• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa trasy tramwajowej na Przeróbkę pięć miesięcy przed końcem

Maciej Naskręt
9 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przystanki wiedeńskie i rozkopana ul. Lenartowicza


Sprawdziliśmy postęp prac przy przebudowie trasy tramwajowej w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza w Gdańsku. Inwestycja ma być gotowa we wrześniu. Kierowcy natomiast Mostem Siennickim pojadą na przełomie maja i czerwca.



Czy dokucza ci przebudowa linii tramwajowej na Przeróbce?

Przebudowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska trwa od czerwca 2014 r. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast jest firma Budimex, która dostanie za swoją pracę 65,606 mln zł.

W sumie modernizowana jest 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn.

Na remontowanym odcinku wykonano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest (jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku) przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który został poszerzony.

Rozkopana ulica Lenartowicza w Gdańsku. Rozkopana ulica Lenartowicza w Gdańsku.
Czego udało się wykonawcy dokonać?

Do tej pory przebudowano perony przystanków Brama Żuławska, Głęboka, Pętla, Lenartowicza i Siennicka. Na tej trasie wykonano także przejazdy z płyt gumowych typu strail. Podobne są przed budynkiem Zieleniaka. Niedawno natomiast wykonawca zdołał ułożyć pierwszą warstwę bitumiczną na jezdni - odcinek od ul. Głębokiej do ul. Bajki.

Gotowy jest też chodnik i ścieżka rowerowa bez warstwy asfaltowej od ul. Stary Dwór do ul. Przetocznej i kawałek dalej chodnik przy ul. Siennickiej w rejonie przystanku wiedeńskiego. Od grudnia 2014 r. gotowe są tory i torowiska od skrzyżowania z ul. Elbląską do Pętli Przeróbka. To umożliwiło przed końcem ubiegłego roku uruchomienie trasy tramwajowej na tym odcinku.

Warto tu wspomnieć, że pozornym problemem jest przystanek techniczny na Pętli Przeróbka. Tam podczas przebudowy odwrócono ruch pojazdów szynowych. W efekcie drzwi kierującego tramwajem otwierają się teraz w przeciwną stronę. Wydawałoby się, po tym co wykonał wykonawca, że wspomniany przystanek techniczny nie został dostosowany do kierunku ruchu i pozostał na swoim miejscu. W efekcie nikt z niego nie korzysta. Kierujący wysiadają z pojazdu na trawnik. Władze spółki GIK przekonują, że tak się nie stanie i dodatkowy peron powstanie wewnątrz pętli.

Wyjazd z pętli tramwajowej na Przeróbce w ul. Lenartowicza. Wyjazd z pętli tramwajowej na Przeróbce w ul. Lenartowicza.
Do wykonania jezdnie, chodniki i drogi dla rowerów

Przed wykonawcą jeszcze sporo prac ziemnych w ciągu ul. Lenartowicza. Obecnie wykonywane są tam sieci podziemne - kanalizacja sanitarna i deszczowa. W tym celu wykonano wykopy na głębokość od 4 do 8,5 m. Podczas prac natknięto się na dawne drewniane ścianki szczelinowe, które w ok. 1920-1930 r. ułatwiały układanie ówczesnych sieci.

Na ul. Lenartowicza także wykonawcę czeka w całości wykonanie linii tramwajowej. Potem przyjdzie wypełnienie jeszcze torowiska kostką kamienną.

Praktycznie na całej trasie należy wykonać warstwy bitumiczne, chodniki i drogi rowerowe. Przed wykonawcą jeszcze montaż elementów bezpieczeństwa ruchu (np. bariery drogowe) i docelowe oznakowanie poziome i pionowe.

Ulica Lenartowicza w rejonie wiaduktów kolejowych. Ulica Lenartowicza w rejonie wiaduktów kolejowych.
Most Siennicki dla kierowców dostępny pod koniec maja

Prace toczą się także na najważniejszym odcinku remontowanej trasy - Moście Siennickim. W ramach przedsięwzięcia wyremontowano ustrój nośny mostu i położonego kawałek dalej wiaduktu nad dawnymi torami kolejowymi. Przy obu wymienionych obiektach wykonano płyty najazdowe. Ponadto wykonano zabezpieczenie antykorozyjne i murki oporowe od zachodniej strony Mostu Siennickiego.

Do wykonania pozostały tam murki oporowe po drugiej stronie mostu - południowej, bariery zewnętrzne i nawierzchnia. - Zakładamy, że te prace uda nam się zakończyć w maju i wtedy zapewnimy możliwość przejazdu przez most samochodem - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

Prace na całej linii mają zakończyć się we wrześniu tego roku.


  • Tramwaj wjeżdża na wyłączony z ruchu samochodów Most Siennicki.
  • Zakończone prace antykorozyjne na Moście Siennickim.
  • Gotowy bruk w ciągu ul. Siennickiej od strony ul. Bajki.
  • Gotowy bruk w ciągu ul. Siennickiej od strony ul. Głębokiej.
  • Prace ziemne na wschodniej części Mostu Siennickiego.
  • Przystanek wiedeński (nieczynny) i stojące przy nim tramwaje.
  • Prace ziemne na ul. Lenartowicza w rejonie wiaduktów kolejowych.
  • Wykonawca zmaga się z wysokim stanem wód gruntowych. Lustro wody znajduje się 1,5 m pod powierzchnią ziemi.
  • Przebudowa linii tramwajowej w rejonie wiaduktów kolejowych.
  • Przebudowa linii tramwajowej na ul. Lenartowicza w rejonie wiaduktów kolejowych.

Miejsca

Opinie (76) 7 zablokowanych

  • Firma Budimex daje tylko piękny szyld i spija śmietanę. Wystarczy porozmawiać z robotnikami i się dowiedzieć ,że jako podwykonawcy jest to zbieranina firm z okolicy. Stąd koordynacja jest tylko pozorna a marnotrawstwo gigantyczne. Kostka z ułożonej kilka lat temu ścieżki rowerowej została wmielona w grunt gąsienicami i oponami koparek. To samo płyty chodnikowe, którymi można byłoby wyłożyć 100 chodników w okolicznych miasteczkach i wioskach. Ale to inna Polska. W tej się kupi nowe bo Unia daje.

    • 5 0

  • to prawda

    pobyt na 'przerobce' sklanial do dzialania-dlatego wyjechalem z tej bidy z nedza

    • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wiosenne prace przy przebudowie linii tramwajowej na Przeróbce

    Właśnie władze miasta wykonały absurdalną pracę na ulicy Czyżewskiego

    Wzdłuż drogi ,na placykach ubitej ziemi, imitujących trawniki ekipa zatrudniona przez Adamowicza porozsypywała trochę ziemi ogrodniczej i gdzieniegdzie nasion trawy . Za miesiąc śladu po tym nie będzie . Za takie marnowanie naszych pieniędzy powinien być kryminał .Przecież to jest oczywisty przekręt .

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wiosenne prace przy przebudowie linii tramwajowej na Przeróbce

    niesamowity ten filmik

    Do tego ta muza...Prawie jak krzyzowka Gladiatora z Szeregowcem Ryanem

    • 0 1

  • Pętla na Przeróbce

    Do filmów o torach tramwajowych należy dodać "jazda tramwajów po pętli Przeróbka",
    a zamiast budującej muzyki - dźwięki zgrzytów pisków kół i szum silników na postoju. Ta pętla powinna być przeniesiona poza osiedle w rejon ul. Wosia Budzysza.
    W tej chwili rozgrywa się się tu horror od godz. 4.00 do 24.00

    • 0 0

  • Ulice

    Chodniki i ścieżki rowerowe szersze od ulicy ,lekka przesada

    • 1 0

  • fatalny stan bezpieczeństwa dla pieszych

    To cud ,że do tej pory nikt się jeszcze nie zabił. Fatalne zabezpieczenia miejsc pracy, ciężki sprzet pracuje tuż obok przechodzacych ludzi , wszędzie dziury i niedokończone chodniki, przejście przez most Siennicki to tragedia.

    • 0 0

  • masakra!!!

    Z tym remontem to juz można jobla dostać!!!Kiedy wreszcie się to K..wa skończy???!!!Po budowie kręci się kilku roboli a postępów prac nie widać!!!Objazd Lenartowicz to po prostu plac budowy!!!Zapraszam pana prezydenta i panią Skorupko do pojeżdżenia sobie po tych pierdzielonych pseudo objazdach!!!Wąsko,same dziury i jeszcze pełno tirów z budowy!!!Można kur...cy dostać!!!Przy najbliższych wyborach wystawię wam laurkę,ja i moi sąsiedzi!!!

    • 0 0

  • PERON przy szkole nr. 6

    A ja się pytam co za d*il zaprojektował i dopuścił do wykonania peron niższy od poprzedniego. Wsiadanie i wysiadanie z wagonów niskopodłogowych dla niepełnosprawnych czy matek z wózkami jest prawie niemożliwe nie mówiąc o wagonach ze stopniami, z wagonu trzeba niemal zeskoczyć !!! Co dalej z tym BUBLEM i kto za to ZAPŁACI, bo nie wyobrażam sobie żeby tak zostało a to nie jakieś tam drobne wyboczenie szyn w upale !!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane