- 1 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (57 opinii)
- 2 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (291 opinii)
- 3 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (12 opinii)
- 4 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (305 opinii)
- 5 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (216 opinii)
- 6 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (74 opinie)
Przejście naziemne przy dworcu. Wiemy, kiedy ruszą prace
Na drugą połowę lipca zaplanowano rozpoczęcie prac przy budowie naziemnego przejścia w okolicach dworca Gdańsk Główny. Obecnie wykonawca opracowuje projekt organizacji ruchu na czas robót. Budowa potrwa ponad pół roku.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic
,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
- Rozpoczęcie prac planowane jest w drugiej połowie lipca - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Obecnie trwają prace nad opracowaniem projektu tymczasowej organizacji ruchu. Chcemy zminimalizować utrudnienia i staramy się tak dostosować rozwiązania, aby umożliwić płynną jazdę w tej okolicy - dodaje.
Wykonawca skupia się obecnie na pozyskaniu niezbędnych materiałów do wykonania prac oraz organizuje zaplecze budowy.
Opinie wybrane
-
6 godz.
(33)
Super! Im więcej przejeść naziemnych w centrum, tym lepiej. W końcu zawitała do nas normalność. Pamiętam te jęki, przy budowie przejścia przy Forum, że jak to, że po co, że nikt nie będzie używać bo jest tunel. A realia są takie że tunel wybiera garstka osób- a prawie wszyscy idą górą. Przy dworcu będzie z pewnością podobnie
- 183 280
-
2 godz.
Jak jest to idą górą tylko po co wydawać tyle kasy na coś niepotrzebnego dawno już stwierdzili że im dłużej auta stoją w korku to większy smog w mieście a my ludzie coraz bardziej leniwi kilku schodków nie chce się przejść tylko jak pada to wszyscy tunelem idą i jakoś można tych niepotrzebnych inwestycji w mieście jest za dużo a za mało dbania o przestrzeń dla mieszkańców i komunikację
- 9 4
-
3 godz.
No i taki baran jak ty później będzie gadać że autobusy są opóźnione że karetka nie może przejechać no ale taki d**il.. Lewak jak ty o tym nie pomyśli
- 8 5
-
3 godz.
Ja pamietam tez
Jak mowili, ze nie spowoduje to korkow w tym rejonie i co? Korki najczesciej sa juz od wiaduktu przy UW.
- 13 7
-
3 godz.
Powiedz to tym co zostali już tam potrąceni (2)
Tak wypadki już były i nawet tu opisywane...
- 5 15
-
1 godz.
Daj linka (1)
Jedyne wypadki jakie były, to na przejściu przez tory od strony Huciska. Które istnieje już od lat. Tak to jest, jak się same tytuły czyta...
- 1 3
-
1 godz.
Portal usuwa linki
Wpisz w wyszukiwarkę a 30 różnych przypadków z ostatniego półrocza
- 0 0
-
4 godz.
ha
po to są tunele aby upłynnić ruch, ale nie w Gdansku
- 13 10
-
4 godz.
Super
Juz nie moge sie doczekać aby moc przejsc na spokojnie na druga strone ulicy.
- 12 12
-
4 godz.
(2)
To zrób przejście naziemne przez tory kolejowe.
- 12 8
-
1 godz.
Koniecznie należy oznakować je na tęczowo, aby każdy widział postęp
i aby każdy wiedział, jakim aktywiszczom zawdzięcza taką nowoczesność.
- 2 1
-
3 godz.
Tramwajowe a nie kolejowe
- 3 4
-
5 godz.
Chcemy drzew przy dworcu !!!
- 41 2
-
6 godz.
(1)
Nie byłam zadowolona z tego, że robią przejście przy Forum. Jak tak teraz obserwuję to widzę, że zawsze tam przechodzi tłum ludzi. Wysnułabym nawet stwierdzenie, że więcej osób przechodzi przez to przejście niż siedzi w samochodach.
- 30 18
-
2 godz.
Nadal nie jestem zadowolony jest to przechodzą był tunel tez chodzili zrobili by park dla mieszkańców to też będą chodzić tylko co jest ważniejsze jak mają za dużo kasy to niech zrobią tunele dla samochodów i będzie spokojnie i bezkolizyjnie
- 4 3
-
6 godz.
Ludzi jest wiecej na przejsciu przy forum (2)
Tylko dlatego, ze wydluzyli cykl zielonego dla pieszych. Na poczatku, aby kierowcow nie wkurzac bylo jak nalezy brak korkow, piesi ktorzy koniecznie chcieli przejsc przez przejscie poprostu swoje wystali, obecnie korki sa notorycznie dla kierowcow, bo cykl swiatel jest znacznie dluzszy, a kerowcy nie wzniesli lamentu bo zrobiono to po cichu, teraz pieszym sie poprostu nie oplaca isc tunelem bo jest dluzej, dlatego jest wiecej zainteresowanych. Nie musisz dziekowac za wyjasnienie.
- 41 14
-
4 godz.
(1)
Super! I tak powinno być. Większość przejść ma za krótkie światło zielone dla pieszych, dłużej świeci się dla pojazdów.
- 10 9
-
4 godz.
Dokładnie. Zwykle zielone dla samochodów jest kilkakrotnie dłuższe, niż dla pieszych.
- 6 7
-
6 godz.
Ta, normalność hahahaha (4)
za 3 lata będą usuwać... poza tym powodzenia w wynajmowaniu lokali w tunelu...
- 22 14
-
6 godz.
Te lokale nie są od dawna potrzebne. (1)
- 17 21
-
5 godz.
Oczywiście, lepiej płacić zachodnim biznesom w centrach handlowych.
- 17 8
-
6 godz.
(1)
Tunel to nie bazar !
- 21 13
-
5 godz.
A ulica nie jest tylko dla pieszych
- 14 8
-
6 godz.
ludzie coraz bardziej leniwi (10)
Widać po wydeptanych ścieżkach na trawnikach.
- 29 17
-
6 godz.
powiedział wsiadając do samochodu (1)
- 19 18
-
4 godz.
Powiedział wsiadając z rowerem do pojazdu komunikacji miejskiej
- 8 3
-
6 godz.
(7)
Ludzie są różni, starzy, młodzi, niepełnosprawni i w pełni sił. Polecam wysiąść czasem z samochodu i rozejrzeć się dookoła. :)
- 25 16
-
2 godz.
Zgadzam się ale w tych czasach nie mą problemu ze schodami ruchomymi czy windami a te pieniądze przeznaczyć na leczenie tych chorych to nie trzeba by zbiórek robić
- 2 1
-
6 godz.
(1)
Jezu wyjść z samochodu? To tak sie da?
- 20 12
-
1 godz.
A ja k przyjadą goście z Afryki, to co im powiemy??
U nas, tak samo jak w Afryce? Zawdzięczamy to naszym tęczowym aktywiszczom!
- 0 1
-
6 godz.
I nie wszyscy mieszkają w Śródmieściu (3)
polecam się czasem wybrać dalej niż 2km od mieszkania w centrum, które dostałeś po babci. Wtedy zobaczysz, że tam też mieszkają ludzie i jakoś muszą dojeżdżać do pracy a fatalna gdańska komunikacja miejska czy rower nie są żadną alternatywą
- 25 17
-
4 godz.
(2)
Komunikacja jest alternatywą.
- 5 4
-
1 godz.
(1)
Nie jest. Wiecznie spóźniona, opóźniona, uszkodzona lub zepsuta
- 1 0
-
1 godz.
I pełno lumpów nią jeździ
- 0 0
-
2 godz.
Najgłupszy pomysł ever. (1)
I tak będę chodził tunelem, bo po prostu będzie szybciej. Nie będę jak thebill kwitł na chodniku 2-3 minuty czekając na zielone światło, skoro w tym czasie mogę przejść tunelem. A o korkach nawet nie ma co wspominać - centrum stanie się całkowicie nieprzejezdne.
- 30 11
-
1 godz.
Chce to zobaczyć
Jak w 2-3 min pokonujesz trasę od Kościoła (chyba) św Elżbieta, do przystanku autobusowego przy PG4. Albo do przystanku linii podmiejskich :-))))))))))))))
- 1 0
-
6 godz.
korki (7)
Ale będą korki ! I nie tylko dla kierowców osobówek, ale też autobusów. Przecież tam jest główna trasa dla autobusów miejskich i podmiejskich. Już teraz autobusy mają ogromne opóźnienia w godzinach szczytu.
- 177 54
-
5 godz.
Bzdura (2)
Tak jak miały być korki pod Bramą wyżynna. A jak widać nic się nie zmieniło poza komfortem korzystania przez pieszych.
- 25 24
-
3 godz.
Nic się nie zmieniło?
Jak masz tak krótki wzrok że widzisz tylko kilka samochodów obok to możesz nie zauważyć, że GZDiZ zmienił program świateł na światłach i wydłużył korki na drogach dojazdowych w szczególności Armii Krajowej i Trakcie św Wojciecha. No ale aktywiści myślą w kategoriach widokówki. Jak coś nie zmieści się w kadrze filmiku na YouTube to nie istnieje. Dlatego olać praktyczność i czas dojazdu, ważne że przejście ładnie wygląda na zdjęciach.
- 8 4
-
5 godz.
autobusy
Tam nie ma tylu autobusów jak przed dworcem PKP. A poza tym są 3 pasy ruchu. Przed dworcem są tylko 2 pasy i buspas.
- 8 12
-
5 godz.
są buspasy, takze ten.. (3)
- 15 15
-
5 godz.
tylko
Najpierw trzeba dojechać do buspasa. Na trasie autobusu nie wszędzie są buspasy.
- 10 4
-
5 godz.
tak (1)
Ale najpierw trzeba dojechać do tego buspasa. Buspasy nie są na całej trasie autobusu.
- 11 4
-
5 godz.
To bsie zrobi na calej trasie
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.