• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promowa roszada Steny Line

A.S.
15 kwietnia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Armator Stena Line podjął decyzję o wymianie statku Stena Traveller na Stena Nordica (zwany poprzednio European Ambassador). Zdolność przewozowa nowego promu jest w porównaniu do Stena Traveller większa o 30 procent dla przewozów frachtowych i aż o 60 procent w przypadku przewozów pasażerskich. Dynamicznie rozwijająca się linia Gdynia-Karlskrona będzie dzięki temu jeszcze efektywniej realizować strategię firmy: rozwój przewozów frachtowych i pasażerskich.

- W ciągu kilku ostatnich lat liczba pasażerów korzystających z tej linii podwoiła się, a przewozy frachtowe wzrosły znacząco. Wejście Polski do Unii Europejskiej spowoduje zwiększony popyt na usługi transportowe. Musimy temu sprostać. Stąd strategiczne inwestycje na linii - mówi dyrektor generalny Stena Line Gunnar Blomdahl.

Prom Stena Nordica zbudowano w 2000 roku i został przejęty od spółki żeglugowej P&O, która wykorzystywała statek na linii Mostyn-Dublin. Stena Nordica rozpocznie żeglugę na początku maja. W późniejszym okresie wybudowane zostaną nowe rampy, by usprawnić rozładunek i załadunek promu.

- Nowy statek lepiej niż Stena Traveller służyć będzie pasażerom dzięki atrakcyjniejszej ofercie na pokładzie promu, co jest zgodne z podejmowanymi przez nas wysiłkami, by zadowolić zarówno klientów frachtowych, jak i indywidualnych - mówi Gunnar Blomdahl.

Wartość inwestycji Stena Line to ok. 400 milionów koron szwedzkich.
- Inwestycje w pozytywny sposób przyczynią się do ożywienia wymiany handlowej i rozwoju turystyki między naszymi krajami - mówi szef linii Gdynia-Karlskrona Hakan Dahlquist.

Stena Nordica, tak jak dotychczas Stena Traveller, będzie pływać pod szwedzką banderą i ze szwedzką załogą.
Głos WybrzeżaA.S.

Opinie (30)

  • ramiro
    nie naskocze, spoko:)
    jak ktoś rzeczowo wyjaśnia, staram sie zrozumieć
    dla mnie jednak słowa "Stena Line" są nieodmienialne i dodatkowo ujete powinny być w cudzysłów
    gallux to zbitka słów galanteria luksusowa i faktIcznie pochodzenie obu jest obce
    w dbałości o język PRZESADA NIE ZASZKODZI??

    • 0 0

  • galanteria ż I, DCMs. galanterii 1. drobne ozdoby i dodatki do ubrania: Galanteria damska, męska. Sklep z galanterią. 2. hand. drobne wyroby ozdobno-użytkowe z różnych branż: Galanteria samochodowa. Galanteria łazienkowa, kuchenna. · Błędne w zn. 'drobne artykuły spożywcze'. Np.: Galanteria czekoladowa, mleczna, poprawnie: drobne wyroby czekoladowe, artykuły mleczne. 3. blm, przestarz. wyszukana grzeczność: Pocałował ją w rękę ze staromodną galanterią.

    • 0 0

  • luksus -su, -sie; -sów
    galan.teria -rii, -ri

    odwrotnie do Stena oba słowa funkconuja od dawna i uległy spolszczeniu (?)

    • 0 0

  • mama

    odpowiedź jest prosta: prom do Kopenhagi odpływał z Nowego Portu - istniało poważne niebezpieczeństwo, że prom zostanie skradziony przez miejscowych
    a prom Steny Liny (;)) odpływa z nowoczesnego terminalu w nowoczesnym i bezpiecznym mieście

    • 0 0

  • he he he he

    • 0 0

  • jak dla mnie mogli się przenieść po prostu na dowolny terminal w trójmieście zamiast zwijać połączenie

    • 0 0

  • A tak na serio

    To zwinęli się z tego powodu, że raczej było mało chętnych z TIRami na ten prom, gdyż strasznie długo płynął. Na Polferiies i Stene (szczegolnie ten 2) wjeżdża ich masa i na nich najwięcej ta linia zarabia. Ten DFDS czy jakoś tak zabierał głównie duńczyków, którzy przyjeżdżali po wódkę do Carrefura :)

    • 0 0

  • DO GDYNIANINA

    Prom odpływał z Westerplatte a nie z Nowego Portu . Małe sprostowanie . I nie czepiać się mojej ortografii :):):):):

    • 0 0

  • Przeróbczaninie

    z Portu do Westerplatte jest bardzo blisko - rzut butelką - miejscowi sprawdzili to empirycznie

    mama - Duńczyków ten Newport tak wystraszył, że myślą, że cała Polska tak wygląda - Gdańsk znowu zrobił złą reklamę za granicą

    • 0 0

  • Jak duńczycy zobaczyli Gdynie to od razu uciekli do Gdańska.
    Szczegolnie Obłuze i okolice ich urzekło.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane