• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z parkowaniem na Karwinach

Patryk Szczerba
6 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.

Radni i mieszkańcy Karwin wskazują na coraz większe problemy parkingowe w okolicach przedszkola nr 6 i Zespołu Szkół nr 13, przy ul. Chwaszczyńskiej zobacz na mapie GdyniBrzechwy zobacz na mapie Gdyni. Urzędnicy twierdzą, że w przypadku pierwszej z  ulic problemem jest ukształtowanie terenu, a w przypadku drugiej - projektowana infrastruktura rowerowa.



Czy zauważasz wzrost problemów z parkowaniem w dzielnicach Gdyni?

Na Karwinach słychać coraz więcej głosów, że przez brak miejsc postojowych w dzielnicy tworzą się zatory uniemożliwiające sprawną komunikację. Brak przejezdności poszczególnych dróg dla kierowców oznacza nerwy, a dla uczestników ruchu drogowego - niebezpieczeństwo.

Problemy przy szkole i przedszkolu



Problemy z parkowaniem są powodowane m.in. przez rodziców dowożących do szkół i przedszkoli swoje dzieci. Jak wskazują radni, szczególnie widać to na przykładzie ulicy Chwaszczyńskiej, gdzie funkcjonuje przedszkole nr 6 połączone z Zespołem Szkół nr 13. Do tego w tym tygodniu otwarto kolejną placówkę przedszkolną przy ul. Brzechwy, do którego uczęszcza setka dzieci.

- W bloku przy ul. Chwaszczyńskiej 24 jest 77 mieszkań. Natomiast miejsc parkingowych wokoło wieżowca mamy 34. Warto dodać, że w niektórych gospodarstwach domowych jest więcej niż jeden samochód. Dodajmy do tego, że w ZS 13 uczy się ponad 300 uczniów, a obok jest jeszcze przedszkole. Efektem są zatory z powodu pozastawianych chodników i ulic - opowiada Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rodzice i mieszkańcy spotykają się na drodze w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zdaniem radnego problem można zminimalizować, tworząc ok. 10 miejsc parkingowych przy ul. Chwaszczyńskiej.

To spowodowałoby, że samochody zostawiane na chwilę przez rodziców nie tarasowałyby dróg. Pomysł, zgłoszony jako projekt budżetu obywatelskiego, nie zyskał uznania głosujących, więc radni dzielnicy zdecydowali, by zgłosić wprost potrzebę jako pilną urzędnikom.

ZDiZ Gdynia: przeszkodą warunki terenowe i plany dla rowerzystów



Z magistratu otrzymali odpowiedź, która nie pozostawia złudzeń: w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Powodem mają być przeszkody techniczne, które nie zrobiły jednak wcześniej wrażenia na weryfikujących wnioski do budżetu obywatelskiego.

- Przeprowadzone analizy wskazują, że budowa miejsc parkingowych przy ul. Chwaszczyńskiej nie jest możliwa z uwagi na warunki terenowe, m.in.: duży spadek i wymogi obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych - ucina Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Radni postulowali także budowę miejsc przy ul. Buraczanej. Według ich wyliczeń w okolicach szkoły i przedszkola zmieściłoby się skośnie 12 samochodów, gdyby udało się przesunąć pas zieleni. I ta inwestycja nie ma szans na realizację, bo miasto chce najpierw mieć gotową dokumentację dla inwestycji w ruch rowerowy.

- Jesteśmy w trakcie opracowania projektu rozwiązań dla ruchu rowerowego dla ulic Nałkowskiej i właśnie Brzechwy. Póki prace nad projektem trwają, podejmowanie działań dotyczących wyznaczania miejsc parkingowych jest bezzasadne - dodaje Wojciech Folejewski.

Miejsca

Opinie (201) 2 zablokowane

  • (6)

    Nazwijmy po imieniu, po prostu wiocha sprowadziła się do miasta i zaczęły się problemy
    typu wieśniacka mentalność w mieście.

    • 17 17

    • Trafiłeś w sedno, wieśniaku! (4)

      Komputery i internet "zbłądziły pod strzechy" i problem stanowią takie jak Twoje, wieśniackie komentarze

      • 7 10

      • Ouuu?????

        • 0 1

      • (2)

        Odpowiedź tego którego dotyczy wpis,

        • 2 5

        • wpis (1)

          pochodzi od wyborcy PIS

          • 2 1

          • A leki wzięte

            • 1 1

    • Pod kartuzami tylko samochodem się jezdzili

      Duże pole było pod chałupa do parkowania, to się przyzwyczaili i teraz zdziwienie

      • 7 6

  • następny dyrektorek z polecenia

    "nie jest możliwa z uwagi na warunki terenowe," taka wypowiedz już na starcie cię dyskwalifikuje ale teraz wiem dlaczego się nie da naprawić Sienkiewicz. szczurek skąd ty bierzesz te miernoty.

    • 19 4

  • nihili novi (1)

    czyli nieda-się.

    • 11 3

    • Nihil novi nisi commune consensu

      Nic o nas bez nas. Czyli nie płacimy podatków jak się nie zgadzamy z ich wydawaniem.

      Ale obecni Polacy to nie Pany a zakompleksienie ludzie. I tolerują ten wyzysk, dają się manipulowac etc...

      • 0 1

  • Skończyć z lobby samochodowe (6)

    To nie lata 50 xx wieku, w mieście samochód prywatny musi mieć ostatni priorytet. Nie ma gdzie parkować? To pech, to nie będziecie parkować. Nie ma prawa, które wam gwarantuje darmowe miejsce w publicznej przestrzeni na prywatny pojazd

    Inwestować w komunikację miejską i drogi rowerowe, nie parkingi

    • 19 32

    • Zlikwidować ścieżki rowerowe, wysiedlić Jaco83

      • 7 4

    • Skończyć ze złośliwymi marudami... (3)

      Owszem jest takie prawo, a nazwa jego OPŁATA PALIWOWA - dzięki temu że ktoś tankuje samochód, dokłada się każdorazowo do funduszu budowy dróg, z których korzysta również transport publiczny więc także i pieszy który jedzie sobie autobusem bo nie ma auta... Kierowcy pomimo, że wydają najwięcej na te drogi z wszystkich grup społecznych, mają dziurawe drogi i zero parkingów...
      Skończyć ze złośliwymi marudami, którzy nie byli w stanie zdać na prawo jazdy albo nie dorobili się samochodu więc krzyczą najgłośniej przeciwko nim, ale jak już znajomy jedzie to zawsze chętnie się zabiorą na pasażera

      • 6 1

      • miłku wiosenny - podatki płacone przez kierowców nie pokrywają nawet ułamka kosztów (2)

        tworzenia infrastruktury potrzebnej do jazdy samochodem.

        Uzależnienie od samochodu w długim okresie tworzy też bardzo wysokie koszty leczenia chorób cywilizacyjnych: nadwagi i otyłości.

        Miasto próbujące dogodzić głównie kierowcom stopniowo obumiera - główną przyczyną niskiej jakości życia kierowców są inni kierowcy, a nie proponenci zrównoważonego rozwoju, którzy uważają interesy pieszych za priorytetowe.

        • 0 0

        • Nadwagi i otyłości nie powodują auta

          Choroby cywilizacyjne nie są spowodowane przez samochody - dużo osób otyłych/schorowanych cywilizacyjnie jeździ także komunikacją miejską. To może ją też zlikwidujmy.
          Problem tkwi w mentalności ludzi: ja nie mam auta to po co nam parkingi w mieście?
          Ja nie mam roweru to po co nam są ścieżki rowerowe?
          A ja nie chodzę po mieście tylko jeżdżę to po co nam chodniki?
          Ja nie mam dzieci, to po co mi parki zabaw?
          Wszystko jest potrzebne, tylko trzeba znaleźć złoty środek i myśleć z głową.
          Dlaczego w niektórych miastach nie ma takiego problemu a w innych już jest?
          Bo włodarze liczą tylko kasę i nie myślą, że jak budują nowe budynki w centrum, to można zrobić parkingi podziemne i kilka miejsc naziemnych, niech będą nawet płatne. Kto chce zapłaci za miejsce parkingowe, a kto chce przyjedzie komunikacją miejską.
          To samo przy blokach mieszkalnych. Większość ma jakieś miejsca parkingowe, a hale garażowe podziemne nie zabierają miejsca na górze. Można więc tam zrobić coś dodatkowo.
          Zieleń w mieście też jest fajna, ale prawdziwa a nie wybetonowany podkład i betonowe doniczki, tylko naturalne, małe ale częste kawałki zieleni. Można w to też wkomponować miejsca parkingowe, ścieżki rowerowe a także chodniki.
          Tak by każdemu żyło się lepiej.
          Inną kwestią jest to, że niektórzy bez samochodu nie ruszą się nawet 100 m, bo są leniwi (to lenistwo powoduje otyłość a nie środki transportu).
          Ja jeżdżę samochodem tylko do pracy po zakupy większe i poza miasto. W dzień do centrum jeżdżę środkami komunikacji miejskiej.
          Rower też posiadam i używam i jestem za ścieżkami rowerowymi. Po chodnikach też chodzę codziennie.

          • 0 0

        • A w jakim stopniu podatki placone przez rowerzystow pokrywaja koszty infrastruktury dla rowerzystow?

          • 0 0

    • Kretyn !

      Przy takich kretynskich Tebach jak twoje miasta będą puste za parę lat !

      • 3 0

  • usmiechnij się, jesteś w Gdyni

    • 7 2

  • Najzdrowsze powietrze jest przy szkołach, im mniejsze dziecko tym wdycha więcej... (1)

    Na bogato z Diesla.

    • 15 2

    • I na bogato, hartuje się !!

      • 5 0

  • Jest to problem

    Nieco dalej na ulicy Staffa wokół wieżowców znaleźć miejsce wolne to trzeba mieć szczęście chodniki zamieniły się w parkingi, a przejść czasami jest ciężko, mimo że w ostatnich latach spółdzielnia zrobiła 2 parkingi to nie wystarczyło wiadomo mamy rozwój motoryzacji ale tzw. SUV- y zajmują najwięcej miejsca taka prawda

    • 15 5

  • No niestety ale bzdura (2)

    Głupi rodzice parkują nawet na chodniku zastawiając schody, jakby mogli to by do szkolnej szatni wjechali. Dodatkowe miejsca postojowe 50m dalej nic nie zmienią. Kilka(set) mandatów by pomogło, zwłaszcza że w tym miejscu permanentnie zastawiona jest droga pożarowa a policja vzy sm jak zwykle nic.

    • 25 4

    • (1)

      Nie wszyscy "Głupi "rodzice mieszkają dwa kroki od szkoły.... I np. Mają za małe dzieci aby same dotarły do szkoły i przedszkola...

      • 1 11

      • trudno, to nie problem mieszkańców tylko rodziców, szkoła niech otworzy swój parking dla rodziców, spokojnie zmieści się tam 20 pojazdów

        • 4 1

  • Paszoł won Szczurek!! (1)

    • 20 4

    • popieram

      • 5 1

  • Zapraszam na Witawę. Tam w ogole jest tragedia. Budowa otoczona metalowym plotem tak, że nie widac aut wyjezdzajacych z zza zakretu! Jakby nie mozna bylo dac azurowego plotu przez ktory widać co sie dzieje za zakretem. Brawo dla tego kto to wymyslil ! Ulica waska. Parking przez budowe zlikwidowany. Auta sa odholowywane, bo rzekomo zagrażaja bezpieczeństwu albo maja pozakladane blokady! I teraz nie ma ani parkingu ani dobrej widocznosci ani gdzie parkowac...

    • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane