• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • a co ci urzednicy zrobili

    dobrego i pozytecznego??? dulkiewiczowa nawet konsekwencji nie potrafi wyciągnąc

    • 10 2

  • Problemem jest nie skutek a przyczyna tego zakorkowania (4)

    Dojazd Piramowicza był skrótem dla jadących z pracy z Oliwy do Południowych dzielnic (Morena).
    Jechali przez Przymorze, Zaspę (Rzeczpopolitej, Hallera) i korkowali do Studzienki, Schuberta.
    A teraz okazało się, że korek jest wcześniej niż na Do Studzienki.

    Problem jest nie organizacja ruchu na Piramowicza ile pozwolenia na zabudowę Południa bez odpowiedniego skomunikowania ich z miejscami usług/pracy.

    • 9 8

    • Z oliwy przez piramowicza na morene (2)

      To trochę na okrętkę.

      • 4 0

      • Dokładnie tak to "działa". Nie stoisz w korku na Grunwaldzkiej do Galerii Bałtyckiej. (1)

        Nie stoisz w korku na Nowej Słowackiego.

        • 2 1

        • z Oliwy na Morenę przez Hallera ?

          no sorry...

          • 0 0

    • masz chyba rację.

      od jakiegoś czasu o 16 jest dużo mniejszy korek a nawet brak na Traugutta i do studzienki.

      • 1 0

  • Pomóżcie znaleźć cos pozytywnego (7)

    Szadółki, Piramowicza, rydwan, chaszcze, komunikacja miejska, podwyzki oplat parkingowych, brak zawieszenia poboru oplat w czasie lockdownu, medialne szopki, itd. Czy nasza Ola zrobila cos dla nas mieszkancow? prosze pomozcie cos znaleźć.

    • 24 5

    • wasz to jest conajwyżej Kurski

      w kłamwizji

      • 0 4

    • Pozytywna jest poprawa bezpieczeństwa dla niezmotoryzowanych. (3)

      • 3 5

      • Mozesz dac jakies statystyki? (2)

        • 3 2

        • Proszę

          Przed zmianami miałem dwa incydenty na dzień.
          Po zmianach nie miałem żadnego w tym miejscu.

          • 1 3

        • Potwierdzam, moje statystyki są identyczne

          • 0 3

    • Jeszcze podniesienie cen biletów na komunikację.

      • 1 0

    • To oczywiste.

      Remont tramwaju na Stogach.

      • 0 0

  • przepraszam to dla rowerzystów zrobili ten (2)

    odwrócony kierunek??? po ebało ich w tym magistracie wszystko dla rowerzystów a te swiete krowy na jaskowej dolinie jezdzą bez kasków, bez swiateł bez dzwonków za to ze słuchawkami na uszach wroze tam niedługo wypadek z winy rowerzysty !!!

    • 16 8

    • Nie ma obowiązku jazdy w kasku i zakazu używania słuchawek.

      Co więcej - w stosunku do jeżdżących w kasku kierowcy są mniej uważni (badania University of Bath). Co do słuchawek - kierowcy przecież jeżdżą z podniesionymi szybami i słuchają muzyki - pewnie po to, żeby mniej słyszeć jak inni kierowcy hałasują. Dlaczego inni użytkownicy dróg mieliby być pozbawieni tego przywileju?

      • 6 7

    • Z tego co kojażę to dzwonek i odblaski powinny być. Kask i światła cały czas dobrowolne, czy były zmiany?

      • 2 0

  • 5 kolumna działa. Za chwilę dodatkowo oprócz utrudnień cały Wrzeszcz będzie opomiarowany taki kolejny prezent dla mieszkańców.

    • 8 0

  • Ależ ci kierowcy sprytni

    Każdą niekorzystną dla siebie zmianę oprotestowują blokując całe miasto. W ten sposób nie da się nic zmienić poza polepszeniem ich sytuacji :)

    • 10 5

  • Sygnalizacja świetlna (7)

    może by tak postawić dla tych świętych krów znak ustąp pierwszeństwa ewentualnie sygnalizację świetlną z czujnikiem gdyby zbliżało się auto do skrzyżowania piramowicza z drogą dla rowerów, jednocześnie czas by zweryfikował jak rowerzyści przestrzegają przepisów ruchu drogowego

    • 5 6

    • no toż mieliście stopa na Piramowicza (3)

      A i tak zachowywaliście się tam jak indyjskie bydło.

      • 8 0

      • pisząc świete krowy miałem na myśli rowerzystów, korona z głowy im nie spadnie jak na chwile się zatrzymają i tak mają więcej (2)

        pisząc świete krowy miałem na myśli rowerzystów, korona z głowy im nie spadnie jak na chwile się zatrzymają i tak mają więcej przywilejów od innych użytkowników dróg

        • 2 9

        • A kierowcy spadnie, jak zrobi to samo?

          O jakich innych przywilejach mówisz?

          • 9 2

        • mają więcej? czego

          kierowcy 8 szerokich pasów tam mają. Każdy po przynajmniej 3m.
          rowerzyści śmieszny pasek 2.5m poprowadzony slalomem na chodniku.

          • 6 1

    • Nie można tak ponieważ tym miejscu rowerzyścią są na kierunku z pierwszeństwem.

      • 6 2

    • musiałbyś mieć wtedy również na grunwaldzkiej dodatkowe światła.

      • 4 0

    • Myślę, że krowy w świecących samochodach mogłyby nie zauważyć znaku...

      • 1 0

  • Prędkość zabija (14)

    W tej części Al. Zwycięstwa mamy 50km/h,
    W obrębie ul. Piramowicza mamy "strefę 30km/h")
    Za to rowerzyści odcinek od Opery do Miszewskiego traktują jako oficjalny odcinek treningowy (potwierdzone aplikacjach mobilnych np. Stava) i wymienieni z imienia i nazwiska lub nicku chwalą się prędkościami średnimi na poziomie 46km/h co daje chwilową prędkość ok. 60km/h - dla przypomnienia prędkość rozwijaną na chodniku z wirtualnie wydzieloną częścią jako droga rowerowa.
    Na chodniku za to mamy pieszych, osoby starsze, dzieci z pobliskiego przedszkola i żłobka (przy ul. Uphagena -jakby ktoś nie wiedział ze tam jest ) i 15cm obok mamy trening prędkościowy.
    Tak ma wyglądać bezpieczeństwo wg władz Gdańska???

    • 26 13

    • Tylko, że nie ma tam konfliktu pieszy - rowerzysta (3)

      • 9 3

      • Akurat się mylisz (1)

        są udokumentowane kolizje rowerzysta-"rowerzysta sportowiec" kilka potrąceń pieszych.
        Dokładnie na tym skrzyżowaniu...
        Oczywiście kierowcy spiją śmietankę braku zachowania należytej ostrożności, ale dajmy sobie nawzajem szanse.... uspokajamy ruch i samochodów i rowerzystów

        • 6 5

        • Być może są, ale to jest jakiś promil incydentów pomiędzy samochodami i rowerzystami.

          • 4 2

      • przecież ten wyżej coś skrobnął o rowerzystach

        i już jest problem z rowerzystami XD
        to może ja poruszę politykę Państwa Polskiego? :P

        • 0 1

    • Czyli w najlepszym przypadku rowerzyści jadą z prędkością samochodu. (4)

      Więc w czym problem

      • 6 5

      • Serio... (3)

        samochodem po chodniku też mogę?

        • 7 7

        • Rowerzyści jadą drogą rowerową to po pierwsze, (1)

          a po drugie ta droga rowerowa przebiega ze 3 metry od AL. Grunwaldzkiej,
          co za problem zatrzymać się kierowcy o tyle wcześniej,
          Nie wspomnę nawet, że jest tam wyniesiony przejazd / przejście.

          • 7 2

          • Pomyśl zanim napiszesz

            Ta tzw droga rowerowa to chodnik minimalnie zmodernizowany pod potrzeby poruszania się rowerów. Obok chodzą piesi. Barierą pomiędzy 60km/h 100kg roweszystą jest witrtualny pas oddzielający dzieci i staryszków od łowców rekordów. Ten odcinek drogi rowerowej nie ma nic wspólnego z drogą wybudowaną od podstaw dla rowerów. A gdybym tak wziął za rękę babcię lub dziecko i szedł sobie krawężnikiem przy Grunwaldzkiej/Zwycięstwa byłoby ok? Czy byłby szum medialny że narażam na niebezpieczeństwo. Większość kolizji było z udziałem rowerzystów skracających przejazd zjeżdzając z drogi rowerowej na płytę postojową dla samochodów. W wypadku prędkość jest kluczowym czynnikiem kiedy jesteś zauważony.
            Od kiedy powstała bariera zwalnianąca ruch rowerzystów zdarzenia spadły niemal całkowicie. A tu cyk nikt nie zbadał czy to pomaga i zmiana organizacji ruchu.

            • 4 3

        • Obejrzyj sobie filmy w tym raporcie, jak samochody jeżdżą po chodnikach

          na przykład: Morska w Gdyni, lub Gdańsk koło IPN

          • 3 2

    • sugerujesz że rowerzyści poruszają się tam szybciej niż kierowcy ? :D

      No właśnie jest 50kmh, a kierofczyki tam 90kmh i więcej cisną.

      • 6 3

    • (2)

      Jest w tym trochę prawdy. Szosowi sprinterzy, chłopy po 100 kg cisną tam, jakby właśnie finiszowali w TDP.
      Swoją drogą, śmieszne są te segmenty. Od tych świateł do tamtych. Osobny segment na odcinek Grunwaldzkiej po górkę, osobny w dół...

      • 5 2

      • czyli jakieś 15kmh , tak cisną ;)

        • 1 1

      • Chciałbym 100 kg kolarza w wyścigu zobaczyć, przecież gość ponad dwa metry musiałby mieć.

        • 0 0

    • Tak, a kierowcy samochodów jak widzą znak 40 km/h to wszyscy nawet o 5, nie przekroczą.

      • 0 0

  • Piramowicza

    Kosy na sztorc i na urząd miejski pogonić urzedasow.

    • 8 2

  • Źródło problemów

    1. Nadmiar samochodów (na odcinkach pokrywających się z komunikacją) ***
    2. Nieprzestrzeganie przpisów ruchu drogowego przez kierowców ("jadę skrótem więc gaz do dechy i nie oglądam się na nic") ***
    długo długo nic *** potrzeby rowerzystów

    • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane