• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte

Maciej Korolczuk
15 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Pierwsze osoby przeszły naziemnym przejściem dla pieszych przez Wały JagiellońskieMapka w piątek przed południem. Zebra połączyła Bramę Wyżynną z przystankami tramwajowymi i autobusowymi przy Forum Gdańsk.



Czy w Gdańsku powinny powstawać kolejne naziemne przejścia dla pieszych?

Budowa przejścia to pomysł radnych miasta, którzy w 2018 r. zwrócili się z takim wnioskiem do prezydenta Pawła Adamowicza.

Udało się go zrealizować dopiero cztery lata później - w ramach szerszego programu uspokajania ruchu w mieście poprzez budowę naziemnych przejść dla pieszych.

Pierwsze zebry powstały na Podwalu Przedmiejskim. Teraz otwarto naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie, a wkrótce nastąpi to także na al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. W planach jest także budowa przejścia przy Dworcu Głównym.

Prace na Wałach Jagiellońskich kosztowały 5,8 mln zł. Za te pieniądze nie tylko wybudowano przejście, ale także przebudowano niemal 500 m jezdni od Huciska do Okopowej.

  • Nowe przejście ma ułatwić poruszanie się po śródmieściu Gdańska. Pasażerowie wysiadający z tramwajów nie będą już musieli pokonywać schodów w dół i do góry, by dojść na ul. Długą i Główne Miasto.
  • Nowe przejście ma ułatwić poruszanie się po śródmieściu Gdańska. Pasażerowie wysiadający z tramwajów nie będą już musieli pokonywać schodów w dół i do góry, by dojść na ul. Długą i Główne Miasto.

Kierowcy obawiają się większych korków



Nie wszystkim budowa przejścia przypadła do gustu. Do jego otwarcia z dystansem odnoszą się niektórzy kierowcy, obawiający się, że dodatkowa sygnalizacja na krótkim odcinku między Huciskiem a węzłem Unii Europejskiej wydłuży korki.

W ankiecie oddano ponad 3,3 tys. głosów. W ankiecie oddano ponad 3,3 tys. głosów.
W artykule zapowiadającym otwarcie przejścia65 proc. osób biorących udział w ankiecie stwierdziło, że z nowego przejścia będzie korzystać garstka osób, a jego otwarcie spowoduje większe korki. 28 proc. głosujących uważa, że nowe przejście nie zwiększy korków i znacznie ułatwi poruszanie się w tym miejscu. 7 proc. twierdzi, że budowa i otwarcie przejścia niczego nie zmieni.

GZDiZ zapewnia: przejście nie zwiększy korków



Tych obaw nie podzielają inżynierowie ruchu.

- Nie przewidujemy, by otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej w negatywny sposób wpłynęło na korki w centrum Gdańska - mówił podczas otwarcia przejścia Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Proszę pamiętać, że w pobliżu wcześniej funkcjonowała już sygnalizacja świetlna przy skrzyżowaniu z ul. Bogusławskiego i nie było wówczas głosów, że są przez to większe korki.
08:36 19 KWIETNIA 22

Przejście otwarte, korków brak (52 opinie)

Przejście przy bramie wyżynnej otwarte i nie ma korków jak spekulowali kierowcy
Przejście przy bramie wyżynnej otwarte i nie ma korków jak spekulowali kierowcy

Opinie (606) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    To tam nie wystarczyło namalować zebrę i ustawić światła? Trzeba było położyć nowy asfalt. Nieważne, że w wielu miejscach Gdańska jest dużo gorzej. Ważne, że w centrum jest nowy asfalt. ;)

    • 6 4

    • Będą mieli się czym chwalić deweloperom

      • 2 1

    • mam wrażenie, że przed tym remontem nigdy nie jechałeś tamtędy samochodem

      asfalt był definitywnie do wymiany

      • 0 0

  • Blaszactwo się burzy (2)

    Najwięcej oburzonych jest wśród włascicieli blaszanych pudełek ,którymi jeżdza nawet po znaczek na pocztę .Trzeba wygonić blaszactwo z miasta .

    • 5 16

    • Skąd masz takie dane?

      • 2 1

    • Nie korzystaj

      Z komunikacji miejskiej to tez blacha. Z buta dawaj. Mądrala.

      • 4 1

  • Piękne

    Genialne rozwiązanie! Jestem szczęśliwy szczęściem twórców tego pomysłu.

    • 2 11

  • Podziękujemy przy wyborach, głos na Ole był głosem zmarnowanym

    • 9 5

  • Czemu tam nie ma świateł dla tramwaju? (2)

    Jako kierowca samochodu osobowego będę się słuchał świateł dla tramwaju. Jak wszyscy to wszyscy. Jak nikt to nikt.

    • 3 6

    • Możesz się stosować nawet do oznaczeń farwateru portu Gdansk

      Żebyś tylko się nie zdziwił przy kolejnym mandacie.

      • 1 3

    • Jak nie ma jak sa?

      • 1 0

  • ??? (2)

    Tylko kompletny i**ota mógł wpaść na pomysł wstrzymania i tak już zakorkowanego ruchu pojazdów podczas gdy w tym samym miejscu od lat istnieje przejście podziemne :-)

    • 15 5

    • Ja myśle, że tylko kompletny i**ota pcha się codziennie do centrum autem (1)

      Jak wie, ze są korki

      • 2 6

      • To jest droga krajowa

        Np do, Pruszcza.

        • 2 2

  • ..przeście..

    Nie zdzionym bym był , tragicznie ,by 17 września coś się porobiło na Przekopie.Termin oddania Przekopu określony przez Grabarczyka jest i**otyczny, zły , prowokujący...

    • 1 2

  • Uspokojenie ruchu w centrum? Ok, ale... (2)

    Najpierw moze zrobimy to, co inni już zarobili w latach 80 i 90 a mianowicie drogi alternatywne omijajace centra. U nas takie plany też były jak Droga Różowa czy Droga Zielona. Zachod ma co uspokajać, u nas objazdy dopiereo trzeba tworzyć. Bo jak tak dalej pójdzie, z Oruni do Oliwy najszybciej będzie przez Pruszcz, Kolbudy, Wejherowo i Rumię.

    • 9 4

    • Słuszna uwaga

      Aktywiści lubią bełkotać coś o miastach Europy Zachodniej, ale zapominają, że w momencie kiedy pozwolono tam rządzić pedalarskiemu lewackiemu lobby, to sieć drogowa była już w docelowym kształcie.

      • 0 1

    • przecież w Trójmieście są drogi (ulice) alternatywne omijające centra dzielnic i miast Trójmiasta

      • 0 0

  • Kto na to pozwolił?

    Pod przejsciem naziemnym jest,przejscie podziemne.
    To rozwiazanie bedzie generowac korki i wieksze zanieczyszczenie spalinami.

    • 13 3

  • Większej głupoty nie widzialem

    Po co robić przejście naziemne jak istnieje w 100 procentach bezpieczny tunel pierwsza ofiara obciąży sumienie włodarzy miasta

    • 16 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane