- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Prawie 100 nowych autobusów w Gdańsku w rok
Do lutego 2020 roku w Gdańsku pojawi się 48 nowych autobusów marki Mercedes Citaro, które GAiT wynajmie na osiem lat od prywatnej firmy. Wartość kontraktu, który obejmuje również serwis pojazdów, wynosi 117,3 mln zł. Z kolei wiosną na ulice wyjadą pierwsze z 46 mercedesów, które przewoźnik kupił za 79,4 mln zł.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania.
Rozkład jazdy komunikacji w Trójmieście
Podobnie postępują też inne polskie miasta, jak Łódź, Poznań czy Wrocław.
W środę podpisana została umowa na dzierżawę 48 autobusów, w tym:
- 29 standardowych
- 13 przegubowych
- sześciu typu midi
Pojazdy marki Mercedes dostarczy firma EvoBus Polska. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.
- Pracownicy firmy EvoBus będą mieli do swojej dyspozycji część hali, magazyny oraz biura na terenie naszej zajezdni, gdzie będą mogli dokonywać wszelkich niezbędnych napraw i przeglądów przez 24 godziny na dobę - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy.
Autobusy wyjadą na ulice Gdańska w lutym 2020 roku.
Z kolei od kwietnia zaczną sukcesywnie pojawiać się pierwsze egzemplarze mercedesów citaro zakupionych przez GAiT w marcu 2018 roku. Te pojazdy również dostarczy EvoBus Polska, za co zainkasuje 79,4 mln zł. Zamówienie dotyczy 46 autobusów, w tym:
- 26 przegubowych,
- 18 standardowych
- dwóch midibusów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-28 03:08
Gdzie relacja z debaty kandydatów na prezydntów miasta Gdańska ? (3)
Relacji nie ma nigdzie bo nie wzięła w niej udziału Dulkiewicz odmówiła jako jedyna wzięcia udziału w niej. Zobaczcie jak pomija się artykóły na trojmiasto.pl Manipulacja sięgnęła zenitu nie chca pokazać prawdy bo przeszkodzi osobie która będzie trzymała układ- boją się że przegra w wyborqach nie chcą jej przeszkodzić . Gdzie rzeteleność dziennikarska ? Ile rzeczy pomija się tylko dlatego bo mogą komuś zaszkodzić .... otwórzcie oczy
- 13 8
-
2019-02-28 06:48
Debata? Z kim? (1)
Na jaki temat? Problemy psychiczne to raczej psychiatra.
- 4 2
-
2019-02-28 08:19
Problem to ma ta pani bo wychodzą ładne kwiatki o tym że pan budyń nie był tylko jej szefem ale i fagasem. Mierna ola ma pilnować żeby było tak jak było od 1990 r czyli quasi mafijnej kliki trzesacej trojmiastem od 30 lat
- 1 3
-
2019-02-28 08:15
To nie kandydaci debatowali tylko oszolomy
- 1 1
-
2019-02-28 05:44
Ciekawe
Wczoraj to dwa 168 wypadły i człowiek ledwo do roboty zdążył. Dzień bez awarii...
- 5 3
-
2019-02-28 06:30
Trole pisowskie maja coraz ciężej bo trudno znaleźć dziure w calym (1)
I to cieszy
- 5 8
-
2019-02-28 11:41
szcz*ją ci w oczy a ty krzyczysz że rosa?
- 0 0
-
2019-02-28 07:36
Budyniowe lody, ciąg dalszy...
Helmutom kase łdujemy
- 7 2
-
2019-02-28 07:52
To fajnie
Szkoda, że dziś poranny autobus nr 184 się nie pojawił.
- 3 1
-
2019-02-28 07:54
....w autobusie jak w tramwaju...?!?...czyli..... (1)
...niemieckie autobusy w ,,wolnym miescie Gdansk'', to nawiazanie do tradycji i zapewne takze jak tramwaje, dostana one nazwiska niemieckich poetow,malarzy, myslicieli...politykow - zlotej epoki nazistowskich niemiec..!?!...
...,,wolny Gdansk''...ale z przechylem na niemcy....jaki urzad miasta taki ...,,wolny Gdansk''...!!!!!- 3 3
-
2019-02-28 13:22
Kolejny d**il, któremu przeszkadza Schopenhauer, Gralath czy Conradi
Słusznie napisał Zychowicz, ze z takimi baranami II RP nie mogła przetrwać. Skoro Ukraińcy, Białorusini nie mogli być prawdziwymi Polakami, to takiej Polsce podziękowali. Na Wołyniu nawet z dużą nawiązką.
- 0 0
-
2019-02-28 07:58
Super.To może znajdzie się autobus na dodatkowe kursy na ujescisko.Bo jak narazie to wszystkie poszły na Górna orunie (co 7min) ujescisko (20-30 min)
- 3 1
-
2019-02-28 08:12
(2)
Panie lisicki a na serwis to ile km będą jeździć? A jak któryś przywali w słup to laweta będziecie wozić 300 km gdzie będzie serwis jeśli nie w bazie?
- 3 1
-
2019-02-28 08:16
(1)
Bys przeczytal artykul to bys wiedzial. Najpierw czytaj, potem komentuj
- 1 0
-
2019-02-28 08:22
Głupi leszczu a czym się różnią ci z Evo busa od tych z gaitu? Tym że są drożsi i jako pracownicy delegowani będą drożsi od miejscowych? Lisicki to d**il ale nie myślałem że aż taki
- 0 1
-
2019-02-28 08:51
Wynajęcie od niemców autobusów - ale sukces
jeszcze gdyby wynajęli od Kowalskiego to OK, ale widzę "wasze ulice nasze kamienice" i karawana jedzie
- 0 0
-
2019-02-28 08:58
Porównajmy opcje: zakup 46 szt za 79mln i wynajem na 8 lat 48 szt za 117 mln
W zakupie 46 szt za 79mln = 1,71 mln/szt + koszt serwisu busa
W wynajmie na 8 lat, 48 szt za 117 mln = 2.43 mln/szt. Czyli koszty serwisu skalkulowane na co najmniej 0.72 mln/bus/8lat -> 90 tys./rok.
Koszty kierowcy i paliwa są takie same w obydwu przypadkach. Tak więc, by wynajem się opłacał koszt samodzielnego serwisu busa musi wynieść więcej niż 90 tys./rok. Ilu mechaników potrzeba do serwisowania 48 nowych fabrycznie autobusów? Niech będzie, że 4ech? Do wymiany oleju i opon. Wszystkie rzadkie w nowych pojazdach "grube naprawy" i tak robi w ramach gwarancji producent, lub później zewnętrzny autoryzowany serwis. Absolutnie się to miastu nie opłaca. Tu jest przeznaczone na "wynajęty" serwis 90tys/bus*48 busów = 4,32 mln./rok, które miasto będzie oddawać zewnętrznej firmie za wymianę opon i oleju zamiast zatrudnić 4ech mechaników i umieścić ich w hali serwisowej, którą w obecnej opcji miasto oddaje tej zewnętrznej firmie w użytkowanie ( i to pewnie za darmo lub za symboliczną "złotówkę", dostarczając tam wodę a może i prąd (sic!)). I to przez kolejnych 8 tłustych dla tej firmy lat. Gwarantowany zysk.
ktoś tu powinien polecieć a do GAiT powinien wkroczyć biegły rewident a kto wie czy i nie prokurator chwile później.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.