• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazd przez stocznię sposobem na zakorkowaną estakadę w Gdyni?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Prace budowlane na Estakadzie Kwiatkowskiego i wprowadzone z tego powodu zmiany w ruchu zablokowały sporą część Gdyni. Prace budowlane na Estakadzie Kwiatkowskiego i wprowadzone z tego powodu zmiany w ruchu zablokowały sporą część Gdyni.

Po rozpoczęciu robót przy Estakadzie Kwiatkowskiego przejazd z Obłuża do centrum Gdyni to dla kierowców koszmar. Zmiana organizacji ruchu wywołała ogromne perturbacje w ruchu. Nasi czytelnicy przesłali nam wiele propozycji usprawnienia złej sytuacji na drogach. Część z nich przedstawiliśmy władzom Gdyni.



Jakie działania odkorkowałyby nieco estakadę i przyległe do niej drogi?

Od środy kierowcy z Gdyni w godzinach szczytu muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Trwa tam naprawa przegubów obiektu nad ul. Opata Hackiego. Korkują się też ulice: Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, Morska zobacz na mapie GdyniHutnicza zobacz na mapie Gdyni. W reakcji na poważne ograniczenia w ruchu kierowcy-czytelnicy przesłali do nas kilkanaście pomysłów na udrożnienie ruchu między Obłużem a centrum Gdyni.

Najciekawsze pomysły przedstawiliśmy władzom Gdyni.

Przejazd komunikacją miejską przez stocznię. - Należy przepuścić w trybie pilnym ruch autobusów i taksówek przez stocznię - szybszy transport autobusowy przyciągnie kierowców. Obecnie autobus to żadna zachęta, bowiem stoi tyle samo w korku, co samochody. Mieszkańcy wolą spalić więcej paliwa, niż stać w autobusie wypchanym po brzegi pasażerami - mówi nasz czytelnik, Piotr.

Według czytelnika ruch miałby odbywać się: al. Solidarności zobacz na mapie Gdyni, ul. Czechosłowacka zobacz na mapie Gdyni, dalej przez teren stoczni zobacz na mapie Gdyni do ul. Gołębiej zobacz na mapie Gdyni.

Władze Gdyni pomysł oceniają krytycznie. - Osobiście sprawdziłem tę drogę w czwartek. Pomysł jest ciekawy. Niestety, na terenie stoczni jezdnia jest w fatalnym stanie technicznym, występują kałuże, dziury i wyrwy, przejechać mogłoby tu dobre auto terenowe, a nie pojazdy komunikacji miejskiej - mówi Bogusław Stasiak, zastępca prezydenta Gdyni.

A może lekarstwem na korki okazałaby się tymczasowa kolej? - Wystarczyłoby uruchomić wahadłowe połączenie kolejowe Gdynia Główna - Gdynia Oksywie. Linie obsługiwałyby dwa składy - tylko rano i po południu - gdy występują największe utrudnienia w ruchu na drogach. Tory z tego co wiem są wyremontowane - parę wagonów i dwie lokomotywy załatwiłyby sprawę - uważa nasz czytelnik, pan Piotr, ten sam, który podsunął pomysł z przejazdem przez stocznię.

Zadanie jest niemożliwe do wykonania przez Gdynię. - Nie widzę szansy na realizację pomysłu czytelnika. Jego realizacja wymagałaby przebudowy infrastruktury. Na realne włączenie linii z Oksywia do centrum trzeba poczekać na dalsze etapy realizacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - mówi Stasiak.

Mieszkańcy chcą też więcej buspasów. - Prawe pasy ruchu na drogach korkujących się do Estakady Kwiatkowskiego należy przeznaczyć wyłącznie dla autobusów. Wtedy część kierowców z pewnością przesiadłaby się z samochodu na autobus, problem na pewno zostałby w jakiś sposób rozwiązany - mówi pani Anna.

- Na bieżąco analizujemy sytuację. Część buspasów została wytyczona przed zmianami w ruchu, prosił nas o to ZKM. Jeśli będziemy w dalszej kolejności je wytyczać mogą pojawić się problemy ze strony mieszkańców i właścicieli firm, utrudnimy bowiem im dojazd do posesji - mówi Stefan Benkowski, kierownik działu dróg w gdyńskim ZDiZ.

Co w takim razie szykuje Gdynia, by poprawić ruch na zakorkowanych od środy drogach? - Zwróciliśmy się do policji o pomoc w kierowaniu ruchem m.in. na Witominie. Wielu kierowców postanowiło teraz ul. Kielecką i ul. Małokacką zobacz na mapie Gdyni opuszczać centrum w kierunku Obwodnicy Trójmiasta i stamtąd jechać do ul. Morskiej. Nie chcemy dopuścić do powstania tam zatorów - mówi Stasiak

Policja ma kierować ruchem również na skrzyżowaniu ul. Janka Wiśniewskiego i ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni. Tam kierowcy jadący do centrum w zależności od zatłoczenia będą kierowani raz w ul. Polską, raz w ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Jana z Kolna.

Władze Gdyni ponadto zapewniają, że niemal każdego dnia zbiera się sztab antykryzysowy, który analizuje sytuację drogową na wspomnianych ulicach.

- Sam jestem kierowcą i wiem jak trudno mieszkańcom Gdyni poruszać się teraz po ulicach, ale sądzę, że jedynym sposobem na rozładowanie utrudnień jest pozostawienie auta przed domem i przesiadka do komunikacji miejskiej - kończy Stasiak.

Organizacja ruchu w Gdyni.

Prace przy Estakadzie Kwiatkowskiego zaczęły się w środę od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Z tego powodu w nocy z wtorku na środę wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Zamknięta została jezdnia estakady w kierunku Obłuża, na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Zamknięta została też łącznica wjazdowa na Estakadę Kwiatkowskiego z ul. Morskiej w kierunku Obłuża. Wjazd na Estakadę od strony ul. Morskiej w stronę Obłuża odbywa się teraz łącznicą zjazdową "pod prąd". Od Obłuża do Obwodnicy Trójmiasta nie można przejechać estakadą nad ul. Morską, konieczny jest przejazd dołem, łącznicami przez skrzyżowanie z ul. Morską.

Zamknięty został też zjazd z Estakady od strony ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Objazd do ul. Hutniczej odbywa się poprzez nawrót na węźle Estakady Kwiatkowskiego i ul. Wiśniewskiego.

Miejsca

Opinie (489) 2 zablokowane

  • taaa

    już widzę jak ludzie z pogórza czy kosakowa jadą dwoma autobusami na skmkę a potem może jeszcze w gdańsku przesiadają się na tramwaj bo pracują np na Zaspie pff śmieszne, kto zamieni własny samochód z klimatyzacją i wygodnym fotelem na zatłoczony śmierdzący autobus który się spóźnia i nie dojeżdża wszędzie. Jezu a argument głupi zwłaszcza w stosunku do osób z obłuża czy pogórza którzy i tak mają autobusami utrudniony dojazd nie wspominając o osobach które pracują w gdańsku i muszą przynajmniej jednym autobusem i przynajmniej skmką dojechać do roboty. paranoja, kiedyś to się wjeżdżało na estakadę na obłużu i obwodnicą do osowej albo matarni i pół godziny jest się na miejscu, obecnie niektórym pół godziny ledwo by wystarczyło żeby w ogóle dojść na przystanek. puknijta się.

    • 8 0

  • taaa

    i zapomniałam dodać: nie po to wybudowali przy skm grabówek parking typu zostaw i przesiądź się na skm żeby teraz ludziom nawet samochody zabierali. ja właśnie na skm zjeżdżam samochodem bo średnio zajmowało mi to 7 minut łącznie z wyjściem z domu a normalnie 7 minut to ja ledwo na przystanek idę. śmiech na sali bzdura i plątanie się w zeznaniach/

    • 4 0

  • niemal każdego dnia zbiera się sztab antykryzysowy, który analizuje sytuację drogową na wspomnianych ulicach. (1)

    szkoda tylko ze efektow brak

    • 12 0

    • niemal to ile? Dzis mamy piatek...no ile?

      • 0 0

  • taaa

    Aniaaaaa a dziecko to najlepiej w zęby, laptopa na szyję torbę do roboty na uszach i kanapki przewiązane w pasie od 5 rano żeby Rką dojechać do estakady przesiąść się w pięć autobusów skmkę potem tramwajem i autobusem dodatkowo wypożyczyć rower żeby być eko. a argument o przesiadaniu się na rowery no qwa ludzie czy wy widzieliście w ogóle estakadę?! tam się nie jeździ rowerem, chyba że na jakiejś śmiesznej estakadzie rowerowej która stanowi 1/3 całej estakady i w ogóle ma się jak pięść do nosa w tym temacie

    • 7 0

  • a sztab kryzysowy to te same gamonie co doprowadziły do zbierania się tego sztabu kryzysoweg

    • 10 0

  • Cóż za bzdurna sugestia.

    Panie Stasiak - niektórzy mieszkańcy zablokowanych dzielnic pracują, a dla części z nich samochód to nie środek lokomocji, tylko narzędzie pracy. Trudno więc prosić wszystkich, żeby się nagle przesiedli do autobusów. Zresztą, wobec tego, że one także stoją w korkach, jaki miałby być sens takiej operacji? Cóż analizuje ten sztab kryzysowy? Jakiej długości był dzisiaj korek? Dlaczego ulicy w stoczni nie przygtowano wcześniej, choćby tymczasowo. Właśnie dla autobusów i taksówek? Dlaczego prace prowadzone są na 1, a nie choćby na 2 zmiany? Dlaczego wreszcie oba wielkie remonty (estakada i al. Zwycięstwa przy Kliefie) prowadzone są równocześnie??? Czy naprawdę nikt z tego cudownego sztabu kryzysowego nie był w stanie przewidzieć, że oba te punkty to wąskie gardła aglomeracji i ich równoczesne zwężenie będzie miało wpływ nie tylko na Gdynię, ale na całą metropolię??? Generalnie to gratuluję, takie f...-up'u władze mojego miasta nie zanotowały już od dawna. Policzyłem wczoraj na szybko, że nadkładanie drogi na objazdy czy też wypalanie znacznie większej ilości paliwa, będzie mnie do września kosztowało ok. 2000-2500 PLN (nadkładam dziennie przynajmniej 20 km x 30 dni w miesiącu x 6 miesięcy = 3600 km, auto pali mi w tej chwili ok. 10 l na 100 km w mieście czyli przy cenie paliwa ok. 6 PLN - wychodzi taka kwota). Ciekawe, czy ktoś w ogóle wziął pod uwagę koszty, jakie ponoszą mieszkańcy..?

    • 20 0

  • Komunikacja w Gdyni działa fatalnie

    Dlaczego nie ma nowych rozkładów jazdy na okres remontu????

    • 7 0

  • TAKIE GŁUPAWE ROZWIĄZANIA DLA IDIOTÓW.

    • 2 1

  • SZTAB

    Masakra-moze ten sztab zamiast sie zbierać i dyskutować zabrałby sie do roboty-ciekawe co by ten sztab powiedział jak by z Pogórza Górnego na Grabówek dwie godziny do domu z pracy wracał??!!

    • 8 0

  • wszyscy chyba na tych spotkaniach antykryzysowch siedzą bo na zamkniętym pasie nic sie nie dzieje. pod wiaduktem też nikogo nie ma!! a kierowcy w korkacj=h stoją

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane