• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedłużenie Piotrkowskiej za 6,5 mln zł. Miasto dołoży 1,6 mln zł do najtańszej oferty

Krzysztof Koprowski
4 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Miasto zdecydowało się dołożyć kwotę ponad 1,6 mln zł do najtańszej oferty na budowę brakującego odcinka ul. PiotrkowskiejMapka. Droga będzie stanowiła dodatkowy wyjazd z Ujeściska w kierunku ul. Lawendowe Wzgórze i Warszawskiej w rejonie węzła z Trasą W-Z. Pozwoli też na rozbudowę osiedli TBS.



Który element nowej drogi jest dla ciebie najważniejszy?

O budowie ok. 300-metrowego odcinka ul. Piotrkowskiej wraz z fragmentem ulicy zjazdowej do nowych budynków Gdańskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego pisaliśmy kilkukrotnie.

W październiku 2021 r. pierwsze postępowanie przetargowe zakończyło się fiaskiem - najtańsza oferta opiewała na kwotę 7 798 380,37 (od spółki MTM z Gdyni) przy budżecie celowym miasta na to zadanie na kwotę 4 876 660,80 zł.

W drugim postępowaniu rozpisanym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska utrzymano budżet w dotychczasowej kwocie, ale najtańsza oferta opiewała na kwotę 6 545 164,17 zł (oferta Strabag z Pruszkowa k. Warszawy). W przetargu ponownie wystartowała też gdyńska spółka MTM, ale tym razem z ofertą na kwotę 9 224 317,66 zł.


Planowana lokalizacja nowego odcinka ul. Piotrkowskiej oraz trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Planowana lokalizacja nowego odcinka ul. Piotrkowskiej oraz trasy tramwajowej Nowa Warszawska.

10 miesięcy na realizację prac budowlanych



Po niemal miesiącu od otwarcia ofert podjęto decyzję o dołożeniu brakującej kwoty i jako zwycięzcę postępowania wskazano Strabag.

Podwarszawska firma będzie miała na wykonanie wszystkich prac 43 tygodnie (ok. 10 miesięcy) od momentu podpisania umowy. W pierwszym postępowaniu termin ten był dłuższy i wynosił 50 tygodni.

Chodniki, oświetlenie oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h



Nawierzchnia nowej jezdni będzie wykonana z masy bitumicznej (asfaltu). Przewidziano też budowę obustronnych chodników z płytek betonowych, oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz kanału teletechnicznego. W podobnym standardzie przebudowany zostanie istniejący końcowy odcinek z płyt na wysokości budynków TBS.

Organizacja ruchu zakłada wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h oraz wyniesione skrzyżowania. Wzdłuż jezdni usytuowane będą zatoki postojowe dla ośmiu pojazdów.

W ramach inwestycji nawierzchnia z płyt ul. Piotrkowskiej zostanie wymieniona na asfaltową. Powstanie też zjazd do nowych budynków osiedla TBS po lewej stronie. W ramach inwestycji nawierzchnia z płyt ul. Piotrkowskiej zostanie wymieniona na asfaltową. Powstanie też zjazd do nowych budynków osiedla TBS po lewej stronie.

Przedłużenie linii autobusowej 118 do pętli Ujeścisko



Zarząd Transportu Miejskiego po zakończeniu prac budowlanych zamierza przedłużyć linię 118 (Wały Piastowskie - Jeleniogórska) do pętli tramwajowo-autobusowej Ujeścisko. Na nowym odcinku ul. Piotrkowskiej wstępnie zaplanowano utworzenie dwóch par przystanków autobusowych.

Inwestycja z myślą o rozbudowie osiedli TBS



Inwestycja będzie realizowana w formule "zaprojektuj i zbuduj" i ma ogromne znaczenie nie tylko dla mieszkańców Ujeściska, ale również Gdańskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego (miejska spółka partycypuje w kosztach budowy układu drogowego).

Wizualizacja planowanej zabudowy TBS Motława (na etapie koncepcji) w kierunku pętli Ujeścisko. Wizualizacja planowanej zabudowy TBS Motława (na etapie koncepcji) w kierunku pętli Ujeścisko.
Zakres inwestycji uwzględnia ułożenie z płyt betonowych drogi dojazdowej do nowych budynków GTBS na południe od ul. Piotrkowskiej.

Ponadto w najbliższych latach osiedle drugiej miejskiej spółki TBS - TBS Motława - rozrośnie się o budynki aż do pętli tramwajowo-autobusowej Ujeścisko, a ul. Piotrkowska od strony ul. Lawendowe Wzgórze będzie stanowiła najwygodniejszy dojazd dla przyszłych mieszkańców - najemców lokali TBS.

Czytaj więcej:

Nowe budynki TBS powstaną na Ujeścisku.180 mieszkań na wynajem



Miejsca

Opinie (87) 1 zablokowana

  • Dołożyć 1,6 mln zł przy tej turbo inflacji to mały pikuś (10)

    Prawdopodobnie to już ostatnie chwile większych inwestycji w Polsce. Samorządy będą mocno zaciskać "pasa" przez tą inflację i drakońskie podwyżki cen prądu i gazu. Najpierw trzeba będzie np. znaleźć środki na ogrzanie szkół itd a potem na inwestycje.

    • 68 8

    • Haha zaciskanie pasa (7)

      Jak widać pani prezydent miasta Gdańska już zaciska pasa poprzez wydawanie pieniędzy na kampanię o tolerancji, podwajanie przejść dla pieszych w miejscach gdzie mamy tunele itd. Cała polityka zaciskania pasa w Gdańsku!

      • 19 11

      • szofer, ty się ogarnij i zrozum wreszcie, że priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych (3)

        i rowerzystów to jedyna droga uniknięcia całkowitego paraliżu komunikacyjnego miasta, na którym i ty też tracisz. To jest zapisane w ważnych dokumentach strategicznych miasta. Przestań walczyć z wiatrakami, bo cię wku*w drogowy ze strony takich jak ty zje w kaszy.

        • 10 10

        • ty tak na poważnie ? (2)

          To polecam przejazd zimą albo jesienią do roboty rowerkiem...Tu nie ma żadnych dokumentów strategicznych, chyba że opis jak zrobić dobrze deweloperowi albo pozbyć się zabytku i opchnąć działkę. Gdyby zależało miastu na uniknięciu paraliży komunikacyjnego to miasto w pierwszej kolejności i priorytetowo traktowało by każdą inwestycję związaną z rozbudową dróg i remontem istniejących.

          • 11 3

          • Wiadomo, jak kupujesz rower, musisz na komendzie oddać prawo jazdy :D

            Jeżeli jedyną opcją na przemieszczanie się będzie samochód, żadna infrastruktura tego nie wytrzyma. Spójrz na korki w amerykańskich aglomeracjach.

            • 4 1

          • nie ma miasta na świecie próbującego przezwyciężyć paraliż komunikacyjny wyłącznie rozbudowując sieć dróg

            Wiele wielomilionowych aglomeracji (nie tylko Paryż, Berlin czy Londyn ale nawet Ankara) prowadzi od kilku lat politykę stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów miejskich od nadmiaru samochodów. Nawet w Moskwie już wiedzą, że próby rozwiązywania paraliżu komunikacyjnego przez rozbudowę sieci ulic pseudoszybkiego ruchu nie mają sensu.

            • 2 0

      • Czyli wiadukt na AK nie powinien powstać, skoro będzie wzdłuż istniejącej drogi? (2)

        • 0 1

        • wiadukt na Armii Krajowej tak, ale dla komunikacji szynowej (1)

          wiadukty i estakady dla ruchu samochodów w wielu miastach Europy się burzy. W San Francisco estakada została zburzona przez trzęsienie ziemi, ale zdecydowano się jej nie odbudowywać i miasto odetchnęło, tak jak i jego mieszkańcy.

          • 0 1

          • Tramwaj na Armii Krajowej nie jest zbyt dobrym pomysłem.

            Wcale nie tak łatwo dostać na środek tej drogi na piechotę.

            Raczej przedłużenie tramwaju na Warszawskiej w stronę Fashion House powinno rozwiązać problem.

            • 0 0

    • Finasnse samorządów zdemoluje "polski Smród" (1)

      Bandycka polityka quasi premiera demoluje państwo na każdym szczeblu. A motłochowi daje po 500 a inflacją odbierze 700..

      • 2 2

      • mówisz...

        ... o szadółkach? buhahahaaa

        • 0 1

  • Niechay robią bo te płyty to za czasów Gierka się stawiało...zróbta porządny asfalt albo beton tak żeby to 100 lat stało a nie wieczna fuszerka i remont drogi po 5 latach.Idźta w jakość w końcu.

    • 6 13

  • Pewnie potrwa 10at

    I finalnie nic nie będzie. Jak to Gdańsk moim zdaniem

    • 6 20

  • Brakuje na Warszawską to łatają takimi prawie drogami (4)

    • 11 7

    • Pamiętajcie o rowerach!!! (2)

      • 4 2

      • .. i o emerytach .

        .

        • 3 1

      • 30cm chodnika i 2 szerokie pasy dla samochodów.

        A kierowcom i tak mało...

        • 2 1

    • To bie ma nic wspólnego z Warszawską

      • 1 2

  • (6)

    Super. Jako mieszkaniec bloków obok czekam z niecierpliwością ale obecny stan drogi jest tragiczny. Wystające pręty z płyt mogą zniszczyć koła i uszkodzić zawieszenie.

    • 31 5

    • (2)

      W całym 3city stan dróg to tragedia.Ale widać mieszkańcom tak pasuje skoro wybierają ciągle to samo.

      • 8 15

      • (1)

        I jeszcze te ułomne jednostki posta minusują. Jeżdżą latami po płytach, ale walczą o imigrantów, tak dla przekory. Elewacje bloków już zielone od wilgości i grzyba, ale dalej po tymczasowej drodze budowlanej z płyt betonowych. To jest rodzaj zbiorowego upośledzenia. Nic dziwnego, że w 90% przypadków zasuwacie do roboty na etacie codziennie rano by spłacać kredyt na 25 lat. Na nic powyżej was nie stać i nie jesteście warci żadnego lepszego traktowania.

        • 7 5

        • Kacper by w pół roku wybudował wszystkie drogi XD

          • 8 1

    • chyba nigdy nie byłeś na Kampinoskiej

      • 11 0

    • (1)

      Sprzedaj samochód i problem zniknie.

      • 4 2

      • Nie zniknie, bo autobus jedzie tą samą drogą.

        A tramwaj jest już siódmy rok skutecznie blokowany...

        • 2 0

  • No to jedziemy ze stałym tekstem DRMG: (1)

    "Przedłużenie Piotrkowskiej to dla nas priorytet. Dokładamy wszelkich starań, by inwestycja ruszyła jak najszybciej". A portal 3miasto niech doda, że to Południe.

    • 11 3

    • To i tak dobrze

      Jeszcze bardziej standardowy tekst ze strony miasta to "priorytet dla komunikacji, uspokajanie ruchu, i już za 30 lat, przebiegnie tędy jasna, długa, prosta linia kolejowa donikąd."

      • 4 1

  • (4)

    A kiedy ktoś w końcu puknie się w główkę i spojrzy na mapy i zobaczy że wystarczy połączyć ul.Turzycową z Czermińskiego i tysiące samochodów pojedzie krócej i szybciej by dotrzeć do centrum handlowego czy do domu w okolice ul.Guderskiego. Czy tak trudno spojrzeć na mapę by zobaczyć że takich rozwiązań można znaleźć więcej by rozładować braki infrastruktury komunikacji miejskiej, by mieszkańcy osiedli które za zgodą władz miasta wybudowano na polach i łąkach w końcu mogli dojechać do pracy/do domu i żyło się jak w mieście?

    • 48 10

    • ależ...

      To już się projektuje :)

      • 7 0

    • Popatrz na mapy gdzie są zaznaczone działki, doskonale widać gdzie są planowane drogi.

      • 5 0

    • https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przygotowania-do-budowy-waznej-drogi-na-Poludniu-Gdanska-n155998.html

      • 1 0

    • Fajnie. Ale nie pod moim blokiem

      Więc nie !!!!

      • 4 4

  • I znów miasto dołoży infrastrukturę (4)

    Znów miasto dokłada bo nie potrafi zmusić deweloperki do inwestycji w infrastrukturę. No ale nie bez kozery powstało: "Gdańsk miastem deweloperów".

    • 20 12

    • A gdzie w Polsce deweloperzy budują drogi miejskie? Lokalne, osiedlowe to ok.

      • 4 2

    • bredzisz Mietku (1)

      wzdłuż tej drogi nie ma inwestycji, ani terenów będących własnością deweloperów. Są tam tereny i inwestycje TBSu (de facto miejskie) i Spółdzielni. Poza tym druga brednia to brak przymuszania deweloperki do budowy dróg, Zdziwiłbyś się ile dróg powstało lub powstanie za kasę deweloperów, pierwszy z brzegu przykład to Letnica, gdzie całą infrastrukturę zbudowali właśnie deweloperzy, sorry patodeweloperzy.

      • 7 1

      • sprawdźcie w urzędzie

        To niech ktoś napisze do Urzędu i zapyta o to! Ja zadzwoniłem i dowiedziałem się, że:
        raz - GTBS (tak jak w artykule) - dokłada się do realizacji tego łącznika
        dwa - tam dokładają się także deweloperzy do rej realizacji

        także nie jest to tak, że deweloperzy nic nie robią...

        • 2 0

    • Ogarnij się Mieczysław

      Infrastrukturą drogową zajmuje się miasto. Deweloper buduje domy. Szewc naprawia buty, elektrownia produkuje prąd, itd. itd.

      • 0 0

  • A czy z TBS Motława jest szansa? (1)

    Jakakolwiek na wykup mieszkania komunalnego? Proszę o pomoc, gdyż nie wiem. Nie wiem tez czy mam się łudzić na przyszłość.

    • 4 2

    • Nie ma takiej opcji. Poszukaj artykułów na ten temat

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane