• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające w środku lasu? Tak, na Drodze Kleszej

Krzysztof Koprowski
30 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Droga Klesza jest niedostępna dla samochodów. Korzystać mogą z niej wyłącznie piesi i rowerzyści. Droga Klesza jest niedostępna dla samochodów. Korzystać mogą z niej wyłącznie piesi i rowerzyści.

W lipcu pisaliśmy o remoncie nawierzchni tzw. Drogi Kleszej zobacz na mapie Gdańska w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, łączącej ul. Bytowską ze Słowackiego. Choć droga jest wyłączona z ruchu samochodów, wykonano na niej progi zwalniające. Leśnicy tłumaczą to bezpieczeństwem pieszych.



Spacerujesz lub jeździsz rowerem po trójmiejskich lasach?

Droga Klesza stanowi bardzo popularne miejsce spacerów oraz wycieczek rowerowych. Wiedzie tędy wygodne połączenie leśne Oliwy ze Złotą Karczmą, a pokonując ul. Słowackiego - także z Matemblewem.

Już w latach 70. zyskała ona nawierzchnię bitumiczną, która teraz została kompleksowo wyremontowana.

Cały odcinek Drogi Kleszej zabezpieczony jest przed wjazdem samochodów szlabanami oraz znakami. Mimo to, po zakończeniu prac budowlanych pojawiły się tutaj progi zwalniające. W jakim celu?

- Progami chcemy wymóc wolniejszą i bardziej ostrożną jazdę rowerzystów. Zdajemy sobie sprawę, że może być to pewna uciążliwość, ale nam zależy na zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom tej drogi, w tym licznym spacerowiczom - wyjaśnia Witold Ciechanowicz z Nadleśnictwa Gdańsk.
Zdaniem leśników, znaczny spadek terenu sprawia, że wielu rowerzystów rozwija nadmierną prędkość przy zjeździe w dół, co jest szczególnie niebezpieczne ze względu na kręty przebieg drogi.

Z połączenia mają jednak korzystać także, w razie potrzeby, pojazdy uprzywilejowane. Czy dla nich progi nie będą zbytnim utrudnieniem?

- Myślę, że nie jest to znacznym problemem, by np. karetka na chwilę zwolniła - przekonuje Ciechanowicz.
Przebieg Drogi Kleszej, która zyskała niedawno nową warstwę bitumiczną. Przebieg Drogi Kleszej, która zyskała niedawno nową warstwę bitumiczną.
Leśnicy jednocześnie wyjaśniają wątpliwości w zakresie oznakowania Kleszej Drogi. Wszystkie znajdujące się tam znaki zakazu ruchu mają zyskać tabliczkę "nie dotyczy rowerów".

- Znaki zostały ustawione podczas remontu nawierzchni i być może nie zostały jeszcze gdzieś odpowiednio zmodyfikowane. Absolutnie nie zamierzamy zamykać tej drogi dla rowerzystów - zapewnia Witold Ciechanowicz.

Miejsca

Opinie (379) 2 zablokowane

  • (3)

    A co na to Człowiek Który Nie Wie Ile Ma Mieszkań...

    • 8 4

    • ?

      To PiS rządzi w lasach.

      • 2 1

    • Budyń, ot co on na to.

      • 0 2

    • CKNWIMM, srogi skrót.

      • 0 1

  • (2)

    Gdańscy leśnicy to stan umysłu...

    • 7 2

    • brunon wołosz to samo

      • 0 1

    • Niestety, to prawda - XIX wiek to pewne. Jacy leśnicy-takie lasy.

      • 1 0

  • Brawo PiS

    Brawo PiS, brawo minister Szyszko i jego urzędnicy...

    • 3 3

  • Kurde...

    a to już nie lepiej fotoradar było postawić?

    • 4 1

  • Progi są niebezpieczne

    Jechałam tamtędy wczoraj i te progi są całkowitym nieporozumieniem. Rower trzeba zwolnić bardzo bardzo mocno albo jak robi większość ominąć próg poboczem ze żwiru co też nie jest komfortowe bo wymaga manewrów mogących skutkować wywrotką. Dodatkowo liczba progów. Czy na Pętli Reja jest 20 progów - nie??? Ja już musza byc to jeden czy dwa nie wystarczy?

    • 8 1

  • Ja proponuję artykuł o genialnym pomyśle wysypania luźnym żwirem szlaku rowerowego koło Otomina.

    Chyba ktoś nie ogarnął, że tam jest trasa rowerowa i wszelkie nierówności zostały zasypane grubym luźnym żwirem. Może to i fajne dla ciągników z drewnem, ale już dla rowerów z cieńszymi oponami to jakieś nieporozumienie.

    • 16 0

  • Szkoda, że inicjatywa instalacji progów nie została skonsultowana z jakąkolwiek grupą rowerową (3)

    Uspokojenie ruchu może jest i potrzebne, ale progi takie, jakie zostały zainstalowane to nie jest dobry pomysł.

    Sposobów na spowalnianie ruchu (rowerów) jest bardzo dużo, najlepiej się sprawdzają "duże fale" (jak na drodze nadmorskiej) lub esowanie toru jazdy przy pomocy serii "poduszek" nie zajmujących całej szerokości drogi.

    To się da naprawić: warto zapraszać przedstawicieli nadleśnictwa na konsultacje lub na wycieczki rowerowe połączone z audytem leśnej infrastruktury rowerowej (nie tylko dróg, ale i miejsc obsługi rowerzystów - w skrócie MOR).

    • 9 3

    • wszędzie uspokojenie ruchu, to gdzie ludzie mają się wyżywać? (2)

      Gdzieś muszą jeździć, ćwiczyć itd. nawet amatorzy, bo wielu trenuje i startuje w cyklicznych imprezach. Czyli zero takich miejsc? Takich odcinków powinno być o wiele więcej.

      • 2 1

      • wyżywać się mogą na szosach, ścigając się z samochodami (1)

        Uspokojenie ruchu w wielu miejscach ma sens - oczywiście chodzi o uspokojenie ruchu pojazdów mechanicznych, które stwarzają nieporównanie większe zagrożenie - często dla osób mających kłopoty z wyobraźnią, które nimi kierują.

        Jeśli ktoś chce ćwiczyć szybką jazdę bez zwracania uwagi na obecność innych na drogach uczęszczanych przez wielu innych użytkowników, w tym pieszych i nieletnich dzieci, może wybrać się na wiele odcinków szos - w sobotę rano praktycznie ruch drogowy jest na nich znikomy.

        Tutaj mamy trasę o charakterze często spacerowym: proponuję się nie napinać i szukać wyzwań poza portalem internetowym.

        • 0 6

        • przestań pi-rzyć bzdury

          jeżeli będzie to deptak, to będzie to trasa o charakterze "czysto" spacerowym.
          To jest droga! Obowiązują tam zasady ruchu, a że jest to ruch ograniczony, to zupełnie nie powód, żeby teoretyzować o udeptakowieniu asfaltowej drogi.
          Tak samo na leśnych ścieżkach poruszamy się zgodnie z zasadami ruchu.

          • 3 0

  • (1)

    Panicznie boję się kleszczy odkąd moja ciocia dostała zapalenia opon mózgowych. Dlatego lasy i parki omijam szerokim łukiem.

    • 0 5

    • No i o to chodzi

      • 3 1

  • prędzej ktoś się wyglebie na tym progu niż zapobiegnie on wypadkowi. To nie jest odpowiedni próg na rower. Nie ten materiał i kształt.

    • 11 1

  • Wszystko fajnie, tylko, ze poszli po taniosci i przytwierdzili najgorsze z mozliwych progow. Bardzo niebezpieczne dla rowerzysty.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane