- 1 Budowa przejścia przy dworcu ruszy w lipcu (164 opinie)
- 2 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (206 opinii)
- 3 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (64 opinie)
- 4 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (302 opinie)
- 5 Projekt PKM Południe za 48 mln zł (242 opinie)
- 6 Gdańszczanie kochają je już od 116 lat (80 opinii)
Projektowanie nowej linii tramwajowej przeciągnie się do końca roku
Wiosną miał być gotowy projekt Zielonego Bulwaru, czyli nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej
oraz przebudowy układu drogowego. Prace przedłużą się jednak do końca roku. Na razie nie ma terminu realizacji tej inwestycji.
Pierwotne założenia były takie, że prace zakończą się w kwietniu 2024 r. Tak się jednak nie stało.
- Prace projektowe dla zadania "Budowa Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru" potrwają do końca roku - informuje obecnie Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Obecnie złożyliśmy już projekt do uzgodnień. Dokumentacja uwzględnia rozwiązania dla wielu branż i wymagała szczególnej staranności m.in. w kwestii odwodnienia terenu i dostosowania do infrastruktury podziemnej.
Projekt przewiduje:
- budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
- trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
- powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
- powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,
Najpierw remont ul. Czarny Dwór
Dodajmy, że do końca czerwca powinien być gotowy projekt doraźnego remontu ul. Czarny Dwór. Będą w nim partycypować deweloperzy, którzy w okolicy budowali lub planują wybudować swoje osiedla.
W ramach tzw. umów szesnastkowych Grupa Inwestycyjna Hossa wykona wielobranżowy projekt budowlany dla odcinka od Hallera (bez skrzyżowania) do Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) a Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie rozpoczęła przygotowania do budowy 99-metrowego wieżowca Big Boy w pobliżu najdłuższego z falowców.
Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.
Nie ma skąd wziąć środków na Zielony Bulwar
Miasto przekonuje, że nie ma aktualnie programów, z których można byłoby otrzymać dofinansowanie na realizację Zielonego Bulwaru. Dlatego w najbliższych latach nie należy spodziewać się rozpoczęcia prac.
Warto wspomnieć, że na Zielonym Bulwarze Droga Zielona się nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.
Opinie wybrane
-
2024-06-28 07:46
Tylko nie zarzynajcie miasta kolejną autostradą (26)
Gdansk wygląda jak amerykańskie przedmieścia. Wszędzie daleko, wszędzie brzydko, wszędzie samochodem. Chcemy normalnego miasta, z pierzejami, chodnikami, gdzie można pieszo dojść do najważniejszych punktów.
- 148 115
-
wczoraj 09:15
Wy aktywiszcza wszędzie tylko hulajnoga deskorolka
Niepełnosprawni i seniorzy tylko na to czekaja
- 0 3
-
2024-06-28 09:02
Ale "my" to kto?
Bo nie ja.
- 22 13
-
2024-06-28 08:04
Właśnie po to są potrzebne "autostrady", by Gdańsk był inkluzywny i by każdy mieszkaniec Gdańska czuł się jak u siebie (16)
Żeby nawet mieszkaniec Szadółek mógł szybko dojechać nad morze a mieszkaniec Rudnik mógł szybko dojechać do pracy na Przymorzu. By zakończyć tą gentryfikację, gdzie z podanych przez ciebie rzeczy mogą skorzystać tylko bogaci, którzy często nawet nie mieszkają w swoich apartamentach kupionych jako inwestycja, ewentualnie turyści.
Gdańsk dla mieszkańców, nie dla turystów i inwestorów!- 37 28
-
2024-06-28 14:44
ale bzdura. Na co dzień w Gdańsku mniej niż 40% ludzi jeździ samochodem
Z czego część nie dlatego, że chce, ale nie mają alternatywy. Wydanie miliardów na głupie pomysły takie, jak autostrada wzdłuż morza (zatoki) i tunel pod Pachołkiem to błąd. Nie rozwiąże żadnych problemów, wydamy koszmarne pieniądze. Brakuje 60mln rocznie na bilet metropolitarny - śmiało, stąd weźcie te pieniądze.
- 4 3
-
2024-06-28 08:12
Tymczasem efekt jest taki, że nikt z mieszkańców nie może dojechać nigdzie niczym. (14)
Nie da się przejść na piechotę przez taką autostradę, nie nadrabiając kilometra...
Ale przynajmniej turyści mogą wygodnie dojechać do swojego apartamentu na doby...- 33 23
-
2024-06-28 10:31
jag rzydź ? nic nie morzna nic sie nie da
- 1 1
-
2024-06-28 09:30
2x2 to autostrada. Kto mówi o przejściach do 1km. Jakoś na obronców są przejścia co chwilę obstrahujac po co komu przejście co 50m jak prowadziłoby ono z lasu do lasu
- 7 4
-
2024-06-28 08:37
(5)
Jedyne, co obecnie odcina mieszkańców, całe dzielnice, to weekendowe bieganiny i przejazdy paru lanserów na rowerach (tzw. maratony i wyścigi). Żeby nie było, sam jeżdżę rowerem do pracy i jeżdżę po lasach po pracy.
- 26 11
-
2024-06-28 08:44
Jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym nie mógł się wydostać z dzielnicy w weekend. (4)
Za to w tygodniu wszystko poblokowane samochodami.
- 5 17
-
2024-06-28 09:16
(3)
Ale co cię blokuje jak jeździsz rowerem? I tak walisz chodnikiem a nie stoisz w korku z autami. Tramwaj też w korku nie stoi. A autobusy mają wyliczone kursy z uwzględnieniem zwyczajowych korków, jako zwolennik transportu publicznego musisz po prostu wstawać wcześniej.
- 12 3
-
2024-06-28 09:24
Samochodowi raktywiści chcą mi zabrać możliwość chodzenia na piechotę, jazdy rowerem i przemieszczania się komunikacją. (2)
- 3 10
-
2024-06-28 09:31
Łżesz kalesoniarzu (1)
To ty chcesz zabrać wszystkim możliwość przemieszczania się samochodem.
- 10 5
-
2024-06-28 09:42
Pokaż mi jedno miejsce w mieście, gdzie nie da się dojechać samochodem.
Tymczasem raktywistom ciągle mało, bo jeszcze by się dało zagrabić i te 10% niezabudowanego terenu, którego nie dostali na własność...
A ja chcę mieć wolność i wybór, a nie nakaz jazdy wszędzie samochodem.- 4 9
-
2024-06-28 08:33
No nie (5)
Te drogi są tworzone dookoła dzielnic, więc wewnątrz tej dzielnicy masz przyjazne pieszym miasto 15-minutowe ze szkołą, przychodnią, sklepami itp. Jeśli chodzisz do sklepu przez autostradę to może idziesz do sklepu w innej dzielnicy 15-minutowej? Gdyby nie te "autostrady", to ten cały ruch stanąłby w korku na droga osiedlowych w środku twojej dzielnicy, tuż pod twoimi oknami.
- 16 8
-
2024-06-28 08:49
Czy my mieszkamy w tym samym mieście? (4)
Przecież te autostrady lecą centralnie przez środek dzielnic, odcinając mieszkańców po drugiej stronie od infrastruktury.
- 11 15
-
2024-06-28 11:21
Nowy Port
W NP to nawet przez środek osiedla ,jak np.ul Wyzwolenia jadą tiry do portu gdańskiego.
- 1 1
-
2024-06-28 10:40
Raczej: dzielnice powstają wokół dróg, tak jak miasta powstają wokół rzek
ergo nie będzie dróg - nie będzie dzielnic. To dlatego dzisiaj Śródmieściem nazywamy Forum Gdańsk, mimo że to jest poza dawnymi murami miasta. Jak z Okopowej zrobimy woonerf to centrum miasta przeniesie się na 3. Maja i co wtedy? 3. Maja też przeznaczymy dla pieszych i cały ruch będzie musiał iść Pohulanką? Ile czasu minie nim zobaczymy, że to
ergo nie będzie dróg - nie będzie dzielnic. To dlatego dzisiaj Śródmieściem nazywamy Forum Gdańsk, mimo że to jest poza dawnymi murami miasta. Jak z Okopowej zrobimy woonerf to centrum miasta przeniesie się na 3. Maja i co wtedy? 3. Maja też przeznaczymy dla pieszych i cały ruch będzie musiał iść Pohulanką? Ile czasu minie nim zobaczymy, że to drogi są tym krwiobiegiem miasta, dzięki któremu miasto żyje a bez niego umiera? Dlatego zamiast walczyć z głównymi drogami miasta, lepiej zaplanować dzielnice 15-minutowe pomiędzy nimi.
- 3 3
-
2024-06-28 09:35
(1)
Odkiedy chłopska, obronćow, hallera to autostrady? Przecież i tak obecnie cały ruch jedzie w kierunku tunelu więc dając drugi pas korki powinny się zmniejszyć nawet jak dasz jakieś dodatkowe swiatla
- 9 1
-
2024-06-28 09:44
Przecież właśnie piszemy o tym, że chcą z nich autostrady zrobić.
Porównaj starą i nową Słowackiego. To piękny przykład "przed" i "po". Korki jak były, tak są, tylko nie da się przejść na piechotę.
- 8 6
-
2024-06-28 07:57
Miasta nie da się zrobić tej, aby wszystko było w promieniu 2km
- 11 6
-
2024-06-28 08:07
(4)
nastepny, wyprowadz sie do Kartuz, my tu chcemy miec dwupasmowe drogi
- 13 14
-
2024-06-28 08:49
A może zostań w Kartuzach i nie mów Gdańszczanom jak mają żyć? (3)
- 8 9
-
2024-06-28 09:17
(2)
Ja jestem Gdańszczaninem i mam inne zdanie, niż ty. I co teraz?
- 8 2
-
2024-06-28 10:34
Lewy meldunek w mieszkaniu po babci nie robi z Ciebie Gdańszczanina. (1)
- 1 2
-
2024-06-28 16:13
No nie, nie robi, bo mieszkam tu od urodzenia, czyli już ponad 50 lat. To mam jakieś prawo się wypowiadać, czy nie?
- 1 0
-
2024-06-28 07:53
dobrze żeś ostatni
- 8 4
-
2024-06-28 19:46
Droga Zielona powinna być 4 pasmowa, dla każdego z kierunków po 2 pasy, ruch nie będzie zmniejszać się, będzie coraz więcej aut. Robienie przekroju 1x2 to bezsens. Przy układzie 2x2 w późniejszym czasie, jak faktycznie będzie taka potrzeba, można zrobić buspasy. A tak do tego czasu po dwa pasy w każdą stronę.
- 10 4
-
2024-06-28 09:46
Żeby być fair a nie wchodzić w pupcię prezydętce i umg (1)
Napiszcie o pozostałych inwestycjach drogowo tramwajowych których nie udało się zaplanować albo uruchomić na czas jest tego trochę więcej jak chociaż remont jabłoniowej, rondo z turzycową, tramwaj z jabłoniowej na Świętokrzyska
- 56 6
-
2024-06-28 12:43
Niedobra o tym pisać. Dobra jest się uśmiechać.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.