• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe osiedle między bastionami i Motławą. Budowa potrwa 12 lat

Michał Brancewicz
20 czerwca 2024, godz. 16:30 
Opinie (272)
W pierwszym etapie powstają dwa budynki z szarej i czerwonej cegły widoczne w prawym rogu oraz ogólnodostępny bulwar i plac nad wodą. W pierwszym etapie powstają dwa budynki z szarej i czerwonej cegły widoczne w prawym rogu oraz ogólnodostępny bulwar i plac nad wodą.

Zabudowa terenu dawnego dworca Kłodno przy ul. ToruńskiejMapka potrwa nawet 12 lat. Niezagospodarowany i niedostępny od lat dla mieszkańców teren stanie się łącznikiem między Starym Przedmieściem i południową częścią Wyspy Spichrzów. Wraz z dwoma budynkami, które już są w budowie, przy nabrzeżu Motławy powstanie ogólnodostępny bulwar i nadwodny plac.



Mieszkanie w tej części Gdańska:

Dworzec Kłodno to termin znany starszym mieszkańcom i miłośnikom historii Gdańska, ale ponieważ nie działa już od 30 lat, wielu osobom może to już nic nie mówić.

Od czasu likwidacji prowadzącej do niego linii kolejowej i wyburzenia kolejowych budynków to po prostu ogromny plac o powierzchni 55 tys. m kw. rozciągający się między ul. Toruńską (od północy), ślepą odnogą Motławy (Stara Motława) (od zachodu) i bastionami nad Opływem Motławy (od południa).

Dworzec Kłodno - pierwszy dworzec kolejowy w Gdańsku Dworzec Kłodno - pierwszy dworzec kolejowy w Gdańsku

10 lat od zakupu do rozpoczęcia budowy



Trójmiejska firma Invest Komfort kupiła ten teren od PKP w 2014 r. za 26,15 mln zł.

Dwa lata później, czyli pod koniec 2016 r., radni miejscy uchwalili miejscowy plan zagospodarowania tego obszaru. Dopuszcza on powstanie budynków mieszkalno-usługowych o wysokości od 12 do 23 m.



Dwa lata później, czyli w 2018 r., rozstrzygnięty został konkurs na koncepcję zagospodarowania terenów byłego dworca Kłodno. Wygrała propozycja pracowni BJK Architekci.

Wizja zabudowy całego terenu przygotowana w 2018 r. przez pracownię BJK Architekci, która wygrała konkurs. Wizja zabudowy całego terenu przygotowana w 2018 r. przez pracownię BJK Architekci, która wygrała konkurs.
Pięć wizji zabudowy Dworca Kłodno w Gdańsku Pięć wizji zabudowy Dworca Kłodno w Gdańsku

Od tego czasu niewiele się na tym terenie działo. Co prawda na początku 2022 r. Invest Komfort otrzymał pozwolenie na budowę dwóch budynków wielorodzinnych z usługami i garażem, ale prace faktycznie ruszyły dopiero pod koniec 2023 r.

Nadwodny plac o powierzchni 10 tys. m kw.



Pierwsze dwa budynki powoli wychodzą z ziemi. Mają być gotowe, razem z nabrzeżem, jesienią 2026 r. Pierwsze dwa budynki powoli wychodzą z ziemi. Mają być gotowe, razem z nabrzeżem, jesienią 2026 r.
Po pół roku pierwsza kondygnacja obu budynków wyłoniła się już z ziemi. Inwestor postanowił szerzej opowiedzieć o projekcie osiedla, które będzie największym w tej części Gdańska. Zyskało ono nazwę Off Miasto.

- Nazwa oznacza umiejscowienie w bezpiecznej odległości od głównego miasta i od Wyspy Spichrzów, czyli miejsc turystycznych - wyjaśnia Michał Ciomek, wiceprezes Invest Komfortu. - Nasze osiedle ma być miejscem do zamieszkania, a nie do wynajmowania turystom. Potwierdzają to klienci, którzy już dawno zapisali się na mieszkania i którzy deklarują zakup dla siebie, a nie jako inwestycja na wynajem.
Zniechęcać do traktowania mieszkań na tym osiedlu jako bazy hotelowej mają metraże mieszkań, większe niż w przypadku apartamentów turystycznych.

Zabudowa całego terenu dawnego dworca Kłodno zajmie co najmniej 12 lat. Zabudowa całego terenu dawnego dworca Kłodno zajmie co najmniej 12 lat.
W pierwszym etapie powstają dwa budynki. Jednocześnie zagospodarowany zostanie także plac przy nabrzeżu Starej MotławyMapka o powierzchni ok. 10 tys. m kw. oraz nadwodny bulwar.

- Całe osiedle będzie otwarte i dostępne, a architektura budynków różnorodna - opowiada Tomasz Janiszewski z pracowni BJK. - Tworzymy nową ulicę w połowie zespołu budynków jako kręgosłup komunikacyjny, ale w boczne ulice nie wpuścimy aut. Samochód ma być intruzem.
Nowa ulica będzie nosić mię Jana Ożdżyńskiego, polskiego harcerza zamordowanego przez Niemców w 1939 r. Deweloper przebuduje także fragment ul. Toruńskiej, z którym wspomniana ulica będzie się łączyć.

  • Wnętrza zostały zaprojektowane z dbałością o każdy detal.
  • Wnętrza zostały zaprojektowane z dbałością o każdy detal.

Tysiąc mieszkań w sześciu etapach



Dwa pierwsze budynki wraz z nabrzeżem mają być gotowe do zamieszkania jesienią 2026 r.

Realizacja całości osiedla Off Miasto będzie podzielona na sześć etapów i potrwać nawet 12 lat. W sumie powstanie tu ponad 1 tys. mieszkań i kilkadziesiąt lokali usługowych.

- To będzie największe założenie mieszkaniowe w tej części Gdańska - podkreśla Norbert Miętki z Działu Marketingu Invest Komfortu.
Dodajmy, że na terenie dawnych zakładów mięsnychMapka, na nieco większym terenie, bo o powierzchni 65 tys. m kw., deweloper Vastint planuje budowę osiedla z 700 mieszkaniami.

Miejsca

Opinie (272) 8 zablokowanych

  • Nie powstanie. Wiecie dlaczego? (1)

    Tak samo jak nie powstał projekt połączonego dworca Gdańsk Wrzeszcz i zadaszonej części zajezdni autobusowej. Tak,tak...był taki projekt. I co wyszło? Nic. Tak jak tutaj. Baju,baj.

    • 11 5

    • Jest duża różnica między osiedlem budowanym przez dewelopera a dworcem. Skoro wydali pieniądze i kupili to już raczej powstanie.

      • 6 1

  • (1)

    A tymczasem: Opublikowano ranking najniebezpieczniejszych miast w Europie. Oczywiście "prym wiodą" miasta Europy zachodniej we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. Cały ranking obejmuje 100 europejskich miast, a polskie metropolie pojawiają się jedynie trzy razy. Chodzi o Łódź, Gdańsk i Poznań.

    Najwyższą lokatę z tej trójki ma Łódź, które trafiło na 61. miejsce ze wskaźnikiem przestępczości 40,7 pkt. Gdańsk został sklasyfikowany na 83. miejscu, a Poznań "dopiero" na 97.

    • 11 3

    • I co?

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    ADDD (47)

    Mam pytanie o sieć drogową, czy ulegnie zmianie? Obecnie można tam dojechać albo ul Łąkowa albo Toruńską przez most który lada moment stanie się pułapką, już dziś ma zwężenie z uwagi na nośność. Panowie zasiadający w UM można szerzej popatrzeć na Miasto, czy tylko różowe okulary? Ktoś kto wydaje pozwolenie na budowę takiego osiedla powinien mieć szerokie spojrzenie na świat co najmniej 25 lat do przodu.

    • 361 18

    • A kto zabroni bogatemu ? W Polsce od zawsze buduje się na zasadzie: jakoś to będzie :))))) (5)

      Inwestor zarobi na tym krocie więc ja się pytam co w zamian otrzymają mieszkańcy mieszkający po sąsiedzku? Powinni otrzymać od Inwestora nową infrastrukturę drogową, chodniki, nowy most oraz zagospodarowanie terenu - to minimum :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • 31 6

      • ...pozwolenie na budowę już wydane - mieszkańcy teraz to już SE mogą ;P

        • 14 1

      • To może powiedz to (1)

        Tym swoim "mocodawcom? Kto jak nie Ty?poświęcasz się dla nich na tym forum tworząc
        polityczne wpisy może się odwdzięczą....My nie mamy takiego przełożenia

        • 2 0

        • rudy i jego banda to sie śmieja z takich jak on, pożytecznych oligofreników.Przykład z Gdańska jest wrecz porażjący-festyniara i Grzelak nawet nie ukrywają,że zlewają własnych wyborców-a te barany i tak na nich głosują. Bo w TVN im powiedzieli,ze tak trzeba.

          • 0 0

      • mieszkancy to dostaną w gratisie jeszcze większe korki, totalny brak miejsc, gdzie można zaparkować, dziurę w ulicy -no hałas budowlany i większy tłok, moze o czyms jeszcze zapomnaiłam,,

        • 4 1

      • Ile ty masz tych kont kolego?

        • 0 0

    • Wystarczy (23)

      Wystarczy wsiąść na rower i wszystkie korki, "wąskie gardła" czy "pułapki" nagle cudownie znikają. Mamy XXI wiek, a Gdańsk to nie jest jakaś zabita dechami wiocha i wszystko, co trzeba można załatwić na rowerze, a jeśli komuś kondycja nie domaga, to mamy bardzo dobrą komunikację miejską

      • 20 73

      • (1)

        Taaaak, zapominamy o drogach i mostach niech się zapadają i przesiadamy się wszyscy na rowery.

        • 33 2

        • A dlaczego nie? Potem nie narzekajcie na korki

          • 4 18

      • PR papka dla jurnych 15stolatkow (2)

        • 11 7

        • Mam 43 lat jeżdżę rowerem także zimą (1)

          Komputer, zakupy, załatwianie spraw. Często kręcę pod górę na tzw górny taras

          • 7 26

          • Ciesze sie z twojego zdrowia fizycznego jednoczesnie ubolewam nad stanem

            psychicznym ale projekcja to dosc banalny problem. Da sie wyleczyc.

            • 19 6

      • (1)

        Pomysł dojeżdżania wszędzie rowerem właśnie pasuje do zabitych dechami wioch.

        • 17 5

        • O nie, na zabitej dechami wiosce koniecznie trzeba mieć auto, a najlepiej ze trzy na podjeździe.

          • 6 8

      • rower (9)

        TO zawież meble rowerem do domu

        • 20 1

        • I właśnie dlatego musisz jadąc samemu samochodem na śmiesznie krótkiej trasie, blokować ludzi który faktycznie chcą akurat zawieźć meble do domu?

          • 7 5

        • Każdy przecież wie, że jak kupujesz rower, musisz zezłomować samochód.

          Dobieranie odpowiedniego środka transportu do trasy to przecież coś niewyobrażalnego.

          • 11 1

        • jemu pewnie dronem dostarczą albo do paczkomatu wrzucą meble :D

          • 9 1

        • Współczuję jeśli codziennie wozi pan meble (5)

          A jeśli ma to miejsce raz na 5 lat to polecam jednak nie kupować furgonetki. A samochód osobowy.

          Do przewozu mebli można nająć firmę. Wygodnie, polecam.

          • 5 7

          • zakupy dla calej rodziny (4)

            tez rozumiem za kazdym razem zamawiasz z dostawá? a moze kupijesz raz na 5 lat, bo jadcie "na miescie' ?czy moze wozisz na rowerze? (no tak tylko pytam), zwlaszcza np zgrzewki mleka, jak rodzinka liczna -i takie inne sprawunki

            • 7 0

            • (2)

              Heh, kierowczyk nie rozumie że nie każdy ma podejście "mam samochód, to muszę nim wszędzie jeździć".

              80% rowerzystów ma samochód, a jeżeli raz na miesiąc wyciągniesz go z garażu na większe zakupy, korków tym nie narobisz.

              Problem z ludźmi, którzy jeżdżą autem zawsze i wszędzie, nawet kiedy to kompletnie nieracjonalne.

              • 3 9

              • ,,a jeżeli raz na miesiąc wyciągniesz go z garażu na większe zakupy, korków tym nie narobisz.''

                Narobisz bo nie umiesz jeździć, jeżdżąc raz na miesiąc. To nawet gorzej niż tzw. niedzxielny kierowca.

                • 7 4

              • cos w tym jest.Sam używam samochodu okazjonalnie,ale moja kobieta wszedzie ,nawet do fryzjera musi samochodem.To chyba siedzi u niektórych w głowie-że pojechać rowerem,a juz broń Boże tramwajem to dyshonor.I co ciekawe ja tu sie urodzilem i wychowałem,a ona z małej mieściny.

                • 0 2

            • Ale przecież to nie będzie zabudowa dla rodzin

              Proszę mi wskazać ile Polskich rodzin będzie stać na zakup mieszkania tam? To bardzo piękne osiedle i to się chwali (w końcu postawiono na jakość a nie na ilość), ale mieszkania kupione tam zostaną na wynajem krótkoterminowy lub jako lokata kapitału. Druga sprawa - jeśli się mieszka w tej lokalizacji to nie potrzeba samochodu - wiem co mówię bo znaczna część mojego życia związana jest z Dolnym Miastem - szkoda tylko, że 121 zlikwidowali.

              • 5 1

      • wal się ze swoimi radami rodem z wczesnego Gomółki

        • 16 4

      • Też polecam rower, chyba największą wolność i przyjemność odczuwam jadąc tym środkiem komunikacji, zamiast stać w korkach jadę sobie przez teren zielony

        • 6 10

      • (1)

        Pomieszkaj w warszawie to będziesz wiedział co to znaczy dobra komunikacja. Tutaj masz kompletnie nie funkcjonalne rozwiązania. Musliwska z płyt, Hausbrandta podzielona na pół, 168, 167 robiące pętelki, w okolicach Siedlec, Auchan, 227, dwa razy zatrzymujące się na skrzyżowaniu. Można tego byłoby uniknąć gdyby w gdansku myśleli. Urzędnicze myslenie jest tutaj deficytem, bardzo dużym deficytem

        • 8 2

        • bzdura, mieszkałam w Warszawie i dobrze a nawet bardzo dobrze są skomunikowane obszary w których jest metro, gdzie odjazdy są nawet co minutę, reszta jest tak samo słabo skomunikowana a korki jeszcze większe

          • 1 0

      • Do zawałowca też ma pogotowie dojechać rowerem czy czekać na autobus? Śmieci będziesz wywoził rowerkiem?

        • 10 1

      • Bież połowę!!A może gacie i kask cię cisną??

        • 6 1

    • Tak jak inwestor nie dołoży to się nic nie zmieni. Pas nabrzeża od Toruńskiej do Ogarnej ze sporym potencjałem też zapuszczony i zapomniany a mógłby być łącznikiem, do przyjemnych wieczornych spacerów, między Zieloną Bramą a mariną na Żabim Kruku.

      • 21 3

    • (4)

      Przede wszystkim powinno się zacząć od infrastruktury drogowej. Toruńska jest w opłakanym stanie, a najgorszy jest stan Mostu Popielnego, na którym od lat jest jeden pas i mijanka. Sądziłam, że przy budowie hotelu Almond problem z mostem zostanie rozwiązany, no niestety, do dziś nie zrobiono kompletnie nic. Toruńska jest alternatywą dla wiecznie zapchanego Podwala Przedmiejskiego, po wybudowaniu kolejnego osiedla nie wiem jak będzie można się stamtąd wydostać. No chyba, że będzie to osiedle dla niezmotoryzowanych turystów.

      • 33 2

      • Toruńską należy zamknąć dla samochodów (2)

        i zamienić w deptak. Nie zasmradzajmy tego miejsca

        • 2 5

        • A ciebie zamknijmy w kocborowie

          • 0 0

        • Tak należy zrobić z twoją pustą czachą, bo mózgu w niej już nie uświadczysz.

          • 0 0

      • Nowy Port

        A w NP nie lepiej,Port się rozwija i będą przeładunki rosły a tereny pod obwodnicę dzielnicy przejeli developerzy i powstała Nowa Letnica.,bez kolejki SKM.

        • 0 0

    • gruby juz wie

      • 1 2

    • Po co drogi pobudujemy kanały jak w ... (5)

      Po co drogi pobudujemy kanały jak w Wenecji. Czy ktoś z wladz miasta pytał klimatologów za ile lat te tereny zostaną zalane?

      • 1 9

      • (3)

        serio, wierzysz w te głupoty? to czemu na przykład lotnisko w Amsterdamie nie jest zalane?

        • 8 2

        • Zgadnij czemu, nie chodziłeś na lekcje geografii i historii?

          • 1 0

        • Zapytaj lepiej ile kosztowały wały chroniące lotnisko i czy Gdańsk może sobie na taką inwestycję pozwolić.

          • 4 3

        • A co ciebie obchodzi lotnisko w ansterdamie??!! Patrz co masz koło siebie!!!Światowiec od siedmiu boleści!!!!

          • 2 7

      • Pierwszy raz na plaży z babciąbyłem chyba 1977 roku.

        Od tego czasu jest dokładnie tak samo jak bylo. Kanały porotowe jak były tak sa. Nic się nie zmienia i nie zmieni. Tylko kolory plansz w prognozach pogody zmieniły się z zielonych na czerwone.

        • 9 0

    • Będie najem krótkotermnowy, wot problem i nie zamieszkam.

      • 7 0

    • Ciekawe co zrobią z autami??Okolica będzie totalnie zakorkowana!!Już teraz toruñska stoi!!!Budują osiedla ale ulic nie przybywa!!Bazuje się na starych ulicach!! Potem płacz i narzekanie że wszystko zakorkowane!! Porażka!!!

      • 9 0

    • Pan Adamowicz - pomimo swych wad - M I A Ł!!!! Szkoda, że pisowska kanalia go zabiła. (1)

      • 1 1

      • Hmm jakby to ująć

        Chyba ci styki zwarło, bo najbardziej na rękę zniknięcie PA było zupełnie komuś innemu. Ale jak widać fikołki logiczne zakłamanych oszołomów są na porządku dziennym.

        • 2 1

  • Niedługo deweloperzy wykupią tereny od spółdzielni i dadzą wam taki czynsz, że się wyprowadzicie do slumsów na Oruni.

    • 16 2

  • Ale co nas mieszkańców to obchodzi poza sponsorowaniem tego naganiania klientów im

    Żadnej korzyści z tego nie będziemy mieli

    • 45 4

  • Teren straszył, dobrze, że się za niego wzięli

    • 9 25

  • (3)

    Ale wcześniej Toruńską poszerzą i jakiś sensowny wyjazd na główne ulice prawda, prawda?

    • 22 5

    • W planach Torunska ma byc brukowana wiec odpada

      • 2 1

    • Poszerzać nie ma potrzeby, zwłaszcza że nie ma gdzie. Toruńska jest na tyle szeroka że pasy dla rowerów powinny zmieścić się bez problemu. Przy okazji również skandaliczne parkowanie na chodnikach koło hotelu almond powinno zostać ukrócone.

      • 7 0

    • Oj Padme, Padme...

      • 0 0

  • Wieczorowa wizka jest bardzo ladna

    Oby wywiązali się z wizek

    • 5 6

  • (2)

    1000 mieszkań, powiedzmy, że po ok. 40 m2 każde. 40 metrów x 20.000 zł za metr = 800 000 zł z jednego lokalu.
    800 000 x 1000 mieszkań (nie licząc lokali usługowych!!!) - przychód 800 milionów złotych. Cena zakupu działek - 26 milionów...
    Serdeczności kochani i wszystko dla Gdańska!!!
    P.S. To właśnie tam konserwator blokował budowę nowej drogi - jak się okazuje - budowanej dla dewelopera i nowego osiedla XD
    Do zobaczenia na festynie!

    • 44 3

    • (1)

      1000 mieszkan = min 1000 dodatkowych samochodow w tym miejscu na rozwalajacej sie Torunskiej i jednym starym moscie. A gdzie smieciarki, kurierzy, dostawczaki, pracownicy lokali uslugowych?

      • 8 0

      • No właśnie dlatego pewnie czekali. Teraz zmienił się konserwator, pozwoli na rozwalenie Bramy Kolejowej i budowę drogi przez opływ Motławy. Będzie dojazd dla bogoli od drugiej strony - przez park i zabytkowe fortyfikacje zrównane z ziemią ;)

        • 0 0

  • Za nic w świecie nie uwierzę już deweloperom (3)

    Wizualizacje piękne, zieleń i dobre materiały, a po wybudowaniu paździerz, beton i wszędzie zawalone samochodami. Przykłady? Forum, browar, perspektywa, wyspa spichrzów, młode miasto.

    • 41 3

    • Byłeś kiedyś w osiedlu budowanym przez Invest Komfort? (1)

      • 0 0

      • Byłem, tu faktycznie jest lepiej

        Ale jak na 50 deweloperów jest jeden ktory robi rzeczy dobrze (co ma swoją cenę, widać to po kwotach za iK ) to raczej niewiele zmienia.

        • 0 0

    • To będą apartamenty za grube pieniądze

      Paździerza to ty tam raczej nie znajdziejsz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane