- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (281 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (196 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu
Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2767/750x0/2767640.webp)
porównać
Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.
Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza
- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza
To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.
Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.
Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. Uphagena
Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
- przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
- zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
- wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena
Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.
Ankieta od radnych z Aniołków
Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.
Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-25 14:13
a co ci urzednicy zrobili
dobrego i pozytecznego??? dulkiewiczowa nawet konsekwencji nie potrafi wyciągnąc
- 10 2
-
2020-09-25 14:14
Problemem jest nie skutek a przyczyna tego zakorkowania (4)
Dojazd Piramowicza był skrótem dla jadących z pracy z Oliwy do Południowych dzielnic (Morena).
Jechali przez Przymorze, Zaspę (Rzeczpopolitej, Hallera) i korkowali do Studzienki, Schuberta.
A teraz okazało się, że korek jest wcześniej niż na Do Studzienki.
Problem jest nie organizacja ruchu na Piramowicza ile pozwolenia na zabudowę Południa bez odpowiedniego skomunikowania ich z miejscami usług/pracy.- 9 8
-
2020-09-25 15:25
Z oliwy przez piramowicza na morene (2)
To trochę na okrętkę.
- 4 0
-
2020-09-25 16:06
Dokładnie tak to "działa". Nie stoisz w korku na Grunwaldzkiej do Galerii Bałtyckiej. (1)
Nie stoisz w korku na Nowej Słowackiego.
- 2 1
-
2020-09-25 16:32
z Oliwy na Morenę przez Hallera ?
no sorry...
- 0 0
-
2020-09-25 17:17
masz chyba rację.
od jakiegoś czasu o 16 jest dużo mniejszy korek a nawet brak na Traugutta i do studzienki.
- 1 0
-
2020-09-25 14:15
Pomóżcie znaleźć cos pozytywnego (7)
Szadółki, Piramowicza, rydwan, chaszcze, komunikacja miejska, podwyzki oplat parkingowych, brak zawieszenia poboru oplat w czasie lockdownu, medialne szopki, itd. Czy nasza Ola zrobila cos dla nas mieszkancow? prosze pomozcie cos znaleźć.
- 24 5
-
2020-09-25 14:36
wasz to jest conajwyżej Kurski
w kłamwizji
- 0 4
-
2020-09-25 14:57
Pozytywna jest poprawa bezpieczeństwa dla niezmotoryzowanych. (3)
- 3 5
-
2020-09-25 15:17
Mozesz dac jakies statystyki? (2)
- 3 2
-
2020-09-25 15:19
Proszę
Przed zmianami miałem dwa incydenty na dzień.
Po zmianach nie miałem żadnego w tym miejscu.- 1 3
-
2020-09-25 15:36
Potwierdzam, moje statystyki są identyczne
- 0 3
-
2020-09-25 22:30
Jeszcze podniesienie cen biletów na komunikację.
- 1 0
-
2020-09-25 23:47
To oczywiste.
Remont tramwaju na Stogach.
- 0 0
-
2020-09-25 14:15
przepraszam to dla rowerzystów zrobili ten (2)
odwrócony kierunek??? po ebało ich w tym magistracie wszystko dla rowerzystów a te swiete krowy na jaskowej dolinie jezdzą bez kasków, bez swiateł bez dzwonków za to ze słuchawkami na uszach wroze tam niedługo wypadek z winy rowerzysty !!!
- 16 8
-
2020-09-25 14:26
Nie ma obowiązku jazdy w kasku i zakazu używania słuchawek.
Co więcej - w stosunku do jeżdżących w kasku kierowcy są mniej uważni (badania University of Bath). Co do słuchawek - kierowcy przecież jeżdżą z podniesionymi szybami i słuchają muzyki - pewnie po to, żeby mniej słyszeć jak inni kierowcy hałasują. Dlaczego inni użytkownicy dróg mieliby być pozbawieni tego przywileju?
- 6 7
-
2020-09-26 16:57
Z tego co kojażę to dzwonek i odblaski powinny być. Kask i światła cały czas dobrowolne, czy były zmiany?
- 2 0
-
2020-09-25 14:22
5 kolumna działa. Za chwilę dodatkowo oprócz utrudnień cały Wrzeszcz będzie opomiarowany taki kolejny prezent dla mieszkańców.
- 8 0
-
2020-09-25 14:23
Ależ ci kierowcy sprytni
Każdą niekorzystną dla siebie zmianę oprotestowują blokując całe miasto. W ten sposób nie da się nic zmienić poza polepszeniem ich sytuacji :)
- 10 5
-
2020-09-25 14:25
Sygnalizacja świetlna (7)
może by tak postawić dla tych świętych krów znak ustąp pierwszeństwa ewentualnie sygnalizację świetlną z czujnikiem gdyby zbliżało się auto do skrzyżowania piramowicza z drogą dla rowerów, jednocześnie czas by zweryfikował jak rowerzyści przestrzegają przepisów ruchu drogowego
- 5 6
-
2020-09-25 14:27
no toż mieliście stopa na Piramowicza (3)
A i tak zachowywaliście się tam jak indyjskie bydło.
- 8 0
-
2020-09-25 14:30
pisząc świete krowy miałem na myśli rowerzystów, korona z głowy im nie spadnie jak na chwile się zatrzymają i tak mają więcej (2)
pisząc świete krowy miałem na myśli rowerzystów, korona z głowy im nie spadnie jak na chwile się zatrzymają i tak mają więcej przywilejów od innych użytkowników dróg
- 2 9
-
2020-09-25 14:34
A kierowcy spadnie, jak zrobi to samo?
O jakich innych przywilejach mówisz?
- 9 2
-
2020-09-25 15:21
mają więcej? czego
kierowcy 8 szerokich pasów tam mają. Każdy po przynajmniej 3m.
rowerzyści śmieszny pasek 2.5m poprowadzony slalomem na chodniku.- 6 1
-
2020-09-25 14:30
Nie można tak ponieważ tym miejscu rowerzyścią są na kierunku z pierwszeństwem.
- 6 2
-
2020-09-25 15:20
musiałbyś mieć wtedy również na grunwaldzkiej dodatkowe światła.
- 4 0
-
2020-09-26 17:00
Myślę, że krowy w świecących samochodach mogłyby nie zauważyć znaku...
- 1 0
-
2020-09-25 14:30
Prędkość zabija (14)
W tej części Al. Zwycięstwa mamy 50km/h,
W obrębie ul. Piramowicza mamy "strefę 30km/h")
Za to rowerzyści odcinek od Opery do Miszewskiego traktują jako oficjalny odcinek treningowy (potwierdzone aplikacjach mobilnych np. Stava) i wymienieni z imienia i nazwiska lub nicku chwalą się prędkościami średnimi na poziomie 46km/h co daje chwilową prędkość ok. 60km/h - dla przypomnienia prędkość rozwijaną na chodniku z wirtualnie wydzieloną częścią jako droga rowerowa.
Na chodniku za to mamy pieszych, osoby starsze, dzieci z pobliskiego przedszkola i żłobka (przy ul. Uphagena -jakby ktoś nie wiedział ze tam jest ) i 15cm obok mamy trening prędkościowy.
Tak ma wyglądać bezpieczeństwo wg władz Gdańska???- 26 13
-
2020-09-25 14:39
Tylko, że nie ma tam konfliktu pieszy - rowerzysta (3)
- 9 3
-
2020-09-25 14:57
Akurat się mylisz (1)
są udokumentowane kolizje rowerzysta-"rowerzysta sportowiec" kilka potrąceń pieszych.
Dokładnie na tym skrzyżowaniu...
Oczywiście kierowcy spiją śmietankę braku zachowania należytej ostrożności, ale dajmy sobie nawzajem szanse.... uspokajamy ruch i samochodów i rowerzystów- 6 5
-
2020-09-25 15:07
Być może są, ale to jest jakiś promil incydentów pomiędzy samochodami i rowerzystami.
- 4 2
-
2020-09-25 15:22
przecież ten wyżej coś skrobnął o rowerzystach
i już jest problem z rowerzystami XD
to może ja poruszę politykę Państwa Polskiego? :P- 0 1
-
2020-09-25 14:39
Czyli w najlepszym przypadku rowerzyści jadą z prędkością samochodu. (4)
Więc w czym problem
- 6 5
-
2020-09-25 14:45
Serio... (3)
samochodem po chodniku też mogę?
- 7 7
-
2020-09-25 14:56
Rowerzyści jadą drogą rowerową to po pierwsze, (1)
a po drugie ta droga rowerowa przebiega ze 3 metry od AL. Grunwaldzkiej,
co za problem zatrzymać się kierowcy o tyle wcześniej,
Nie wspomnę nawet, że jest tam wyniesiony przejazd / przejście.- 7 2
-
2020-09-25 18:14
Pomyśl zanim napiszesz
Ta tzw droga rowerowa to chodnik minimalnie zmodernizowany pod potrzeby poruszania się rowerów. Obok chodzą piesi. Barierą pomiędzy 60km/h 100kg roweszystą jest witrtualny pas oddzielający dzieci i staryszków od łowców rekordów. Ten odcinek drogi rowerowej nie ma nic wspólnego z drogą wybudowaną od podstaw dla rowerów. A gdybym tak wziął za rękę babcię lub dziecko i szedł sobie krawężnikiem przy Grunwaldzkiej/Zwycięstwa byłoby ok? Czy byłby szum medialny że narażam na niebezpieczeństwo. Większość kolizji było z udziałem rowerzystów skracających przejazd zjeżdzając z drogi rowerowej na płytę postojową dla samochodów. W wypadku prędkość jest kluczowym czynnikiem kiedy jesteś zauważony.
Od kiedy powstała bariera zwalnianąca ruch rowerzystów zdarzenia spadły niemal całkowicie. A tu cyk nikt nie zbadał czy to pomaga i zmiana organizacji ruchu.- 4 3
-
2020-09-25 15:28
Obejrzyj sobie filmy w tym raporcie, jak samochody jeżdżą po chodnikach
na przykład: Morska w Gdyni, lub Gdańsk koło IPN
- 3 2
-
2020-09-25 15:23
sugerujesz że rowerzyści poruszają się tam szybciej niż kierowcy ? :D
No właśnie jest 50kmh, a kierofczyki tam 90kmh i więcej cisną.
- 6 3
-
2020-09-25 15:50
(2)
Jest w tym trochę prawdy. Szosowi sprinterzy, chłopy po 100 kg cisną tam, jakby właśnie finiszowali w TDP.
Swoją drogą, śmieszne są te segmenty. Od tych świateł do tamtych. Osobny segment na odcinek Grunwaldzkiej po górkę, osobny w dół...- 5 2
-
2020-09-25 19:30
czyli jakieś 15kmh , tak cisną ;)
- 1 1
-
2020-09-26 17:09
Chciałbym 100 kg kolarza w wyścigu zobaczyć, przecież gość ponad dwa metry musiałby mieć.
- 0 0
-
2020-09-26 17:04
Tak, a kierowcy samochodów jak widzą znak 40 km/h to wszyscy nawet o 5, nie przekroczą.
- 0 0
-
2020-09-25 14:33
Piramowicza
Kosy na sztorc i na urząd miejski pogonić urzedasow.
- 8 2
-
2020-09-25 14:36
Źródło problemów
1. Nadmiar samochodów (na odcinkach pokrywających się z komunikacją) ***
2. Nieprzestrzeganie przpisów ruchu drogowego przez kierowców ("jadę skrótem więc gaz do dechy i nie oglądam się na nic") ***
długo długo nic *** potrzeby rowerzystów- 7 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.