• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Długiego Pobrzeża. Oferty od 40 do 82 mln zł

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Długie Pobrzeże, jedno z najpopularniejszych miejsc do spacerowania i podziwiania Gdańska, czeka na gruntowy remont od lat. Długie Pobrzeże, jedno z najpopularniejszych miejsc do spacerowania i podziwiania Gdańska, czeka na gruntowy remont od lat.

Miasto przeznaczyło 32 mln zł na swoją część przebudowy nabrzeża Motławy od Mostu ZielonegoMapka do Bramy StraganiarskiejMapka. Problem w tym, że najtańsza oferta na miejskie prace jest o 8 mln zł wyższa, a najdroższa aż o 50 mln zł. Będą teraz sprawdzane pod kątem rażąco niskiej i rażąco wysokiej kwoty.



Co sądzisz o najwyższej ofercie?

Pierwsza część gruntownego remontu nabrzeża Motławy, a konkretnie Rybackiego Pobrzeża, została zrealizowana przed wakacjami. Finansowała ją Granaria - spółka, która zabudowuje większość terenów północnej Wyspy Spichrzów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

W marcu, jeszcze w czasie trwania tamtych prac, ogłoszony został przetarg na remont kolejnego fragmentu. Chodzi o Długie Pobrzeże na odcinku o długości 500 metrów, między Mostem Zielonym a Targiem Rybnym. Tutaj zakres robót został podzielony między DRMG i Granarię, ale przetarg dotyczył tylko części miejskiej.

Ze względu na odwołania, procedura przeciągnęła się do ponad pięć miesięcy. W czwartek otwarto w końcu oferty na przebudowę nabrzeża. Złożyły je cztery podmioty.

Oferty na przebudowę Długiego Pobrzeża

  • Doraco - 41 mln zł
  • konsorcjum spółek Roverpol - 59,2 mln zł
  • Strabag - 74,9 mln zł
  • konsorcjum spółek NDI - 82,4 mln zł

DRMG przeznaczyło na ten cel 32,2 mln zł, więc do najtańszej oferty brakuje ponad 8 mln zł, a do najdroższej 50 mln zł.

Rażąco niska i rażąco wysoka cena?



Oferty będą teraz szczegółowo analizowane pod kątem rażąco niskiej i rażąco wysokiej kwoty.

- Zgodnie z procedurami wykonawcy będą musieli potwierdzić, że ich oferty zawierały wyceny wszystkich elementów, które pojawiły się w ogłoszeniu przetargu - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Długie Pobrzeże to obowiązkowe miejsce do odwiedzenia na trasie każdego turysty. Długie Pobrzeże to obowiązkowe miejsce do odwiedzenia na trasie każdego turysty.
Przebudowa miała rozpocząć się od strony Mostu Zielonego i przesuwać się w kierunku Bramy Straganiarskiej. Po każdym zakończonym etapie miejskich prac prywatny inwestor miał realizować swoją część zadania.

Termin zakończenia robót zleconych przez miasto miał nastąpić po 71 tygodniach (ok. roku i czterech miesięcy) od dnia zawarcia umowy.

Zakres robót DRMG:

  1. roboty czerpalne - odmulenie dna rzeki Motławy,
  2. roboty ziemne za ścianką szczelną oraz rozbiórka konstrukcji żelbetowych z wody,
  3. niezbędne rozbiórki nawierzchni,
  4. rozbiórka studni w ul. Świętego Ducha,
  5. wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Św. Ducha,
  6. roboty kafarowe i kotwienie konstrukcji (pogłębianie i montaż ścianek szczelnych),
  7. konstrukcja nadbudowy (wykonanie oczepów),
  8. wyposażenie (montaż pachołów belek odbojowych i drewnianych okładzin nabrzeży),
  9. przebudowa wylotów kanalizacji deszczowej wraz z wspawaniem rur osłonowych,
  10. wykonanie umocnienia dna koszem gabionowym (po pogrążeniu ścianek szczelnych i zabetonowaniu nabrzeża).

Zakres robót Granarii:

  1. rozbiórki nawierzchni,
  2. demontaż drabin/słupów oświetleniowych/balustrad/skrzynek zasilających,
  3. demontaż wykładzin murów odwodnych/parapetu,
  4. demontaż pachołów żeliwnych,
  5. rozbiórka okładzin ściennych,
  6. remont nawierzchni,
  7. montaż balustrad stalowych, słupów oświetleniowych, skrzynek zasilających, drabin.

Opinie (130) 3 zablokowane

  • A co przecież kieszenie i doprawdy

    Odprawy na 2023 po prezydenturze się nie napełnia. Będzie pełna zmiana i może się w końcu CBA czymś zajmie bo nawet leszcze z Nik więcej efekty mają a się nie starają.

    • 0 0

  • Doraco (2)

    Chciałbym żeby robiło to Doraco oni zaczynali i robilo cały węzeł przy BGŻ -ecie przy moście Biskupia Górka nie jest zła Firma Nabrzeże robili też na przeciwko Nabrzeża Zbożowego przy Twierdzy Wisłoujście i przed Terminalem Solidnie Ładnie
    Nie narzekam na ich wykonania

    • 5 3

    • (1)

      Biedaku, ukradli ci znaki interpunkcyjne?

      • 2 1

      • Naucz się czytać bo napisałem że przepraszam za interpunkcje
        Ale ty żeby włączyć Betoniarke czy wstawić drzwi musisz mieć słownik języka polskiego

        • 1 1

  • genialne

    zapytać laików czy nie za drogo

    • 0 0

  • 35 mln? Czy oni liczyli po aktualnych cenach materiałów czy tych sprzed roku? Tak czy siak wezmą najtańsza firmę i będzie zrobione jak to zawsze u nas. Czekam na efekty i już się boję. Ps. Wywalenie 1000 letniego bruku z długiej tez "wspaniały " pomysł. Dzizus

    • 1 0

  • Cuda w tym Gdańsku i same dziwota .

    Ceny z kosmosu wszystkiego.
    Obecna wycena jest chyba z odszkodowaniami dla firm które będą musiały zamknąć drzwi swoich działaności na Długim Pobrzeżu. Wtedy się wszystko może i zgadza . Ale sam remont za tyle kasy?
    Nic tylko szukać pracy w skokach gdańskich, urzędach gdańskich itd . Czyli blisko korytka bo widać już gołym okiem, że do tego korytka ostro dała swoich jest nalewane.
    Niestety obecnej władzy w Gdańsku odbija woda sodowa do głowy .

    • 0 0

  • Wariactwo

    Ponad 40mln za 500m?? Nie wiedzą już skąd brać te ceny, bo z kosmosu to już dawno nieaktualne.

    • 0 0

  • W kosztorysie powinny być uwzględnione odszkodowania .

    Odszkodowania dla przymusowo zamkniętych działaności gospodarczych z racji totalnego remontu.
    Punkt 23 konstytucji RP mówi o nie przeszkadzaniu w prowadzeniu działalności gospodarczej.
    Inna sprawa, że Długie Pobrzeże samo się nie popsuło . Miasto Gdańsk wpuściło ciężki sprzęt do odśnieżania pomino protestów mieszkańców i ciężkim sprzętem do odśnieżania zniszczyło Długie Pobrzeże.
    Dolny pokład Długiego Pobrzeża tam gdzie cumują statki Żeglugi Gdańskiej nie jest zniszczony. To świetny przykład, że tam miasto Gdańsk nie dało rady popsuć nawierzchni nabrzeża.
    Na dolne pokłady Długiego Pobrzeża po prostu nie wjechały ciężkie sprzęty do odśnieżania. Problem polega na tym, że to miasto swoją decyzją o wpuszczeniu ciężkich pojazdów do odśnieżania zniszczyło tymi sprzętami nawierzchnie Długiego Pobrzeża.
    Teraz miasto za swój błąd powinno zapłacić i naprawić szkody wyrządzone spowodowane błędną decyzją . Działaności gospodarcze na Długim Pobrzeżu absolutnie nie powinny być zamknięte z powodu błędnych decyzji miasta Gdańska .

    • 0 0

  • Nie finansować LGBT i innych dziwact a kasa będzie na remont

    • 0 0

  • Ndi

    Firma generalnie nie tak żyłująca jak inni generalni. Dostarczałem dla nich oświetlenie na budowę biurowca firmy franke w Gdyni i współpracę na linii producent - g.w. polecam.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane