• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające

rb
24 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.  Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.

Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera.Mapka Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.



Zdarzyło ci się uszkodzić auto przejeżdżając przez torowisko?

Wystarczy rzut oka na zdjęcia albo przejazd przez rozjazd przy Operze Bałtyckiej, by przekonać się, że stan torowiska i jezdni, w którą "wpuszczone" są szyny, jest bardzo zły.

Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.

Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.

  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na stan zawieszenia swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.

Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.

  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
rb

Miejsca

Opinie (252) 10 zablokowanych

  • Cała Grunwaldzka z wyjątkiem małych odcinków to masakra

    Mój biedny samochód codziennie zawieszenie dostaje w kość i te studzienki pozapadane

    • 14 0

  • Obraz Gdańska w pigułce.

    Dopiero co było robione... To pokazuje 2 cechy Gdańska - są ważniejsze wydatki (czytaj polityka) i - nie moja kasa więc nie obchodzi mnie jakość wykonania i ile to wytrzyma...

    • 25 1

  • bardzo dobrze tam powinny byc spowalniacze na stałe

    • 2 10

  • Na promocję w tvn kasa będzie?

    • 20 6

  • Gdański układ torów w porównaniu do Łodzi wygląda jak w prowincjonalnym miasteczku, ale w Łodzi (5)

    tory są równiutko z jezdnią.

    • 17 2

    • Dla porownania warto porownac z Wroclawiem (1)

      Na plus oczywiscie dla Wroclawia :) Zawsze wcyhodze z zalozenia, ze trzeba uczyc sie od lepszych a nie samemu wymyslac...

      • 5 0

      • Wrocławskie stowarzyszenie Akcja Miasto opublikowało mapę kondycji wrocławskich torowisk tramwajowych

        "Torowisk w stanie złym i bardzo złym jest stosunkowo niewiele (odpowiednio 18,4 i 3,5 km), ale już tych, których stan określono jako przeciętny jest ponad 60 km. W sumie to ponad 40 proc. łącznej długości torowisk we Wrocławiu"

        • 0 0

    • a to ciekawe....

      przecież ze względu na zły stan torów i sieci trakcyjnej zawieszono linię do Zgierza
      i przypomnij mi może dlaczego w ostatnich latach zawieszono kursowanie linii nr 41, 42, 43, 44, 45, 46

      • 1 0

    • w Łodzi no piękne porównanie

      "W ostatnich latach z powodu fatalnego stanu torowiska zawieszono kursowanie linii 7 na Koziny, 43 do Lutomierska, oraz fragmentów linii 1 i 6 na Doły oraz 3 na pętlę na Marysinie"

      • 1 1

    • ty chyba w Łodzi nigdy nie byłeś

      • 2 1

  • GAIT

    Jednak może ktoś z UM w Gdańsku, zauważy ten problem i zamiast odkladać remont na poźniej, podejdzie rzeczowo i skalkuluje pieniądze wydawane na pseudo remonty!!! Problemem jest ułożenie priorytetów, a nie tłuaczenie, że brak funduszy i jeszcze w tych czasach...Pandemii, bo na ten okres można wszystko zrzucić...!!!

    • 12 0

  • I tu ważny tekst (4)

    Remonty, naprawy, korekty... Wejdzcie sobie na Gdańsk w liczbach> Mobilność i transport>04.1. Pojazdy zarejestrowane oraz wskaźnik motoryzacji
    www.gdansk. pl/gdanskwliczbach/transport,a,108052

    No właśnie. W ub. roku w Gdańsku zarejestrowano 301 243 aut osobowych, do tego 39 512 ciężarowych....

    Do tych cyferek dodajcie przyjezdnych, którzy nie płacą podatków (brak meldunku, pit rozliczany na wsi). Ci ludzie jeżdżą po naszych drogach zużywają je, powodują też wypadki. Za wszystko płacą podatnicy....

    • 10 6

    • Tumanku, na drogi jest płacony podatek w paliwie.

      Druga sprawa: ty nigdy z Gdańska nie wyjeżdżasz i nie niszczysz innym dróg?
      Powodują wypadki? Przecież w raporcie to GD króluje i to Gdańsk ma najwyższe oc w Polsce.

      • 2 3

    • a co to za bzdury (1)

      ha, ha, ha w ubiegłym roku zarejestrowano w Gdańsku ponad 300 tys samochodów ?

      zarejestrowano 39 tysięcy osobowych i niecałe 10 tys ciężarowych

      • 3 1

      • A ile wyrejestrowano

        Z powodu odsprzedaży i złomowania? Tego już nie podajesz?

        • 1 2

    • "W ub. roku w Gdańsku zarejestrowano 301 243 aut osobowych, do tego 39 512 ciężarowych...." ?

      przecież w zestawieniu GUS na które się powołujesz pisze zupełnie coś innego
      przeczytaj to jeszcze raz ze zrozumieniem

      • 1 0

  • polska kultura techniczna

    mgr inżynierkowie po 5 letnich studiach, a zaprojektować odwodnienia nie potrafia

    • 14 0

  • I jak zawsze ta Spółka ma inne zdanie o swoich obowiązkach.Kto w UM ich traktuje ulgowo?

    • 8 0

  • Trzeba mniej jeździć samochodem (1)

    Pomaga na stan samochodu, otyłość i inne schorzenia. Wpływa pozytywnie na stan portfela.

    • 2 14

    • No tak, ktoś zaproponował naruszenie świętego status quo, trza minusowac

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane