- 1 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (150 opinii)
- 2 Zamkną przystanek SKM na pół roku (42 opinie)
- 3 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (321 opinii)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (54 opinie)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (132 opinie)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (247 opinii)
Pozwolenia na broń dla myśliwych i sportowców, rzadko do obrony
Zaledwie dziewięć pozwoleń na broń do ochrony osobistej wydano w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku przez ostatnie trzy lata. W tym czasie odrzucono dziesięć wniosków. Zdecydowanie łatwiej o zgodę, gdy jest się myśliwym, sportowcem czy kolekcjonerem, co wykorzystują zainteresowani posiadaniem broni. Tylko w 2021 r. wydano ponad 1,3 tys. "sportowych" i "myśliwskich" zezwoleń.
- Zwolennicy zliberalizowania przepisów podkreślają, że w ten sposób poprawi się bezpieczeństwo obywateli, którzy skuteczniej będą mogli bronić się np. przed napaścią. A i tych miałoby być mniej - potencjalny przestępca będzie musiał założyć, że ofiara może być uzbrojona.
- Przeciwnicy łatwiejszego dostępu do broni alarmują, że w przypadku poluzowania przepisów będziemy częściej słyszeć o nieszczęśliwych wypadkach, przypadkowych postrzeleniach czy nawet aktach terroru.
I choć temat zmiany przepisów ustawy o broni i amunicji wraca co jakiś czas jak bumerang, na razie nic nie wskazuje na to, by regulacje miały się zmienić.
Co trzeba zrobić, żeby dostać pozwolenie na broń?
Zgodnie z przepisami, by uzyskać pozwolenie na broń, należy zwrócić się do właściwej jednostki policji.
- Właściwy organ policji wydaje pozwolenie na broń, jeżeli wnioskodawca nie stanowi zagrożenia dla samego siebie, porządku lub bezpieczeństwa publicznego oraz przedstawi ważną przyczynę posiadania broni - tłumaczy Karina Kamińska z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Dokąd na strzelnicę? Gdańsk, Gdynia, Sopot
Cele pozwoleń określono w ustępie 2 ustawy o broni i amunicji, gdzie wymieniono m.in. ochronę osobistą.
Warunki wydania pozwolenia na broń. Co mówi ustawa?
Broń do ochrony osobistej. Więcej odmów niż zgód
- Za ważną przyczynę posiadania broni do celów ochrony osobistej uważa się w szczególności stałe, realne i ponadprzeciętne zagrożenie życia, zdrowia lub mienia. Osoba składająca wniosek o pozwolenie na broń w konkretnym celu musi spełnić te warunki - tłumaczy policjantka.
Otwarcie strzelnicy w Gdyni, nagranie z 2018 r.
Od 2019 r. wydano dziewięć zgód na broń w celu ochrony osobistej. Odmawiano 10 razy. Warto wspomnieć, że w 2021 r. w KWP wydano cztery negatywne decyzje i ani jednej pozytywnej.
Testowaliśmy strzelnicę w Gdyni
Setki wniosków od myśliwych, kolekcjonerów i sportowców
Ochrona osobista to jednak tylko jedna z przesłanek, która może stanowić powód ubiegania się o pozwolenie na broń. Ustawa określa bowiem, że "pozwolenie na broń wydaje się w szczególności w celach":
- ochrony osobistej;
- ochrony osób i mienia;
- łowieckich;
- sportowych;
- rekonstrukcji historycznych;
- kolekcjonerskich;
- pamiątkowych;
- szkoleniowych.
Z przekazanych nam danych przez policję wynika, że dużo częściej o pozwolenie na broń ubiegali się myśliwi, sportowcy i kolekcjonerzy. W sumie od 2019 r. w KWP w Gdańsku rozpatrzono setki takich wniosków, większość pozytywnie.
Wiele wskazuje na to, że taka rozbieżność w statystykach ma drugie dno.
- Znam z 10 osób, które mają pozwolenie na broń i każda z nich jest "sportowcem" - bo tak po prostu znacznie łatwiej uzyskać pozwolenie. Ten, kto o tym nie wie, wnioskuje o broń pod ochronę osobistą i odbija się od procedur - mówi pan Maciej, który od lat pasjonuje się militariami i strzelectwem. - Cały sport "strzelców" kończy się na tym, że raz w roku trzeba wziąć udział w zawodach - zdecydowana większość z nich to swego rodzaju fikcja. Takie osoby przychodzą sobie postrzelać, zajmują 32. miejsce i idą do domu. A dzięki temu pozwolenie jest automatycznie przedłużone - dodaje.
Broń czarnoprochowa. Potrzebne zezwolenie?
Ciekawostką może być brak wniosków w sprawie zezwolenia na broń historyczną. Grupy rekonstrukcyjne często korzystają z atrap albo broni czarnoprochowej.
Zgodnie z prawem każdy pełnoletni obywatel Polski może kupić broń czarnoprochową wyprodukowaną przed 1885 r. (albo jej replikę). Nie musi mieć na to żadnego specjalnego zezwolenia.
Kiedy łatwiej o pozwolenie na broń? Ekspert tłumaczy
Dr Wojciech Wosek, były policjant, ekspert ds. kryminalistyki i zwalczania terroryzmu z WSAiB im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni:
Żeby uzyskać zgodę na broń myśliwską czy sportową, w pierwszym przypadku - należy być czynnym myśliwym, w drugim - członkiem np. klubu sportowego czy wykazać się udziałem w zawodach sportowych.
Spełnienie tych formalności jest na pewno łatwiejsze niż wypełnienie przesłanek towarzyszących ubieganiu się o zezwolenie na broń do ochrony osobistej. Tu trzeba bowiem wykazać realne zagrożenie, które może być podstawą do uzyskania zgody na broń palną.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-11 07:36
LudIe slyszac ,bron dla kazdego' blednie mysla ze kazdy seba w biedronce bedzie mogl ja kupic. (69)
Prawda natomiast jest taka, ze haslo ,dla kazdego' oznacza ze bez powaznego powodu. Chcesz bron? Ok, nie pytamy po co ale musisz przejsc trening strzelecki, badania lekarskie psychotesty i musi sie sasiad wypowiedziec na Twoj temat. Jak to wszystko bedzie ok, to dostaniesz papier
- 119 98
-
2022-06-06 11:16
blablabla
Tak, ale dlaczego niby sąsiad ma się wypowiadać na temat tego, czy możesz posiadać broń, czy nie? Jest to kompletna bzdura. Znajomy ma taką sytuację, gdzie ma kasę, wyprowadził się w góry, wybudował dom i sąsiedzi nie pałają do niego sympatią tylko przez to, że ma kasę.
Badania lekarskie i psychologiczne (psychotesty nie mają znaczenia, bo nie od tego są), zaświadczenie o niekaralności, kurs i egzamin z obsługi broni. Wystarczy.- 0 0
-
2022-02-12 13:13
Mam 3
- 0 0
-
2022-02-12 12:04
No chyba, że masz kilka mandatów z przeszłości bądź narozrabiales jako młodzieniec, wtedy nie masz na co liczyć
- 0 0
-
2022-02-12 04:50
Wiktor
Jak sąsiadom źle żyjesz i się nie dogadujemy to co.
- 0 0
-
2022-02-11 18:22
(1)
no i co w tym takiego niezwykłego?
Zobacz jakoś ja nie pomyślałem o tym, ze bedą są ludzie glocki z biedy nosić.
LOL, nie traktuj ludzi jak d**ili od razu,typie.- 1 0
-
2022-02-11 19:24
on równa do siebie :)
- 0 0
-
2022-02-11 17:21
Prawda jest taka że tylko chcą wydoić człowieka z kasy.Chodzisz na taki kurs ochrony 240 godzin ,placisz za niego i tak slono .Po takim kursie praktycznie powinno sie z marszu uzyskać pozwolenie na broń ,tymbardziej że przechodzisz też testy psychologiczne.Tymczasem oni wyczuli że można dalej doić bar........ów z kasy i wymagają potem następnego
Prawda jest taka że tylko chcą wydoić człowieka z kasy.Chodzisz na taki kurs ochrony 240 godzin ,placisz za niego i tak slono .Po takim kursie praktycznie powinno sie z marszu uzyskać pozwolenie na broń ,tymbardziej że przechodzisz też testy psychologiczne.Tymczasem oni wyczuli że można dalej doić bar........ów z kasy i wymagają potem następnego egzaminu na KW policji ,dojąc dalej człowieka z kasy,bo ten egzamin to mało już kto zdaje.Ś mieszne to jest po prostu ,bo jak się było w wojsku to byle id...........ta nawet po podstawowce bez żadnych badań po 5-6 tygodniach biegal już z kałachem w pełni nabitym i nie było wtedy problemu.Teraz jakby wybuchł jakiś konflikt zbrojny to byłoby podobnie ,dawali by każdemu kalacha .żeby tylko mieć mięso armatnie na front,a sami czmychneliby do cieplych krajow.Prawda jest niestety taka że te państwo doi obywatela z każdej strony ,tylko nakazy ,zakazy i za wszystko plać,a jak wojna albo podobny konflikt to na front..........Ja dziękuję ,za te państwo co jest dla mnie przez cale życie jak macocha ja będę w razie konfliktu taki sam .
- 2 1
-
2022-02-11 17:17
Mnie straszył stary SBek bronią, jak bym miał też bym mu pokazał.
- 2 0
-
2022-02-11 14:32
(4)
Bzdrury piszesz. Powszechnie dostepna bron rowna sie trupy.
- 1 4
-
2022-02-11 16:05
(3)
To gdzie te trupy po strzelaninach powszechnie dostępną chyba od 2011 bronią czarnoprochową rozdzielnego ładowania?
- 4 0
-
2022-02-11 17:59
(2)
Brak, bo zanim to zaladujesz to ciśnienie schodzi.
- 0 2
-
2022-02-14 20:20
Masz marne pojęcie o broni czarnoprochowej
Broń czarnoprochową można sobie załadować w domu i mieć cały czas załadowaną - mając 6 pocisków i ładunków prochowych umieszczonych w bębnie rewolweru. Dobrze zabezpieczone ładunki w bębnach można trzymać nawet kilka lat i nic się z nimi nie stanie. Mając załadowany rewolwer, strzela się tak samo szybko jak ze współczesnego rewolweru na naboje -
Broń czarnoprochową można sobie załadować w domu i mieć cały czas załadowaną - mając 6 pocisków i ładunków prochowych umieszczonych w bębnie rewolweru. Dobrze zabezpieczone ładunki w bębnach można trzymać nawet kilka lat i nic się z nimi nie stanie. Mając załadowany rewolwer, strzela się tak samo szybko jak ze współczesnego rewolweru na naboje - można oddać 6 szybkich strzałów w kilka sekund.
A jak sobie wcześniej przygotujesz w domu gotowe ładunki prochowe z kulami w tzw. gilzy (takie papierki jak do robienia skrętów), to z te gotowe ładunki możesz potem załadować do bębna rewolweru w dosłownie kilka sekund - nie zajmuje to więcej czasu niż załadowanie nabojami współczesnego magazynka - a potem możesz oddać kolejne 6 strzałów.- 1 0
-
2022-02-12 13:38
Głupi jesteś. Aż boli
- 0 0
-
2022-02-11 12:20
A sąsiad, (2)
jak to sąsiad, nasr* Ci w papiery tylko dlatego że twoj kot/narobil mu 20 lat temu na wycieraczke...
Kiedyś mieliśmy do czynienia z uznaniowością Pana komendanta, to od jego widzimisię zależało czy dostaniesz pozwolenie czy nie. A ty chcesz sasiedzkiej uznanowosci?! Jestes czysty, nie byles karany, spelnias wymagane prawem przeslanki nie maja prawa ci odmowic...- 4 2
-
2022-02-14 20:04
Przesadzasz
Sąsiad nie musi wyrażać zgody na to żebyś posiadał broń, a dzielnicowy też nie jest i**otą i potrafi rozpoznać prawdziwe problemy od tych wydumanych. Poza tym nie mówi że chodzi o pozwolenie na broń tylko ogólnie pyta wszystkich sąsiadów o Ciebie i twoje zachowanie (odwiedza także Ciebie), więc opinia jest raczej wyważona. Policjantowi na kontroli
Sąsiad nie musi wyrażać zgody na to żebyś posiadał broń, a dzielnicowy też nie jest i**otą i potrafi rozpoznać prawdziwe problemy od tych wydumanych. Poza tym nie mówi że chodzi o pozwolenie na broń tylko ogólnie pyta wszystkich sąsiadów o Ciebie i twoje zachowanie (odwiedza także Ciebie), więc opinia jest raczej wyważona. Policjantowi na kontroli głównie chodzi o to, czy nie jesteś alkoholikiem, nie wszczynasz burd, nie chodzisz naćpany, czy nie bijesz żony - choć właściwie bardziej istotne jest czy żona nie bije Ciebie - bo (fakt autentyczny) mi dzielnicowy powiedział że gdybym bił żonę to właściwie pół biedy - oczywiście nie pochwalał by tego - ale nie byłoby to przesłanką do negatywnej opinii, ale gdyby żona biła mnie, to już co innego, bo moje starania o broń mogłyby wyglądać na to jakbym chciał kupić broń żeby się przed nią bronić a to już by nie przeszło ;-)
- 1 0
-
2022-02-11 12:48
Pilnuj kota, a nie
że sr* ludziom na wycieraczkę. Nie potrafisz poradzić sobie z tak prostym zadaniem, a chcesz mieć broń?
- 1 4
-
2022-02-11 10:49
dla każdego to znaczy, że jak jesteś w pełni sił umysłowych i praw obywatelskich to idziesz i kupujesz guna, gun jest rejestrowany i tyle a nie jakieś prośby i odpytywanie sąsiadów
- 1 5
-
2022-02-11 10:38
Dla każdego (3)
Za dwa lata Polska będzie miała 10 mln obywateli
- 1 8
-
2022-02-13 09:16
Jeżeli wyszczepialność wzrośnie do 75 procent
to tak faktycznie będzie.
- 1 0
-
2022-02-11 12:08
już teraz jest dla każdego
i nie ma problemów
- 3 1
-
2022-02-11 11:21
Polak to często pieniacz i o tragedię faktycznie byłoby nietrudno...
- 1 5
-
2022-02-11 10:04
Kolejny raz powtarzam w Polsce niewolno sie bronic bronią !!Bandyty nie wolno nawet skaleczyć!! (12)
Jedynie co ofiara moze to uciekac lub prosic by mu krzywdy nie robiono!!
Takie jest prawo w Polsce wiec poco wam bron bo do obrony skoro niewolno wam jej użyć !!
Europa zachodnie ,Polska to nie USA .- 11 5
-
2022-02-11 14:16
(4)
Gdzie wy wszyscy miłośnicy broni tych bandytów z bronią widzicie?pewnie byliście męczeni za dzieciaki do teraz boicie się wyjść z domu dlatego chcecie broń żeby kolegę z podstawówki odstrzelić co ci kiedyś dokuczal
- 1 9
-
2022-02-11 14:24
(3)
:D właśnie o to chodzi, że nie ma, więc nie ma przeszkód by normalni ludzie posiadali broń bez pozwolenia
- 4 3
-
2022-02-11 14:38
(2)
Nikt normalny nie chce posiadac broni. Tylko swir.
- 2 11
-
2022-02-11 19:23
ja jestem normalny, mam normalną rodzinę, wyższe wykształcenie, zarabiam powyżej średniej krajowej, 2 samochody, mieszkanie, stanowisko kierownicze i muszę udawać przed państwem, że mam broń sportową i kolekcjonerską a w razie W lub innego wypadku nie mogę jej legalnie użyć, farsa
- 1 1
-
2022-02-11 16:03
Ty masz takie zdanie, ktoś inny może mieć inne.
- 4 0
-
2022-02-11 12:07
wg prawa możesz się bronić bronią, inna sprawa co z tym zrobi prokurator (3)
bo potem siedzieć w areszcie kilka miesięcy aż zbierze papiery i stwierdzi że w sumie to nie stanowisz zagrożenia to tak średnio. Niemniej nawet bronią na pozwolenie sportowe masz prawo się bronić jeśli nie przekraczasz granic obrony koniecznej. Oczywiście prokurator prawdopodobnie na wszelki wypadek wsadzi cię do aresztu.
- 4 0
-
2022-02-11 13:05
Kiedy ostatnio ktoś trafił do aresztu po użyciu broni do samoobrony? (2)
- 3 3
-
2022-02-12 13:32
Jesteś aż tak niedoinformowany czy udajesz?
- 1 1
-
2022-02-11 13:15
nie śledzę takich spraw
problemem jest u nas działanie prokuratury która większość poważnych spraw rozwiązuje w ten sposób że "podejrzany" jest kierowany do aresztu i czeka na rozwój spraw. Ostatnią sprawę jaką znam to gdzieś na śląsku chłopak postrzelił napastnika z broni czarnoprochowej. Ale broń tu nie ma znaczenia, jakby go uderzył nożem to byłoby to samo. Napastników było dwóch, a ofiara ostatecznie siedziała w areszcie 11 miesięcy
- 5 0
-
2022-02-11 11:56
(2)
Wolno, ależ wolno. Obrona musi jednak adekwatna do zagrożenia w danej chwili. Zagrożenie musi być nieuchronne - nie da się inaczej obronić, nie da się uciec, dalsza zwłoka skończy się fatalnie. Z tym ludzie mają problem, ponieważ chcieliby mieć prawo do strzelania wedle uznania. Prawo do obrony kończy się z chwilą ustania zagrożenia. Nie można strzelić do napastnika, który już ucieka.
- 4 2
-
2022-02-11 12:44
(1)
Ludzie też mylą obronę konieczną z ochroną mienia.
- 2 0
-
2022-02-11 20:04
art
obrona konieczna dotyczy ( w teorii ) każdego dobra chronionego prawem, czyli własności mienia też. Niestety w naszym postsowieckim kraju życie i zdrowie bandziora jest ważniejsze niż prawo do własności.
- 2 0
-
2022-02-11 09:45
jak sąsiad będzie cię rekomendować (1)
to nikt nigdy nie dostanie pozwolenia :)
- 12 3
-
2022-02-11 12:03
jak źle żyjesz z sąsiadem to być może nie powinieneś mieć broni
ma to swoją logikę
- 6 1
-
2022-02-11 09:45
Tak samo jest z aborcją "dla każdego" (4)
Nie oznacza to, że kobiety nagle zaczną wykonywać zabieg rutynowo 5 razy w roku...
- 15 7
-
2022-02-11 10:09
Xxx (3)
To nie jest zabieg, tylko morderstwo z premedytacją.
- 6 16
-
2022-02-11 14:37
(2)
Marku, wiemy, wiemy, nienawidzisz kobiet... probowales u psychiatry?
- 6 5
-
2022-02-12 13:31
Psychiatra nie przyjmował jak bylem
Mówił, że nie ma czasu bo z tobą na randce jest a musi jeszcze wazeline na twój odbyt po drodze kupic
- 1 0
-
2022-02-11 20:17
kiedy szrink to tyż baba...
- 0 0
-
2022-02-11 08:09
(4)
"trening strzelecki, badania lekarskie psychotesty i musi sie sasiad wypowiedziec na Twoj temat. "
taka sama patologia jak z prawem jazdy,
trening = kasa dla kolesi i papier, a i tak się uczysz jazdy po zdaniu
badania lekarskie = dzień dobry, ja na badanie lekarskie, dobrze pan widzi? tak, dobrze się pan czuje? tak, cyk"trening strzelecki, badania lekarskie psychotesty i musi sie sasiad wypowiedziec na Twoj temat. "
taka sama patologia jak z prawem jazdy,
trening = kasa dla kolesi i papier, a i tak się uczysz jazdy po zdaniu
badania lekarskie = dzień dobry, ja na badanie lekarskie, dobrze pan widzi? tak, dobrze się pan czuje? tak, cyk pieczątka, 600zł proszę, do widzenia
sąsiad musi się wypowiedzieć = xD a jak chcesz broń bo boisz się sąsiada bo ten jest np. ćpunem i wali tobie w drzwi co nocy to co?
każdy kto chce broń powinien mieć prawo ją kupić i używać, dopiero sąd może to prawo ograniczyć, wszystkie wymogi tylko budują klitę dla kolesi i urzędów którzy będą utrudniać dostęp do narzędzi obrony osobistej dla zwykłego obywatela- 19 16
-
2022-02-11 17:30
Utrudniać dostęp i doić z kasy tych co naprawdę chcą z bronią pracować a mają poukladane w głowie
- 0 0
-
2022-02-11 11:48
(2)
Przesadzasz. Pomijając kwestię "celu pozwolenia", dostęp jest wyważony, adekwatny do społeczeństwa. Każdy, kto nie ma "kartoteki", nie przejawia odchyleń psychcznych, zna obowiązujące przepisy i umie jakoś strzelać, pozwolenie dostaje. Społeczeństwo jest, jakie jest. Podobnie nie odważyłbym się zrezygnować np. z badań lekarskich i egzaminu na prawo jazdy.
- 5 3
-
2022-02-11 12:24
Nie dostaje, (1)
kupuje... za grubą kase... a w każdej chwili jak sie tylko władzy spodoba może przyjść i odebrać Ci tą czerwoną ksiazeczke... bo "co nam pan zrobisz"
- 4 1
-
2022-02-11 12:42
Fakt. Mogą w każdej chwili zarządać złożenia do depozytu i bujaj się w sądzie.
- 1 2
-
2022-02-11 07:43
(18)
Będzie tak że każdy może ja mieć nawet najwiekszy d**il bo tak jest w stanach
- 20 27
-
2022-02-11 17:28
A wojsku jak było ,każdy i**ota nawet granatem oderwany od pługa po 6 tygodniowym okresie pseudo szkolenia, biegał już na warty i nie tylko z kałachem pełni naładowanym.Sam pamiętam że nawet jak były ćwiczenia to jako gońca puszczali bez żadnego dozoru w 1988 roku na miasto z naładowanym kalachem ,i paroma magazynkami żebym powiadamiał wojskowych o ćwiczeniach.I co najdziwniejsze nie było żadnych incydentow z użyciem broni.
- 4 0
-
2022-02-11 12:00
(1)
przecież już teraz każdy może mieć czarnoprochowca i jakoś nie ma problemu. Szwajcaria też nie ma z tym problemów, a tam można mieć normalną broń na pociski zespolone.
- 6 0
-
2022-02-11 20:10
Finlandia też ma stosunkowo liberalne prawo dostępu i posiadanie broni palnej jest powszechne.
..ale strzelaniny też.
Ok, ok, zazwyczaj jestem przeciwko broni dla każdego, bo to w nieunikniony
sposób wiedzie do powszechnego użycia tej broni,
ale jest faktem, że Meksyk nie przystąpił do I. W.Ś. po stronie
niemieckiej, przeciwko USA, przez powszechność prywatnej broni palnej
w amerykańskim Teksasie i Nowym..ale strzelaniny też.
Ok, ok, zazwyczaj jestem przeciwko broni dla każdego, bo to w nieunikniony
sposób wiedzie do powszechnego użycia tej broni,
ale jest faktem, że Meksyk nie przystąpił do I. W.Ś. po stronie
niemieckiej, przeciwko USA, przez powszechność prywatnej broni palnej
w amerykańskim Teksasie i Nowym Meksyku, oraz powszechnej tam
praktyce strzeleckiej (bo samo posiadanie to połowa sprawy).
Oraz faktem jest, że na cztery amerykańskie strzelaniny typu
"jeden uzbrojony po zęby żur przeciw tłumowi nieuzbrojonych ofiar",
przypada średnio jedna strzelanina typu
"jeden uzbrojony bandyta kontra uzbrojeni przypadkowi przechodnie".
Sytuacja polityczna na zewnątrz PL destalibizuje się tak, że uznał bym
okazjonalne sąsiedzkie, albo szkolne, albo powypadkowo-drogowe
strzelaniny jako dopuszczalny, spodziwany koszt tego luksusu. Choć nie
wierzę w partyzantów z Coltami Navy przeciw zielonym ludzikom specnazu,
uzbrojonymi w ultranowoczesny sprzęt z noktowizją,
ale wierzę, że każdy rowerzysta ze spluwą w obcisłych majtach,
każdy ochlapany pieszy - czuł by się tyci ciut pewniej wobec agresywnych
zakutych łbów. Tyż piknie.- 1 0
-
2022-02-11 10:50
(1)
nielegalną broń w Polsce może mieć każdy, legalną nie i to jest różnica
- 11 4
-
2022-02-11 11:14
Zakup broni na TOR to 20 min jeżeli wiesz co i jak.
Dostawa jest do paczkomatu, przez escrow - płacisz dopiero jak odbierzesz.- 1 2
-
2022-02-11 09:52
(8)
Tak było w latach 60. Teraz również stany odmawiają wydania pozwolenia na broń jak jesteś skazany za przestępstwo (convicted felon), uchylasz się przed prawem (fugitive from law) albo masz niebieską kartę (przemoc domowa).
Inna sprawa to ilość nielegalnej broni, jaka tam krąży - stąd wszelkiej maści ludzie, którzy mają broń, choć nie powinni.- 17 3
-
2022-02-11 14:34
Bzdura, w praktyce dostep jest pelen. Po pierwsze sklepy co najmniej nieuwaznie sprawdzaja rejestry. Po drugie kazdy, ale to absolutnie kazdy, moze nabyc bron legalnie bez sprawdzania - chocby na targach i wystawach. Po to sie je zreszta organizuje.
- 1 2
-
2022-02-11 12:02
"felony" to już jest grube przestępstwo u nich
- 1 0
-
2022-02-11 11:43
Bzdury piszesz, w stanach nie ma pozwolenia na broń (1)
Nie jest tam tak, że to jakaś władza wydaje pozwolenie. Zasada konstytucyjna jest taka, że możesz mieć broni z domysłu i kropka. Te pozwolenia dotyczą tego czy możesz tą broń nosić w miejscu publicznym i w jaki sposób (ukryta/jawna). Posiadać zawsze możesz, nie możesz czasem nosić swobodnie (zależy od stanu/hrabstwa/miasta). Zawsze możesz trzymać ją w domu do obrony. Mogą władze również kontrolować cię jak kupujesz, czy nie masz jakiś przestępstw na koncie itp.
- 5 2
-
2022-02-11 14:36
Zadne amerykanskie wladze cie nie kontroluja przy zakupie, jedynie niektorzy sprzedawcy i to pod warunkiem, ze chca podejsc rzetelnie do sprawy.
- 3 5
-
2022-02-11 10:01
Ilość krążącej nielegalnej broni jest wprost proporcjonalna do ilości legalnej broni. (3)
- 4 16
-
2022-02-11 10:37
(2)
I masz na to jakąś statystykę? Dane? Cokolwiek?
Równie dobrze mogłbyś napisać, że ilość krążącej, nielegalnej broni jest wprost proporcjonalna do długości paznokci.
W latach 90 ilość pozwoleń na broń wśród cywilów była niewielka (istniała pełna uznaniowość w wydawaniu pozwoleń). A nielegalna broń była bardziej dostępna, ciekawe dlaczego?- 11 5
-
2022-02-11 11:25
Skąd wiesz, jaka była dostępność nielegalnej broni? (1)
- 2 2
-
2022-02-11 13:39
Stąd, że pamiętam bazarki z lat 90. A to wiatrówka przerobiona na palną (bocznego zapłonu). A to sąsiad dwa piętra wyżej z mauserem w szafie na ubrania (nie żyje chłop już 20 lat).
A to "młody wilk z osiedla" co miał TTkę i jeździł auta kraść. Było tego złomu po narodzie sporo.
A skąd się wzięło? Z rozkładu w służbach: milicji/policji, wojsku i innych. Od cywilnych posiadaczy nie było co brać.- 10 1
-
2022-02-11 09:31
(3)
a stany to znasz tylko z opowiesci tvnu i netflixa
- 22 17
-
2022-02-11 14:33
Ja znam z autosji. Nie jest to przyklad do nasladowania.
- 2 1
-
2022-02-11 10:01
A ty z TVP dezInfo. (1)
- 8 14
-
2022-02-11 11:38
Z opowieści ruskich trolli na usługach PO :)
- 7 11
-
2022-02-11 07:42
Teraz masz to samo wiec skoro ci odmowili to znaczy zes d**il i chcesz kiec bron dla poprawiniea swojego ego (3)
- 26 29
-
2022-02-12 13:14
Jadę na renifery
- 0 0
-
2022-02-11 09:49
Teraz musisz mieć powód. Czyli myśliwy/sportowiec/kolekcjoner. I dopiero potem sprawdzają kartoteki i robią testy psychologiczne.
A powód to okazja do wyciągnięcia $$$. Gdyby zostawić tylko testy i kartoteki to by było prościej, taniej i bez utrzymywania zbędnych organizacji.- 22 7
-
2022-02-11 09:31
nie ma to jak poprzec swoja glupiomadra wypowiedz wyzwiskami
- 25 12
-
2022-02-11 08:19
Pozwolenie na broń dla celów obrony osobistej jestem za ale (41)
tylko dla osoby powyżej 28 roku życia która od drugiego pokolenia jest urodzona w Polsce ma wykształcenie wyższe, ma zatrudnienie na umowę o pracę bezterminowo i zarabia minimum średnią krajową lub jest właścicielem firmy która spełnia określone kryteria w ilości osób zatrudnionych jak i przychodu.
- 58 201
-
2022-02-13 22:42
Dlaczego przedstawia pan takie dziwne wymagania? I w czym gorszy jest 27 latek bez firmy po technikum od osoby ktora spelnia panskie wymagania?
- 0 0
-
2022-02-12 11:30
Lepiej od razu napisz, że tylko dla Prawdziwych Polaków Lepszego Sortu. Jedynymi kryteriami powinny być predyspozycje psychofizyczne, niekaralność, stałe źródło dochodów i miejsce stałego pobytu na terenie Polski. W domu się baw w sortowanie na lepszych i gorszych. I zapamiętaj sobie raz na zawsze: każdy uczciwy człowiek ma niezbywalne prawo do ochrony życia i zdrowia swojego, i swoich najbliższych, bez względu na status materialny.
- 2 0
-
2022-02-11 22:34
Zatrudnienie na umowę o pracę to przeszłość albo atrakcja dla ciemnej i słabiej wyedukowanej masy. Cała branża IT pracuje na kontraktach/B2B, bo tak się bardziej opłaca. A zarabiamy 10x więcej niż "bezterminowi" etatowcy.
- 1 1
-
2022-02-11 22:31
Co do wyksztakcenia,to bym się sprzeczał
W przypadku pozwolenia na Broń liczy się szkoła życia a nie tytuł wyuczony.
Z resztą się w pełni zgadzam.
Podkreślam to jest tylko moje zdanie- 0 0
-
2022-02-11 19:50
Zapomniałeś o tym, że osoba taka powinna co jakiś czas przechodzić badania psychologiczne
Poza tym twoje wnioski są beznadziejne.
Ja mam co prawda wyższe magisterskie studia, ale uważam, że studia nie wymagają inteligencji a jedynie pilności. Ponadto ambicja i inteligencja nie są synonimami.- 1 0
-
2022-02-11 19:32
A co ma wykształcenie lub zarobki do posiadania broni ?.........weź chłopie ogarnij się
- 1 0
-
2022-02-11 17:32
Tak samo pozwolenie do pracy,szczegolnie po ukończonym 240 godzinnym kursie ochrony .
- 0 0
-
2022-02-11 16:31
bardzo dobry pomysł, dodaj jeszcze żeby ci którzy zarabiają pięciokrotność średniej pensji mogli raz na 2 lata bezkarnie zabić kogoś kto jest na minimalnej
- 6 0
-
2022-02-11 15:18
sam to wymyśliłeś? lecz się
- 1 0
-
2022-02-11 12:09
cenzus który ustaliłeś jest trochę z d..y
nie obraź się za to określenie, ale zbyt mocno pojechałeś
- 5 0
-
2022-02-11 11:12
bzdura
bzdura
- 1 1
-
2022-02-11 10:37
i koniecznie jest
katolikiem
- 1 7
-
2022-02-11 10:29
Ta, i jeszcze pyta dłuższa niż 28 cm i nr buta nie większy jak 32.
Pisanie komentarzy w internecie tylko dla ludzi z IQ >140 i problemu nie ma.- 9 3
-
2022-02-11 10:25
Znam wielu wykształciuchów mgr, inż, prof.a dzbany gorsze od tych po zawodówce (1)
- 9 9
-
2022-02-11 15:20
czemu urągasz publicznie ludziom po zawodówce?
literki przed nazwiskiem nie gwarantują iq. przykład z polskiego nieładu nic nie nauczył? trzeba mieć zawod we łbie aby coś dobrze robić. nieprawdaż?
- 6 2
-
2022-02-11 09:33
Inteligent sie odezwał studnia nie swiadcza o intekligencji dzbanku ty jestes tego najlepszym przykładem (3)
tym bardziej ze obecny poziom uniwerków jest wyjątkowo marny
- 4 9
-
2022-02-13 10:27
naucz się interpunkcji najpierw inteligencji
- 0 0
-
2022-02-11 10:02
Ale przynajmniej nie jest analfabetą jak ty.
- 3 4
-
2022-02-11 09:40
Tu nie chodzi o inteligencję a o wykształcenie, poglądy i
poziom społeczny i od tego warunkował bym wydawanie pozwoleń na broń a nie od inteligencji bo np. Ty jesteś tak inteligentny że nawet czytanie ze zrozumieniem mojego posta przynosi Ci trudność...
- 6 9
-
2022-02-11 09:26
zdajesz sobie sprawę (15)
że w polskich warunkach cel wydania pozwolenia to fikcja? Bo żaden przepis nie reguluje jaką bronią zarejestrowaną do jakich celów możesz się bronić. Doprowadziło to do tego, że nie ma sensu robić pozwolenia do obrony osobistej skoro broń sportową (którą jest np. KBK AK znany szerzej jako AK-47) możesz nosić załadowany w miejscu publicznym pod warunkiem, że jest w miarę możliwości niewidoczny oraz w kaburze blisko ciała ;)
- 5 5
-
2022-02-11 12:11
bronić się możesz każdą bronią, nie ma ograniczeń co do typu czy licencji
jest tylko ograniczenie co do obrony koniecznej
- 0 1
-
2022-02-11 09:29
Broni sportowej nie możesz nosić załadowanej amunicja jak i magazynek muszą być osobno (13)
- 6 13
-
2022-02-12 11:36
Bzdury wypisujesz. Posiadam 11 sztuk broni, z czego 5 mogę legalnie nosić. Jedynym warunkiem jest noszenie w ukryciu i zakaz korzystania ze środków transportu publicznego w sytuacji, gdy mam przy sobie załadowaną broń. Jak już ktoś Tobie napisał, dokształć się, zanim znowu coś napiszesz.
- 2 0
-
2022-02-11 19:35
Sajgon- proponuje zagłębić się w przepisach a nie wypisywać głupoty
- 1 0
-
2022-02-11 11:15
ls42
mylisz się
- 4 0
-
2022-02-11 09:39
Nie muszą (3)
Broń sportową, czyli każdą w kalibrze do 12 mm, możesz nosić załadowaną w kaburze blisko ciała dokładnie tak samo jak broń do celów obrony osobistej. Wynika to wprost z polskich przepisów.
- 8 6
-
2022-02-11 14:25
(2)
nie można, nie można i przewozić jej w komunikacji publicznej
- 3 3
-
2022-02-14 20:39
W większości miejsc publicznych można nosić broń załadowaną (sportową)
W komunikacji miejskiej broń też można przewozić, ale musi być rozładowana.
- 0 0
-
2022-02-11 18:33
Jak najbardziej można przewozić komunikacja publiczna, z pewnymi zastrzeżeniami. Reguluje to odpowiednie rozporządzenie ministerstwa transportu. Pogooglaj.
- 5 1
-
2022-02-11 09:35
(5)
Sajgon - najpierw się dokształć, a potem wypowiadaj! Wygooglaj: uobia i przeczytaj ze zrozumieniem art.10.8 i 10.9! :)
- 9 3
-
2022-02-11 10:06
Eee, co te artykuły mówią o broni sportowej? (4)
- 4 4
-
2022-02-11 10:16
(3)
Przecież pisałem, żeby czytać ze zrozumieniem!!! Jak nic nie mówią to znaczy, że jej nie dotyczą, czyli można ją nosić! :) Załadowaną, z podpiętym magazynkiem, a nawet - o zgrozo! - z nabojem w lufie, jak to się mówi potocznie... :)
- 3 1
-
2022-02-11 11:31
Mogłeś równie dobrze podać tutaj Prawo o Ruchu Drogowym, które nie zabrania w żaden sposób przenoszenia haubic :D (2)
- 7 1
-
2022-02-14 20:36
Ale zabraniają tego inne przepisy, więc argument bez sensu.
A broń sportową rzeczywiście można nosić załadowaną i gotową do strzału, zapytaj jakiegokolwiek policjanta obeznanego z tymi przepisami.
Ale już broni kolekcjonerskiej nie można nosić załadowanej, można ją przenosić - a więc nosić nie załadowaną, więc np. można mieć pusty magazynek wpięty w broni, albo załadowany magazynek w drugiejA broń sportową rzeczywiście można nosić załadowaną i gotową do strzału, zapytaj jakiegokolwiek policjanta obeznanego z tymi przepisami.
Ale już broni kolekcjonerskiej nie można nosić załadowanej, można ją przenosić - a więc nosić nie załadowaną, więc np. można mieć pusty magazynek wpięty w broni, albo załadowany magazynek w drugiej kieszeni.
Miałem już kontrole policyjne np. podczas jazdy samochodem (co się czasem wiązało także z mandatem za prędkość bo się np. spieszyłem na zawody), broń leżała obok na fotelu, załadowana i gotowa do strzału, ja ręce na kierownicy żeby policjant nie poczuł się zagrożony ;-) ... Ale spojrzał tylko na mnie, na broń i spytał na jakie zawody jadę :-) Póżniej jak go spytałem, powiedział że od razu przewidywał że mogę mieć w samochodzie broń, bo jak mnie zatrzymał i sprawdził numer rej. i dane właściciela w komputerze policyjnym, to od razu dostał na ekran czerwony komunikat że jestem posiadaczem broni, więc się nie zdziwił jak ją zobaczył :-)- 0 0
-
2022-02-11 12:02
UoBiA również nie zabrania przenoszenia haubic, bo ich nie dotyczy! :D
- 5 1
-
2022-02-11 09:20
Broń,największy i**otyzm świata. Życie bez broni,XXI ma szalonych przywódców,którzy chcą rozmawiać czołgami i rakietami. (4)
Staczamy się do epok początkowych świata i neandertalczyka z maczugą,on nie umiał biologicznie rozmawiać i tak wyrażał swoje emocje,a my w XXI wieku organ mowy mamy dobrze rozwinięty.
- 10 15
-
2022-02-11 23:17
Prywatni producenci sprzętu do zabijania są najbardziej zainteresowani dystrybucją ich produktów.Widać to po licznych wojnach i konfliktach w różnych rejonach świata sztucznie stwarzanych przez USA.Ostatnio również w Europie Wschodniej organizowane są prowokacje zmierzające do tego celu.
- 1 0
-
2022-02-11 11:14
ls42 (2)
biologicznie rozmawiać? A co to takiego?
- 4 2
-
2022-02-11 14:25
za pomocą języka i śliny :D
- 2 0
-
2022-02-11 12:50
Normalnie, jak chłop z babą...
- 2 0
-
2022-02-11 09:19
Sajgon! :)
- 5 4
-
2022-02-11 07:07
(29)
ale żeby kupić proch do broni czarnoprochowej trzeba ją zarejestrować na policji, inaczej nie sprzedadzą prochu, w Szwajcarii broń posiada chyba 80% społeczeństwa
- 126 30
-
2022-02-11 17:51
(1)
To jest niewiarygodne jakie społeczeństwo polskie jest bezmyślne.
3/4 plusuje totalne brednie o jakichś 80%.
Dane z 2018:
"Pośród 8,3 mln obywateli Szwajcarii, około 2 mln posiada broń palną"
Brawo polacy, brawo za bezmyślność.- 1 2
-
2022-02-14 20:59
No trochę przesadził z tymi 80%
W rzeczywistości broń posiada niecałe 30% szwajcarów, ale w Polsce ten procent jest znacznie niższy - tylko ok. 2,5%
- 1 0
-
2022-02-11 12:21
Jedziesz do Czech i masz
- 2 0
-
2022-02-11 12:16
zarejestrować OK, ale nie musisz prosić o pozwolenie i o to właśnie chodzi. Broń na amunicję zespoloną powinny obowiązywać podobne reguły.
- 3 0
-
2022-02-11 09:57
kupić proch może...
kolega z pozwoleniem
- 5 0
-
2022-02-11 09:11
Pomyliłeś z USA chyba...
- 3 0
-
2022-02-11 09:07
Nie mozna porównywać buractwa z Polski do powszechnej kultury na zachodzie europy.! (1)
- 7 26
-
2022-02-11 12:22
Ładnie się opisałe(a)ś
- 6 2
-
2022-02-11 08:31
W Czechach
Czarny proch możesz kupić bez żadnej rejestracji ani innych bzdur w Czechach.
- 12 1
-
2022-02-11 07:55
Lub kupić proch w Czechach (1)
Ewentualnie zamówić na OLX "pudełko po prochu" z którego ktoś akurat zapomni wysypać zawartości. Sposobów jest mnóstwo. Dla chcącego nie stanowi to żadnej przeszkody. A jednak, mimo tak łatwego dostępu do broni czarnoprochowej oraz samego prochu, ludzie nie strzelają do siebie codziennie na ulicy z takiej broni. To stawia pod znakiem zapytania całą
Ewentualnie zamówić na OLX "pudełko po prochu" z którego ktoś akurat zapomni wysypać zawartości. Sposobów jest mnóstwo. Dla chcącego nie stanowi to żadnej przeszkody. A jednak, mimo tak łatwego dostępu do broni czarnoprochowej oraz samego prochu, ludzie nie strzelają do siebie codziennie na ulicy z takiej broni. To stawia pod znakiem zapytania całą sensowność UoBiA oraz badań i egzaminów które trzeba zdać aby kupić broń współczesną, która jest dużo bezpieczniejsza w użytkowaniu niż broń czarnoprochowa.
- 24 5
-
2022-02-11 08:35
Żadne pozwolenia!
Przed zakupem broni powinno być tylko sprawdzenie czy osobnik pełnoletni, niekarany, czy zdrowy psychicznie (najsłabsza strona), i deklaracja że potrafi bezpiecznie posługiwać się bronią i może kupić jaką chce i ile chce borni palnej i amunicji!!! Robienie łaski przez państwo, że wydaje pozwolenie na bron dla obywatela świadczy o tym że państwo jest totalitarne albo zmierza ku takiemu!
- 35 7
-
2022-02-11 07:51
Wystarczy wycieczka do Czech albo na Słowację.
Tam kupisz proch bez ceregieli. Można też samemu produkować. Wiadomości z chemii na poziomie liceum dają wystarczajacą wiedzę. Składniki kupisz w Biedronce, aptece i sklepie z nawozami dla działkowców.
- 19 3
-
2022-02-11 07:50
W tak pokojowym kraju jak Szwecja jest więcej szt. broni w posiadaniu ludności niż całej ludności Szwecji.
- 18 2
-
2022-02-11 07:21
zamknięte w szafie (15)
amunicja zostaje w jednostce, a broń zabierasz tylko na ćwiczenia. Jesteś darmowym magazynem broni
- 28 3
-
2022-02-11 12:14
tylko amunicja którą masz z ich armii
bo w sklepie możesz sobie kupić swoją i nikomu jej nie oddawać
- 3 2
-
2022-02-11 10:22
"amunicja zostaje w jednostce, a broń zabierasz tylko na ćwiczenia. Jesteś darmowym magazynem broni"
W Szwajcarii to się akurat zmienia. Kilka lat temu zarówno karabin jak i przydział amunicji trzymano w domu. Później na kilka lat zmieniono zasady i broń w domu a amunicja przechowywana do wydania w razie potrzeby przez jednostki"amunicja zostaje w jednostce, a broń zabierasz tylko na ćwiczenia. Jesteś darmowym magazynem broni"
W Szwajcarii to się akurat zmienia. Kilka lat temu zarówno karabin jak i przydział amunicji trzymano w domu. Później na kilka lat zmieniono zasady i broń w domu a amunicja przechowywana do wydania w razie potrzeby przez jednostki samorządowe. Gdzieś czytałem, że ostatnio znowu poluzowano zasady i wydano amunicję.
Ja jestem zwolennikiem systematycznego upowszechniania dostępu do broni
Moim zdaniem broń długa powtarzalna o magazynkach do 10 szt. w kalibrze 0.22LR powinna być dostępna na zgłoszenie.
Broń krótka i długa samopowtarzalna na pozwolenie bez prawa do noszenia tylko najkrótsza trasa domstrzelnica
Wyjątki to prawo do ochrony życia i mienia- 6 4
-
2022-02-11 09:04
Jakbyś rozdał Polakom broń to po paru dniach miał byś wojnę domową. (12)
- 18 44
-
2022-03-09 10:38
Ty masz, kmiocie, czelność nazywać się Polakiem?! Nie masz takiego prawa!
- 0 0
-
2022-03-09 10:33
Alosza, my wiemy że wy - ruskie, nienawidzicie Polaków
ale zachowaj te swoje sowiecko-nazistowskie paszkwile o Polakach dla siebie.
- 0 0
-
2022-02-11 12:12
dostęp do broni czarnoprochowej jest wolny (2)
i gdzie masz tą wojnę?
- 11 3
-
2022-02-11 20:23
(1)
jest b. droga, upierdliwa i śmierdzi
- 0 2
-
2022-02-14 20:43
Te same zarzuty możesz mieć do broni palnej - jest droga, upierdliwa i śmierdzi.
- 0 0
-
2022-02-11 10:52
(6)
połowa Polaków ma penisa i jakoś nie notujemy 10 tysięcy gwałtów miesięcznie
- 29 5
-
2022-02-11 17:22
połowa?
Chyba wszyscy Polacy....
- 0 0
-
2022-02-11 11:32
(4)
"Według policyjnych statystyk co roku w Polsce do gwałtów dochodzi od 1800 do 2300 razy. Z kolei ze statystyk Niebieskiej Linii wynika, że rocznie ofiarą gwałtu pada 30 tys. polskich kobiet. Ale jak alarmują eksperci i znawcy tematu ta liczba może być nawet dwa razy większa, bo wiele ofiar zwyczajnie wstydzi zgłosić się na policję. "
- 6 11
-
2022-03-09 10:35
Buhahahahaha cytujesz "statystyki" podawane przez femi-nazistki???
litości
- 0 0
-
2022-03-09 10:35
Bez kozery powiem pińcet milionów gwałtów!
- 0 0
-
2022-02-11 14:32
(1)
Czyli licząc statystyki mamy około 2000 gwałtów rocznie, co daje 5,5 gwałtu dziennie. Przy 18,5 mln posiadaczy penisów wychodzi na to, że na 1 gwałt dziennie przypada na 3,3 mln penisoposiadaczy, rozumiesz swoją logikę? Na 3,3 mln ludzi 1 dziennie to gwałciciel to jest 0,0003 promila gwałcicieli w społeczeństwie! Z czego oczywiście większość
Czyli licząc statystyki mamy około 2000 gwałtów rocznie, co daje 5,5 gwałtu dziennie. Przy 18,5 mln posiadaczy penisów wychodzi na to, że na 1 gwałt dziennie przypada na 3,3 mln penisoposiadaczy, rozumiesz swoją logikę? Na 3,3 mln ludzi 1 dziennie to gwałciciel to jest 0,0003 promila gwałcicieli w społeczeństwie! Z czego oczywiście większość popełniają te same osoby (np. w rodzinach mąż gwałci matkę/żonę/córkę/konkubinę), rzadko zdarza się by ktoś kogoś zgwałcił raz w życiu i przez przypadek. Nie mówiąc o tym, że tak jak morderstwa - gwałty popełniają zazwyczaj osoby bliskie ofiarom, znające je.
- 13 2
-
2022-03-09 10:37
Nie ma sensu podawać jej statystyk, rozmowa z feministką o faktach
ma taki sam sens jak rozmowa ze stalinowskimi marksistami, tyle tylko że feministki są bardziej zawzięte niż stalińiści
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.