• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują ważne skrzyżowanie w Gdyni

Michał Sielski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od piątku zamknięte ważne rondo na Pogórzu
Skrzyżowanie będzie przebudowywane do maja 2019 roku. Skrzyżowanie będzie przebudowywane do maja 2019 roku.

Do końca tygodnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców gotowych na przebudowę skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Remont ma potrwać do maja przyszłego roku. Aktywiści zwracają uwagę, że niewiele on zmieni, jeśli nie zostanie przebudowana także ul. Kwiatkowskiego.



Czy przebudowa skrzyżowania odkorkuje ten fragment Gdyni?

O przebudowie permanentnie zakorkowanego skrzyżowania na północy Gdyni urzędnicy mówili już latem 2016 roku. Potem budowa dodatkowego pasa na ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni w kierunku Kosakowa przy jednoczesnym wydłużeniu prawoskrętu w kierunku ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni miała ruszyć w 2017 roku. Teraz już niemal na pewno się zacznie, bo ogłoszony został przetarg. Na oferty urzędnicy czekają do piątku. O wyborze wykonawcy w 60 proc. zdecyduje cena, a w 40 proc. okres udzielonej gwarancji.

Dodatkowe pasy i fragmenty buspasów



- Rozbudowa ul. Dąbka obejmie swym zakresem odcinek od skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego (łącznie ze skrzyżowaniem) do ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni (wysokość pętli autobusowej) - tłumaczy Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Co się zmieni? Powstanie dodatkowy pas ruchu do skrętu z ul. Dąbka w ul. Kwiatkowskiego, sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych oraz krótkie odcinki buspasów. W projekcie uwzględniono także wykonanie drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania ul. Płk Dąbka i ul. Kwiatkowskiego oraz nowej zatoki przystankowej. 

- Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w drugiej połowie sierpnia, natomiast zakończenie w maju przyszłego roku. Realizacja inwestycji poprawi przepustowość i funkcjonowanie skrzyżowania oraz zwiększy bezpieczeństwo pieszych - dodaje Bogusław Moniuszko.

Społecznicy: róbmy buspasy, a nie zatoki autobusowe



Zmiany nie podobają się społecznikom ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, którzy już w zeszłym roku apelowali, by nowe pasy w całości stawały się buspasami.

- Liczymy, że jeszcze uda się przekonać ZDiZ do zmian w projekcie i likwidacji tego anachronicznego rozwiązania. Dziś cały projekt to zaproszenie do przyjeżdżania do Gdyni samochodem i do wyprowadzki z Gdyni do Kosakowa kolejnych podatników. Jeśli na przystanku Stare Obłuże dziennie zatrzymuje się ponad 280 autobusów, które są w stanie przewieźć ponad 30 tys. pasażerów, to jesteśmy przekonani, że to właśnie oni, pasażerowie ZKM, powinni mieć tu priorytet. W projekcie mamy za to krótki odcinek buspasa, który kończy się na zatoce, co spowoduje, że w najbardziej newralgicznym miejscu - na zjeździe na Kwiatkowskiego - autobus będzie musiał swoje odczekać, by włączyć się do ruchu - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Społecznicy chcą więc najpierw próbować przekonać urzędników do zmiany, a jeśli im się nie uda, to złożą projekt wyznaczenia buspasów w przyszłorocznym budżecie obywatelskim. Urzędnicy już wcześniej przekonywali jednak, że o buspasie z prawdziwego zdarzenia będzie można rozmawiać dopiero wtedy, gdy przebudowana zostanie też ul. Kwiatkowskiego. Czyli kiedy? Konkretnego terminu na razie nie ma.

- Obecnie w opracowaniu jest dokumentacja techniczna na przebudowę ulicy Kwiatkowskiego zakładająca m.in. poszerzenie ulicy do dwóch jezdni - po dwa pasy ruchu - mówi Bogusław Moniuszko.

Opinie (299) 5 zablokowanych

  • Pora odejść Panie Szczurek

    • 10 1

  • (3)

    Mam wrażenie ze nikt, kto maiłby wpływ na to w jakim kształcie przebudowa ma się dokonać, nie pofatygował się aby naocznie sprawdzić na czym polega problem. Problemem jest zwężka z estakady na jednopasmowa Kwiatkowskiego i dalej ciąg skrzyżowania z Dąbka oraz już dziś blokujący się wąski przepust przez mostek przy Szperku. Dalej następuje rozładownie korków do Kosakowa i w Kierunku Suchego Dworu. Jeśli ziści się ten plan, to będziemy mieli kosmetykę i na żadne kompleksowe i rzeczywiste rozwiązania pln. dzielnic nie będziemy mogli liczyć przez następne lata. Planiści - wystarczy poł godziny obserwacji tego co się dzieje, na miejscu, około g 16.00.

    • 22 0

    • (2)

      oczekujesz 2 pasmowej autostrady przez dzielnicę ? obawiam się że to nierealne. obecnie miasta raczej ograniczają ruch samochodów poprzez inwestowanie w komunikację miejską, ściezki rowerowe, wypożyczalnie aut na minuty itp.

      • 2 7

      • Przez dzielnicę? To już końcówka Gdyni jest. Dąbka oddziela Gdynię od Kosakowa. A Kwiatkowskiego już dzieli osiedle od dawna. Świetny był pomysł kładki nad Kwiatkowskiego, realnie połączyłaby osiedle. No ale...

        • 4 0

      • Kwiatkowskiego jest przygotowana do drugiego pasa. wystarczy odpowiednio zorganizować odcinek od przedmiotowego skrzyżowania do mostka, miejsca tam wystarczająco.

        • 3 0

  • Krótkie odcinki buspasów, ścieżek rowerowych , ble ble ble ....
    Czy nie można zrobić czegoś porządnie i kompleksowo , a nie jakieś „ arcydzieła” jak np. scieżka rowerowa na ul.Puckiej ...

    • 18 0

  • Kasa potrzebna na Park Centralny, nikomu nie potrzebny, po co ta przebudowa ?

    • 13 1

  • piesiewicz jak ten otworzy ta paszcze to aż płakać się chce (2)

    wystartuj w wyborach i zobaczymy jakie masz poparcie a do momentu jak zamilknij na wieki obcisłogaciowcu z chorą głowa

    • 11 8

    • Błąd, Piesiewicz to jest od przejść dla pieszych nie rowerów

      Takich genialnych jak to na Śląskiej nad tunelem. Obcislogaciowcy są teraz w komitecie Zmudy

      • 4 2

    • ten Piesiewicz, co to za pacjent? Skad on spadl?

      • 3 3

  • A kiedy obwodnica Witomina (2)

    Ostatnia kadencja Szczurka to tragedia inwestycyjna w Gdyni. Żadnych nowych inwestycji drogowych. Dojazd do obwodnicy przez Witomino to tragedia. Nie mówiąc o dojeździe do Gdyni Zachód. Mieszkańcy dojeżdżający z okolic Gdyni do pracy mają już dosyć takiej mordęgi. Stocznia Crist i inne zakłady już cierpią na brak rąk do pracy. Zaraz nastąpi degradacja takiego pięknego miasta Gdyni.

    • 12 5

    • hehehe, jak to czytam to rece opadaja, kogo popierasz, a na kogo bedziesz glosowal???

      wydus to z siebie i odpowiedz Gdynianin, na to proste pytanie...

      • 1 2

    • Zaraz nastapi degradacja? Od kiedy jestes Gdynianinem skoro nie widzisz upadku od 20 lat?

      • 3 0

  • jak to autobus musi czekać z zatoce? (5)

    dla informacji - autobus który wyjeżdża z zatoki ma pierwszeństwo - więc na co ma czekać? Przynajmniej jest bezpieczniej dla pasażerów

    • 13 3

    • Jak masz korek od Derdowskiego do Kwiatka to kto przepuści?

      Rzeczywistość a prawo

      • 0 2

    • Nie do końca... (1)

      ...Wyjeżdżający z zatoki autobus włącza się do ruchu i musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom będącym już w ruchu. To tylko dobra wola kierowcy, który zechce "wpuścić" autobus z zatoczki a nie obowiązek

      • 5 4

      • Bzdury piszesz

        W terenie zabudowanym kierowca ma obowiązek umożliwić włączenie się do ruchu autobusom z zatoki wykonującym zarobkowy przewóz osób

        • 4 0

    • autobus to nie jest pojazd uprzywilejowany wiec ma takie same prawa jak inni uzytkownicy (1)

      drog, no chyba ze rusza na pale z zatoki i wymusza pierwszenstwo.

      • 0 4

      • Mam nadzieję że nie masz prawka, jesteś zagrożeniem na drogach

        • 1 1

  • To kolejne zmarnowane pieniadze!!Odkorkowanie miasta jest mozliwe tylko przez nakłady na komunikacje miejską!

    Inne miasta w Polsce już to zrozumiały np .Kraków i Warszawa! A kolejne miasta w Polsce też .Ciekawe kiedy Trójmiasto?
    Już wkrótce 3,5 tysiąca zielonych autobusów wyjedzie na polskie drogi!Ale nie w trójmieście!!
    Bo trójmiasto jest najbardziej zacofane w kraju.!!U nas nadal kupują stary turecki złom nazywany mercedesami itp.!!.
    "Autobusy elektryczne w Polsce nie są wielką nowością. Chociażby rodzimy producent Solaris już od kilku lat produkuje takie pojazdy. Podobnie jak reszta jego produkcji, są to autobusy znane, doceniane nie tylko w Europie. W najbliższym czasie pojawi się ok. 3,5 tysiąca autobusów komunikacji miejskiej, nie tylko elektrycznych, ale napędzanych gazem, a być może nawet z zastosowaniem wodoru. Mimo że są one droższe od swoich odpowiedników, które są zasilane olejem napędowym, to istnieją na nie dopłaty - z Unii Europejskiej oraz krajowych funduszy związanych z ekologią. Kupowanie takich pojazdów jest opłacalne dla miast. Później, w okresie eksploatacji są one znacznie tańsze. W programie EBUS pokładane są - w przeciwieństwie do samochodów elektrycznych w Polsce - wielkie, ale realne nadzieje

    • 7 5

  • Haha jest jakas przeszkoda zrobic 4 pasy ziamiast dwoch na ul kwiatkowskiego jest tam bardzo szeroko wystarczy przesunac (1)

    • 12 1

    • Chodniki i tyle dalej w strone kosakowa zrobic trzeci pas do mostu i tyle

      • 3 0

  • Społecznicy jak z koziej pupy trąba... (2)

    Najlepiej zaklinać rzeczywistość i twierdzić, że w dzielnicach północnych i gminach ościennych Gdyni w ogóle nikt nie mieszka. A jak taki mieszkaniec dostanie się do pracy, jak dowiezie dzieciaki do szkoły czy przedszkola to już nieważne. Nieważne jest też to, że nie każdego stać na mieszkanie w Gdyni za 8 czy 10 tys. PLN za m2 i budowa domu w takiej gminie jak Kosakowo jest czasem dla rodziny jedynym wyjściem. Poza tym w sezonie to już druga najważniejsza droga dla turystów na północ w kierunku półwyspu i miejscowości nadmorskich (video ostatnia sobota). Do tego rokrocznie Opener. Naprawdę to wszystko należy zlekceważyć i wmówić sobie, że tego nie ma??? W mieście takim jak Gdynia, które jest niesamowicie rozległe, infrastruktura drogowa jest tak samo ważna jak komunikacja miejska. To musi współistnieć. Zwężanie ulic na potrzeby ścieżek rowerowych, którymi jeżdżą pojedynczy rowerzysci, podczas gdy z głównych dzielnic do centrum nie ma nadal ważnych odcinków rowerowych "przelotowek" jest przykładem ograniczonego myślenia "aktywistów", których jedynym celem wydaje się walka dla samej walki i polepszenie swojej własnej sytuacji. Nie wszyscy mieszkańcy Gdyni mieszkają i pracują w takich miejscach, że mogą łatwo i szybko dotrzeć do nich autobusem.

    • 14 5

    • Czytaj ze zrozumieniem. O buspas chodzi. Ścieżki to sobie Szczurek robi (1)

      • 0 0

      • Ty sobie przeczytaj że zrozumieniem. Napisałem o całej infrastrukturze, i ścieżkach i kwestii komunikacji.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane