• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje pierwszy nowy tramwaj dla Gdańska

rb
6 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Tak prezentuje się pierwszy z 35 nowych tramwajów dla Gdańska. Tak prezentuje się pierwszy z 35 nowych tramwajów dla Gdańska.

W bydgoskich zakładach PESA, jest już prawie gotowy pierwszy z 35 nowych tramwajów, które zasilą gdański tabor do końca 2011 roku. Dotrze do Gdańska już we wrześniu.



We wntętrzu jest jeszcze sporo pracy. We wntętrzu jest jeszcze sporo pracy.
W piątek w zakładach PESA w Bydgoszczy przedstawiciele Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, a także władz miasta, Paweł Adamowicz i Maciej Lisicki, przyglądali się jak powstaje pierwszy z partii zamówionych tramwajów.

Pojazd jest już prawie na ukończeniu. Do Gdańska dotrze we wrześniu tego roku, a korzystać z niego będziemy mogli już na przełomie września i października. Z partii zamówionych 35 tramwajów, jeszcze w tym roku do Gdańska dotrze pięć. Pozostałe pojawią się u nas w przyszłym roku.

Tramwaje z PESY to nowoczesne pojazdy II generacji - wyposażone w system klimatyzacji, dziewięć kamer wewnętrznego monitoringu. Każdy z nich jest wyposażony w aparaturę umożliwiającą diagnostykę pojazdu na odległość - np. z poziomu zajezdni.

Tramwaje będą miały także takie udogodnienia jak wysuwane rampy zapewniające przewóz osób niepełnosprawnych, system wykrywania i likwidacji poślizgów, i pierwszy w Polsce system, który pokazywał będzie, na monitorach zamieszczonych we wnętrzu pojazdu, przebieg trasy i charakterystyczne miejsca i obiekty w mieście.

PESA S.A. wyłoniona została, spośród sześciu producentów, w przetargu rozpisanym na początku 2009 roku przez ZKM w Gdańsku.

- Z PESĄ od samego początku współpracuje nam się bardzo dobrze - budowę tramwajów konsultujemy na każdym etapie. Jest to zakład na najwyższym światowym poziomie, co widać po efektach. Jesteśmy przekonani, że tramwaje przypadną do gustu gdańszczanom i staną się wizytówką miasta - powiedział Paweł Adamowicz podczas wizyty w bydgoskich zakładach.

Koszt nowych pojazdów to ponad 305 mln zł. Znaczną część środków na ten cel (37,5 proc.) udało się pozyskać ze środków Unii Europejskiej.
rb

Miejsca

Opinie (116) ponad 20 zablokowanych

  • Precz z konserwo - Dortmundami

    • 5 3

  • WAŻNE

    Ile będzie wejść w tym tramwaju? To jest kluczowa sprawa, ja bym zostawił stare tramwaje. Było w nich dużo wejść, dużo miejsc (fakt, stojących, ale wolę jak 5 osób stoi niż 1 siedzi a pozostałe 4 czeka na przystanku bo nie można już wejść do tramwaju), oraz płynność jazdy. W nowych pojazdach tylko gaz i hamulec, do oporu. Nieważne, że pasażerowie latają po całym tramwaju, ważne żeby motorniczy poczuł się jak Robert Kubica. Pozdrawiam.

    • 7 4

  • zato mamy kilkadziesiat smrodzacych autobusów!!

    Wszytkie miasta kupuja autobusy na gaz CNG a le wgdańsku kupouja trujace ropniaki co zostawiała czarne chmury za soba!!

    • 3 6

  • Ciekawostka (2)

    Nie wszyscy wiedzą, ale podzespoły do tych tramwajów będą pochodziły z Gdyńskiej firmy Dellner Couplers, która dostarcza od lat swoje wyroby do nowych pociągów, skałdów metra i trawajów na całym świecie. Cieszy, że część z nich będzie tym razem jeździć w Gdańsku :)

    • 13 2

    • odp ciekawostka (1)

      czyli wszystko to co w Niemczech , Voslloh i inne i co tu ma byc z Gdyni?? Chyba tylko naklejka importera. hahahaha

      • 2 0

      • Przeciez DC w gdyni to zaklad produkcyjny i nie produkuja naklejek

        • 0 0

  • Jak dla mnie to prawie najgorszy wybór tramwaju. Ale co się dziwić skoro o wygranym przetargu prawie całkowicie decyduje cena w tym wypadku najtańsza zresztą jak zwykle.

    • 1 2

  • fajnie ze już pod koniec 2011 jak wszystkie tramwaje juz dotra (z niemiec też) to juz beda jeżdziły 100% nowe tramwaje( jeśli tramwaj 10 letni można nazwać nowym) ktos tam liczył ze brakuje 14 składów ale nie uwzględnił że jest 9 starych wagonów konsalt wyremontowanych wiec one tez bedą jeżdziły. ale brakuje nadal kilka, to pewnie teco zawsze stoja we wrzeszczu i są zepsute:), ale ciekawe czy ich nadal nie będzie za mało, skoro mają budować linie na łostowie to bedzie potrzebne nastepne 10 składów do zrobią 2 linie.( bo po co z chełma była ta linia 1? jest linia 7 i 11 to to jest dużo i jeszcze N0 linia nocna to powinna jeździć tak aby być wszędzie mniej wiecej(chełm- dworzec PKP-wrzeszcz- oliwa-zaspa- brzeźno-nowy port-stocznia:) nie uzywana petla chociaz czasami stoją tam stare tramwaje

    • 0 2

  • już jestem podjarany

    o co chodzi? jeszcze nie ukończono budowy, a już taki jar!!! to może rozłóżmy to na części, i każde koło, fotel, itp będziemy świętować. Brawo Gdańsk!!!

    eh

    • 1 1

  • ? (1)

    a ten wyswietlacz to troche zamaly,, bedzie tylko nr linii? szkoda

    • 0 2

    • Jeśli nie dostrzegłeś detali, to na focie jest tył pojazdu. A tam wystarczy numer linii.

      • 0 0

  • SIP

    A ja mam pytanie co z systemem informacji o której odjeżdża dany tramwaj bo trochę czasu już minęło a to dalej niesprawne czyli kupa pieniędzy w błoto wyrzucona

    • 1 0

  • Po co im klimatyzacja skoro i tak pozniej nie dziala ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane