• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy GUMedzie zostanie oddane dwa miesiące później

Michał Brancewicz
24 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Chodniki są, ścieżka rowerowa też. Brakuje tylko pasów i świateł. Mimo to przejście naziemne przy GUM-edzie zostanie otwarte z opóźnieniem. Chodniki są, ścieżka rowerowa też. Brakuje tylko pasów i świateł. Mimo to przejście naziemne przy GUM-edzie zostanie otwarte z opóźnieniem.

Nowe przejście naziemne przez al. ZwycięstwaMapka na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego miało zostać otwarte w sierpniu. Tak się jednak nie stanie. Problemy z dostawami sprawiły, że termin został przesunięty na październik.



Jesteś za przejściami naziemnymi czy przeciwko nim?

Warte 3,2 mln zł prace ruszyły na początku kwietnia. Zgodnie z umową zawartą z wykonawcą - firmą WPRD Gravel - roboty miały zakończyć się pod koniec sierpnia.

Chodnik i ścieżka przez al. Zwycięstwa, przystanki tramwajowe i torowisko są już od dawna. Wydawało się, że wystarczy tylko wymalować pasy, zamontować maszty z sygnalizacją świetlną i gotowe.

Jednak od ponad miesiąca prace stanęły w martwym punkcie. Na terenie inwestycji próżno jest znaleźć choćby jednego robotnika.

"Brak podzespołów produkowanych w Chinach"



Na kilka dni przed tym terminem wiadomo już, że inwestycja ma opóźnienie. Czym jest ono spowodowane?

- Wykonawca oczekuje na elementy konieczne do zamontowania tablicy Systemu Informacji Pasażerskiej na przystanku "Uniwersytet Medyczny". Opóźnienie związane jest z ograniczonymi mocami produkcyjnymi ze względu na brak podzespołów produkowanych w Chinach oraz problemami związanymi z łańcuchami dostaw. Jednocześnie wykonawca oczekuje również na dostawę kompozytowych słupów oświetleniowych - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Te problemy sprawiają, że zakończenie całości zadania przesunie się na październik. Konkretnej daty otwarcia przejście na razie nie ma.

Opinie (208) 3 zablokowane

  • To znak (2)

    I dobrze. Na siłę robią przejścia naziemne w miejscu tuneli. Wystarczyło tylko poprawić wjazd do przejścia naziemnego dla rowerów i wózków inwalidzkich. Miejsce jest, niestety zabrakło w głowach jak to zrobić.

    • 103 36

    • przejazdy podziemne sobie budujcie

      • 9 9

    • tak jest - "na siłę naziemne robią",

      a można by było je zmodernizować o podejścia i windy. Problemem jest tamowanie kołowego ruchu naziemnego.
      Reasumując nadziemne i podziemne z windami i podjazdami i byłoby super.

      • 2 4

  • Czy Wam, starszym czytelnikom, takie komunikaty nie wydają się dziwnie swojskie i znajone?

    • 9 2

  • No niemożliwe, nie w Gdansku.

    Czy ktoś jeszcze łudzi sie, że w tym mieście nawet budowa zwyklego przejścia nie bedzie miała kilkumiesięcznej obsuwy? Problemy z dostawami materiałow ? Farba ? Bo tylko malowanie pasów zostało do robienia. To wszystko dla Gdanska.

    • 4 1

  • 3.2mln w błoto ja pi.le

    Jak można wywalić tyle kasy. A ja walczę o podjazd dla niepełnosprawnych z gdańskimi nieruchomościami o 2 miesięcy i nic.

    • 11 1

  • Jaka inwestycja w Gdańsku zakończyła się bez opóźnienia? (1)

    • 7 1

    • Stadion Energa

      • 0 0

  • W czasie wojny szybciej i lepiej by zbudowali.

    • 3 1

  • mieszkam we Wrzeszczu

    ale w centrum Gdańska nie byłem już chyba ze 2 lata, skutecznie mnie zniechęcono, nawet przejazd koło dworca omijam szerokim łukiem

    • 8 3

  • Wszystko dla Deweloperów (1)

    Przecież to przejście nikomu jest niepotrzebne po za delegacjami składającymi kwiaty pod pomnikiem czołgiem, zaś głównym powód jego budowy to chęć zrobienia wyjazdu z nowej inwestycji Silver Rock Investments w Parku Steffensów - tak, zgadza się to ten sam deweloper dla którego wycięto w tym parku drzewa w ubiegłym roku. Ot i cała prawda o potrzebie tego przejścia.

    • 10 4

    • Prawda

      • 0 0

  • Czy dzisiaj jest Prima Aprilis?

    • 2 2

  • a zima była sroga.

    Zapomnieli dodać.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane