• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską

Michał Sielski
19 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac. Na większości fragmentów leży już nawet asfalt, więc jeśli zima będzie łagodna, a badania archeologiczne nie przyniosą niespodzianek, drogą będziemy mogli pojechać w pierwszych miesiącach przyszłego roku.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Do wykonania zostało jeszcze kilka elementów infrastruktury, ale też dodatkowe prace archeologiczne.

Wprawdzie przed rozpoczęciem inwestycji przeprowadzono już badania powierzchniowo-sondażowe, ale konieczne są też klasyczne badania archeologiczne i to obejmujące trzykrotnie więcej terenu, niż pierwotnie planowano. To w znaczący sposób opóźniło prace, często je wstrzymując, i niemożliwe jest już zapewnienie przejezdności trasy S6 od Gdyni do węzła Strzebielino i obecnej drogi krajowej nr 6.

Gdyby nie te niespodziewane przerwy, droga mogłaby być przejezdna nawet na przełomie roku. Obecnie za termin udostępnienia jej kierowcom uznaje się wiosnę 2022 roku.

Postępy prac w budowie Trasy Kaszubskiej



Trasa Kaszubska jest budowana równocześnie na trzech odcinkach: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia. Jednocześnie trwają też prace w ciągu dróg poprzecznych do drogi ekspresowej. Trwa również budowa największej, niemal 200-metrowej estakady nad doliną w Milwinie.

Największy postęp robót na odcinkach poza Trójmiastem widać na węźle w Bożympolu Wielkim. Powstaje tam ogromne rondo łączące nową i starą trasę.

Odcinki od Bożegopola Wielkiego do Lęborka i dalej do obwodnicy Słupska są natomiast jeszcze w fazie projektowej. Są one jednak realizowane w formule projektuj i buduj, a zakończenie prac planowane jest na 2025 rok.

Węzeł Wielki KackMapka coraz większy



W Trójmieście najbardziej widoczne są postępy na budowie węzła Wielki Kack, które widać choćby podczas przejazdu obwodnicą. Gotowe są już niektóre wiadukty, ul. Chwaszczyńska ma nową nawierzchnię, a na obwodnicy powstały nowe zjazdy i wjazdy przy budowanym węźle Nowowiczlińska.

Jeszcze latem powstały dwa nowe wiadukty nad ul. Chwaszczyńską, rozebrano też wiadukty dotychczas istniejące w ramach obwodnicy. Trwają przygotowania do wybudowania nowych w ich miejscu.

Powstaje też nowy węzeł Nowowiczlińska, który pomoże mieszkańcom Dąbrowy i Wiczlina wjechać na obwodnicę z pominięciem węzła Wielki Kack. Są tu już pasy zjazdowe i wjazdowe od strony Gdańska, jak i Gdyni, a także dwa nowe wiadukty, które docelowo poszerzą obwodnicę. Korzystają z nich obecnie kierowcy, którzy omijają rozbierane wiadukty obwodnicy.

Poszerzona została też ul. Chwaszczyńska, która zyskała nową nawierzchnię. Nad jezdnią powstanie natomiast kładka dla pieszych i rowerzystów, łącząca Dąbrowę z pobliskim lasem.


Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • Nieróbstwo

    Ani jednego człowieka na całej trasie . Tam nikt nie pracuje.

    • 10 2

  • W jaki sposób nakręcono ten film? (1)

    Kamerzysta na jakimś skuterze?
    Kamera na zdalnym pojeździe?

    • 4 1

    • Cyklogłupek na rowerze zignorował zakaz ruchu.

      • 0 0

  • czy ta droga nie miała być przypadkiem oddana do przejazdu z ograniczeniami, w grudniu br?

    • 6 0

  • praca wre, wszyscy się uwijają...

    to się nazywa narodowe tempo budowy!

    wybaczcie sarkazm i dajcie spokój, widać zwycięskie kryterium najniższej ceny w przetargu

    • 5 1

  • A kiedy start budowy Obwodnicy OPAT?

    • 2 3

  • dlaczego wycieliście tyle lasu dziewiczego

    a wszycscy temu przyklaskuja , hanba , zabiliście las i wiele istnień z lasu , tak to nie zajedziemy,

    • 0 2

  • Patrzę na te mega-węzły i się zastanawiam (1)

    czy aby nie są zbyt rozbudowane. W końcu to w większości sprowadza się do krzyżowania się dwóch ważnych dróg. Czyli standardowe koniczynki by pewnie wystarczyły. Już widzę naszych Rodaków, którzy będą się gubić na zjazdach i wjazdach, a przy obecnej cenie paliw, to tylko wsteczny i ognia. Obym się myliła.

    • 5 2

    • Wielki Kack masx na myśli?

      Zwykła koniczynka nie dałaby rady w tym miejscu, bo obok siebie będą dwa węzły. A dwie koniczynki plus ich połączenie, to by dopiero był bałagan. Na początku na pewno będzie chaos. Ale myślę, że jeden przejazd po nowemu wystarczy żeby potem nie mieć problemów

      • 1 0

  • co te pisowce wyprawiajo

    jest gorzej niż było

    • 1 1

  • 218 (1)

    Ta trasa jest błędnie rozwiązana i zaplanowana. Należało porządną autostradę A-1 doprowadzić do pełnego morza najtaniej trasą 218 omijającą centrum Gdyni , Rumi , Redy (tzw. drogą Piaśnicką ) do Karwi co umożliwia wjazd przez Władysławowo na półwysep lub w drugą stronę na Dębki. Natomiast z Wejherowa prowadzić potężną 6 do Szczecina. To miałoby sens rozwiązać bezkolizyjny dostęp do pełnego morza całej centralnej i południowej Polsce stosunkowo tanio.

    • 3 3

    • Autostradą do Dębek czy Karwi. Może jeszcze na plażę aby za daleko z parawanem nie biegać.

      • 2 0

  • (1)

    Czarno to widzę, nawet na wiosnę. Miejmy nadzieję, ze chociaż na wakacje zdążą.

    • 2 0

    • nie ma szans, żadnych

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane