- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Prawie 250 dzieci dzięki programowi dofinansowania do in vitro w Gdańsku
Niemal 250 dzieci urodziło się dzięki programowi dofinansowania do in vitro w ramach Miejskiego Programu Leczenia Niepłodności w Gdańsku. Program, który potrwa do 2025 roku, już od czterech lat realizuje klinka Invicta. Kto może skorzystać z dofinansowania do in vitro w Gdańsku? Pary, które w dniu kwalifikacji do programu zamieszkują na terenie Gdańska od przynajmniej roku i rozliczają się z podatku z Urzędem Skarbowym w Gdańsku. Wysokość dofinansowania przewidywana jest do 5 000 zł. Pacjenci mogą skorzystać z maksymalnie trzech zabiegów in vitro z dofinansowaniem.
Program od początku cieszy się zainteresowaniem par, które starają się o dziecko. Według danych za ostatnie lata, w Klinikach Invicta nawet 9 na 10 par osiąga swój cel. Statystyki dotyczą wszystkich par, które konsultują się w Klinikach Invicta i kontynuują leczenie niezależnie od stosowanych metod. Dopłaty do in vitro otwierają możliwość leczenia i drogę do szczęścia wielu parom, które bez dofinansowania nie mogłyby pozwolić sobie na in vitro.
- Cieszy nas fakt, że od 2017 roku jesteśmy głównym realizatorem programu i możemy pomóc kolejnym parom. Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w leczeniu niepłodności. Pary, które zmagają się z niepłodnością i spełniają warunki dofinansowania, mogą się zgłosić do naszej kliniki, a my pomożemy dopełnić wszelkich formalności. Obecnie ponad 50 par biorących udział w programie oczekuje na rozwiązanie ciąży. W pierwszym kwartale 2021 roku urodziło się 20 dzieci, a od początku trwania programu mieliśmy 30 ciąży mnogich - mówi Agnieszka Staniszewska, rzecznik prasowy, kierownik ds. Komunikacji i PR, INVICTA.
Kwalifikacja i przygotowanie do programu in vitro
Do udziału w programie mogą zgłosić się niepłodne pary, które w dniu kwalifikacji do programu mieszkają w Gdańsku przynajmniej od roku i tu rozliczają się z podatków z Urzędem Skarbowym. O dofinansowanie mogą ubiegać się pary, u których leczenie innymi metodami jest nieskuteczne i które zostaną zakwalifikowane do zabiegu in vitro, a wiek kobiety mieści się w przedziale 20-40 lat (warunkowo do 42 lat, w tym kobiety zmagające się z chorobą nowotworową).
Dodatkowo środki przeznaczane są także na zabezpieczenie płodności u kobiet od 18 roku życia, u których zdiagnozowano chorobę nowotworową, a ich leczenie wymaga zastosowania procedur gonadotoksycznych. Przed tym leczeniem, pacjentki mogą zdecydować się na pobranie i zamrożenie swoich komórek jajowych.
- Przygotowanie do projektu dofinansowania in vitro rozpoczyna się od konsultacji z lekarzem. Na wizytę można umówić się poprzez formularz na stronie www.klinikainvicta.pl lub telefonicznie: +48 (58) 58 58 800 - dodaje Agnieszka Staniszewska.
Zakres dofinansowania programu
Procedura obejmuje wykonanie punkcji pęcherzyków jajowych oraz znieczulenie ogólne podczas punkcji. Dofinansowanie in vitro z programu obejmuje również pozaustrojowe zapłodnienie i nadzór nad rozwojem zarodków in vitro, transfer zarodków do jamy macicy oraz zamrożenie zarodków z zachowanym potencjałem rozwojowym, a także dwie wizyty podczas ciąży.
- Pozostałe koszty, obejmujące m.in. badania laboratoryjne (kwalifikacyjne, hormonalne, infekcyjne, genetyczne, nasienia etc.), dodatkowe konsultacje specjalistyczne, nadzór nad stymulacją mnogiego jajeczkowania, koszty leków oraz transferów kriokonserwowanych zarodków - ponoszą pacjenci - dodaje Agnieszka Staniszewska.
INVICTA, poza realizacją programu w Gdańsku, realizuje obecnie programy jeszcze w 14 miejscach: Warszawie, Słupsku, Szczecinie, Chojnicach, Kołobrzegu, Tarnowie Podgórnym, Wrocławiu, Nowogardzie, Gminie Słupsk, Gminie Kobylnica oraz Gminie Świdnica, Gminie Kielce, w Świdnicy oraz w województwie warmińsko-mazurskim.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-17 09:10
to invitro to jeden wielki przekręt (30)
1. to nie metoda leczenia tylko zapłodnienia pozaustrojowego czyli na szkiełku
2. jest bardzo nieskuteczna (udane urodzenia to tylko kilkanaście procent)
3. jest tylko maszynką dla robienia pieniędzy dla "wyspecjalizowanych" w wyciąganiu miejskiej kasy placówek medycznych
I na koniec pytanie co z zamrożonymi zarodkami?- 62 162
-
2021-05-18 08:12
Ile dzieci czeka w zamrażarce na własne życie? (1)
- 1 2
-
2021-05-18 08:50
One na nic nie czekają. Nie mają świadomości.
- 3 0
-
2021-05-17 22:47
zawszeć to lepsza skuteczność niż szarlataneria pt. "naprotechnologia"
- 6 0
-
2021-05-17 21:24
Gdyby nie invitro nigdy nie miałabym mojej córeczki!!
- 15 2
-
2021-05-17 21:25
Zamrożone zarodki zawsze są wykorzystywane
Czyli już masz odpowiedź
- 4 1
-
2021-05-17 14:19
A.P
Człowieku Ty chyba nie wiesz co piszesz. Sama skorzystałam właśnie z tej kliniki i dofinansowania aby mieć upragnione dziecko ,gdyż były problemy w zajsciu w ciążę w sposób naturalny. Udało się za pierwszym razem i dziś jestem mamą 2 latka największego skarbu w moim życiu. Gdyby nie in vitro nie dane byłoby mi zostać matką. Dla niektórych to jedyna opcja .Ja osobiście jestem wdzięczna klinice i miastu za pomoc finansową i parom które się starają w programie życzę powodzenia i dużo szczęścia
- 20 3
-
2021-05-17 13:30
Ty tak serio?
Jak Ci się nie podoba to odwróć wzrok jak Ci przeszkadza że ktoś ma dziecko dzięki pomocy lekarskiej.
- 9 2
-
2021-05-17 09:37
Woytas (8)
odpowiem na Twoje ostatnie pytanie: Zamrozone zarodki sa zamrozone.
- 13 6
-
2021-05-17 10:00
genialnie! (7)
jak już posiadasz tak niesamowitą wiedzę to może podpowiedz jeszcze ile kosztuje utrzymywanie zamrożonych zarodków i jak skończy się czas trwania zamrożenia ustalony w umowie z miastem to kto będzie dalej je mroził? a może wyrzuci się je po prostu do kosza jako odpad medyczny? bo przecież raz może z takie zarodka wyjść dziecko, a część wywali się na Szadółki
- 6 16
-
2021-05-17 10:24
Głupoty piszesz (1)
Koszt utrzymania zarodków to 500 zł rocznie, później jeśli są nie wykorzystane trafiają do adopcji. W Polsce ustawa reguluje ci się dzieje z zarodkami i nie są one w żaden sposób utylizowane.
Ale możesz być za głupi by to zrozumieć.- 21 5
-
2021-05-17 22:37
Zarodki trafiają
do adopcji? O co chodzi?
- 1 2
-
2021-05-17 10:17
(3)
A co ciebie obchodzi koszt utrzymywania zamrożonych zarodków. Nie dość, że masz tendencję do umoralniania innych wedle swojej wizji, to jeszcze masz czelność zaglądania do cudzego portfela.
- 22 6
-
2021-05-17 10:48
a moze to ze jako podatnik utrzymujemy tego typu? (2)
- 4 18
-
2021-05-17 22:49
podatnik utrzymuje mega-dom publiczny w postaci spółek skarbu państwa oraz kościół
więc zastanów się, z czym walczysz, "czytelniku"
- 9 0
-
2021-05-17 12:02
Nie, nie utrzymuje zamrożonych zarodków z jego podatków, ponieważ te koszty ponoszą rodzice.
- 14 3
-
2021-05-17 10:10
Zamrożone zarodki są zamrożone do czasu ich wykorzystania, jeśli nie zostaną wykorzystane i opłacane przez biologicznych rodziców są oddawane do banku zarodków po 25 latach.
- 20 1
-
2021-05-17 09:37
Wszędzie widzisz minusy? (13)
1. Co jest złego w zapłodnieniu pozaustrojowym?
2. Myślę, że są osoby które oddały by cały majątek gdyby tylko mogły zostać rodzicami. Piszesz, ze to maszynka do robienia pieniędzy - rozumiem, ze klinika ma za darmo przeprowadzać procedury? Ktoś kto decyduje się na in vitro wie, ze poniesie koszt, fajnie, że miasto dorzuca choć te 5tys. 3. Powiesz rodzicom tych 250 dzieci w twarz, że metoda jest nieskuteczna?- 33 15
-
2021-05-17 22:55
Nie miasto (1)
Dorzuca tylko my. W imię czego mam współfinansować czyjeś pragnienia?
- 1 6
-
2021-05-18 08:46
W imię czego mam dorzucać się do budowania nowych dróg w miejscach w których nie bywam? Taki sam głupi argument jak twój
- 1 2
-
2021-05-17 10:49
Proszę zapoznać się ze wszystkimi faktami o InVitro (6)
2/3. urodzonych 250 dzieci, a ile było ciąż które nie zakończyły się porodem? Przy skuteczności tej metody zapewne 1-2 tyś. Co powiedzieć rodzinom które wydają tysiące na dziecko a później lekarz zaleca aborcję? TAK, większość ciąż z InVitro kończy się aborcją z powodu wad płodu - dlatego przedmówca nazywa tę metodę "maszynką do pieniędzy", bo
2/3. urodzonych 250 dzieci, a ile było ciąż które nie zakończyły się porodem? Przy skuteczności tej metody zapewne 1-2 tyś. Co powiedzieć rodzinom które wydają tysiące na dziecko a później lekarz zaleca aborcję? TAK, większość ciąż z InVitro kończy się aborcją z powodu wad płodu - dlatego przedmówca nazywa tę metodę "maszynką do pieniędzy", bo aborcja w takich przypadkach, do tej pory, była finansowana.
4. Tak, metoda ta nie jest moralna, bo na 10 zapłodnionych komórek jajowych wszczepia się tylko jedną a pozostałe mrozi. Zgodnie z dzisiejszą wiedzą naukową zapłodniona komórka jajowa - czyli zarodek - to już człowiek. Jego wczesny etap rozwoju ale już człowiek. Mrożąc go nie dajemy mu szans na przeżycie - czyli pozbawiamy podstawowego prawa - prawa do życia.- 5 38
-
2021-05-17 12:53
(1)
Faklogic, Ty sie zapoznaj z faktami. Jesli ktoś ci powiedział, ze zapładnia sie 10 komorek, ze wszczepia sie zawsze tylko jedna, ze zamrożone zawsze wszystkie giną, to znaczy że cie okłamał a ty te kłamstwa rozsiewasz dalej . Przestań kłamać, bo to grzech.
- 17 3
-
2021-05-17 17:00
Manipulujesz
Nie napisałem że wszczepia się "zawsze" tylko jedną ani że pozostałe zamrożone zawsze giną. Nie manipuluje moimi słowami!
- 1 10
-
2021-05-17 11:59
(3)
Zgodnie z dzisiejszą wiedzą naukową zapłodniona komórka jajowa czyli zarodek to już.... uwaga, uwaga zarodek. Oczywiście człowiekiem można wedle uznania nazwać ten zarodek, ale to już jest kwestia dobrowolności i raczej uczuć czy przekonań, a nie nauki.
- 15 3
-
2021-05-17 16:59
Do książek nieuki! (2)
Zarodek to nie określenie jakiegoś osobnego gatunku, zarodek to określenie etapu rozwoju istoty.
Jeżeli zarodek powstaje z połączenia ludzkich komórek rozrodczych to jest to człowiek. Jego wczesny etap rozwoju, tak jak później płód, noworodek czy dorosły - to są etapy rozwoju człowieka a nie osobne gatunki w sensie biologicznym.
Zanieś próbkę DNA zarodka do laboratorium i zapytaj co to za gatunek? Ciekawe czy powiedzą Ci "zarodek" xD- 3 10
-
2021-05-18 08:43
(1)
I co z tego, że to zarodek homo sapiens? To nadal z punktu widzenia nauk biologicznych tylko stadium rozwojowe.
- 4 1
-
2021-05-18 19:51
Dokładnie
Dorosły czy starzec to też tylko stadium rozwojowe... człowieka!
- 0 0
-
2021-05-17 09:58
zapłodnienie pozaustrojowe jest nieskuteczne i wątpliwe morlanie (3)
tak, powiem każdemu w twarz, że metoda invitro jest nieskuteczna - nawet rodzicom dzieci, które się narodziły w wyniku zastosowania tej metody zapłodnienia. Nie wiem dlaczego miałbym im tego nie powiedzieć. W sumie po przejściu całej procedury to już bardzo dobrze o tym wiedzą, że jest mało skuteczna, uciążliwa i baaaardzo droga.
Dodatkowo, każdy może zaadoptować dziecko i nie trzeba wtedy wydawać całego majątku.- 10 55
-
2021-05-17 13:08
Ten argument o adopcji jest chybiony
- 6 7
-
2021-05-17 11:58
Mylisz sie
Mylisz sie co do in vitro i do adopcji tez. Jest o wiele wiecej dorosłych chętnych zaadoptować dziecko, niz dzieci do adopcji. Na adopcje czeka sie latami. Te qszystkie ośrodki wypełnione są dziećmi, ktore mają nieregulowaną sytuację prawną i nie można ich adoptowac. Invitro w wiekszosci przypadkow jest skuteczne (leczenie raka czy innych chorób
Mylisz sie co do in vitro i do adopcji tez. Jest o wiele wiecej dorosłych chętnych zaadoptować dziecko, niz dzieci do adopcji. Na adopcje czeka sie latami. Te qszystkie ośrodki wypełnione są dziećmi, ktore mają nieregulowaną sytuację prawną i nie można ich adoptowac. Invitro w wiekszosci przypadkow jest skuteczne (leczenie raka czy innych chorób tez nie ma 100%skutecznosci, ale chory zawsze próbuje, prawda?). Co do moralności to z fundamentalistami religijnymi nie dyskutuję, zakładam ze prezerwatywa czy rozwód czy seks bez ślubu kościelnego też sa dla ciebie niemoralne, a to bardzo bardzo subiektywne, dla większości ludzi to jest ok
- 23 3
-
2021-05-17 10:15
Błąd logiczny
Jak jest nieskuteczna, skoro dzieci się rodzą dzięki tej metodzie? Wątpliwa moralnie? Dla jednego tak, dla drugiego nie.
- 45 13
-
2021-05-17 16:50
Brak dziecka to nie tragedia życiowa! (9)
To nie jest jakaś tragedia życiowa nie posiadać dziecka. Tragedią jest, jak ktoś jest naprawdę chory a nie jak ktoś nie ma tego, czego pragnie.
- 17 46
-
2021-05-17 22:47
Dokładnie.
Dlaczego wszyscy mają sponsorować Iksińskich, którzy chcą mieć bachora?
- 2 9
-
2021-05-17 22:10
Kim jesteś by rachować kogo ból jest silniejszy?! I jaką metodę przyjąłeś by to wyliczyć.
- 6 1
-
2021-05-17 18:49
Dobrze się ocenia jak się nie mialo styczności z problemem
- 17 3
-
2021-05-17 17:06
(5)
Niepłodność to jest choroba.
- 16 6
-
2021-05-17 17:24
(4)
Ale jeśli ktoś jest niepłodny, to nic go nie boli. Co innego, jak ludzie naprawdę cierpią na choroby przewlekłe: to tu trzeba interweniować, to tu pomoc potrzebna, a nie wtedy, gdy ktoś dziecka nie ma, a chce. W ostateczności można przecież adoptować, a nie korzystać z pieniędzy podatnika na in vitro.
- 7 18
-
2021-05-17 21:28
Leczenie alkoholika też jest za pieniądze podatników
A przecież każdy może decydować o sobie i po prostu nie pić..nie jeść tyle aż dostanie cukrzycy
- 5 3
-
2021-05-17 17:55
Osoby nieplodne to tez podatnicy, mają prawo do dostepu do leczenia. Ty bexplodnym dać nie chcesz, ale od nich zabierasz, co?
- 19 4
-
2021-05-17 17:53
(1)
Boli, dusza. Chorobie towarzyszy czesto depresja, wszystkie dostepne badania porównują jej skalę do depresji towarzyszacej osobom chorym na raka. Jeśli nigdy tego nie doświadczyłeś na własnej skórze, nie jesteś w stanie tego zrozumieć. Albo bezproblemowo urodziłas swoje dzieci albo nie masz ich bo ich nie chcesz.
- 18 5
-
2021-05-18 11:53
Spytaj tego,
który umiera na raka bo rząd nie finansuje jego leczenia - spytaj go, czy boli go dusza...
- 0 2
-
2021-05-17 12:06
Fajny pomysł
Dobrze, że można skorzystać z dotacji. Jest to bardzo fajna, alternatywa dla osób, które nie mogą spłodzić normalnie dzieci. Jestem za i zawsze to radość, że ma się małego bobaska.
- 74 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.