• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeciągają się negocjacje w sprawie kładki na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
15 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
Koncepcja zwycięskiej kładki przez Motławę. Koncepcja zwycięskiej kładki przez Motławę.

Nawet 80 proc. więcej za swoją pracę chcieli otrzymać zwycięzcy konkursu architektonicznego na projekt kładki na Ołowiankę. Do końca lipca Słoweńcy z pracowni Ponting muszą się zastanowić, czy zaprojektują ją za przewidziane w konkursie 910 tys. zł. Jeśli nie, to budowa przeprawy opóźni się co najmniej o rok.



Czy często chodzisz na Ołowiankę?

Mimo że konkurs na kładkę na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska został rozstrzygnięty jesienią 2012 roku, ciągle nie ma umowy ze zwycięzcą międzynarodowego konkursu, pracownią Ponting z Mariboru w Słowenii.

Negocjacje w tej sprawie miały się zakończyć do końca czerwca, ale wciąż trwają.

- Pod koniec ubiegłego tygodnia wysłaliśmy im pismo, w którym poinformowaliśmy, że do końca lipca czekamy na ostateczne stanowisko w sprawie ceny, jaką możemy zapłacić za projekt kładki. Została ona określona w warunkach konkursu. Nie damy za projekt grosza więcej - zarzeka się Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który w imieniu miasta prowadzi negocjacje ze słoweńską pracownią.

Przypomnijmy: zgodnie z zapisami rozstrzygniętego w ubiegłym roku konkursu, zwycięzca nie tylko otrzymał 50 tys. zł głównej nagrody, ale mógł też liczyć na zamówienie z wolnej ręki na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, projektów wykonawczych, kosztorysu inwestorskiego, harmonogramu prac, pełnienie nadzoru inwestorskiego.

Miał za to otrzymać 910 tys. zł, czyli dokładnie 7 proc. z wynoszącego 13 mln zł budżetu, jaki zagwarantowano na budowę kładki łączącej teren dawnego Zamczyska z Ołowianką.

- Na początku naszych rozmów pracownia Ponting chciała nawet 80 proc. więcej. Kolejne negocjacje spowodowały obniżenie ich oczekiwań do poziomu wyższego od konkursowego o 30 proc. My stoimy twardo na stanowisku, że nie możemy dać ani złotówki więcej. Liczę na to, że Słoweńcy potraktują kładkę w Gdańsku jako pewnego rodzaju wizytówkę, dzięki której będą mogli się promować - wyjaśnia Kotłowski.

Przeciągające się negocjacje na pewno nie przyspieszą budowy kładki, która nie powstanie wcześniej niż za dwa lata, czyli w 2015 roku. Projektu budowlanego podobno nie można wykonać szybciej niż w rok od podpisania umowy. Jeśli więc negocjacje zakończą się sukcesem, to projekt będzie gotowy latem 2014 roku, ale na budowę kładki trzeba zarezerwować kolejny rok.

Zobacz pozostałe projekty pracowni, które brały udział w konkursie.

Idea budowy otwieranej kładki na Ołowiankę pojawiła się w 2004 roku. Według założeń konkursowych kładka ma otwierać się i zamykać w czasie nie dłuższym niż 2 minuty, jej konstrukcja ma sprawiać wrażenie lekkości i tworzyć jak najmniejszą barierę wizualną w korytarzu widokowym rzeki Motławy.

Projekt kładki pracowni Ponting w Słowenii.

Opinie (105) 4 zablokowane

  • Żadnej kładki sobie nie życzę

    Na Ołowiankę jest dojście. Kasę przeznaczcie na odbudowę Wyspy Spichrzów i posprzątanie oraz zagospodarowanie terenu po zakładach mięsnych, bo tam potwornie straszy. Nie musi jeszcze straszyć dodatkowo nikomu niepotrzebna kładka.

    • 31 3

  • Mam nadzieję że się nie doczekamy

    marnowania naszych pieniędzy

    • 21 3

  • Jedno pytanie: Ile lat można by utrzymywać linię autobusową na Ołowiankę za te 13 milionów?

    • 19 2

  • (1)

    Ta kładka, co wygrała, nie spełniała norm konkursowych.

    bo zdaje się, ze były obostrzenia, że nei może kładka wychodzić w górę wyżej niż ileśtam m... A ta leci pod niebiosa podczas otwierania!!!

    • 3 4

    • nie spełnia i co z tego

      żiri konkursowe wybrało sobie to co im się podobało. Takie życie w pOLSCE

      • 4 2

  • Tak samo jak zabudowy Wyspy Spichrzów ! No może za kolejne blisko 70 lat ?

    • 2 0

  • Za to most Zielony jest "przepiękny" ! Malkontenci ,takie kładki są robione na całym świecie ,w równie wiekowych miastach ! Trzeba trochę ruszyć du...o zanim się wypowie jeden z drugim !

    • 4 15

  • Obym się nie doczekał.... (1)

    szpecenie Gdańska.

    • 20 3

    • precz z tym paskudztwem!

      • 6 1

  • pomysł wyskoczył z glowy (1)

    Peruckiego, który podzielił społeczeństwo (to nam dobrze idzie) i który uważa, że tłumy będą dzięki temu waliły do jego świrharmonii. I tak sznury samochodów będą jak dotychczas jeździły na ten ogromny parking, bo paniusie tylko raz spróbują przejść w szpileczkach i wąskich sukniach przez to "cudo". Drugi raz już chyba tylko na rękach swoich bogatych mężów, a ci wybiorą oczywiście autko. Nadzieja w złomiarzach, którzy tak skutecznie przepijają wszystko co metalowe...

    • 18 1

    • cele dla złomiarzy-patriotów
      :szlabany na Reja w Sopocie
      :barierki po bokach scieżki rowerowej koło KFC w Gdańsku
      :zbrojenia i barierki w esta-estakadzie rowerowej
      :szykany spowalniające rowery na drodze rowerowej w Sopocie i na Karola-Marxa-Hallera
      :wiele wiele innych

      • 1 0

  • ;o

    a jak statki beda po tym plywac?

    • 6 1

  • Piękne wizualizacje, a potem wygra najtańsza oferta i wszystko się będzie rozlatywać jak nasze drogi.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane