
Porównywanie biletu obowiązującego tylko w granicach miasta z biletem pokrywającym kilka powiatów jest zwykłą manipulacją.- 14 28
-
2023-08-18 00:34
no i jest... co chciałeś wykazać?
Tak samo jak warszawska druga strefa.
Ale te długie trasy i tak są tańsze, niż gdyby były wyceniane osobno.
I jeździ tam wyraźnie mniej taboru.
W Trójmieście, szczególnie mniej...
No i weź pod uwagę nasycenie Pragi czy Warszawy środkami transportu.
Nie da się porównania z Trójmiastem inaczej określić jak żenujące...- 1 1
-
2023-08-17 13:22
oczywiście że liczy się powierzchnia! (1)
- 1 0
-
2023-08-17 14:44
Im mniej ludzi korzysta z komunikacji, tym drożej wychodzi na osobę.
Dlatego sama powierzchnia nie ma znaczenia, a stosunek powierzchni do liczby ludzi, czyli gęstość zaludnienia.
- 1 3
-
2023-08-17 11:16
Praga ma bardzo zblizona liczbe ludnosci i powierzchnie do trojmiasta (13)
PS- rozumiem marzysz o bilecie za 270 zamiast za 60 zł ?
- 36 7
-
2023-08-18 11:13
Dane porównawcze. (3)
Trójmiasto Powierzchnia: 414,8 km² Liczba ludności: 748 986
Praha Powierzchnia: 496,2 km² Liczba ludności: 1,309 miliona.
Czyli powierzchnie naprawdę porównywalna. I za tą powierzchnię płaci się bilet miesięczny.
Warto nawet porównać z Warszawą.
Powierzchnia: 517,2 km² i bilet też tańszy niż ten nasz metropolitarny.- 2 1
-
2023-09-06 23:08
Ale 1.5 większa gęstość zaludnienia
I wiadomo dlaczego jest taniej
- 0 0
-
2023-08-18 15:01
Powierzchnia Gdanska 683km2 (1)
Najwieksze miasto w Polsce.
- 1 0
-
2023-08-21 00:16
Ta, z połową Zatoki Gdańskiej...
Radzę sprawdzać całość informacji...
- 2 0
-
2023-08-17 11:22
No właśnie. Do Trójmiasta. Nie do połaci terenu od Wejherowa do Pruszcza włącznie. (8)
- 15 13
-
2023-08-17 11:23
ty jestes glupi czy tylko udajesz? (7)
- 13 9
-
2023-08-17 12:27
ja na przykład udaję ale przychodzi mi to z coraz większym trudem...
- 2 0
-
2023-08-17 11:28
Nie ma to jak rzeczowy argument :) (5)
Tymczasem fakt to fakt - Trójmiasto i okoliczne miasta - 270pln. Praga i okoliczne miasta - 513pln.
- 12 12
-
2023-08-17 18:36
A Warszawa?
Od Konstancina za Ursus 1 strefa za 110 PLN...
- 7 0
-
2023-08-17 11:55
To masz rzeczowo jeden obszar (3)
Bilet na sam Gdańsk i to z wyłączeniem PKM/SKM - obecnie - to 117 zł. To mniejszy obszar, mniej ludzi, mniej opcji transportu (wyłącznie autobusy i tramwaje) a wciąż prawie dwa razy drożej. Jak to wyjaśnisz?
- 24 2
-
2023-08-17 12:13
Za 117 zł masz cały Gdańsk RAZEM z pkm, skm i REGIO
- 7 11
-
2023-08-17 12:05
I tu już można rozmawiać. (1)
Brakuje nam czegoś w stylu promocji dla mieszkańców, jaka jest w Warszawie.
- 7 1
-
2023-08-17 13:38
macie promocje na łączony za 117 zł, reszta musi 210 zł płacić
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.