- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (128 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Protesty przeciw "lex TVN" w Trójmieście
We wtorek w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i kilkudziesięciu innych polskich miastach odbyły się protesty przeciwko nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, zwanej potocznie "lex TVN". Według organizatorów, zmiana to zamach na wolne media. Rząd PiS przekonuje, że korekty mają sprawić, by właścicielami mediów w Polsce nie były "dowolne podmioty spoza Unii Europejskiej, w tym podmioty z państw stanowiących istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa".
Aktualizacja godz. 18:32. Protesty trwają w całym Trójmieście. Relację na bieżąco można znaleźć w Raporcie z Trójmiasta.
Aktualizacja godz. 18:17. Po godz. 18 rozpoczęły się w Trójmieście zapowiadane protesty.
Kilkudziesięciu protestujących w Gdyni (26 opinii)
Apel w obronie telewizji TVN, na której nowe prawo wymusi zmianę właściciela, podpisało też ponad 750 dziennikarzy, w tym redaktorów naczelnych "Gazety Wyborczej", "Newsweeka", "Polityki", OKO.press, "Press" i "Rzeczpospolitej".
Protesty "Wolne media, wolni ludzie" zaczną się 10.08.2021 o godz. 18:
Czy ustawa jest wymierzona w telewizję TVN?
Czy zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji są wymierzone w telewizję TVN, a szerzej - w niezależne od rządu media?
Po kolei.
Projekt zmian w ustawie (o jego szczegółach poniżej) wpłynął do Sejmu na początku lipca.
Znacznie wcześniej należąca do TVN stacja TVN24 wystąpiła o przedłużenie swojej koncesji na nadawanie, która kończy się 26 września 2021 r. Stosowne dokumenty złożone zostały wiele miesięcy temu. Mimo to Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji do dziś nie podjęła decyzji w tej sprawie. Wcześniej nigdy przedłużanie koncesji nie trwało tak długo.
O ile jednak ta stacja może poradzić sobie bez polskiej koncesji, ponieważ nadaje przez satelitę (rozważa wystąpienie o taką koncesję w Czechach lub Holandii), to o koncesję na nadawanie naziemne będzie musiała wystąpić też jej stacja-matka, czyli TVN. Jej koncesja obowiązuje do 10 lutego 2024 r.
Właśnie dlatego pojawiły się wątpliwości, a potem podejrzenia, że zmiany w prawie są wprost wymierzone w telewizję TVN, czyli stację ocenianą jako krytyczną wobec działań rządu Prawa i Sprawiedliwości.
Co znajdziemy w nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
W projekcie nowelizacji ustawy zapisano, że koncesja na nadawanie może być udzielona spółkom z kapitałem zagranicznym, ale tylko w przypadku, gdy "bezpośredni lub pośredni udział kapitałowy osób zagranicznych w spółce lub bezpośredni lub pośredni udział osób zagranicznych w kapitale zakładowym spółki (...) nie przekracza 49 proc.".
Czyli: zagraniczny właściciel może mieć do 49 proc. udziałów w spółce ubiegającej się o koncesję na nadawanie w Polsce.
W projekcie zapisano jednak także, że "koncesja może być udzielona osobie zagranicznej, której siedziba lub stałe miejsce zamieszkania znajduje się w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego, pod warunkiem że osoba taka nie jest zależna, w rozumieniu Kodeksu spółek handlowych, od osoby zagranicznej, której siedziba lub stałe miejsce zamieszkania znajduje się w państwie niebędącym państwem członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego".
Czyli: właściciel 51 proc. kapitału musi pochodzić z Unii Europejskiej (w tym oczywiście z Polski), Norwegii, Islandii i Lichtensteinu.
TVN jest holenderski czy amerykański?
Tymczasem właścicielem zarówno TVN24, jak i TVN od dawna jest spółka Polish Television Holding BV, zarejestrowana w Holandii. Należy ona jednak do amerykańskiej grupy Discovery, która niedawno ogłosiła fuzję z innym amerykańskim gigantem - WarnerMedia, należącym do koncernu AT&T.
Obecnie jedynym akcjonariuszem Polish Television Holding jest Discovery Inc., czyli holding z USA, a więc spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
I tu pojawia się pole do popisu dla prawników.
TVN twierdzi, że ma analizy trzech renomowanych kancelarii prawniczych, z których niezbicie wynika, że telewizją zarządza spółka z Holandii.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, której władze nominował PiS, ma kontrekspertyzy równie szanowanych kancelarii, z których wynika jednak, że TVN należy do holdingu z USA i nie spełnia wymogów nowej ustawy.
Przeciwko polskiej nowelizacji nie protestują jednak władze Holandii, lecz senatorowie z USA.
Amerykańscy senatorowie, którzy opublikowali list otwarty w tej sprawie, twierdzą, że wprowadzenie nowego prawa wyrządzi więcej szkód niż korzyści. "Wprowadzenie tych przepisów będzie miało negatywny wpływ na nasze relacje w zakresie obronności, handlu i biznesu" - czytamy w liście otwartym.
Regulacje podobne do tych w Niemczech i Francji
Warto podkreślić, że podobne zapisy ustaw medialnych występują w innych europejskich krajach.
W Niemczech dyskusja na temat takich zapisów rozpoczęła się w 2016 roku, gdy obcy, głównie chiński kapitał, zaczął przejmować spółki z sektora zaawansowanych technologii. To wtedy Kuka, firma zajmująca się robotyzacją, została zakupiona przez Mideę z Chin. Od tamtej pory firmy muszą zgłaszać chęć takiej transakcji. I w 2018 roku jednej z nich już nie zatwierdzono - gdy chińska firma Yantai Taihai Corporation chciała kupić udziały w Leifeld Metal Spinning, czyli przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją dla sektora jądrowego.
W 2018 roku przepisy zaostrzono i o zgodę trzeba prosić nawet przy zakupie 10 proc. udziałów - także w firmie medialnej.
Druga z największych gospodarek UE - Francja - ma podobne do planowanych w Polsce przepisy. Wiele zależy jednak od rodzaju mediów. Spółki spoza UE mogą mieć maksymalnie 49 proc. udziałów w telewizji, jeśli kanał ogląda 2,5 proc. mieszkańców Francji. W przypadku rozgłośni radiowej oraz gazet, spółka spoza UE nie może natomiast przekroczyć 20 proc. udziałów.
O ile więc wprowadzenie takich zmian w prawie nie powinno budzić zastrzeżeń, opór może budzić tryb ich wprowadzenia w Polsce. Wydaje się, że prawo powinno dać obecnym właścicielom nadawcy rozsądny czas na znalezienie kupca na swoje udziały. I to nie liczony w miesiącach, lecz latach.
Wymuszenie szybkiej sprzedaży z pewnością obniży wartość udziałów. Przeciwnicy ustawy zwracają uwagę, że po takie aktywa chętnie sięgnęłyby spółki zależne od Skarbu Państwa. To sprawiłoby, że stacja byłaby de facto zależna od rządu.
W koalicji tarcia, poparcie ustawy niepewne
Projekt, który ma być poddany pod głosowanie już w czwartek 12.08.2021 r., niekoniecznie zostanie jednak przegłosowany w takim kształcie, w jakim go przygotowano.
Przeciwko niemu wypowiada się wicepremier oraz minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin.
W koalicji trzeszczy już od jakiegoś czasu i dyskusje na temat jej rozpadu trwają od tygodni.
PiS liczy jednak na poparcie narodowców, czyli Konfederacji, która z jednej strony wspiera wolny rynek, ale z drugiej często mówi o wspieraniu lokalnych przedsiębiorców i "polskiej racji stanu".
Wciąż nie wiadomo jednak, jak zagłosują posłowie, którzy najczęściej wspierają PiS w kontrowersyjnych sprawach oraz czy zarówno w Porozumieniu, jak i Konfederacji będzie obowiązywała dyscyplina partyjna.
Aktualizacja, godz. 21:32. Szybko poszło... Jarosław Gowin nie jest już wicepremierem, o co miał wnioskować sam Jarosław Kaczyński. Głosowanie nad ustawą odbędzie się natomiast już 11.08.2021, czyli dzień wcześniej niż pierwotnie planowano.
Wydarzenia
Opinie (1275) ponad 100 zablokowanych
-
2021-08-10 13:30
Tanie prowokacje
Zachować spokój. Tylko zjednoczeni jesteśmy potężną siłą. Oni tego nie chcą. Chcą nas podzielić!!! Razem marsz ku potędze!!
- 32 9
-
2021-08-10 13:31
100 lat TVN (53)
Mam nadzeję że grupa TVN wyjdzie mocniejsza z tego zamieszania
Całej rodzinie TVN ( widzom i pracownikom ) życzę wiele dobra i ciepła oraz byśmy nigdy nie zgubili drogi do prawdy i wzajemnej życzliwości.- 339 428
-
2021-08-10 13:37
xxx (28)
TVN kłamie tak samo jak TV1, trzeba być ślepym, albo "mądrym inaczej" żeby tego nie widzieć. TVP realizuje żądania PIS, a TVN ....nie wiadomo kogo, dziś USA, jutro Moskwa, pojutrze Niemcy.
- 53 55
-
2021-08-10 13:39
Moze San Escobar gdy przestanie byc sojusznikiem Polski (8)
- 45 18
-
2021-08-10 14:04
xxx (7)
Nie ma takiego kraju;) doucz się.
- 15 28
-
2021-08-10 14:13
niemożliwe! (4)
Waszczykowski się zarzekał, że jest, a to przecież pisowski wybraniec narodu, kryształ przenajczystszy, jak wszyscy w tej partii!
- 41 16
-
2021-08-10 14:43
lol (1)
Więc schodzisz do jego poziomu wiedzy?
- 8 16
-
2021-08-10 18:45
Nie, to jest twój poziom, wy już dokonaliście odwiertu w głupocie.
- 2 0
-
2021-08-10 15:36
Był , to wie i mówi.
- 12 0
-
2021-08-10 18:29
Byłem akurat w bydgoszczu jak to usłyszałem, hipokryci.
- 1 1
-
2021-08-10 15:35
Wiesz co to ironia? (1)
- 7 1
-
2021-08-10 17:45
Skad PiSsowiec ma wiedziec
- 11 2
-
2021-08-10 13:53
i warto jeszcze dodać, że TVP stało się tym czym teraz jest na wzór TVN, a nie odwrotnie (16)
To TVN od początku istnienia popiera 'jedynie słuszną' opcję. Za rządów PO Kraśko oglądał fakty i dawał to samo w TVP. Po wyborach, w których wygrał pis tvp stało się tym samym co TVN tylko grubiej ciosanym. A Kraśko (i reszta załogi TVP za PO) poszedł do TVN. I dopiero wtedy drugiej stronie zaczęła lecieć piana, że tak można robić telewizję. To jest medialna wojna. Nie cierpię gdy ktoś atakuje, a później płacze że dostał. TVN leje nienawiść i pogardę do wszystkiego co tradycyjne, polskie, nasze. Pamiętacie reportaż o torciku z wafelkami w kształcie SS? Każdy reportaż z marszu niepodległości to robienie z uczestników faszystów i nazioli, pamiętacie jak zapomnieli o procesie Komorowskiego w kampanii wyborczej? I jak szyli napaść tuż przed ciszą wyborczą? Jak przeczytałem o TVN "dobra i ciepła oraz byśmy nigdy nie zgubili drogi do prawdy i wzajemnej życzliwości" to mi zajady powstały.
- 45 27
-
2021-08-10 14:14
ale kaczyński i koledzy nie są ani polscy, ani tradycyjni ani nasi (4)
w najlepszym razie są "wasi", czyli zza Buga.
- 22 20
-
2021-08-10 15:02
(1)
to ciekaw jestem na kogo stawiasz w wyborach ,głupi i złodziej krzyczy że jest źle...
- 9 3
-
2021-08-10 15:14
a nierób żerujący na podatnikach woła że jest dobrze
dopóki mu do michy dają .. - tylko że żyjąc we własnej nieświadomości wydaje mu się, że tak już będzie zawsze - a potem, jak już mu przestaną do michy nakładać (zabierając przy tym kilka razy więcej niż dali), będzie narzekanie, jaki świat jest zły
- 17 8
-
2021-08-10 16:02
(1)
Tak jak Chołecka z TV1 trzyma rękę po łokieć w tyłku Andrzejowi Narciarzowi tak trzymał Pokraśko czy Stadla Bronisławowi Wąsatemu. Oni nie są obiektywni, oni są żenujący
- 6 4
-
2021-08-10 16:28
Wytłumacz mi dlaczego tacy ludzie jak ty zawsze przekręcają nazwiska? Ciekawi mnie to
- 5 5
-
2021-08-10 14:23
jest masa materiałów TVN krytycznych dla PO (4)
ten kto twierdzi inaczej niech zrobi research. Chodzi o to aby telewizje mogły przedstawiać różne punkty widzenia, nawet jeśli są krytyczne dla władzy. Tak samo jak pralka mózgu TVP ma prawo istnieć, również powinna istnieć TVN.
- 25 21
-
2021-08-10 14:33
tak , krytycznych że jeszcze za mało fake newsów produkuje Brejza z kompanami (1)
a Kropiwnickiemu aż piana z gęby leci, mniam mniam
- 15 16
-
2021-08-10 19:22
"mniam,mniam"
Smacznego.
- 0 0
-
2021-08-10 14:58
ogólnie zgoda że powinna być równowaga (1)
niemniej jednak jak codziennie "przesłuchują" jakiegoś ministra w pozycji dwóch na jednego i domagają się najwyższych standardów i jacy to oni nie są poprawni, pozytywni i nowocześni, a później okazuje się że taka stacja jest zarejestrowana na skrytkę pocztową na lotnisku w Amsterdamie, a protestują właściciele z USA, a napisali że są z europejskiego obszaru gospodarczego to widzę tu jedną wielką hipokryzję i dęcie jacy to oni zawsze poszkodowani.
- 12 7
-
2021-08-10 15:44
jest jeszcze kwestia jaka ta równowaga ma być ...
bo to co teraz jest jest chore: jedni nawijają na drugich - to produkuje plemiona za PO i PIS. Do tego stopnia, że powstały bańki medialne z przekazami dla 'swoich'. Ludzie oglądają tylko jedną stronę i są zmanipulowani. Ale raz jeszcze! To TVN narzucił taką sytuację na rynku. TVP było reakcją na taką polaryzację. A teraz TVP jest takie same albo gorsze. Chrzanię taką równowagę. TVN jest jak CNN 'liberalne', fałszywe, niby nowoczesne. TVP jest reakcją jak FOX news.
- 3 4
-
2021-08-10 15:18
Poczatek istnienia TVN to 1997, do wladzy w Polsce doszla wowczas koalicja AWSUW, czyli prototyp POPiS. (4)
Ale skad Ty mialbys to wiedziec, skoro wlasne gile wsuwales wowczas, a moze nawet jeszcze nikt Cie nie zaplanowal.
- 11 5
-
2021-08-10 15:38
(3)
tele vizja niemiacka a wlsciwie sbecka ,zaczela sie od afery fozz
- 4 8
-
2021-08-10 17:49
a może od "Telegraf"? Nie, to tele-wizja pissowiecka od tej afery się zaczęła, odkąd Kaczor dorwał się do kasy
- 6 1
-
2021-08-10 19:25
Oto przykład pacjenta w amoku, którego nie przyjęto do pewnego pensjonatu. (1)
- 1 0
-
2021-08-10 21:24
To mój wpis, nie wiem dlaczego znalazł się w tym miejscu bo pisałem go pod adresem wyższym.
- 0 0
-
2021-08-10 19:18
Torcik jadłeś a jako popitkę zamawiałeś pięć piw podniesioną ręką.
To jest twoje tradycyjne,polskie, nasze.
- 0 0
-
2021-08-10 18:11
Odpowiedź czy TVPIS mówiła o dwóch wierzach , czy może o 320 milionach Szumowiny, czy podała info o zmarnotrawieniu 1,5 miliarda w elektrowni Ostrołęka, czy podała informacje o mafii VAT w ministerstwie , czy podała informację o SKOKach.
- 5 0
-
2021-08-10 18:44
Skąd tyle Ciemnoty w tym Trójmieście ? To że skończyłeś 5 klas podstawówki i masz 8 świadectw, to nie zwalnia Cię z myślenia. Teraz widać dlaczego Pis tak bardzo nienawidzi ludzi wykształconych, bo nimi można manipulować.
- 5 0
-
2021-08-10 13:38
TVN te podziękowania się należą :)A prezesowi TVP Kurskiemu życzę żeby po wyborach stanął przed Sądem :) (1)
- 35 31
-
2021-08-10 14:14
Popieram
- 16 15
-
2021-08-10 14:18
Minka Olejnik agituje na trójmnieście?
- 21 12
-
2021-08-10 14:29
TVN nie ma cnót niewieścich, stąd taka nagonka na nich (1)
Za to już pani Chołecka i Wiadomosci, sa pełne cnót, niewieścich i wszelkaiej maści.
Nawet końskiej. Podobno pomaga ...- 19 12
-
2021-08-10 17:36
Końskiej maści?
Giertycha do TVP przyjęli??? Do tej pory wprost "biwakował" w WSI24.
- 0 6
-
2021-08-10 14:31
Tusk Vision Network czyli TVN (3)
- 24 13
-
2021-08-10 15:08
dokladnie tak jak TVnienawisc :) 2 wjednym oba pasują bo Tusk chory z nienawisci do pisu (2)
- 12 14
-
2021-08-10 18:04
(1)
Ty pewnie wolisz szczucie jak na Adamowicza.
- 5 2
-
2021-08-10 19:00
To PO szczuła na Adamowicza, posłuchaj Neumanna z Tczewa
- 3 3
-
2021-08-10 14:37
Szczekaczka fake newsów
- 16 4
-
2021-08-10 15:01
jestem na nie
nie w takiej formie szczującej ,media powinny być konstruktywne a nie obstrukcyjne...
- 8 7
-
2021-08-10 15:05
TVn tak krytykował Tuska ze jak przychodził udzielić wywiadu to go kwiatami witali Olejnik go całowała (1)
na przywitanie i pożegnanie a na własnego fejsa wrzucała selfi jak sie nim obściskuje taka to jest rzetelna telewizja i ich krytyczni dziennikarze obiektywni :)
To wszystko jest nagrane wiec kazdy mógł sobie to zobaczyc ale le mingi maja amnezje!!
Ale jak donald nasłał na redakcja, która ujawniła skandale jego i jego kolesiów to nasłał na nich agencje bezpieczenstwa i wyszkolonych agentów co chcieli skonfiskować wszystkie materiały prasowe !!! Wtedy TVn tylko na konferencji zapowiedział ze to moze oznaczać pogwałcenie wolnosci słowa a Tusk odpowiedział mam tego pełną swiadomosc !I co Dalej robił TVN nie krzyczał juz więcej o wolności prasy .Wtedy juz kolegów mieli gdzies !!- 16 14
-
2021-08-10 18:15
Ale krytykowali a w TVPiS nigdy nie wolno nic o PiSmafii powodzieć.
- 3 1
-
2021-08-10 15:07
Niema to jak wazelina w czystej postaci :) (1)
- 3 3
-
2021-08-10 17:51
TVPiSS zamówił cały pociąg, 50 wagonów, bo poprzednią już zużyli
- 3 0
-
2021-08-10 15:32
slup (2)
rejestracja na lotnisku holenderskim,ale nie nie ma tam nazwisk kto, co i dla kogo?
- 10 4
-
2021-08-10 18:16
(1)
Napity??
- 2 0
-
2021-08-10 19:30
Napity??
A co? nie wolno, po to mam 500+
- 0 0
-
2021-08-10 16:49
Do zwolenników pis (1)
Ciekawe co powiecie jak wam internet zamkną a przez inflację kupicie mniej piw?
- 6 7
-
2021-08-10 18:31
Ja nie kupię mniej bo dostaję 500+ a ty się zrzekłeś więc wypijesz mniej
- 0 0
-
2021-08-10 17:45
TVN24 (2)
Czy to kapitał polski?
- 1 4
-
2021-08-10 18:16
Samochody rządowe to Polskie auta??
- 3 0
-
2021-08-10 18:24
Sasin 70 melonów za wybory rozliczył?
Macierewicz kupił już śmigłowce?
Milion mieszkań Moradziecki wybudował?
Jojo,ten ćwok ze Szczecina już prom zwodował?- 3 1
-
2021-08-10 17:53
Podpisuje sie trzema moimi recami. Byly pracownik SB.
- 0 3
-
2021-08-10 13:31
Piotrowicz... ten "tylko troche" komunista PiS... o widzach TVP (5)
"Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy mogą uważać, że przekaz razi ludzi inteligentnych, bo tak odbieram te sformułowania. Ale trzeba wiedzieć, że ten przekaz winien trafić do wszystkich, do możliwie jak najszerszej ilości Polaków - tłumaczył podczas spotkania Stanisław Piotrowicz"
Nawet partja ma swoich wyborcow za... powiedzmy mniej bystrych.- 34 21
-
2021-08-10 15:49
(4)
A kto był w koalicji europejskiej Platforma z miller em z komitetu centralnego pzpr i inni komuniści kwasniewski belka i inne czerwone zlo
- 3 5
-
2021-08-10 16:31
Wygugluj sobie
Komuniści w PiS. Zdziwisz sie i zrozumiesz skąd te ich komunistyczne zapędy . Choć sorry, raczej nie zrozumiesz, jak każdy pisowski wyznawca
- 4 2
-
2021-08-10 18:59
Ale to pis ma sie za wielce antykomunistyczna i wielce honorowa
partie komunistyczny geniuszu prawicowy.
- 1 0
-
2021-08-10 19:18
Ale co jakiś miller do powyższego wpisu
Chodzi ci tylko o zmianę tematu ?
Może "bystry" powyższy wpis skomentuj- 1 1
-
2021-08-10 21:37
Nowyport- manipulancie
Czy którykolwiek z tych co napisałeś oskarżał przed sądem i doprowadzał do skazania opzycjonistów za komuny.
- 0 0
-
2021-08-10 13:32
Każdy ma swoją rzeczywistość (2)
Wiadomo że ten kto ma większością w danej telewizji, radiu, ogólnie w mediach, niezależnie, z której opcji, tworzy swoją rzeczywistość. A czegoś takiego jak niezależne media nie istnieje i to nie tylko w Polsce ale i na świecie.
- 31 7
-
2021-08-10 13:33
"A czegoś takiego jak niezależne media nie istnieje"- polska jezyk, trudna język
- 5 0
-
2021-08-11 00:17
у каждого своя реальность
Wy towariszcze wiecie co to wolne media. Kazdy ma swoją rzeczywistość to nie po polsku...
- 0 0
-
2021-08-10 13:32
Komuniści z PiS czuj zbliżającą się porażkę (3)
Będą siedzieć.
- 46 63
-
2021-08-10 13:35
Komuchów to wybraliście do PE jak ramię w ramię szli z powcami, (1)
inwalidzi umysłowi.
- 12 11
-
2021-08-10 16:08
Komuchów z PiS też tam nie brakuje
- 7 4
-
2021-08-10 14:05
bedziesz 1 z lewackich wybrancow
- 2 5
-
2021-08-10 13:32
TVP łże i tylko głupi tego nie widzi (6)
- 47 59
-
2021-08-10 13:33
Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy mogą uważać, że przekaz razi ludzi inteligentnych, bo tak odbieram te sformułowania. (1)
Piotrowicz o suwerenie wpatrzonym w TVP
- 7 7
-
2021-08-10 16:58
Tusk o tvn
" będziecie tak długą jątrzyć, aż ludzie w tym kraju się pozagryzają"
- 2 4
-
2021-08-10 17:12
(2)
W niemieckich wolnych mediach DW piszą o polskim getcie w Warszawie z okresu 2 w s. Takich wolnych medii chcecie?
- 3 4
-
2021-08-10 17:49
Ale fabryki samochodow sa juz Polskie... pomimo ze produjuja zachodnie ( lewackie ) marki?
Skup sie... i nie poPiSuj
- 3 2
-
2021-08-10 19:11
Halo, tu jest Polska i mowa o polskich mediach i polskim tvn.
- 1 2
-
2021-08-11 20:33
Zobacz ilu ułomnych
sami się przyznali.
Żeby oglądać tvpis, trzeba mieć IQ na poziomie ilorazu inteligencji ameby.- 0 0
-
2021-08-10 13:33
Najpierw amerykański kapitał (1)
a w następnej kolejności niemiecki do pogonienia. Na końcu rozwiązać TVP i wreszcie nie będzie komu ludziom w głowach mieszać i zaczną myśleć samodzielnie zamiast powtarzać cudze opinie traktując je jak własne
- 29 16
-
2021-08-10 16:11
Tak, tak, pogonić ich!
A gdy kapitał amerykański i niemiecki już zwycięzko wyrzucimy to zgadnij, czyj kapitał wejdzie wtedy w ich miejce? Przyroda i ekonomia nie znoszą próżni.
- 1 1
-
2021-08-10 13:33
tvn- kiedyś fajnie się oglądało (6)
w tej chwili to agresja, szydera z Polski, brak umiaru w negatywnych ocenach Polski!
stracili poczucie rzeczywistości!- 95 38
-
2021-08-10 13:38
mmm... a TVP nabralo poczucia rzeczywistości ! (5)
Tak prymitywnej propagandy jak kur wizja to PRL nie mial
- 5 14
-
2021-08-10 13:41
miało miało, tylko ci smakowało, bo król Donald władał.
- 9 4
-
2021-08-10 13:43
ale tu chodzi o TVN a nie tvp. tvn uważa się za niezależną TV a jest takim samym syfem jak TVP (3)
- 13 4
-
2021-08-10 13:48
gorszym syfem, bo to dywersant wrogi Polsce. (2)
- 15 3
-
2021-08-10 16:12
Chyba Wolsce
Z tym się zgodzę i popieram!
- 1 2
-
2021-08-10 22:03
Pis to nie jest Polska. Uświadom to sobie w końcu.
- 0 0
-
2021-08-10 13:33
TVN--> Właściciel Discovery INC--> właściciel David Zaslav--> wiadome pochodzenie (1)
TVN--> Właściciel Discovery INC--> właściciel David Zaslav--> wiadome pochodzenie
Przecież PIS to partia eskimoska, dlatego biznesy eskimosów będą się tutaj dobrze trzymać i TVNowi się nic nie stanie i dalej będzie puszczał programy dla troglodytów- 23 25
-
2021-08-10 13:42
Wiadome pochodzenie... naczelnika kraju
Według Jarosława Kaczyńskiego, kolejne pokolenie dziadków Braci było już jednoznaczne: polskopatriotyczne. Chociaż i w tym pokoleniu wszyscy kończyli rosyjskie szkoły. Rodzina babki ze strony ojca Franciszki miała spory majątek pod Odessą. Ona do Polski przyjechała po ślubie z Aleksandrem Kaczyńskim wysoko postawionym urzędnikiem kolejowym. Najpierw osiedlili się w Grajewie pod pruską granicą. Tam urodził się ojciec Braci Rajmund. Miał dwójkę rodzeństwa: siostrę i brata, którzy zmarli w młodości.
- 5 2
-
2021-08-10 13:34
czyli rudy organizuje protesty- każdy pretekst jest dobry by robić burdel (1)
- 61 33
-
2021-08-10 16:33
Mówi się naprawić
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.