• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Forum Gdańsk będzie gotowe wiosną

Maciej Korolczuk
13 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przesuń aby
porównać

Przejście dla pieszych przez Wały JagiellońskieMapka między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk ma być gotowe na przełomie marca i kwietnia. W miejscu, gdzie pojawi się nowa zebra, ułożono już gumowe podkłady przez torowisko tramwajowe. W trakcie przebudowy są perony, a po nowej nawierzchni jeżdżą już kierowcy w kierunku Chełmu.



Przejść dla pieszych w Trójmieście jest:

Pierwotnie przejście przy Bramie Wyżynnej miało być gotowe do końca 2021 r. Jesienią, w trakcie prac odkryto jednak pozostałości po dawnych fortyfikacjach (w miejscu, gdzie obecnie przebiega jezdnia znajdowała się fosa). Roboty trzeba było wstrzymać i przeprowadzić badania archeologiczne.

- Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to konieczność zmiany technologii robót, a co za tym idzie, opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami. Wspomniane okoliczności wpłynęły na zakładany w umowie harmonogram robót i uniemożliwiły działanie wykonawcy w obszarach odkrytych reliktów, które zgodnie z zaleceniami konserwatora zostały zinwentaryzowane i zasypane - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  • Inwestycja na Wałach Jagiellońskich zakończy się na przełomie marca i kwietnia 2022 r.
  • Przejście pozwoli osobom niepełnosprawnym w łatwiejszy sposób pokonać Wały Jagiellońskie. Nie będą już one musiały korzystać z tunelu podziemnego.
  • Tym chodnikiem będą poruszać się piesi korzystający z przejścia idący w kierunku przystanków tramwajowych.
  • Niemal gotowy jest już łącznik między powstającym przejściem a peronem przystankowym.
  • Na przejeździe tramwajowym pojawiły się już gumowe podkłady.
  • Piesi na peron przystankowy będą mogli wejść zarówno z tunelu, jak i nowego chodnika poprowadzonego wzdłuż jezdni.

Nowy termin zakończenia prac wyznaczono na przełom marca i kwietnia.

Jak plac budowy wygląda na dwa i pół miesiąca przed zakończeniem inwestycji?

Pierwsze zmiany odczuli już kierowcy, którzy jadąc od strony Huciska w kierunku Chełmu poruszają się po nowej nawierzchni. Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej na odczuwalne skutki przebudowy Wałów Jagiellońskich między Okopową a Huciskiem muszą jeszcze poczekać.

Tak będzie wyglądać nowe przejście. Tak będzie wyglądać nowe przejście.
Pasażerowie autobusów nadal są zmuszeni do korzystania z tymczasowych przystanków zlokalizowanych wzdłuż murku z nasadzeniami przy Forum Gdańsk.

Z kolei pasażerowie korzystający z pary przystanków tramwajowych mogą śledzić postępy prac przy poszerzeniu peronów i budowie chodników prowadzących z nowego przejścia na przystanek (docelowo piesi będą poruszać się po nowym chodniku przebiegającym wzdłuż jezdni).

Budowę przejścia współfinansują kierowcy



Zmiany widać też na przejeździe przez torowisko tramwajowe, gdzie pojawiły się już gumowe podkłady. Nową nawierzchnię wkrótce ma zyskać też lewoskręt służący kierowcom do zawracania w kierunku Okopowej. Na razie jest wyłączony z ruchu.

Wykonawcą prac jest spółka Eurovia. Inwestycja pochłonie niespełna 6 mln zł.

Co ciekawe, część tej kwoty pokryją... sami kierowcy. Środki na sfinansowanie budowy przejścia pochodzą bowiem z wpływów za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Opłaty za parkowanie (łącznie 7,2 mln zł) pokryją też część kosztów budowy przejścia przy Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa i nowej zebry w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów.

  • Przejście ułatwi poruszanie się między Targiem Węglowym a Forum Gdańsk.
  • Obecnie pogoda pozwala na prowadzenie prac ziemnych.
  • Budowa przejścia pochłonie niespełna 6 mln zł.
  • Kierowcy jadący w kierunku Chełmu mogą korzystać już z nowej nawierzchni jezdni.
  • Na 10 tygodni przed końcem prac widać już zarys nowego przejścia dla pieszych.
  • Nowa zebra będzie prowadzić wprost na kładkę dla pieszych przy Forum Gdańsk.

Miejsca

Opinie (540) ponad 10 zablokowanych

  • Przepraszam, że to napiszę ale Dulkiewicz do dymisji! (4)

    Parodia, żeby przejście dla pieszych (w ogóle po co robić je nad tunelem) budować tyle czasu! Wstyd. Czy będą jakieś kary za opóźnienie?

    • 75 16

    • W zrszłym roku mówiono, że jak się ogarnie pandemia (w sensie jak wszystko wróci w miarę do normy w funkcjonowaniu) to zrobią (2)

      I ja się pytam, kiedy w końcu, bo psia krew, ile można? Tej Pani pora podziękować i wręczyć snikersa.

      • 14 3

      • akurat tu ma racje! Przejście w tym miejscu powinno być! (1)

        Przy dworcu również powinno powstać.
        Powinny jeszcze powstać przez całe centrum pasy ruchu dla rowerów jak w cywilizowanym mieście, a nie na chodniku!

        • 4 16

        • nie, nie powinno

          A na pewno nie w ten sposob, przez wymuszenie punktu widzenia jednej grupy spolecznej. Na dodatek, z interesami handlarzy i hotelarzy w tle.
          Prosze najpierw zapewnic sprawne i odpowiednie drogi alternatywne a potem oddawac Glowne Miasto turystyce...

          • 15 4

    • Won z nieudacznikiem

      Kopami rozpędzić tę bandę d**ili

      • 1 1

  • Wymalujcie pasy wzdłuż jezdni od wiaduktu, aż do zieleniaka będzie taniej.

    • 48 3

  • juras

    i**otka skomentowała i**otyzm

    • 2 4

  • Opinia wyróżniona

    Te miejsce już tonie w korkach (111)

    A te przejście będzie jeszcze gorszą udręką dla kierowców

    • 652 165

    • Niesety ale o to chodzi, aby wyleczyc was od uzaleznienia od (22)

      Ciągłej jazdy samochodem, gdzie trzeba i gdzie nie trzeba. To kolejny krok po spowalniaczach i wyspach.

      • 79 95

      • (10)

        My ciebie wyleczymy ze świeżego pieczywa codziennie rano w sklepie i z zamawiana paczek co chwilę.

        • 97 54

        • a to pieczywo dowożą samochody osobowe? (8)

          • 34 26

          • (1)

            Cymbałom na hulajkach wydaje się że człowiek do pracy będzie szedł na.piechote,zrobili się eko bo można zaistnieć,ale jak ms takie eko nóżki to przecież samo zdrowie przejść 100 m do przejścia

            • 33 20

            • Idziesz się kilka kilometrów a przez brak przejścia pół kilometra więcej

              • 9 10

          • pieczywo rozwożą samochody które stoją w korkach (3)

            teraz będą jeszcze dłużej stać więc zabulisz więcej

            • 29 14

            • Pieczywo rozwozimy o 4 rano (2)

              Wtedy nie na korków

              • 28 13

              • A które sklepy są otwarte od 4... ?!?!?! (1)

                Kto Ci to przyjmie... ?!?!?!

                • 2 0

              • od 5:30 czynne są piekarnie , nie wszystkie ale takie są,

                wiec aby dowieźć trzeba ruszyć o 4.

                • 0 0

          • 3,5 DMC

            Na kategorię B. Na kartę rowerową lub kartę woźnicy jeszcze nie wożą.

            • 2 1

          • nie pieczywo dowożą rowery

            i tramwaje.

            • 4 4

        • To dowozisz tamtędy paczki czy pieczywo?

          • 1 0

      • Ty tak o pasażerach autobusów komunikacji miejskiej, którzy będą tam stali w korkach? (8)

        Wcale się nie zdziwię, jak przesiądą się z autobusu miejskiego do samochodów.
        Też będą stali w korkach, ale przynajmniej będą wygodnie siedzieć i słuchać muzyczki.
        Lepsze to niż stanie w autobusie.

        • 74 23

        • (5)

          O dobry pomysł, zróbmy tam buspasy

          • 30 21

          • (4)

            albo autopasy

            • 14 4

            • autopasy już są (3)

              czas na zmianę kierunku przesuwania granicy kompromisu

              • 11 14

              • kompromis to byłby wtedy gdyby istniała komunikacja (2)

                a z tamtego kierunku nie istnieje. Chełm ma tramwaj więc buspas niepotrzebny, a południe prawie nie ma autobusów więc tym bardziej

                • 8 5

              • co ty bierzesz? z którego kierunku nie istnieje tam komunikacja?

                może jeszcze regularne loty helikopterem dla jaśnie pana za darmo?

                • 5 2

              • Przecież to jest najlepiej skomunikowane miejsce w całym trójmieście xD

                • 6 3

        • Autobusy mimo korków se dają rewelacyjnie radę , jeżdżę codziennie i z lewego pasa odrazu na zatoczkę na milimetry, podziwiam kierowcow

          • 7 0

        • Prawie się dałem nabrać. Nawet nie wiesz po ile bilety są teraz, a autobusem to pewnie z mamą ostatnio jechałeś zanim tata kupił suva.

          • 0 0

      • I dlatego np mieszkańcy Osowy mają rację by nie budować dróg i nie robić z dzielnicy przelotówki.

        • 5 5

      • Głupi jesteś i taki umrzesz

        • 0 1

    • To przestańcie się tam pchać samochodami. To nie będą tonąć. Proste (24)

      Miasto nie jest z gumy.

      • 49 63

      • Przecież to jest przelotowa!!! (14)

        Myślisz, czy to tylko plotka?

        • 47 19

        • (7)

          Przelotowa to jest obwodnica albo tunel pod Martwą wisłą. To jest śródmiejska ulica w samym centrum miasta.

          • 34 42

          • Ale ty dxxxny jesteś! (1)

            Skali zabrakło!

            • 22 17

            • Miażdząca siła argumentów

              • 10 0

          • (1)

            ta też jest przelotowa, i od kilkudziesięciu lat nią była. 3 pasy to nie śródmiejska ulica. Tą jeżdżą ci którzy mają za daleko do obwodnicy.

            • 16 7

            • To prawda, należy zwęzić do 2 pasów i w to miejsce poszerzyć chodnik

              • 9 5

          • typie, to jest droga wojewódzka (1)

            a nie żadna śródmiejska ulica

            • 3 3

            • A jakie to ma znaczenie typie? Jest w śródmieściu, czy nie?

              • 2 3

          • miasto dla ludzi nie dla samochodów z 1 osoba w środku.

            • 0 0

        • przelotowa to jest A1. Ewentualnie S6 (3)

          chyba że wspominasz o nieskrępowanym przelocie między uszami?

          • 19 24

          • chyba się wczoraj urodziłeś :D (2)

            albo nigdy samochodem nie jechałeś

            • 7 7

            • Nie nigdy (1)

              A urodziłem się 48 lat temu i pamiętam jak do Zakopanego jechało się 12 godzin.
              Jakiś kontrargument ?

              • 6 4

              • Dziś pociągiem jedziesz do Zakopca nie

                wiele krócej. Problem to linia Kraków Zakopane - 4 h i szybciej nie będzie - na tunele w górach nie ma zgody i kasy. Ważniejszy jest przekop mierzei.

                • 3 3

        • przelotowa to jest obwodnica

          • 10 14

        • to niech nie będzie

          • 0 0

      • sorry, a zbudowano jakieś drogi alternatywne (6)

        może od tego trzeba zacząć ?

        • 28 10

        • tunel? obwodnica południowa? (5)

          oj, sorki, mieli przecież puścić tranzyt Długą...

          • 16 14

          • (4)

            A co mi daje obwodnica na trasie Sopot - Zaroslak??? Jaka to alternatywa?

            • 19 8

            • SKM (3)

              Kojarzysz?

              • 10 10

              • (2)

                Na Brodwino? Nie mam czasu 3-4 godziny w dojazdach tracic.

                • 6 8

              • Wiem bo po staniu 3 godzin w korku stoisz jeszcze jedna jadąc na siłownie

                • 4 6

              • no więc

                siedź cicho i stój w korkach :D za wygodę się płaci, w tym przypadku czasem i kosztami benzyny

                • 9 1

      • Ok, nie pojadę karetką do Wojewódzkiego ani na akademię

        Tylko nad Wisłę albo na Szadółki.

        • 16 7

      • Nikt kto nie potrzebuja sam z wlasnej woli nie pcha sie autem to tego smiesznego zakorkowanego miasta

        • 0 0

    • xxx (3)

      Właściciel Forum Radunia zapewne wymusił, żeby więcej luda tam robiło zakupy, stąd potrzeba łatwiejszego przejścia. By żyło się lepiej......

      • 40 12

      • (1)

        Już od dawna właściciel obiektu razem ze sklepikarzami narzekał że za mało ludzi przychodzi. Większy ruch = większy VAT, podatek dla miasta, itp.

        • 8 8

        • VAT jest dochodem budżetu państwa. Miasto dostaje podatek od nieruchomości,

          a ten nie zależy od "liczby ludzi w sklepie" ani od dochodu

          • 2 0

      • a co to ma zmienić? Przecież obok jest tunel gdzie nie trzeba czekać na światłach?

        • 11 5

    • Korki to są (11)

      Ale tramwajowe! D który zaakceptował kolejne przejście powinien siedzieć! W normalnych krajach są tunele i wiadukt dla pieszych. No ale tutaj wszystko jest do d

      • 36 20

      • (2)

        Do Jura. A gdzieś to widział takie dziwne kraje, głuptasku?

        • 9 17

        • W Norwegii (1)

          Przykładowo

          • 21 10

          • co w norwegii ?

            utrudniają ludziom życie ? od kiedy ? robia tylko jak nie moga inaczej, a w gdańsku mogą innaczej i piesie nie muszą łaziac po schodach co niektorym sprawai problemy.

            • 0 1

      • (2)

        W jakich krajach? W Korei Pn?

        • 4 17

        • (1)

          Niemcy, Szwajcaria, dalej?

          • 16 9

          • serio ... bywam tam regularnie i nie widzę aby piesi tracili względem pojazdów. może nie bywam na pipidówach.

            • 0 1

      • wygląda na to, że nie byłem w żadnym normalnym kraju (2)

        ale Jura był. Opowiedz nam o tym Jura. Prosimy Jura!

        • 7 12

        • w normalnym kraju buduje się przejście obok tunelu? (1)

          w jakim normalnym kraju byłeś? To jest drugi w kolejności (na szczęście dużo tańszy, ale bardziej upierdliwy) pomysł po jedynym na świecie tunelu wzdłuż rzeki zamiast pod nią (tunel wzdłuż Wisły - pomnik ku pamięci Piskorskiego zbudowany "z góry" chyba jako zaliczka :D :D :D )

          • 6 4

          • Nigdy nie widziałeś przejścia obok tunelu w normalnym kraju

            bo w każdym normalnym kraju dawno zaorano tunele (o ile w ogóle byli gdzieś kiedykolwiek na tyle durni by toto w ogóle budować) i mam nadzieję, że ten zaszczany tunel spotka wkrótce to samo.

            • 6 5

      • Błędem był przejazd w tym miejscu do zawracania
        Teraz będzie przejście na tej samej fazie świateł wiec tramwajów to nie dotyczy nic nie zmienia

        • 2 3

      • W normalnych krajach w takim miejscu jest zakaz wjazdu dla cywilów

        • 2 2

    • (10)

      To zrobicie przerwę w korku na długość dwóch samochodów co parę minut i znajdzie się miejsce na przejście dla pieszych - żaden problem.

      • 9 17

      • (3)

        hejt na kierowców - ot, taki klasyczek na trojmiasto.pl

        • 17 9

        • (2)

          Jest na morderców którzy mordują bezpośrednio oraz truciznami wprowadzanymi prosto do płuc mieszkańców

          • 5 6

          • dzięki przejściu będzie tylko większy korek, więcej spalin i więcej trucia. (1)

            kto w takim razie jest "mordercą"?

            • 4 2

            • nie bedzie wiekszy a taki sam.

              • 0 0

      • (5)

        można temu zapobiec w ogóle nie budując niepotrzebnego przejścia, obok jest tunel

        • 10 5

        • (4)

          Ale jeśli i tak są korki, to co zmieni dla kierowców to przejście? A tak to przynajmniej np. osoba na wózku inwalidzkim będzie w stanie się tam poruszać bez barier architektonicznych.

          • 6 2

          • (2)

            A jak ta sama osoba będzie chciała usać się na SKM to zrobisz dla niej przejście przez tory kolejowe?

            • 2 5

            • (1)

              Nie, a czemu pytasz?

              • 5 1

              • bo w ten sposób można sprawdzić czy to pachnie hipokryzją

                • 0 0

          • przejście jest parę metrów dalej na wysokości Huciska

            i można sobie komfortowo przejechał wózkiem z przejścia na przystanek

            • 3 2

    • nie będzie (8)

      stojąc w korku będziesz stał przed lub za przejściem. a piesi nie będą latać po piwnicach.
      ogarniasz?

      • 11 11

      • (2)

        Nie ogarniam. Gdy idę na pociąg musze biegać po piwnicach ale na tramwaj już nie?

        • 13 10

        • Musisz być wyjątkowo ... cośtam (1)

          Pociągi nie stoją w korkach. Samochody tak.
          Coś jaśniej?

          • 4 4

          • Zdziwiłbyś się bo na kolei też zdarzają się korki

            • 3 1

      • i co to zmienia głupcze? (4)

        przejście tunelem nic nie utrudnia, przejście przez jezdnię owszem. Spowalnia ruch. Tam gdzie jest możliwe buduje się tunele lub kładki bo to nie krzyżuje ruchu. Robi się tak w każdym cywilizowanym kraju. U nas buduje się niepotrzebne przejście obok istniejącego już doskonałego rozwiązania w postaci tunelu.

        • 8 9

        • (3)

          Doskonałe rozwiązanie jak masz 30 lat i jesteś zdrowy. Trochę empatii :)

          • 5 2

          • (2)

            To okaż ją udającym się na SKM. Jakoś tunel wtedy nie przeszkadza?

            • 1 7

            • Skoro do skm jest tunel pod torami, to na tramwaj musi być tunel pod jezdnią? Dziwna logika. (1)

              • 4 2

              • fakt jeden tunel lepszy od drugiego - a widzisz jakąś różnicę w jego pokonaniu dla osób niepełnosprawnych?

                • 0 0

    • Zlikwidujcie światla (1)

      i nawrotkę przy NBP,wtedy bilans będzie na zero.Mnie jako pieszemu te światła i nawrotka nie jest mi do niczego niepotrzebne

      • 12 2

      • Kierowcom ta nawrotka też nie jest potrzebna, więc zlikwidujmy te światła i przejście naziemne

        • 3 1

    • nadmiar kierowców (samochodów) to ważniejsze źródło udręki kierowców niż to przejście dla pieszych (6)

      zwężenie pasów do 3 metrów uspokoi trochę ruch co paradoksalnie wpłynie na zwiększenie przepustowości tego fragmentu sieci ulicznej miasta. Poprawa komfortu ruchu pieszych i wzrost skali ruchu rowerowego to ważne czynniki redukcji uciążliwości ruchu pojazdów dwuśladowych w mieście.

      • 10 15

      • (1)

        Odbudowa linii kolejowych i zlikwidowanie ścieżek rowerowych paradoksalnie sprawi że będzie więcej rowerzystów w mieście.

        • 8 3

        • Ważne aby nie było samochodów a czy ludzie wybiorą rower pociąg czy tramwaj to każdego decyzja

          • 3 6

      • paradoksem można co najwyżej nazwać twoją logikę (1)

        ruch zostanie jeszcze bardziej utrudniony i nic się nie ułatwi

        • 5 3

        • ruch pieszych, rowerzystów i pasażerów tramwajów zostanie ułatwiony

          ruch samochodów jest dość utrudniony przez ich nadmiar. Po prostu Twoja wyobraźnia nie ogarnia faktu, że ułatwienie ruchu ludzi może doprowadzić do rezygnacji części ludzi z samochodów, wtedy i kierowcom będzie się tam łatwiej jeździć.

          • 5 3

      • Zwężanie pasów (1)

        A o korytarzu życia ktoś pomyślał? Erka może i przejedzie, ale wóz bojowy SP?

        • 3 4

        • Na osiedlowe ulice jakoś wjeżdża

          • 5 1

    • Autobusy, tramwaje oraz samochody będą (2)

      stały na światłach. To przejście to głupota.

      • 14 7

      • szkoda gadać, tym bardziej że obok jest już istniejący tunel

        istnieje dużo palących problemów a tutaj powstaje nie dość że coś zupełnie niepotrzebnego to na dodatek komplikującego życie. "Autobusy i tramwaje
        Autobusy i tramwajeeee"

        • 6 4

      • Na światłach do zawracania stoją już.
        Ze w tej samej fazie świateł będzie przejście nic nie pogorszy

        • 4 4

    • "Te przejście"?
      "Te" to liczba mnoga.
      "Przejście" - liczba pojedyncza.

      • 4 0

    • To miejsce

      Te miejsca.

      • 1 0

    • (1)

      lada chwila wejdą strefy czystego transportu i i tak sobie tam nie pojeździsz

      • 1 2

      • Weszły już na krakowskim Kazimierzu, i co? Dużo dają?

        • 1 0

    • Korki nie robią się przez przejścia dla pieszych ale przez liczbę samochodów na jezdni. (4)

      Wiem, że to wielu nie pasuje ale to dość oczywiste.

      • 10 4

      • (3)

        Równie dobrze można powiedzieć że tłoki w pojazdach komunikacji miejskiej biorą się z tego że za dużo ludzi chce nimi jechać

        • 4 1

        • Nooo... tak, właśnie stąd się bierze.

          Aby zaradzić tłokowi w komunikacji miejskiej, można albo zwiększyć przepustowość (ilość kursów i pojemność taboru), albo zniechęcić ludzi do korzystania z komunikacji. W przypadku korków na drogach zwiększenie przepustowości jest niemożliwe, więc pozostaje jedynie zniechęcenie ludzi do korzystania z aut.

          • 11 2

        • dodanie kolejnych pojazdów komunikacji miejskiej jest duuużo tańsze (1)

          niż dodanie kolejnego pasa jazdy do istniejącej arterii ruchu drogowego. Dlatego inwestowanie w drogi pseudoszybkiego ruchu w miastach nie jest zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, tworzenie buspasów i inwestowanie w tabor komunikacji miejskiej ma sens.

          • 2 0

          • utrzymanie linii kolejowej jest dużo tańsze niż jej rozebranie po to by tam wybudować ścieżkę rowerową?

            • 0 0

    • I bardzo K dobrze!

      • 0 0

    • (1)

      Skoro już budują przejście to czemu nie zwężyli schodów do tunelu, przecież teraz nikt nie będzie chodził jak kret tunelem. I gratuluję projektantów zaprojektowanie czerwonej fali od Huciska do Traktu Św. Wojciecha już teraz trafia się trzy czerwone a będzie jeszcze jedno

      • 0 1

      • "Skoro już budują przejście to czemu nie zwężyli schodów do tunelu" co za logika xD

        • 0 1

    • ale będą większa ulgą dla pieszych

      ale będą większa ulgą dla pieszych

      • 0 0

    • Gdańszczanie niestety wciąż wolą podejście Los Angeles niż Amsterdamu. Kierowcy to naprawdę najbardziej denerwujący typ społeczeństwa.

      • 0 0

    • Przeciez

      Przeciez przez Centrum juz dzis nie da sie jezdzic. To juz wole z wrzeszcza jechac przez letnice razem z Tirami niz pchac sie przez zakorkowany Gdansk glowny.

      • 0 0

  • Pisanie, że tak kolosalne opóźnienie spoodowane jest tylko pracami archeologicznymi to ściema

    Kolejny "sukces" DRMG w prowadzeniu inwestycji. Już mnie palce bolą od gratulacji ich sukcesów, co przetarg czy inwestycja to opóźnienie, tasiemiec przetargowy czy brak kompetencji przy wyliczaniu kwoty na realizacje (gdańscy urzędnicy chyba nie ogarniają, że przez pandemie wszystko zdrożało, do tego obecna inflacja, podwyżki płac - śmieszne, ale jednak - i ogólnie wzrost wszystkiego.). Myślę, że dziecko z 6 klasy lepiej by wyliczało budżety XD

    Ogólnie to przykro się patrzy, bo z jednej strony takie jednostki jak DRMG czy nasza serdeczna Oleńka ciągle mówią, że nie ma kasy, że coraz więcej kasy zabiera PiS samorządom, a z drugiej strony Oleńka spełnia sobie takie fanaberie jak portal gdansk.pl za 5 mln zł, dwa wypasione auta za 300 tysięcy zł, huczne obchody rocznicy Pawełka na koszt miasta, podwyżki dla swojego koryta, powoływanie od grom nowych stanowisk - choćby (na dzień dzisiejszy: 16) zbędnych pełnomocników - ich kompetencje powinny być wrzucone do istniejących już instytucji.

    Krew mnie zalewa. Panowanie Oleńki w na początku 2022 roku już bardziej wk$rwi@@ niż panowanie PiS'u...

    • 45 1

  • Taka to zmiana technologii,że na placu pracują 3 osoby xD. Każdy remont za czasów prezydentki ma opóźnienia. Przypadek?

    • 32 3

  • (2)

    Może tak przy okazji rozebrać straszydło z PRL, czyli budynek LOT-u.

    • 15 22

    • Przecież ta "perełka" to zabytek

      • 5 3

    • Odkup od właściciela i rozbierz

      • 0 2

  • (2)

    Szczerze nie ogarniam dlaczego robi się to przejście...

    • 59 8

    • poczytaj innych, może zrozumiesz

      • 1 8

    • Żeby zrazić do siebie kierowców

      • 5 1

  • Ideologia ma mało wspólnego z rozsądkiem (2)

    to chyba widać, niestety? ;)

    • 40 5

    • osoby nie korzystające z samochodu to nie ideologia (1)

      to konkretni ludzie

      • 0 4

      • Polityka utrudniania życia kierowcom to ideologia

        a osoby niekorzystające z samochodu mają już tunel i przejście przy Hucisku

        • 3 0

  • Skoro naziemne przejście obok tunelu ...... (1)

    ..... to może obok jeszcze kładkę zrobić ?

    • 72 2

    • I katapultę - można jeszcze szybciej przeskoczyć nad jezdnią :)

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane