• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstała Rada Euro 2012 +

(msz, js)
14 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Inauguracyjne posiedzenie Rady Metropolitalnej ds. EURO 2012. Inauguracyjne posiedzenie Rady Metropolitalnej ds. EURO 2012.
- Euro to nie liczba hoteli, dróg, stadionów czy autostrad, to przede wszystkim ludzka aktywność. Musimy stworzyć kulturę sportową wśród dzieci i młodzieży, porównywalną z włoską, argentyńską, czy brazylijską - mówił prezydent Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, podczas wczorajszego ukonstytuowania Rady Metropolitarnej Euro 2012 +.

Do uczestnictwa w Radzie zaproszony został marszałek województwa Jan Kozłowski oraz 16 prezydentów, burmistrzów i wójtów pomorskich miast i gmin.

Projekt został nazwany Euro 2012 +, bo jak tłumaczy Paweł Adamowicz, Euro 2012 to przede wszystkim inwestycja w przyszłość.

- Największą szansą na rozwój jest właśnie inwestycja w młode pokolenie - mówi prezydent. - Budując stadiony, boiska przyszkolne, często ze sztucznej nawierzchni, chcemy doprowadzić do tego, by co drugi Polak kopał w piłkę. To inwestycja w naszych przyszłych kibiców.

Według samorządowców formuła Rady Metropolitarnej jest zalążkiem przyszłej, efektownej współpracy wszystkich gmin i regionów. Dzięki partycypacji w kosztach gminy chcą rozwijać nie tylko kulturę sportu, ale także infrastrukturę komunikacyjną.

- Najważniejsze inwestycje, powstające w ramach Euro 2012 zostaną zrealizowane ze środków zewnętrznych. Gminy powinny wręcz prześcigać się w formułowaniu takich ofert, które będą z jednej strony konkurencyjne, a z drugiej do zaakceptowania przez kibiców i gości - mówi Jan Kozłowski, marszałek pomorski.

Niestety wśród uczestników niedzielnej uroczystości zabrakło burmistrza Rumi oraz prezydentów Wejherowa i Gdyni. Według Pawła Adamowicza, Wojciecha Szczurka zatrzymały zajęcia naukowe. Przypuszczalnie powód mógł być zgoła inny.

- Dotychczas głównie myśleliśmy o tworzeniu lotniska cywilnego w Babich Dołach, tymczasem okazało się, że bardzo dobrze przygotowany jest Malbork - mówi Jan Kozłowski. - Jego modernizacja wymaga zaledwie dwóch, trzech milionów, czyli dziesięć razy mniej niż lotniska w Babich Dołach.

Według prezydenta Gdańska lotnisko zastępcze potrzebne jest tylko na czas organizacji Euro 2012. Na dłuższą metę jego funkcjonowanie byłoby bezsensowną konkurencją wobec lotniska w Rębiechowie.
(msz, js)

Miejsca

Opinie (97) 7 zablokowanych

  • Zabrakło wyżej w dolnej części

    W tej sytuacji usytuowanie

    • 0 0

  • Dla mnie sprawa ma ewidentnie podłoże personalne. To zagrywka trójkąta: Kozłowski-Machczyński-Adamowicz vs Szczurek.
    I proszę by nie bredzili o korzystniejszym rozwiązaniu w Malborku. Bo mam zajady i nie mogę się śmiać.

    • 0 0

  • Ja obejrzalem zdjecia z satelity i dalej uwazam ze wspanialy teren na zbudowanie super nowoczesnego lotniska ,olbrzymia czesc 7000 000 metrow kwadratowych pusta i w prostokacie co daje mozliwosc zrobienia co najmniej 4 pasow startowych i to o normatywie dla samolotu wielkosci Ruslan a wiec najwiekszego transportowca swiata!
    No cala infrastrukture z hangarami i portem lotniczym trzeba zbudowac.Z satelitarnych zdjec widac ze mozna tuz obok lotniska wykorzystac teren nie nadajacy sie na lotnisko i zbudowac gigantyczne parkingi czy magazyny,stacje paliw i inne obiekty pomocnicze.
    Lotniskow w Rebiechowie w zasadzie moze dostac maxymalnie 1 pas wiecej bardzo duzym nakladem srodkow finnasowych i budowa nowego dworca .Co da podwojenie przepustowowsci.I w tym miejscu koncza sie totalnie mozliwosci Rembiechowa .I to nawet powod bardziej przyziemy niz wlasnosc prywatna:nie ma terenu na rozbudowe,pagorki i piachy ,drogi i domy oraz dzialki linie energetyczne-nie ma jak i w ktora strone !
    Zaleta Babich Dolow jest jeszcze mikroklimat morski ,zadkie mgly,staly kierunek wiatrow...
    Po za tym ja nie widze zadnego problemu zeby oba lotniska funkcjonowaly rownolegle i uzuplenialy sie.
    Jako lotnisko zapasowe to sobie moze dzialac lotnisko w Pruszczu Gdanskim.
    Przypomnial mi sie fakt z zycia gdzie czekam na lotnisku w Warszawie na zone a ona laduje na tzw zapasowym lotnisku w Poznaniu!To samo by bylo gdyby te role przejal Malbork-absurd i parnoja!
    Ja sie zastanawiam dlaczego ludzie nie przyjmuja do wiadomosci ze proste i funkcjonalne rozwiazania mniej kosztuja ,lepiej sprawdzaja sie w funkcjonowaniu i przynosza same zyski.
    Po co sobie i innym utrudniac zycie wydajac decyzje typu :zbudujemy gazoport w Swinoujsciu,a lotnisko w Malborku,a na terenie stoczni postawimy muzem kazni robotnikow...

    • 0 0

  • WaszkaZ

    Nie sądzę, aby mgły miały być przeszkodą w lądowaniu.
    Inne mankamenty BB:
    - brak pasa "pod wiatr" na kierunku wschód-zachód, jeżeli zostanie rozbudowany krótki pas na BB będzie problem z instalacją ILSa z kierunku wschodniego (z którego lądują w większości samoloty np. w Rębiechowie)
    - również z tej samej przyczyny lądowanie na obecnym długim pasie przy silnym wietrze wschód-zachód będzie problemem,
    - rozbudowa krótkiego pasa - kawałek za nim mieszkają ludzie, chyba nie da się tanio tego rozbudować,
    - budowa całej infrastruktury do obsługi pasażerów od nowa, nie wyobrażam sobie aby wojsko dopuściło cywili pod swoje obiekty,
    - w przypdaku budowy terminala na południe, budowa dróg dojazdowych do pasa startowego od podstaw.
    - ekonomia, Rębiechowo ledwo zarabia na siebie, a co dopiero BD.
    W rębiechowie nie jest problemem dobudowanie drugiego pasa startowego równoległego do już istniejącego oraz budowa dróg dojazdowych do pasa startowego i budowa lotniska w kształcie litey H. Zresztą Luton (lotniko które znam dobrze) na którym ruch jest zdecydowanie większy ma również jeden pas startowy również przy braku dobrej drogi dojazdowej na koniec pasa startowego i z tym dużym ruchem sobie jakoś radzi. No i zaletą Rębiechowa są wolne tereny i to, że lotnisko już działa, nie wspominając o już istniejącym b.długim pasie startowym.

    • 0 0

  • jw
    uważaj co bedzie sie działo z marszałkunciem w miare upływu czasu i zbliżania sie roku 2012:-)
    nerwowe i krzywe ruchy nabiorą tempa toczącej sie z góry śnieżnej kuli...

    • 0 0

  • Waszka

    Zdumiewasz mnie niepomiernie,
    wiem że lobbujesz na rzecz Gdyni,
    ale tu się liczą realia,
    Wspomniałeś lotnisko we Wrzesczu - nie dał rady, za małe, z zerowymi perspektywami na rozbudowę,
    Owszem, miało 2 pasy startowe z czego jeden wychodzący wprost na katedrę w Oliwie.
    Drugi 1880 x 80 ograniczony z jednej strony morzem, z drugiej - wzgórzami morenowymi, lotnisko leżące w 1974 już nie mal w centrum miasta,
    I co? miało zostać?
    Rozpatrywano Pruszcz Gdański jako alternatywę, jednak "ekipa Gierka" poszła po rozum do głowy i wybudowała nowy, cywilny port lotniczy od podstaw, czego do tej pory w "komuszej" Polsce nie było i do tej pory nie ma!
    Lotnisko z perspektywą rozwoju - miały być 3 pasy startowe, główny 3600 X 60 metrów. Gierka wywalili i wszystko stanęło.
    Ile mamy km autostrad od obalenia Gierka i potem "komunizmu"? Może któś wie?

    • 0 0

  • Ja ciagle mowie jako drugie lotniko, wiec i ułozenie pasów musi byc troche różne na BD, i takie ma.

    Marszałek zapomniał jak zwykle o tym co podpisywał i co tak naprawde jest ważne przy składaniu wnioskow unijnych.
    A moze ten urzad nalezałoby zlikwidowac? jesli marszałek nie wie lub sie nie zapoznał z strategia wiec jaki nas czeka NIEDO/rozwój??

    • 0 0

  • lobbujesz na rzecz Gdyni

    Bolo, widze ze uwierzyłeś temu oszołomowi co tu wypisuje bzdury.
    Nigdy nie lobbowałem Gdyni, ale wole jej szybkie decyzje gospodarczo-rozwojowe, niż Wolne Miasta Gdańska, a do tego nie lubie szowinizmu(do tego prostackiego).
    Chciałbym, aby moje Trójmiasto sie rozwijało i cenie sobie, ze jest tu pewna konkurencja, ponieważ tylko ona pozwala nam wybierac lepsze i madrzejsze decyzje.
    Demokracja daje nam mozliwosc wyboru, ale tez, a może przedee wszystkim, odpowiedzialność za ten wybór.
    Zapamietaj Bolo.

    • 0 0

  • gallux

    Nie lubię sprowadzać dyskusji do spraw personalnych (od tego są nasze kochane media), ale tym razem nie mogę się powstrzymać. Ja te merytoryczne za i przeciw lotnisku w Babich Dołach i Malborku znam z różnych opracowań , zreszą część jest dostępna w internecie (jedno z nich jest podane wyżej).
    Pan Marszałek zapomina, że jest też inna rada metropolitalna. Komunikacyjna. Jak będą sprowadzać sprawę lotniska do pojazdowej wojny personalnej, to sobie pojeżdżą na wspólnym bilecie w komunikacji miejskiej w 2012 r., ale dupą po nieheblowanej desce.

    • 0 0

  • Gdańsk Odważ się zobacz sam

    Gdańsk Odważ się zobacz sam hałdę fosforów, zapewniamy extremalne doznania podczas wspinaczki po chałdzie i miłą opiekę zdrowotną gdyby coś nie tak poszło (jakis nowotówr sie przyplątał)
    Ps. A może w hałdzie wykopać dół i stadion gotowy :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane