- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Powstaną wiadukty i tunele pod linią kolejową na Oruni i Lipcach
Projektanci przygotowali koncepcję przejazdów bezkolizyjnych nad linią kolejową łączącą Gdańsk z Tczewem w dzielnicach Orunia i Lipce. O propozycjach mieszkańcy będą mogli porozmawiać z ich autorami już 5 grudnia.
Podkreślmy, że koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania. Na tym etapie miasto nie jest w stanie podać więcej szczegółów. Jedno ma być jednak pewne - zostaną wybrane te propozycje, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu.
O problemie z przejazdem przez torowisko na Oruni pisaliśmy wielokrotnie. Po raz pierwszy w lutym 2014 r., kiedy nasza czytelniczka nagrała, jak przez ponad dwie minuty na przejazd oczekuje karetka pogotowia.
W wyniku prac projektantów powstało aż pięć propozycji przejazdów bezkolizyjnych przez linię kolejową na Oruni i Lipcach. Znikną natomiast dotychczasowe przejazdy w poziomie torów.
Przejazdy na Smętnej i Sandomierskiej do zamknięcia
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Dodatkowo projektanci proponują obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Film archiwalny z 2014 r.
Nowe połączenia ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha
Projektanci wskazują także, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
Obwodnica Oruni i Lipiec
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice: Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
W sprawie planowanych inwestycji przewidziano spotkanie z mieszkańcami. 5 grudnia o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 16, przy ul. Ubocze 3, odbędzie się spotkanie informacyjne w sprawie planowanej budowy bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej.
Miejsca
Opinie (149) 4 zablokowane
-
2017-12-03 18:37
1etap (2)
Budowa wiaduktu Równa Malomiejska bez zjazdu na trakt sw.Wojciecha nie ma sensu! To powinien wogole być kluczowy węzeł drogowy na Opinie.
- 11 4
-
2017-12-03 18:39
Na Oruni
- 4 0
-
2017-12-03 20:22
Przecież zjazd będzie między drukarnią, a kładką.
- 3 1
-
2017-12-03 18:51
BEZ SENSU
- 2 5
-
2017-12-03 19:33
Moment (2)
Zanim ludzie łykną tę propagandę.
PKP brało na siebie prawie caly ciężar kosztow przy tworzeniu przejść bezkolizyjnych podczas budowy infrastruktury pendolino. Wówczas Adamowicz wolał oklamywac gdańszczan w informacjach o majątku.
Teraz gdańszczanie poniosą 100% kosztów i trojmiasto.pl pieje ze to sukces. A DRMG to skansen. Nawet ePuap nie umieją ogarnąć. Do zobaczenia w WSA urzędasy.- 12 8
-
2017-12-03 20:23
(1)
Brał, ale w gminach w polu, nie w powiatach grodzkich.
- 6 1
-
2017-12-03 20:28
staram się znaleźć potwierdzenie tego w internecie, ale nie jestem w stanie
poproszę o źródło
- 3 3
-
2017-12-03 19:40
Ulica Sandomierska. (2)
Od wielu lat stan ulicy Sandomierskiej to jeden wielki skandal. Dziura na dziurze i dziurę POgania. Znakomita nawierzchnia do sprawdzenia zawieszenia samochodu. Bruk nierówny, dziury POtworne poprostu haniebny stan nawierzchni od lat. A ruch na tej ulicy jest naprawdę duży. Tzw. władze miasta mają tę część miasta głęboko w pupie a może jeszcze dalej ? Za co POpierać Budynia i jego sitwę ?
- 4 8
-
2017-12-03 20:24
Zagłosuj na PiS, co prawda drogi ci nie zrobią, ale za to zaorają poniemiecki cmentarz i postawią ogród pamięci zamachu.
- 4 0
-
2017-12-03 21:16
Przed PO rzadził PiS i SLD i co tez nic nie zrobili , wiec poco popierac PiS ?
- 2 0
-
2017-12-03 19:56
Pociągi do tunelu (2)
Zrobić tunel, jak ten średnicowy w Warszawie i tam puścić pociągi. Niech jadą pod ziemią. I hałas mniejszy, i bezpiecznie dla każdego. Brak wypadków też lepszy dla ruchu kolejowego, czyli brak opóźnień i nlokady trasy. Same plusy. Oczywiście minus to cena, ale robimy to chyba na dziesiątki lat, więc lepiej raz a dobrze niż dziadować na półśrodki.
- 1 6
-
2017-12-03 20:25
Przecież jest tak - w Śródmieściu.
- 0 5
-
2017-12-03 21:19
zapomniałes o ruchu towarowym , nie wszystkie pociagi moga kursowac w tunelach takich jak srednicowy
kolej to przewoz towarów a pasazerowie sa przewozeni przy okazji , sa to przewozy drogie i nierentowne
- 3 3
-
2017-12-03 20:38
Adamowicz ty kij...
- 1 3
-
2017-12-03 21:14
warto przejsc sie i zobaczyc ze ludzie zamiast tunelem chodza 5 metrow obok przez tory, wiec po co im nowe tunele?
- 2 2
-
2017-12-03 21:38
zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni
PKP powinno uwolnić od jakichkolwiek kolizji w końcu miasta są dla ludzi a nie tylko dla pociągów i samochodów.
Urząd marszałkowski i Wojewody w tym powinien pomóc, bo przecież zarówno w gdańsku jak i w Gdyni porty są granicami naszego państwa a tam się wywozi i przywozi materiały wszystkim nam potrzebne do życia.- 4 1
-
2017-12-04 05:28
ukosna ok
Moim zdaniem najlogiczniejsze i najlatwiejsze do wykonania byloby zrobienie przejazdu na ul ukosnej. Dobre polaczenie z Starogardzka i moze kiedus z ta obwodnica chociaz nie wydaje mi sie ze takowa powstanie.
- 3 0
-
2017-12-04 05:33
Orunia dzielnica zapomniana przez wladze samorzadowe
Orunia dzielnica Upadła
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.