• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu. Wiemy, kiedy ruszą prace

Michał Brancewicz
30 czerwca 2024, godz. 09:00 
Opinie (295)
Budowa przejścia naziemnego ruszy w drugiej połowie lipca. Budowa przejścia naziemnego ruszy w drugiej połowie lipca.

Na drugą połowę lipca zaplanowano rozpoczęcie prac przy budowie naziemnego przejścia w okolicach dworca Gdańsk GłównyMapka. Obecnie wykonawca opracowuje projekt organizacji ruchu na czas robót. Budowa potrwa ponad pół roku.



Obawiasz się utrudnień podczas budowy przejścia?

Umowa na kwotę 11,94 mln zł z Grupą Flize Gres z Prokowa została podpisana 13 czerwca. Od tego czasu wykonawca ma 27 tygodni (6 miesięcy i tydzień) na realizację wszystkich zadań.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.


- Rozpoczęcie prac planowane jest w drugiej połowie lipca - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Obecnie trwają prace nad opracowaniem projektu tymczasowej organizacji ruchu. Chcemy zminimalizować utrudnienia i staramy się tak dostosować rozwiązania, aby umożliwić płynną jazdę w tej okolicy - dodaje.
Wykonawca skupia się obecnie na pozyskaniu niezbędnych materiałów do wykonania prac oraz organizuje zaplecze budowy.

Opinie (295) ponad 20 zablokowanych

  • To najpilniejsza inwestycja wg władz.

    Inne np. poszerzenia wiaduktów. przedłużenie Słowaka, dojazdy do PKM mogą poczekać

    • 12 0

  • 12 mln !!!!!!!!!!!! (2)

    gdansk ma za sduzo pieniedzy skoro finasuje takie himaleje glupoty.
    Tsk glosowaliscie tak macie

    • 9 1

    • (1)

      A ty jak głosowałeś ?

      • 0 1

      • Na Konfederację, a ty?

        • 0 1

  • Gdyby urzędnicza głupota umiała latać

    • 5 0

  • Brawo Dulkiewicz dokop mieszkańcom,pokaż kto tu rządzi,!Teraz z Tuskiem pokażecie Polakom gdzie ich miejsce !

    • 5 2

  • Po co budować

    przejście na drugą stronę w miejscu gdzie jest przejście na drugą stronę? Za dużo kasy mamy w skarbcu czy co? Przecież jest nowo wyremontowany tunel od byłego Empiku do Dworca Głównego i dalej wyjścia na perony PKP i PKS, są tam również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak np windy (remontowane, już działające), platformy wjazdowe na przystanki tramwajowe. Przecież takie przejście to dodatkowe światła (czwarte na odcinku 650 m licząc od gmachu Delegatury ABW) a co za tym jeszcze większe korki w godzinach szczytu, jeszcze większe niż obecnie. Czy to nie jest tak, że ktoś kto posiada firmę budowlaną ma problemy z zamówieniami i ma np. w rodzinie urzędnika decydującego o realizacji takich inwestycji, który pomoże mu rozwiązać ten problem? Bo mi to z kilometra wygląda na sztuczne generowanie potrzeb. A potrzeby tego przejścia w tym miejscu nie ma.

    • 9 1

  • 12 mln zł za pomalowanie kilku białych pasków na jezdni?!?!?!? Czyżby kumpel królika???

    • 8 0

  • Perony o szerokości 3m to żart w stylu gdańskim, a długie na 100m to już kpina z pasażerów komu T

    • 1 1

  • Proponuję w ogóle usunąć ruch kołowy i tramwajowy z tej ulicy i zrobić tam deptak wyłącznie (!!!) dla pieszych.

    • 8 0

  • Co za pomysl (4)

    Jak można zaplanować prace budowlane w lipcu w mieście w którym jest pełno turystów i Jarmark Dominikański Zainwestować takie pieniądze podczas gdy mamy tam Tunel do dyspozycji. te pieniądze można było przeznaczyć na budowę estakady nad armii krajowej np. żeby rozładować korki w mieście.

    • 71 21

    • A kiedy prowadzić te roboty?Zimą? (1)

      • 1 0

      • Można na przykład od marca do końca czerwca lub od końca sierpnia do powiedzmy połowy listopada. Ale w trójmieście zawsze remont musi być w wakacje żeby mieszkańcy stali w korkach rekordowe godziny.

        • 1 1

    • W tym miejscu jest 12 pasow do jazdy (zapraszam do policzenia)

      I nadal są rzekomo korki. Dodawanie kolejny pasów i estakad nie rozwiąże problemu korków.

      Zmniejszenie uzależnienia od samochodu - ma szanse.

      • 1 4

    • Estakady nie rozładowują korków, tylko są przyczyną kolejnych.
      Za to ruch pieszy i komunikacja publiczna ogranicza korki, dlatego warto je wspierać i ułatwiać.

      • 0 1

  • Mędrzec

    W ostatnich wyborach samorządowych 59% mieszkańców Gdańska zagłosować za taką polityką na rzecz miasta, proszę nie narzekać tylko głosować z głową!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane