- 1 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (61 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (48 opinii)
- 3 Nocny hałas z lotniska. Cenę za rozwój? (120 opinii)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (397 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (125 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej
Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej . Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.
Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych
Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"
W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.
Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.
Miejsca
Opinie (349) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-03 14:29
Najpierw wyremontować Łąkową w stronę Długich Ogrodów (2)
to ulica wstydu, stan tragiczny
- 19 4
-
2019-05-03 14:33
(1)
Pamietam jak w tym miejscu,pod koniec lat 80tych stal budynek w ktorym na dole byly pyszne frytki:) Nie bylo jeszcze wtedy tej drogi,tego ruchu,tego zgielku i pogoni.
- 1 0
-
2019-05-04 12:11
Wracaj do przeszłości.
- 1 0
-
2019-05-03 14:46
O co kaman (1)
Komu tak zle z tym przejsciem podziemnym, wygoda,nie trzeba czekac na zielone, w kazdej chwili dostep, ruch samochodowy I tramwajowy u gory przebiega bez zarzutow. Ocochodzi z tym przejsciem naziemnym??? Swiatla na Chmielnej korkuja Podwale, za kazdym razem wlacza sie czerwone jak juz dojezdzamdo tego skrzyzowania. Masakra jakas!
- 27 6
-
2019-05-03 17:19
detekcja
wykrycie twojego przekroczenia prędkości automatycznie włącza światło
- 0 3
-
2019-05-03 14:46
samoch
kupie diesla i bede stal w tych korkach :) juz mi sie to podoba
- 19 2
-
2019-05-03 14:47
(2)
Łączymy dzielnice a nie dzielimy. Bardzo dobrze że powstają nowe skrzyżowania w śródmieściu. Niech auta znajdą alternatywne drogi, a nie przez starówkę.
- 11 20
-
2019-05-04 09:07
Pod twoim domem bedziemy teraz jezdzic baranie.
- 3 0
-
2019-05-04 12:13
Gdańsk nie ma starówki a Główne Miasto. Widać że jesteś kiepskim gdanszczaninem. Nadto nie rozróżniasz dzielnic.
- 1 0
-
2019-05-03 14:52
Pieknie (2)
Jak będziesz potrzebował fachowca a akurat ma siedzibę w okolicach przeróbki to się nie wkurzaj ze długo trwa dojazd bo ktoś spartolił podwale do kwadratu.Nie wyjeżdzajcie tu z Japonią lub Holandią bo tam są zupełnie inne podstawy do planowania drog(np specjalne drogi wewnętrzne w miastach tylko dla autobusów).Bylo dobrze.Mozna było zrobić kładki,tylko ze kladki w gd kojarzą się z zaspa a to jest błąd bo to można zrobić w bardzo fajny sposób.Pozdrawiam gościa,który „logicznie” oznakował objazd na starówce w okolicach św.ducha.Po prostu miszcz.
- 15 4
-
2019-05-04 12:14
(1)
Gdańsk nie ma starówki a Główne Miasto mało rozgarnięty polglowku.
- 0 2
-
2019-05-04 12:48
No naprawde
Pocisnales ze az mi kapcie spadły.
- 1 0
-
2019-05-03 14:55
Nie można by było przy okazji wyremontować ul. Łąkowej? Do Długich Ogrodów wygląda jak po wojnie. Wstyd!
- 14 1
-
2019-05-03 14:58
Kompletna ignorancja (1)
Komu przeszkadza płynny ruch samochodów. Szedłem tym tunelem we wtorek ok 14.00 4 przechodniów, po co przejście naziemne.
- 27 6
-
2019-05-03 18:55
są rzeczy ważniejsze niż "płynny ruch samochodów" czy to tak trudno zrozumieć?
- 0 5
-
2019-05-03 15:02
Oby tam nie zginęły (1)
Prezydenckie córki pod kołami prowincjonalnego auta.
- 11 7
-
2019-05-04 12:23
Prezydent dostosował się do dewoperow
- 1 1
-
2019-05-03 15:04
(2)
Byłbym nawet za przejściami naziemnymi, światłami, ograniczeniem prędkośćci pod warunkiem, że jest to ścisłe centrum, nie jest drogą wylotową, w tym przypadku na 7.
- 16 7
-
2019-05-04 06:20
Droga wylotowa... (1)
Na siódemke, to obowdnica południowa i trasa Sucharskiego. Mam nadzieje, ze pomoglem.
- 1 3
-
2019-05-04 12:54
Taaa
Szczególnie w momencie remontu Okopowej i całego cyrku na pocz traktu teraz akurat uwalają ruch na podwalu.Jaka masz alternatywę na dojazd do s7 teraz z okolic śródmieścia?Co bedziesz się cofał przez w-z,obwodnice do poludniowki?Albo centrum na tunel dookoła?Chyba logiczne ze lecisz podwalem.Nikt tu nie mówi zeby robić z tego ekspresowki ale to był odpowiednik Słowackiego tyle ze po drugiej stronie miasta.Zrobmy moze na Słowackiego przejścia w połowie lasu albo co 100 metrów.Tez bedzie fajnie nie?Przeciez jest transport publiczny jakby co i chleb czy tam meble to sobie tramwajem albo pkmką dowieziemy.
- 2 0
-
2019-05-03 15:05
PO = ofiary
Mózgu nie mają albo IQ ujemne ale dewelopery zadowolone.
- 15 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.