• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. Łostowickiej: najpierw sieci, potem drogi

Maciej Naskręt
18 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Podczas przebudowy ul. Łostowickiej i skrzyżowania z ul. Kartuską organizacja ruchu będzie zmieniana 13 razy. Podczas przebudowy ul. Łostowickiej i skrzyżowania z ul. Kartuską organizacja ruchu będzie zmieniana 13 razy.

Ruszył drugi etap przebudowy ul. Łostowickiej w Gdańsku. Efekt prac, czyli dwupasmową ulicę z nowym skrzyżowaniem z Kartuską zobaczymy jesienią przyszłego roku, utrudnienia - już teraz.



Tak będzie wyglądać w czerwcu przyszłego roku skrzyżowanie ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie Tak będzie wyglądać w czerwcu przyszłego roku skrzyżowanie ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie
Zanim obraz zakorkowanej wiecznie ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska zniknie jak zły sen, przez kilka miesięcy będzie jeszcze nawiedzał gdańskich kierowców. Tym bardziej, że prace na odcinku od ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, które zaczęły się tydzień temu, jeszcze bardziej utrudniają ruch w tej okolicy.

Już w poprzedni weekend drogowcy zmienili tu organizację ruchu. Zamknęli m.in. prawoskręt z ul. Kartuskiej w kierunku Moreny. Aby skręcić w ul. Nowolipie, kierowcy muszą teraz przejechać 50 metrów dalej. Auta jadące do ul. Kartuskiej poruszają się częściowo po przeciwnej nitce ul. Nowolipie.

Rozpoczęła się budowa wodociągu pod ul. Nowolipie. Drogowcy przygotowują też teren pod przyszłe roboty sieciowe w rejonie młyna Emaus zobacz na mapie Gdańska. Prowadzona jest niwelacja terenu w obrębie skrzyżowania i w miejscu, gdzie pojawi się druga jezdnia ul. Łostowickiej.

Do końca tego roku drogowcy wykonają prawoskręt z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie wraz z murem oporowym przy skarpie. W tym samym czasie gotowy będzie też prawoskręt dla jadących z ul. Nowolipe w ul. Kartuską.

Lada dzień rozpoczną się też prace na górnym odcinku ul. Łostowickiej, tuż przy nowo wybudowanym parkingu. Można już tam dostrzec drogowców zajmujących się wycinką drzew.

- Przed końcem roku rozpocznie się przebudowa ul. Struga. W harmonogramie robót na ten rok są też prace polegające na wbudowaniu w skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie torowiska tramwajowego - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG. Będzie to część linii tramwajowej, która w przyszłości powstanie pomiędzy pętlą na Siedlcach a ul. Bulońską na Morenie.

Przez cały remont organizacja ruchu w tym miejscu będzie zmieniana w sumie 13-krotnie. Następna zostanie wprowadzona 15 listopada.

Przebudowa ul. Łostowickiej wraz ze skrzyżowaniem na Siedlcach będzie kosztowała 28 mln zł. Jej wykonawcą jest firma Strabag.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (257) 10 zablokowanych

  • CZEMU DOPIERO TERAZ BIORĄ SIE ZA ŁOSTOWICKĄ!!!!!!! (2)

    ale i tak dobrze!!!

    • 12 1

    • ano temu ... (1)

      że idą wybory samorządowe i trza się pochwalić stosem inwestycji !!!

      • 3 0

      • bo szpecjalisty z UM

        zapomniały że można budowac od wiosny oni zawsze byli przekonani że najlepiej startować po wakacjach wiesz wypoczęci dotlenili szare komórki itd to moga startować

        • 3 0

  • Jak 'zaoszczędziliście ' rzekomo 12 mln, to zbudujcie wiadukt !!!!! (2)

    Koszt takiego to ok. 8mln. !!!!!!!!!
    A tak kasa będzie wydana i d.pa z tego. Korki dalej będą , tylko na dwóch pasach.

    • 33 2

    • to o wiele za mało na wiadukt

      Ponadto zaoszczedzone to nie znaczy, że zostaje luzem 12 mln, tylko tyle, że w większości nie trzeba będzie ich pożyczyć, a to istotna różnica.

      • 0 1

    • Wiadukty to i tak będzie konieczność i w tym, by budować je już teraz tutaj nawet nie o te pieniądze chodzi, tylko o zwyczajną racjonalność i myślenie przyszłościowe.

      • 0 1

  • Niemożliwe!

    Ktoś pomyślał i już wbudują tory tramwajowe! Jak budowali linię na Chełm, to najpierw za komuny zrobil zwrotnice i wyjście torów w stronę centrum, potem podczas remontu zlikwidowane, po czym po kilku latach totalna rozwałka całego skrzyżowania.

    • 12 0

  • 28 mln!!! A 260 mln na Centrum Solidarnosci!!! (4)

    Pomyślcie ile można by zlikwidować korków za cenę durnego Centrum Solidarnosci - betonowego "muzeum", którego za 10 lat nikt nie będzie odwiedzał i które nie dość, że kosztuje mnóstwo jego wybudowanie to jeszcze będzie co roku kosztowało utrzymanie!!!!

    260 mln to byloby 10 takich skrzyżowań jak Lostowicka-Kartuska-Nowolipie!!!

    Pan Adamowicz już bzikuje, za dużo na tym stanowisku. Stracił poczucie co jest dobre dla mieszkańców.

    • 59 4

    • bo on jest wizjonerem ...

      jego umysł wykracza poza horyzonty, które motłoch ogarnia ...

      szkoda gadać, ale sami gdańszczanie sobie budynia wybierają ...

      • 4 0

    • (1)

      oglądałeś(łaś) Misia? Tam jasno wytłumaczyli po co robi się duże słomiane inwestycje

      • 2 0

      • jogibabu, brawo Jasiu

        trafiłeś w samo sedno

        • 0 0

    • Niech będzie 5 zamiast 10-ciu, ale z głową, bezkolizyjnie i nowocześnie jak na Zachodzie.

      • 0 0

  • LUDZIE Z ŻYCIEM RUSZAJCIE ZE SKRZYŻOWAŃ (2)

    większość korków powodują kierowcy, którzy mają problem ze sprawnym ruszeniem spod świateł. zamiast 15 samochodów, przejedzie tylko 10.

    • 36 6

    • bo gadaja przez kom, albo instruktor tak ich nauczył

      • 4 1

    • bo taki dziadek leśny to dopiero wrzuca jedynkę jak ma zielone, a przecież żółte jest po to żeby przygotować się do jazdy

      • 4 2

  • Polskich drogowcow...

    to się powinno przed każdym takim projektem na szkolenia za granice wysyłać. czy to planowanie czy tez wykonanie takich projektów. by się nauczyli raz a porządnie. a nie ze po wybudowaniu się rok lub 2 lata później zaczyna remonty itd... do du.. taka prowizorka...

    • 10 2

  • kto na tym zarabia (3)

    tej jesieni czeka Gdansk prawdziwa RZEŻ drzew. Szczególnie ciekawe jest w tym artykule wzmianka o wycince drzew na Łostowickiej. a przeciez jest tam kilka dorodnych jesionów circa 80 kubików drewna co po przerobieniu na kleoke moze dac dochod około 100 tysiecy złotych. Kto wiec ten dochód uzyska i skorzysta na rzezi drzew?

    • 10 6

    • (1)

      Butcher

      • 1 1

      • z zatoki

        • 0 0

    • niestety, żaden tartak nie przyjmie drzew przydrożnych. Zbyt dużo w nich wrośniętych kamieni i innych odłamków jeszcze z czasów wojny. Te drzewa nadają się niestety tylko na opał.

      • 3 2

  • to niewiarygodne(mentalnoś władz w pigułce) (3)

    ten projekt obnaża sposób działania władz gdańska od lat. szczytem rozwiązania infrastuktury drogowej w naszym mieście stało się rondo. Gdy cały zachód buduje tunele, wiadukty i innego rodzaju skrzyzowania bezkolizyjne, w Gdańsku remontujemy Błednik przez dwa lata zaś zbudowanie ronda to powód do dumy prezydenta miasta. Jest to niesłychanie krótkowzroczna polityka z pogranicza sabotazu. W takim terenie jak ten KAŻDE ROZWIĄZNIE INNE NIŻ WIADUKT TO SABOTAŻ. To mocna teza ale po prostu juz nie moge patrzeć na te półśrodki i kapki na oczach. Tyle mojego co se postukam w klawisze a za chwilę Budyń i tak wygra wybory bo nie ma sensownego kontrkandydata :(

    • 34 5

    • Ano

      Ogólnie Gdańsk komunikacyjnie to jakaś parodia, małe miasteczka w Polsce mają lepsze rozwiązania komunikacyjne, niż tak duże miasto jak nasze. Tym bardziej że miejsca na estakady jest aż nadto. Ukształtowanie terenu w Gdańsku aż prosi się o takie budowle. A Miejsce właśnie remontowane i budowa jakiegoś pseudo ronda to jakaś chora wizja !

      • 7 0

    • Ronda (broń Boże bez świateł) to jedyne rozwiązanie jak się nie ma (albo się nie chce mieć) pieniędzy na bezkolizyjne

      skrzyżowania Widząc dołączoną do artykułu mapkę zastanawiam się, jakim cudem - przy tylu krzyżujących się kierunkach - nie będzie się to korkować... no chyba, że wyposażą ten węzeł w zestaw kamer, przyciski dla pieszych, etc., a całością zarządzać będzie DOBRZE NAPISANY sterownik komputerowy.

      Widząc jednak dotychczasowe "dokonania" "specjalistów od sygnalizacji" to nie ma co na to liczyć..

      • 3 0

    • Świadczy to o tym, że te obecne władze Gdańska nie potrafią budować nic ponad te ronda.

      • 0 0

  • (2)

    stop samochodom . Lepiej by było jeżdzić tramwajem i nikt by nie marudził

    • 9 12

    • żeby jeździć tramwajem, trzeba go mieć

      Z Ujeściska i z Moreny póki co tramwajem nie pojedziesz. A żyć trzeba tu i teraz. Do tego organizacja przystanków autobusowych i tramwajowych w wielu istotnych punktach przesiadkowych jest skandalicznie bezmyślna. Np. przesiadki na Hucisku, na skrzyżowaniu Kartuska/Łostowicka itd. Obowiązkiem miasta jest zapewnienie infrastruktury, kulturą i sztuką powinni się zajmować sami mieszkańcy, bo kultura i sztuka tworzona nakazowo-rozdzielczo daje efekty takie jak widać. Więc zostawmy upamiętnianie Solidarności ludziom, a drogi każmy budować miastu.

      • 5 0

    • Nie stać mnie jeszcze na tramwaj. Porządny, używany kosztuje chyba z kilka milionów. Niestety puki co muszę się przemęczyć autem.

      • 7 1

  • Brakuje mi czegoś (1)

    A gdzie kolejna wizualizacja?!?

    • 19 1

    • Tylko GIKE robi wizualizacje.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane