- 1 Wspólna pasja ojca i syna. Razem kradli lego (67 opinii)
- 2 Pożar magazynu pod lupą ABW (175 opinii)
- 3 Powstanie 40-metrowy akademik z hotelem (242 opinie)
- 4 Czarne skrzynki z rozbitego Bielika (137 opinii)
- 5 Zakopiańska jednokierunkowa i niejasna? (138 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (334 opinie)
Przebudowa Niepodległości w Sopocie: 8,6 mln zł za roboty budowlane prowadzone przez 90 dni
Prawie 8,6 mln zł pochłonie przebudowa środkowego odcinka al. Niepodległości w Sopocie. O realizację robót budowlanych ubiegały się dwa przedsiębiorstwa: z Gdańska oraz Gdyni. Wygrała gdyńska firma MTM, która jednocześnie złożyła deklarację realizacji robót w ciągu 90 dni od momentu podpisania umowy.
W czerwcu bieżącego roku ogłoszono natomiast przetarg na roboty budowlane.
W postępowaniu przetargowym sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni wpłynęły ostatecznie dwie oferty:
- Firma Budowlano-Drogowa MTM (Gdynia) na kwotę 8 596 491,45 zł
- WPRD Gravel (Gdańsk) na kwotę 10 447 620,00 zł
Obie oferty wykonawców droższe od budżetu na inwestycję
Po otwarciu ofert urzędnicy poinformowali, że planowany budżet na inwestycję wynosi 6 mln zł. Pomimo przekroczenia tej kwoty zdecydowano się nie rozpisywać kolejnego postępowania, lecz wybrano ofertę MTM.
Oferta gdyńskiej firmy okazała się nie tylko najkorzystniejsza pod względem ceny, ale również deklarowanego terminu wykonania robót. MTM w swojej ofercie zaproponował w tym zakresie 90 dni, natomiast WPRD Gravel - 120 dni.
Przypomnijmy, że kryterium ceny w postępowaniu przetargowym stanowiło o wyborze oferty w 60 proc., a termin realizacji w 40 proc.
Najważniejsze zmiany w ramach przebudowy al. Niepodległości:
- wymiana nawierzchni jezdni i zwężenie każdego pasa ruchu do 3 m szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
- poszerzenie chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
- przebudowa zatok przystankowych
- budowa przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca
- doświetlenie przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - Sikorskiego
- remont kanalizacji deszczowej, w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni
Termin rozpoczęcia robót ani tymczasowe objazdy nie zostały jeszcze ogłoszone.
Zgodnie z zapisami przetargu wykonawca będzie zobligowany do prowadzenia prac budowlanych w sposób ciągły (codziennie) w systemie dwuzmianowym, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Nie dopuszcza się nieuzasadnionych przerw w realizacji robót.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-07-11 11:47
(8)
A dlaczego calej tej ulicy sie nie remontuje tylko kawalkami??.,nie tylko droga jest wazna alé rowniez te Obskurne Brudne jeszcze za czasow Komunistycznych Budynki!!! Wlodaze pomyslcie ze Kurort to nie tylko dolny Sopot tylko rowniez ten przy glownej drodze,Wstyd ze po tylu latach nikt o tym nie pamieta
- 57 31
-
2024-07-12 12:04
Permanentny remont
Decyzje które określiły urbanistyczny ład komunikacyjnej osi Trójmiasta ( Gdańsk - Gdynia - Sopot ) zapadły lata świetlne temu przy całkowicie odmiennych uwarunkowaniach i prognozach - nikt nie myślał, że tyle będzie pojazdów, ulice muszą być szerokie aby "jedynie słuszne" defilady, przemarsze, przejazdy kolumn wojskowych były możliwe a tzw.
Decyzje które określiły urbanistyczny ład komunikacyjnej osi Trójmiasta ( Gdańsk - Gdynia - Sopot ) zapadły lata świetlne temu przy całkowicie odmiennych uwarunkowaniach i prognozach - nikt nie myślał, że tyle będzie pojazdów, ulice muszą być szerokie aby "jedynie słuszne" defilady, przemarsze, przejazdy kolumn wojskowych były możliwe a tzw. "elementy chuligańskie inspirowane przez podżegaczy wojenny na żołdzie CIA" łatwe do spacyfikowania. I tak powstal pomysl "Drogi Czerwonej" , równoległej do torów ( stąd ten wysyp zabudowy tymczasowej w tej rezerwie terenu ). Skutek - potok samochodów i degradacja nieuchronna elewacji budynków przy Ale.Niepodleglisci. wW praktyce - remont co max 5 lat aby budynki wyglądały jako tako. Miasta Sopot na to nie stać. A drogi ww. nie ma i nie będzie. Może ktoś wykombinuje tunel pod albo estakadę nad.
- 1 0
-
2024-07-12 06:43
żeby nie było takiego g*wna jak na Karwinach :)
- 1 0
-
2024-07-11 16:12
będą w końcu progi zwalniające jak na innych ulicach Sopotu?! Wtedy to ma sens i można mówić o bezpieczeństwie i jego poprawie, bo samo zwężenie nic nie da.
- 0 12
-
2024-07-11 13:45
Proponuję sprawdzić na sopockim portalu mapowym ile z tych budynków stanowi własność miasta - a ile prywatną. Później zastanowić się - dlaczego miasto ma remontować prywatne budynki.
- 16 4
-
2024-07-11 13:28
(1)
Elewacje kamienic to własności prywatne...
- 9 6
-
2024-07-11 22:30
Także i komunalne, oraz spółdzielcze.
- 0 2
-
2024-07-11 12:19
Tak wiele pytań a tak mało odpowiedzi :))))))))))) Remont zapewne byłby prowadzony szerszym frontem ale jeden czynnik (1)
jest decydujący - kasa w budżecie Miasta. I tutaj należy zadać najważniejsze pytanie: Rząd VATeusza MoRadzieckiego przez 8 ostatnich lat doił Samorządy z kasy - co stało się z tą kasą ??? :))))))))))))))))))))))))))
- 13 10
-
2024-07-11 22:35
Gdzie są pieniądze z podatku VAT? Przez 8 lat były, a teraz ich nie ma. Dlaczego obecny rząd Tuska nas okrada?
- 0 2
-
2024-07-11 18:49
Opinia (2)
Współczuję Sopocianom i nam wszystkim. Znając ,, szybkość realizacji inwestycji przez MTM w Gdyni, to z trzech miesięcy zrobią się dwa lata. My Gdynianie dobrze znamy z dokonań tą firmę, tak faworyzowana przez ekipę Szczurka. Za przykład niech służy nadal trwająca ( 2-go, 3-ci ? rok ) przebudowa ul Chwarznieńskiej na Witominie .
- 43 2
-
2024-07-11 20:13
Akurat w Sopocie MTM całkiem sprawnie pracuje. Zastanawiało mnie dlaczego w Sopocie potrafią zmieścić się w terminie, a nawet czasem wcześniej, a w Gdyni nie. Może to kwestia nadzoru?
- 5 2
-
2024-07-11 19:28
Ale jak mają to zrobić krócej niż w dwa lata, skoro mają trzy maszyny?
- 2 0
-
2024-07-11 12:51
(9)
Znowu MTM. Czy ta firma kiedykolwiek dotrzymała terminu? Co jest z samorządami nie tak, że ciągle wygrywa ta jedna firma na którą są wiecznie skargi. Mam nadzieję że CBA w Gdyni coś w końcu znajdzie bo szału można dostać z remontami w Trójmieście.
- 103 14
-
2024-07-11 16:25
w Sopocie MTM robi w terminie (1)
mówię poważnie
- 12 0
-
2024-07-11 20:15
Dokładnie. W Sopocie MTM potrafi nawet przed czasem skończyć, a w Gdyni nie. Bardzo to ciekawe. Może w Sopocie jest lepszy nadzór albo lepsze umowy miasto zawiera?
- 3 0
-
2024-07-11 15:04
900 dni a nie 90.
- 3 0
-
2024-07-11 14:44
Czyli w Gdyni przez te 90 dni nic się roboty nie posuną do przodu
- 13 0
-
2024-07-11 14:14
mtm robiło już w sopocie i tam akurat terminu z tego co pamietam dotrzymalo. Ale tam pewnie ich cisneli zamiast podpisywac kolejne aneksiki jak u lucyka. Swoja droga czytalem ze 2 tygodnie temu ze sluzy weszly do UM w Gdyni zbadac procedury budowy "wezla karwiny", ktory z wezlem nie ma absolutnie nic wspolnego. Ciekawe co tam znajda. Bo moze sie okazac ze mtm ma cos tam za uszami
- 15 0
-
2024-07-11 13:42
(3)
W Sopocie dotrzyma.
- 11 1
-
2024-07-12 12:41
A co, jeżeli faktycznie znajdąś jakieś nie naniesione w planach instalacje?
Przecież tak sie zawsze tłumaczą
- 0 0
-
2024-07-11 16:09
Chyba standardowego przedłużenia prac? (1)
- 1 2
-
2024-07-11 20:16
Ale w Sopocie nie trzeba było przedłużać. To co MTM robił, to mieścił się w terminie.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.