• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projektowanie nowej linii tramwajowej przeciągnie się do końca roku

Michał Brancewicz
28 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (163)
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną miał być gotowy projekt Zielonego Bulwaru, czyli nowej linii tramwajowej od al. HalleraMapka do ul. ChłopskiejMapka oraz przebudowy układu drogowego. Prace przedłużą się jednak do końca roku. Na razie nie ma terminu realizacji tej inwestycji.



Tramwaj w tym miejscu jest potrzebny?

Warta 3 mln zł umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana 18 sierpnia 2022 r. Wykonawcą jest spółka Green Cities Infrastructure.

Pierwotne założenia były takie, że prace zakończą się w kwietniu 2024 r. Tak się jednak nie stało.

- Prace projektowe dla zadania "Budowa Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru" potrwają do końca roku - informuje obecnie Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Obecnie złożyliśmy już projekt do uzgodnień. Dokumentacja uwzględnia rozwiązania dla wielu branż i wymagała szczególnej staranności m.in. w kwestii odwodnienia terenu i dostosowania do infrastruktury podziemnej.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Najpierw remont ul. Czarny Dwór



Na budowę Drogi Zielonej trzeba poczekać przynajmniej kilka lat. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór. Na budowę Drogi Zielonej trzeba poczekać przynajmniej kilka lat. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór.
Dodajmy, że do końca czerwca powinien być gotowy projekt doraźnego remontu ul. Czarny Dwór. Będą w nim partycypować deweloperzy, którzy w okolicy budowali lub planują wybudować swoje osiedla.

W ramach tzw. umów szesnastkowych Grupa Inwestycyjna Hossa wykona wielobranżowy projekt budowlany dla odcinka od Hallera (bez skrzyżowania) do Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) a Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.

Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie rozpoczęła przygotowania do budowy 99-metrowego wieżowca Big Boy w pobliżu najdłuższego z falowców.

Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.

Nie ma skąd wziąć środków na Zielony Bulwar



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Miasto przekonuje, że nie ma aktualnie programów, z których można byłoby otrzymać dofinansowanie na realizację Zielonego Bulwaru. Dlatego w najbliższych latach nie należy spodziewać się rozpoczęcia prac.

Warto wspomnieć, że na Zielonym Bulwarze Droga Zielona się nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie (163) 10 zablokowanych

  • Tylko nie zarzynajcie miasta kolejną autostradą (26)

    Gdansk wygląda jak amerykańskie przedmieścia. Wszędzie daleko, wszędzie brzydko, wszędzie samochodem. Chcemy normalnego miasta, z pierzejami, chodnikami, gdzie można pieszo dojść do najważniejszych punktów.

    • 148 115

    • dobrze żeś ostatni

      • 8 4

    • Miasta nie da się zrobić tej, aby wszystko było w promieniu 2km

      • 11 6

    • Właśnie po to są potrzebne "autostrady", by Gdańsk był inkluzywny i by każdy mieszkaniec Gdańska czuł się jak u siebie (16)

      Żeby nawet mieszkaniec Szadółek mógł szybko dojechać nad morze a mieszkaniec Rudnik mógł szybko dojechać do pracy na Przymorzu. By zakończyć tą gentryfikację, gdzie z podanych przez ciebie rzeczy mogą skorzystać tylko bogaci, którzy często nawet nie mieszkają w swoich apartamentach kupionych jako inwestycja, ewentualnie turyści.
      Gdańsk dla mieszkańców, nie dla turystów i inwestorów!

      • 37 28

      • Tymczasem efekt jest taki, że nikt z mieszkańców nie może dojechać nigdzie niczym. (14)

        Nie da się przejść na piechotę przez taką autostradę, nie nadrabiając kilometra...

        Ale przynajmniej turyści mogą wygodnie dojechać do swojego apartamentu na doby...

        • 33 23

        • No nie (5)

          Te drogi są tworzone dookoła dzielnic, więc wewnątrz tej dzielnicy masz przyjazne pieszym miasto 15-minutowe ze szkołą, przychodnią, sklepami itp. Jeśli chodzisz do sklepu przez autostradę to może idziesz do sklepu w innej dzielnicy 15-minutowej? Gdyby nie te "autostrady", to ten cały ruch stanąłby w korku na droga osiedlowych w środku twojej dzielnicy, tuż pod twoimi oknami.

          • 16 8

          • Czy my mieszkamy w tym samym mieście? (4)

            Przecież te autostrady lecą centralnie przez środek dzielnic, odcinając mieszkańców po drugiej stronie od infrastruktury.

            • 11 15

            • (1)

              Odkiedy chłopska, obronćow, hallera to autostrady? Przecież i tak obecnie cały ruch jedzie w kierunku tunelu więc dając drugi pas korki powinny się zmniejszyć nawet jak dasz jakieś dodatkowe swiatla

              • 9 1

              • Przecież właśnie piszemy o tym, że chcą z nich autostrady zrobić.

                Porównaj starą i nową Słowackiego. To piękny przykład "przed" i "po". Korki jak były, tak są, tylko nie da się przejść na piechotę.

                • 8 6

            • Raczej: dzielnice powstają wokół dróg, tak jak miasta powstają wokół rzek

              ergo nie będzie dróg - nie będzie dzielnic. To dlatego dzisiaj Śródmieściem nazywamy Forum Gdańsk, mimo że to jest poza dawnymi murami miasta. Jak z Okopowej zrobimy woonerf to centrum miasta przeniesie się na 3. Maja i co wtedy? 3. Maja też przeznaczymy dla pieszych i cały ruch będzie musiał iść Pohulanką? Ile czasu minie nim zobaczymy, że to drogi są tym krwiobiegiem miasta, dzięki któremu miasto żyje a bez niego umiera? Dlatego zamiast walczyć z głównymi drogami miasta, lepiej zaplanować dzielnice 15-minutowe pomiędzy nimi.

              • 3 3

            • Nowy Port

              W NP to nawet przez środek osiedla ,jak np.ul Wyzwolenia jadą tiry do portu gdańskiego.

              • 1 1

        • (5)

          Jedyne, co obecnie odcina mieszkańców, całe dzielnice, to weekendowe bieganiny i przejazdy paru lanserów na rowerach (tzw. maratony i wyścigi). Żeby nie było, sam jeżdżę rowerem do pracy i jeżdżę po lasach po pracy.

          • 26 11

          • Jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym nie mógł się wydostać z dzielnicy w weekend. (4)

            Za to w tygodniu wszystko poblokowane samochodami.

            • 5 17

            • (3)

              Ale co cię blokuje jak jeździsz rowerem? I tak walisz chodnikiem a nie stoisz w korku z autami. Tramwaj też w korku nie stoi. A autobusy mają wyliczone kursy z uwzględnieniem zwyczajowych korków, jako zwolennik transportu publicznego musisz po prostu wstawać wcześniej.

              • 12 3

              • Samochodowi raktywiści chcą mi zabrać możliwość chodzenia na piechotę, jazdy rowerem i przemieszczania się komunikacją. (2)

                • 3 10

              • Łżesz kalesoniarzu (1)

                To ty chcesz zabrać wszystkim możliwość przemieszczania się samochodem.

                • 10 5

              • Pokaż mi jedno miejsce w mieście, gdzie nie da się dojechać samochodem.

                Tymczasem raktywistom ciągle mało, bo jeszcze by się dało zagrabić i te 10% niezabudowanego terenu, którego nie dostali na własność...

                A ja chcę mieć wolność i wybór, a nie nakaz jazdy wszędzie samochodem.

                • 4 9

        • 2x2 to autostrada. Kto mówi o przejściach do 1km. Jakoś na obronców są przejścia co chwilę obstrahujac po co komu przejście co 50m jak prowadziłoby ono z lasu do lasu

          • 7 4

        • jag rzydź ? nic nie morzna nic sie nie da

          • 1 1

      • ale bzdura. Na co dzień w Gdańsku mniej niż 40% ludzi jeździ samochodem

        Z czego część nie dlatego, że chce, ale nie mają alternatywy. Wydanie miliardów na głupie pomysły takie, jak autostrada wzdłuż morza (zatoki) i tunel pod Pachołkiem to błąd. Nie rozwiąże żadnych problemów, wydamy koszmarne pieniądze. Brakuje 60mln rocznie na bilet metropolitarny - śmiało, stąd weźcie te pieniądze.

        • 4 3

    • (4)

      nastepny, wyprowadz sie do Kartuz, my tu chcemy miec dwupasmowe drogi

      • 13 14

      • A może zostań w Kartuzach i nie mów Gdańszczanom jak mają żyć? (3)

        • 8 9

        • (2)

          Ja jestem Gdańszczaninem i mam inne zdanie, niż ty. I co teraz?

          • 8 2

          • Lewy meldunek w mieszkaniu po babci nie robi z Ciebie Gdańszczanina. (1)

            • 1 2

            • No nie, nie robi, bo mieszkam tu od urodzenia, czyli już ponad 50 lat. To mam jakieś prawo się wypowiadać, czy nie?

              • 1 0

    • Ale "my" to kto?

      Bo nie ja.

      • 22 13

    • Wy aktywiszcza wszędzie tylko hulajnoga deskorolka

      Niepełnosprawni i seniorzy tylko na to czekaja

      • 0 3

  • Oby tylko autobusy mogły jechać po torowisku

    tak jak to jest na Morenie. I wtedy niczego tamk więcej nie potrzeba i wystarczy nawet jedna jezdnia.

    • 12 1

  • Ten projekt Drogi Zielonej od Marynarki Polskiej do Chwaszczyna wygląda pięknie

    Oby udało się go zrealizować

    • 4 7

  • Na Przymorzu wiecznie cos robią, a południe ma drogi sprzed stu lat. (1)

    • 9 8

    • no wlasnie jest napisane, ze nic nie beda robic, wiec masz jak wszedzie

      • 6 0

  • Piniendzy nie ma i nie bedzie:) (1)

    • 14 1

    • Na drugie nazwisko Rostowski

      • 1 0

  • Niestety Platforma olala Gdańsk

    • 12 1

  • KPO

    miało zapchać nas mamoną a inwestycje miały ruszyć z kopyta. Widać że Ukraina nas zżera kosztami, tylko nie przyznają się.

    • 10 0

  • To powinno byc gotowe 15 lat temu

    • 12 0

  • Może jakiś festyn za kilkaset tysięcy z naszych podatków by pomógł?

    • 10 0

  • Zastanawia mnie mentalność co niektórych mieszkańców Gdańsla . (1)

    Miasto z wielkimi aspiracjami stania się metropolią a przeszkadzają drogi dwupasmowe przez miasto ? Gdańsk obecnie nie posiada nawet jednego miliona mieszkańców wliczając też tzw " słoiki " . Wystarczy spojrzeć jak wyglądają miasta wielomilionowe na świecie i nie spotkałem się jeszcze z takim miastem i drogami głównymi przez miasto mniej niż dwupasmowymi a są to często trzy i czteropasmowe w jednym kierunku . Gdańsk się rozrasta i czy się to komu podoba czy nie rozwój tego miasta wymusi na włodarzach inwestycje w budowanie dróg o standardach dużej przepustowości samochodów . Rozwój komunikacji miejskiej na wysokim poziomie musi towarzyszyć takiemu rozwojowi miasta chyba że chcemy ugrzęznąć w marazmie zakorkowanego zaścianka europy a wtedy nawet turyści będą nas omijali wielkim łukiem . Małe kameralne miasteczka mają taki klimat o jakim marzy się tutaj wielu osobom komentującym każdy projekt czy inwestycje komunikacyjną w sposób negujący potrzebę rozwoju - za późno to miasto już jest tak duże , że tylko dalszy przemyślany rozwój gwarantuje , że nie będziemy się cofali egzystencjalnie i obserwowali inne ośrodki rozwijające się dynamicznie z zazdrością .

    • 4 8

    • Acha, czyli autostrady dzielące miasto na jeszcze mniejsze części to jest rozwój Gdańska. Widać, że mentalność masz pełowską. Dać tylko zarobić kolesiom, a to, że ktoś lub coś na tym ucierpi to kogo to. Głosuj dalej na uśmiechniętą Olusię, płać więcej za wszystko i uśmiechaj się szeroko.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane