• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prędkość na Trasie W-Z podniesiona do 100 km/h

Maciej Naskręt
2 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Górny odcinek Trasy W-Z znajduje się poza obszarem zabudowanym. Oznacza to, że można tam jechać z prędkością maksymalną 100 km/h. Górny odcinek Trasy W-Z znajduje się poza obszarem zabudowanym. Oznacza to, że można tam jechać z prędkością maksymalną 100 km/h.

Na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku zlikwidowano ograniczenie prędkości ruchu do 80 km/h, co oznacza, że dopuszczalna prędkość w tym miejscu wzrosła do 100 km/h.



Kierowcy mogą docisnąć mocniej pedał gazu w swoich samochodach, podróżując w obu kierunkach Trasą W-Z zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku między ul. Łostowicką zobacz na mapie GdańskaObwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Zarządca infrastruktury zdjął tam znaki zakazujące jazdy samochodem powyżej 80 km/h, o co prosili ich nasi czytelnicy jakiś czas temu.

Dotychczasowe ograniczenie zastąpione zostało nowymi znakami o początku i końcu obszaru zabudowanego (D-42 i D-41). Stąd też wspomniany fragment Trasy W-Z znalazł się właśnie poza obszarem zabudowanym. Zgodnie z zasadami ogólnymi dotyczącymi dopuszczalnych prędkości na drogach dwujezdniowych o przekroju przynajmniej dwóch pasów ruchu można jechać tam 100 km/h.

Skąd decyzja o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości? - Po konsultacji z funkcjonariuszami policji uznaliśmy, że można zlikwidować dotychczasowe ograniczenie prędkości. Oczywiście nadal będziemy analizować sytuację drogową na wspomnianym odcinku, gdyby miało się tam coś złego dziać - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Likwidacja znaków zakazu nie oznacza jednak, że wszystkie samochody mogą tam teraz poruszać się z maksymalną prędkością 100 km/h. Nadal z prędkością co najwyżej 80 km/h będą musiały jeździć tam pojazdy osobowe wyposażone w przyczepę, pojazdy o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz autobusy miejskie.

Warto podkreślić, że to nie pierwsze tego typu podwyższenie dopuszczalnej prędkości na gdańskich ulicach. Wcześniej można było zaobserwować taką zmianę na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska - z 50 na 70 km/h, czy też w ciągu Trasy Sucharskiego na Olszynce zobacz na mapie Gdańska po zamontowaniu barier ochronnych. W tym przypadku prędkość wzrosła z 40 do 100 km/h.

Miejscy inżynierowie ruchu jakiś czas temu podjęli także decyzję o zmianach w oznakowaniu dolnego odcinka al. Armii Krajowej - nitka w kierunku Węzła Groddecka - tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka. O likwidację na tym odcinku drogi ograniczenia prędkości do 50 km/h apelował w osobnym artykule nasz czytelnik.

Ostatecznie zakaz jazdy z prędkością szybszą niż wspomniana został tam utrzymany, ale inżynierowie ruchu zmienili powód, dla którego znak pozostał. Nie są to już teraz wyboje w jezdni, ale kolejka aut ustawiająca się przed Węzłem Groddecka, która stwarza ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego auta.

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • jeszcze w mieście podnieść do 70 a poza miastem do 110 i będzie normalnie (1)

    • 6 7

    • Jasne, w końcu ze wzrostem prędkości spada czas przebywania w strefie zagrożenia, a zatem prawdopodobieństwo wypaku w funkcji czasu po pochodnej pogody maleje, co udowodnili uczeni z instytutu im. Michała Korbobuta Wiszniowieckiego

      • 2 2

  • No cóż jadąc maksymalną prędkością lewym pasem (1)

    zawsze, ale to zawsze znajdzie się jakiś BURAK który wjedzie na zderzak i będzie mrugał światłami

    • 9 4

    • Jeśli dla ciebie maksymalna prędkośc to 100km/h to lepiej nie wjeżdżaj na lewy pas...

      Bo kiedyś ktoś ci w kufer tej skody wjedzie.

      • 4 10

  • Szkoda, że miasto to obszar zabudowany.

    Można by cisnąć wszędzie autostradami. Na szczęście działania miasta prowadzą do tego, że kolejne autostrady przez miasto wykańczają powoli dzielnice dolnego tarasu. Niedługo nikt tam nie będzie już mieszkał i będzie można na wszystkich ulicach przybić tabliczkę obszar niezabudowany i grzać aż miło. Droga czerwona, obwodnica śródmieścia, same parkingi i estakady. Losandżeles jak z amerykańskiego snu lat sześćdziesiątych. Niech żyje teren niezabudowany. Miasto naszych marzeń nie może być przecież realne.

    • 5 3

  • barierka na węźle jasień

    A debile na zjeździe na Jasień wciąż wpadają na barierkę.

    • 5 0

  • na jak długo te zmiany będą bo ludzie na pamięć jeżdzą ?

    • 0 0

  • hmmm

    jak to? Przecież jadąc z Obwodnicy w stronę Łostowickiej nadal widnieją znaki ograniczeń do 80km. Zaraz za wyjazdem z Auchan. Albo tak bardzo się przyzwyczaiłem do tego, że mimo braku znaków nadal je widzę?
    Teraz mój Fiat 125p pokażę co potrafi ;)

    • 0 2

  • ;/

    80km/h bylo zarąbiscie dla polakow 10km/h to za duzo bo i tak jezdza jak porąban**.

    80km/h bylo idealnie i tak i tak kazdy jezdzil wiecej ale trzymal sie blizej 80 a teraz bedzie trzymal sie blizej 120 i beda duze problemy (odpukac)

    • 6 4

  • pojazdy osobowe wyposażone w przyczepę,??

    Czy ktoś może wie, jakie to samochody osobowe SĄ WYPOSAŻONE w przyczepę? Wyposażone Panie Redaktorze to mogą być np. w lusterko wsteczne, ABS czy gaśnicę. A przyczepę to ciągną. Powinno zatem być np. "samochody osobowe z przyczepą" lub "ciągnące przyczepę"

    • 4 1

  • Na zdjęciu mnóstwo piachu na jezdni...

    Znajomy widok...

    • 1 0

  • Vivat Trojmiasto.pl

    Już nawet w Pcimiu wiedzą, że na W-Z zmieniono znaki. Szybko się szanowna redakcja zorientowała...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane