• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. Łostowickiej: najpierw sieci, potem drogi

Maciej Naskręt
18 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Podczas przebudowy ul. Łostowickiej i skrzyżowania z ul. Kartuską organizacja ruchu będzie zmieniana 13 razy. Podczas przebudowy ul. Łostowickiej i skrzyżowania z ul. Kartuską organizacja ruchu będzie zmieniana 13 razy.

Ruszył drugi etap przebudowy ul. Łostowickiej w Gdańsku. Efekt prac, czyli dwupasmową ulicę z nowym skrzyżowaniem z Kartuską zobaczymy jesienią przyszłego roku, utrudnienia - już teraz.



Tak będzie wyglądać w czerwcu przyszłego roku skrzyżowanie ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie Tak będzie wyglądać w czerwcu przyszłego roku skrzyżowanie ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie
Zanim obraz zakorkowanej wiecznie ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska zniknie jak zły sen, przez kilka miesięcy będzie jeszcze nawiedzał gdańskich kierowców. Tym bardziej, że prace na odcinku od ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, które zaczęły się tydzień temu, jeszcze bardziej utrudniają ruch w tej okolicy.

Już w poprzedni weekend drogowcy zmienili tu organizację ruchu. Zamknęli m.in. prawoskręt z ul. Kartuskiej w kierunku Moreny. Aby skręcić w ul. Nowolipie, kierowcy muszą teraz przejechać 50 metrów dalej. Auta jadące do ul. Kartuskiej poruszają się częściowo po przeciwnej nitce ul. Nowolipie.

Rozpoczęła się budowa wodociągu pod ul. Nowolipie. Drogowcy przygotowują też teren pod przyszłe roboty sieciowe w rejonie młyna Emaus zobacz na mapie Gdańska. Prowadzona jest niwelacja terenu w obrębie skrzyżowania i w miejscu, gdzie pojawi się druga jezdnia ul. Łostowickiej.

Do końca tego roku drogowcy wykonają prawoskręt z ul. Kartuskiej w ul. Nowolipie wraz z murem oporowym przy skarpie. W tym samym czasie gotowy będzie też prawoskręt dla jadących z ul. Nowolipe w ul. Kartuską.

Lada dzień rozpoczną się też prace na górnym odcinku ul. Łostowickiej, tuż przy nowo wybudowanym parkingu. Można już tam dostrzec drogowców zajmujących się wycinką drzew.

- Przed końcem roku rozpocznie się przebudowa ul. Struga. W harmonogramie robót na ten rok są też prace polegające na wbudowaniu w skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Nowolipie torowiska tramwajowego - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG. Będzie to część linii tramwajowej, która w przyszłości powstanie pomiędzy pętlą na Siedlcach a ul. Bulońską na Morenie.

Przez cały remont organizacja ruchu w tym miejscu będzie zmieniana w sumie 13-krotnie. Następna zostanie wprowadzona 15 listopada.

Przebudowa ul. Łostowickiej wraz ze skrzyżowaniem na Siedlcach będzie kosztowała 28 mln zł. Jej wykonawcą jest firma Strabag.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (257) 10 zablokowanych

  • Jednio wielkie G..

    Jednio wielkie G..

    • 3 1

  • Durnie od Adamowicza znow splodzily bubel.

    Az prosi sie wiadukt i skrzyzowanie bezkolizyjne , ale jak zwykle wymyslono nastepne glupie rozwiazanie jakich wiele powstalo za p. Adamowicza.
    Rece opadaja i nie chce mi sie nawet pisac na temat idiotycznych koncepcji powstajacych w glowach pseudo planistow UM w Gdansku.

    • 4 1

  • Wiadukty? (2)

    Ej, "światowcy", te wiadukty i estakady (w dużych ilościach) w europejskich miastach to niby gdzie sa?
    A wyobrażacie sobie wjazdy i zjazdy z takiego wiaduktu we wszystkich kierunkach (wszystkich - bo to w końcu centrum miasta)?
    Można sobie budować takie autostradowe węzły, jasne, np. na Hucisku - piesi będa fruwać, bo jak bezkolizyjnie to i bez pieszych, prawda?
    I skąd taki krzyk, żeby budowac drogi kosztem każdej innej inwestycji? Będziemy tylko jeździć dom - praca - jakiś sklep - dom? My może tak, ale nie będzie żadnego powodu, żeby jakikolwiek turysta nas odwiedził - bo drogi muszą prowadzić "gdzieś", do jakichś interesujących miejsc wartych uwagi!

    • 2 3

    • (1)

      Wystarczy pojechać do Warszawy i zobaczyć jak się powinno robić skrzyżowania, wszędzie walą wiadukty gdzie się da! Może na północ ten zwyczaj też dotrze wreszcie, ale przynajmniej korków tu takich nie ma i ludzie spokojniejsi :)

      • 0 0

      • drogowiec

        z wszelkich możliwych rozwiązań wybrano to najgorsze. Wiem co planiści mówią. Chodzi o aleję miejską zespoloną z układem ulic i inne takie bzdury. Nie jestem zwolennikiem zabetonowania całego miasta. Z radością witam wszelkie nowe inwestycje, w których popmnaża się ścieżki rowerowe i rozbudowuje się komunikację zbiorową. Uważam, że najbardziej trafionym pomyśłem komunikacji zbiorowej jest kolej metropolitalna. Nie można jednak zamykać się na współczesność. Odtwarzać układ ulic można na ulicach bocznych i mało obciążonych ruchowo. Tuaj woberc tego, iż ulica ta będzie stanowić oś komunikacyjną między zachodnim tarasem a innymi dzielnicami trzeba było wybrać wriant najbardziej optymalny a nie najgorszy. Śmiem twierdzić, że po przebudowie będzie jeszcze gorzej niż przed przebudową. Jedynym rozwiązaniem z sensem widzę tutuaj wiadukt nad ulica Kartuską w ciągu Nowolipie i Łostowickiej. Narzuca to ukształtowanie terenu. Co do miejsca to przt szerokości skrzyzowania po przebudowie można byłoby zjechać z łącznicami wzdłuż wiaduktu do ronda, które mogłoby być umieszczone pod wiaduktem i rozprowadzałoby ruch w ulice Kartuską. Na tym poziomie mógłby jechać tramwaj z Kartuskiej w Nowolipie, tutaj także byłyby przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowe. Dlaczego takie rowiązanie było możłiwe w przypadku planowanego skrzyzowania Słowackiego, Kościuszki i Grunwaldzkiej a niemołżiwe tutaj. Zabytkowy młyn tez ocalałby. Zamiast tego stworzono skrzyzowanie koszmarek, na którym można się zgubić. Dalej obciążono większym ruchem odnogę prowadzącą na Morenę .Obecnie słuzy ona jedynie do jazdy w prawo a bedzie służyła do jazdy na wprost w prawo na Morenę i w lewo na Łostowicką.

        • 1 0

  • Czy znikna studnie kanalizacyjne z pasa drogowego ???!!!

    Kiedy głupi polacy nauczą się, że wszelka infrastruktura techniczna ( w szczególności kanalizacja sanitarna) nie może być prowadzona pod nawierzchnią drogową a pod chodnikami ?
    Kiedy głąby z GIWK to zrozumieją ?

    • 3 0

  • Co taka organizacja skrzyżowania zmienia ??

    Przecież nadal będą światła w takiej ilości jak teraz, jeśli nie więcej - za sprawą tego "ronda". Co zyskamy, to ze korek będzie nieco krótszy ?? Dla tych którzy twierdzą, że nie da się zbudować skrzyżowania z estakadą to przed chwilą rozrysowałem sobie takie skrzyżowanie na kartce ze skrętami w każdym kierunku - przecież tam jest mnóstwo miejsca !!!

    • 2 0

  • ja juz sie przesiadłem na rower

    po tym jak stałem w korkach na łostowickiej na prawym pasie 20 min., potym jak spalanie wzrosło z 6,9 do 11.

    • 1 0

  • kpina

    to co sie dzieje z drogami w naszym miesice to jawna kpina, czy w gdansku wladze sa az tak slepe czy tylko mysla jak swoje kiesznei napchac, za 10 lat bedzie dwa razy wiecej samochodow przyjda moze madrzejsi i zbuduja wiadukt i kasa w bloto, kto ta wladze bo ja nie

    • 0 0

  • Projektanci tego skrzyżowania !!!

    Czy macie jeszcze coś do powiedzenia ???

    • 2 0

  • Czy nasi projektanci to nieudacznicy !?. Aż prosi się wykonanie bezkolizyjnego skrzyżowania. Nawet konfiguracja terenu temu sprzyja. Unia powinna cofnąć kasę za takie socjalityczne rozwiązanie.

    • 1 0

  • Tragedia...

    przecież bez wiaduktu, tam się nic nie zmieni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane