- Będzie wjazd i parking na zapleczu Hali Targowej - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Na legalny wjazd i parking trzeba będzie jednak poczekać, bo ich utworzenie wymaga osobnego projektu. Póki co kierowcy i tak wjeżdżają na parking przez ciągłą linię, lawirując pomiędzy słupkami. To efekt wyznaczenia pasa rowerowego wzdłuż ul. Jana Kolna
w Gdyni.
na całej długości drogi rowerowej, z uwzględnieniem pierwszeństwa rowerów
79%
w jednym, wyznaczonym miejscu
21%
- Na Jana z Kolna powstała droga rowerowa.
- Została wyznaczona na odcinku 800 metrów od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego
- Rowerzystom oddano lewy skrajny pas jezdni, na którym do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.
- Trasa jest odgrodzona od jezdni słupkami, jest też ciągła linia, co nie spodobało się kierowcom parkującym dotąd przy Hali Targowej
- To miejsca dla klientów, ale też dostawców. Teraz jest prosty wybór: albo stawiamy auto na jezdni i blokujemy całą ulicę Jana z Kolna, bo na prawym pasie co chwilę stają autobusy na przystanku bez zatoki; albo wjeżdżamy pomiędzy słupkami, nie przejmując się przepisami. Każdy rozsądny człowiek wybiera to drugie rozwiązanie - opowiada pan Marian, prowadzący na hali stoisko z owocami i warzywami.
Urzędnicy: będzie legalny wjazd na parking
Władze Gdyni proszą jednak o jeszcze chwilę cierpliwości. Bo wjazd na parking będzie, choć nie na całej jego długości, jak dotychczas.
- Miejsca parkingowe przy Hali Targowej oraz dojazd do tych miejsc są przedmiotem odrębnego projektu, który nie przewiduje likwidacji słupków i możliwości przekraczania drogi rowerowej przez samochody. Wjazd i wyjazd będzie się odbywać w wyznaczonych miejscach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Przed wykonaniem drogi rowerowej zmiana organizacji ruchu na całej długości ulicy - w tym również w obrębie Hali Targowej - była opiniowana przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni. Opinia jest pozytywna - podkreśla.Między drogą rowerową a budynkiem hali znajdą się
24 miejsca parkingowe dla klientów (w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami), 4 dla taksówek, 4 dla dostaw i 2 dla pojazdów technicznych ZMHT oraz ciąg dla pieszych.