• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt obwodnicy Witomina za 2 mln zł

Patryk Szczerba
5 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku. Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina będzie gotowa w połowie 2021 roku. Wybrana w przetargu firma Lafrentz Polska z Poznania wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór nad inwestycją. Całość kosztować będzie blisko 2 mln zł.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problem korków w kierunku zachodnich dzielnic Gdyni?

Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąKielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.

To pomysł, który wrócił po tym, gdy z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym, fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.

Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie prac geodezyjnych i sprawowanie nadzoru autorskiego dla tamtego przedsięwzięcia, które wykonało Biuro Projektów i Budownictwa Komunalnego w Gdańsku kosztowało 1,2 mln zł.

Oferty tańsze niż zakładali urzędnicy



Gdy miasto zdecydowało się powrócić do koncepcji obwodnicy Witomina, wiadomo było, że potrzebna będzie zupełnie nowa dokumentacja. Gdynia dla zwycięzcy przetargu zarezerwowała w budżecie 3 mln 444 tys. zł brutto. Zgłosiło się siedmiu chętnych.

Kryteria oceny ofert:

  • cena brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • kwalifikacja i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Po otwarciu kopert okazało się, że wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników. Wszystkie firmy zadeklarowały taki sam termin wykonania - 65 tygodni.

Obwodnica Witomina: projekt firmy, która nie była najtańsza



Najbardziej atrakcyjną ofertę złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekiwała 1 mln 448 tys. 300 zł brutto.

Wybrano jednak inne biuro, które w kolejności cenowej było na trzecim miejscu. Dokumentację projektowo-kosztorysową przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Dodatkowo wykona prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór autorski.

Za całość zainkasuje 1 mln 973 tys. zł brutto.

- Po szczegółowej analizie ofert wybraliśmy uznanego wykonawcę, który uzyskał największą liczbę punktów i spełnia wszystkie wymagania przetargowe. Cieszy fakt, iż wybrana oferta pozwoli zaoszczędzić w budżecie miasta prawie 1,5 mln zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie

  • Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
  • Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
  • Długość: 2650 m,
  • Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
  • Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
  • Harmonogram realizacji: maksymalnie 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.

Miejsca

Opinie (201) 8 zablokowanych

  • To po co ten kontrbus pas za 4 mln i osczednosc 5minut? (1)

    gdzie tu sens?

    • 22 8

    • Zawsze tylko do 5 minut ? A gdzie czas

      dojścia na przystanek, później z przystanku do pracy ?!

      • 2 0

  • nie znam się, to zapytam (3)

    Czy to normalnie, że projekt niecałych 3 km drogi potrzebuje 2 lat i 2 mln złotych żeby powstać? Naprawdę tyle to trwa? Z prostej matematyki wychodzi ponad 80 tyś. miesięcznie. Za to można zatrudnić kilku specjalistów, ale poważnie będą mieli roboty na 2 lata non stop przy takim przedsięwzięciu?

    • 35 11

    • nie będą

      wliczyli 2 dniowe drzemki w trakcie

      • 3 0

    • tak, to normalne - za specjalistów płacisz. Z każdej dziedziny

      • 0 2

    • Odpowiedź to park centralny

      Wydali na pierwszy etap około 8 mln zł budowali dlugoooO, całą jedną ścieżkę betonową i postawili parę ławek. Miś Barei to przy tym kawał ciężkiej roboty. Za te pieniądze można kupić kamienice, całą w centrum.

      • 3 0

  • Władze Gdyni wciąż planują a ich wyborcy wciąż bujaja w obłokach

    • 26 9

  • Działania pozorowane (2)

    Po zakończeniu projektu okaże się, że w kasie miejskiej są środki tylko na przekrój 1x2 ze skrzyżowaniami/rondami z Kielecką, Witomińską i Chwarzenieńską - czyli na rozwiązanie które niewiele zmieni. Tutaj trzeba zacząć od przebudowy węzła z obwodnicą na całkowicie bezkolizyjny a potem zastanowić się jak wpiąć obwodnicę Witomina do niewydolnego gdyńskiego układu drogowego, żeby przyniosła jak najwięcej pożytku.

    • 28 5

    • Starczy tylko na buspas (w jedną stronę) i kontrabas rowerowy.

      Nawierzchnia nieutwardzona.

      • 2 1

    • Kosztem wyburzen na Chwarznie ? Nic z

      tego.

      • 0 2

  • Prosze o wyjasnienie laikowi prawo przetargowe (1)

    Kryterium oceny: termin ten sam 0,2
    cena gdanskiej firmy sporo nizsza 0,6
    W takim razie jaka roznica byla w personelu skoro przewazylo 0,2

    • 12 6

    • przetarg nieograniczony...tzn

      trzeba było się zgłosić ze szwagrem i taniej zrobić

      • 1 1

  • za 2 mln to mogli drogę zrobić a nie stertę papierów

    • 19 6

  • obwodnica

    to już bylo Pan wic Marek Stępa wybrał połączenie obecną wersje

    • 21 1

  • Malkontenci. (1)

    Dajcie już spokój wiecznym narzekaniom. W końcu ta obwodnica będzie.

    • 9 17

    • Jak zwykle nic z tego nie bedzie

      Okaże się, że jest za drogo. O co zakład?

      • 2 0

  • Przez las to ogromnie trudno zaprojektować drogę. Mnóstwo uwarunkowań, setki uzgodnień, wykupy gruntów, itp (1)

    Darmo robią. Dziękujemy

    • 12 10

    • Dlatego, wyżej niektórzy nie dają wiary

      czemu faza projektowa tyle trwa.

      • 5 0

  • A ile

    pieniędzy wyrzucono w "błoto" na bez sensu robioną dokumentację projektowo-kosztorysową Stępy z prawo i lewo skrętami przez Witomino

    • 27 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane