• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie chodnik przez tory kolejowe do stadionu w Letnicy

Maciej Naskręt
7 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kibice zmierzający na stadion w Letnicy podczas Euro 2012 od strony ul. Uczniowskiej przejdą chodnikiem pod "Czerwonym Wiaduktem". Kibice zmierzający na stadion w Letnicy podczas Euro 2012 od strony ul. Uczniowskiej przejdą chodnikiem pod "Czerwonym Wiaduktem".

ZDiZ w Gdańsku szuka wykonawców chodnika, który na czas Euro 2012 połączy ul. Kochanowskiego ze stadionem w Letnicy na wysokości czerwonego wiaduktu. Kibice przejdą po betonowych płytach, które przetną tory kolejowe.



Czy budowa tymczasowego dojścia na stadion to dobre rozwiązanie?

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na budowę tymczasowego chodnika od ul. Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Pokoleń Lechii Gdańsk zobacz na mapie Gdańska. Ma on być gotowy w maju przyszłego roku i zostanie rozebrany tuż po turnieju Euro 2012.

Z nowego chodnika skorzystają ci kibice, którzy na stadion przyjadą autobusami miejskimi, dla których pętla powstanie przy rozbieranej właśnie lokomotywowni przy ul. Kochanowskiego. Chodnik sięgnie od pętli do bramek wejściowych znajdujących się po północnej części stadionu.

Zobacz plany budowy tymczasowej pętli autobusowej przy ul. Kochanowskiego

Chodnik będzie miał łączną długość 700 metrów i zostanie wykonany z płyt betonowych. Na wysokości torowiska kolejowego jego szerokość wyniesie 9 metrów. Im bliżej kibice będą się znajdować ul. Pokoleń Lechii Gdańsk, tym szerokość chodnika będzie zmniejszać się do 3 metrów.

By kibice, udający się na stadion od strony Zaspy lub Wrzeszcza, mogli przejść przez torowisko, kolejarze wstrzymają ruch pociągów w relacji centrum Gdańska - Nowy Port na 12 godzin przed, i 10 godzin po meczu. Wynika to z konieczności zabezpieczenia przejścia: konieczny będzie montaż balustrad i oświetlenia chodnika.

By chodnik mógł powstać, wykonawca rozbierze dwa budynki gospodarcze oraz kilka ogrodzeń. Co jednak ważniejsze, rozbierze też fragment torów we wschodniej części torowiska i rozjazdy.

Czy budowa nowego chodnika nie zablokuje w przyszłości ewentualnej rewitalizacji linii kolejowej do Nowego Portu? - Nie, ponieważ zakres prac nie obejmuje rozbiórki torowiska, po którym mogą w przyszłości pojechać pociągi do Nowego Portu - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.

Chodnik nie koliduje również z przebudowywana linią kolejową z centrum Gdańska do stadionu w Letnicy.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • (1)

    Uważam że najlepiej im wyszła droga rowerowa na owym moście która kończy sie nagle i wpuszcza rowerzystów prosto pod koła samochodów!!!

    • 4 0

    • Nie jesteś na czasie, to nie droga rowerowa, tylko punkt widokowy!

      • 1 0

  • Może by tak pomyśleć? (1)

    Obecny ruch pociągów towarowych na trasie z Gdańska do Nowego Portu jest minimalny. To zaledwie kilka par pociągów na dobę. Najwyższy czas otworzyć przejazd przez tory ulicą Reja. Został on zamknięty kiedy jeździła tamtędy SKM-ka, i był intensywny ruch towarowy. SKM-ki dawni nie ma, a transport kolejowy do- i z portu zamiera.
    Tanim kosztem można odblokować część Gdańska.

    • 9 0

    • Z tego co piszesz

      wynika, że dawniej Polska lepiej prosperowała niż teraz. To niemożliwe bo przecież jest zielona wyspa. Chyba, że ta zieleń jest ekologiczna - znaczy przemysłu brak.

      • 3 0

  • ok.ob.

    Panie redaktorze!
    Zazwyczaj porusz pan najciekawsze tematy. Rozumiem, że portal trojmiasto jest jedynym żywicielem...... Ale, zeby aż tak spadać.....

    • 2 0

  • Chodnik powinien być zakończony wejściem do izby wytrzeźwień (2)

    Taka duża izba wytrzeźwień dla kiboli to jest to!

    • 8 3

    • a w tej izbie powinno się odtępiać młotkami tępe patologiczne pijackie ryje z szalikami na tyczkach podpierajacych puste łby

      • 3 1

    • do dołu z wapnem raczej

      • 3 0

  • DEPTAK

    Kto to wymyślił .To jest chory pomysł .Czy już nie mamy dobrych architektów .Gdzie jest połączenie Gdańsk-Nowy port.Było by łatwiej do jechać do stadionu.Ułatwienia dla kibiców ,zmniejszenie korków w Gdańsku.Kibice przyjezdni szybciej przetransportowani na stadion.A nie trzeba blokować pół miasta jak było podczas meczu z Ruchem Chorzów.Pamiętajcie że ludzie z Nowego portu też dojechać chcą do pracy do Gdańska .

    • 4 0

  • Kompletny brak koordynacji działań !!! (1)

    Wszystko na łapu-capu, bez kompleksowej wizji, bez ostatecznego pomysłu. Wyremontowali wiadukt, by go za chwilę zamknąć. Na wiadukcie jest chodnik, ale wybudują kolejny pod spodem, by go za niedługo zlikwidować, bo przecież jest tymczasowy. Na wiadukcie jest też ścieżka rowerowa, którą zamknęli, bo przeszkadza w rzekomym podziwianiu widoku stadionu. Remontują linię kolejową, ale nie będą mogły jeździć pociągi, bo w trakcie imprez będzie zamknięta ______ Żal d...pę ściska, jak widzę jaka banda matoł zajmuje się "planowaniem" i "organizacją"

    • 12 0

    • Matoł to deliktanie napisane

      • 7 0

  • Jest przejście-kolejka Nowe Szkoty!!! (1)

    Wystarczy wyremontować istniejące już przejście-tunel -na kolejkę Nowe Szkoty ! po co tworzyć coś bez bezmyślnie.

    • 3 0

    • Żeby tworzyć.

      • 1 0

  • Harfa kwalifikuje sie na kontrolę CBA

    Tych architektów, BRM i urzędasów winien w końcu ktoś rozliczyć. To szaleństwo za pieniądze publiczne. Już sama harfa kwalifikuje się na kontrolę CBA. Chodnik przez tory kolejowe to paranoja. Trzeba było myśleć Panowie Architekci i Urzędnicy wcześniej.
    Porażony głupotą i samowolą miejskich urzędasów pozostaje z poważaniem,

    • 7 0

  • Wiadukt wyremontowany

    a mimo tego chodnik przez tory? Naprawdę w tym Gdańsku zarządców porypało już doszczętnie. Nie wiem czy ta głupota już lata niczym gołębica po UM.Pewnie tak sądząc po co raz to nowszych pomysłach.

    • 4 0

  • a niech tepe ryje zapier.... na okolo benda mogły dłuzej wymachiwac tymi szalikami w srodku lata i bardziej sie upodlić piwskiem z dolnej półki

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane