• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przy SKM Śródmieście wracają tramwaje. Wkrótce dołączą do nich autobusy

Krzysztof Koprowski
26 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanki tramwajowe przy SKM Gdańsk Śródmieście były wyłączone z eksploatacji od stycznia br. Przystanki tramwajowe przy SKM Gdańsk Śródmieście były wyłączone z eksploatacji od stycznia br.

Z trzymiesięcznym opóźnieniem w sobotę tramwaje wrócą na wiadukt nad torami kolejowymi przy przystanku SKM Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańska. W marcu pojadą tędy pierwsze autobusy. Dodatkowo, już w listopadzie wydłużona zostanie relacja linii 283, którą będzie można dotrzeć z Niedźwiednika i UCK do Nowego Portu.



Czy w codziennych podróżach przesiadasz się między liniami ZTM Gdańsk lub ZKM Gdynia a SKM?

Trwające od stycznia prace w obrębie wiaduktu nad torami kolejowymi przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Śródmieście miały pierwotnie zakończyć się w lipcu. W lipcu wykonawca poinformował, że prace będą musiały być wydłużone o kolejne miesiące ze względu na przewidzianą potrzebę zabezpieczenia i uszczelnienia płyty wiaduktu oraz wymianę rozjazdu tramwajowego.

W najbliższą sobotę (28 października) przez przebudowany wiadukt ponownie pojadą tramwaje linii 2, 6, 7 oraz 11 (w dni powszednie w godz. 6-17 przez 3 Maja).

- Po powrocie tych linii na stałe trasy drobnym korektom ulegną ich rozkłady jazdy. Z uwagi na duże zainteresowanie dojazdu mieszkańców w rejon szpitali, Urzędu Miejskiego, sądów i policji, utrzymana zostanie aktualna trasa linii 4: Jelitkowo zobacz na mapie Gdańska - Zaspa zobacz na mapie Gdańska - Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska - Dworzec PKS zobacz na mapie Gdańska - 3 Maja zobacz na mapie Gdańska - Chełm zobacz na mapie Gdańska - Łostowice Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Zarząd Transportu Miejskiego, w związku z powrotem linii 7 na stałą trasę przez ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, postanowił również zmienić przebieg linii autobusowej 283. Dotychczas łączyła ona Niedźwiednik zobacz na mapie Gdańska z przystankiem SKM Gdańsk Politechnika zobacz na mapie Gdańska przez Piecki-Migowo (Morenę) zobacz na mapie Gdańska oraz rejon Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszej połowie listopada jej trasa zostanie wydłużona do Nowego Portu przez Operę zobacz na mapie Gdańska - Kliniczną zobacz na mapie Gdańska - Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Dokładne rozkłady jazdy będą znane po 1 listopada.

- Pomysł nowej oferty komunikacyjnej został zasugerowany przez mieszkańców Letnicy i Nowego Portu, którzy podróżują w kierunku Opery, szpitali czy dzielnicy Piecki-Migowo (Moreny) - dodaje Zomkowski.
Docelowy układ sieci linii autobusowych w rejonie Węzła Śródmieście SKM i Unii Europejskiej. Docelowy układ sieci linii autobusowych w rejonie Węzła Śródmieście SKM i Unii Europejskiej.
W marcu przyszłego roku na węzeł przy SKM Gdańsk Śródmieście wjadą pierwsze autobusy. Wstępne założenia mówią o kierowaniu na płytę wiaduktu linii w kierunku rafinerii, Wyspy Sobieszewskiej oraz Olszynki.

Zdaniem ZTM to rozwiązanie znacznie ułatwi przesiadki tramwaj-autobus, ponieważ na płycie wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej będą one odbywały się na części wyłączonej z ruchu ogólnego aut, a ponadto dojazd tramwajem pozwoli ominąć korki, w których stoją autobusy.

Na przebudowany wiadukt wjeżdżać będą linie 106, 111, 112, 138, 166, 186, 123, 131 oraz nocna linia N13. Ich powrót do centrum miasta będzie się odbywał dotychczasowymi trasami.

Do przystanku autobusowego na płycie wiaduktu być może skierowana zostanie też linia 115. Pod uwagę są obecnie brane dwa warianty jej przebiegu w tej części miasta: Nowy Ogrody zobacz na mapie Gdańska - 3 Maja zobacz na mapie Gdańska - Śródmieście SKM zobacz na mapie Gdańska - Brama Wyżynna zobacz na mapie Gdańska - Dworzec Główny zobacz na mapie Gdańska lub Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska - Hucisko zobacz na mapie Gdańska - Brama Wyżynna zobacz na mapie Gdańska - Śródmieście SKM zobacz na mapie Gdańska.

Skierowanie autobusów na wiadukt nad torami oraz budowa dodatkowych przystanków ułatwi przesiadkę na pociągi SKM na przystanku Gdańsk Śródmieście. Skierowanie autobusów na wiadukt nad torami oraz budowa dodatkowych przystanków ułatwi przesiadkę na pociągi SKM na przystanku Gdańsk Śródmieście.
Z pominięciem przystanku na płycie wiaduktu pojadą linie autobusowe w kierunku Oruni i Pruszcza Gdańskiego. Dla tych pasażerów przesiadka na SKM będzie odbywała się na nowych przystankach w obrębie skrzyżowania z ul. Toruńską zobacz na mapie Gdańska, które będą powiązane z peronem SKM Gdańsk Śródmieście powstającym przejściem podziemnym.

- Ostateczny projekt zmian w liniach jest jeszcze w fazie dopracowania i zostanie przedstawiony w pierwszej kolejności radom dzielnic do konsultacji - podkreśla Zomkowski.

Materiał z września br.

Miejsca

Opinie (182) 2 zablokowane

  • czekam na skrót wzdłuż torów od dworca do Zaroślaka

    • 6 0

  • Jaką karę uiści inwestor

    za te ponad 3 miesięczne opóźnienie?

    • 21 2

  • linia 4 powinna wrócić na swoją trasę (4)

    gdy była zabierana z pętli Siedlce to mówiono że tylko tymczasowo a teraz wyszło szydło z worka

    • 16 5

    • Widocznie zbyt wielu urzędasów (2)

      mieszka w południowych dzielnicach.A dzięki tej chytrej zagrywce mieszkańcy Siedlec i okolic zostali pozbawieni bezpośredniego połączenia z Dolnym Wrzeszczem,Zaspą,Przymorzem i ....brzegiem morza.Jeśli ZTM uważał,ze była za mała frekwencja na tej linii to wystarczyło ja przedłużyć na "Morenę"

      • 8 2

      • (1)

        Z tymi urzędasami to możliwe,bo w sieci ZTM jest kilka linii uprzywilejowanych,gdzie zawsze musi być pełna podaż pojazdów zabieranych w razie awarii itp z innych linii.Co istotne do tych uprzywilejowanych tras zaliczają się te obsługujące tzw południe

        • 6 1

        • Teraz zabrali też połowę kursów 2 w popołudniowym szczycie!

          • 1 0

    • linia 4 wypełniała lukę komunikacji zbiorowej

      tj połączenie Tarasu Wyżyny z Tarasem Dolnym. Takim połączeniem nie była linia 10 ponieważ ona obsługuje tylko port a teraz doszedł jeden punkt czyli stadion, natomiast cały dolny taras nie ma połączenia z Wyżynami

      • 1 0

  • ale ze Stogów na Chelm tramwajem nadal nie dojedzie... (6)

    • 27 3

    • I co jeszcze? (1)

      mało jest linii na Chełm ?

      • 5 7

      • Ze Stogow tak mało, że aż żadnego.

        • 8 1

    • Fakt , przydałaby sie jakas linia za Stogów na Łostowice co 30 minut (1)

      zabrania dwuch składów z linii ktore sie gonia na pusto na Chełm nikt by nie zauwazył

      • 9 4

      • rzeczywiście dwuch ?

        • 2 0

    • Dojedzie w lato

      • 0 0

    • Dokładnie! Takie połączenie jest mega potrzebne!

      • 0 1

  • Na tym wypasionym węźle (2)

    Powinni postawić jakieś kanapy, budki z jedzeniem i kioski z prasą bo węzeł zajmuje hektary wybrukowanej, pustej powierzchni - żeby gdzieś skoczyć po bułkę trzeba zapie..alać kilometry...
    No i po pierwsze: toalety!

    • 24 2

    • wszystko bedzie

      w tym betonowym klocku....

      • 4 2

    • Kioskiem bym nie pogardził, i budą z kawą

      • 7 0

  • Nie sądzilem że przy takiej swiadomosci jak mamy teraz mozna bylo dopuscic do czegos takiego.. (2)

    • 28 2

    • Świadomości..... o jakiej świadomości mówisz?....to jest ciemny lud pisowski ! (1)

      • 2 8

      • W Gdańsku to PO

        • 7 1

  • Wracają tramwaje, wracają autobusy... (2)

    ... jakby jeszcze wywalić stamtąd samochody byłoby idealnie. No może nie idealnie, bo ten betonowy kloc zostaje niestety.

    • 16 9

    • autobusy tam nie mogą wrócić (1)

      skoro nigdy ich tam nie było :)

      • 6 1

      • PKS

        Cały Targ Rakowy i plac 1 Maja autobusami stał.

        • 0 0

  • Kolejne hektary betonu. A gdzie tam jakies drzewa, zielen? No przeciez musi pasowac do bunkra obok.

    • 20 3

  • To wyssie ludzi z Głównego Miasta (5)

    Umrze Główne Miasto tak jak nie żyje już Grunwaldzka we Wrzeszczu

    • 22 9

    • a niby dlaczego miałoby wyssać ???

      Z Długiej? Spod Neptuna i Żurawia? Z Mariackiej? Z Kościoła Mariackiego? Z Dworu Artusa... ? Poza tym trwa odbudowa Wyspy Spichrzów z przyległościami więc ludzie po prostu będą się przemieszczać.

      • 5 4

    • Grunwaldzka żyje (1)

      i ma się doskonale

      • 4 1

      • CSH

        Nie potwierdzam.

        • 0 1

    • Co za brednie ? Główne miasto i galeria beda miały zupełnie inna ofertę ... W galerii sieciówki i fastfoody których nie ma na głównym mieście . A centrum gdanska sie powiększy ... Póz tym sporo,sie buduje tam w okolicy a centrum handlowego nie ma

      • 4 2

    • dokładnie tak

      to było możliwe tylko w budyniogrodzie

      • 1 1

  • (1)

    Niech już więcej nie kombinują przy linii 115.Już teraz linia ta ma tak ,,pokręconą,, trasę sprzyjającą spóźnieniom,że fundowanie jej zajazdu na SKM Śródmieście po drodze do Dworca Głównego spowoduje,że stanie się zupełnie nieatrakcyjna dla pasażerów.Wariant z przystankiem końcowym na SKM Śródmieście też nie jest zbyt przemyślany,bo gdzie niby autobusy miałyby odbywać postoje pomiędzy kursami.Poza tym 115 jest jedyną linią kursującą przez wewnętrzną część Suchanina zapewniającą całodzienne połączenie z dworcem PKP(linii 131 nie liczę,bo kursuje to rzadziej od PKS do Kościerzyny)

    • 15 3

    • 115 też jeździ z częstotliwością bardziej pasującą do PKS, niż do miasta. Przecież kursy 2 razy na godzinę w dni powszednie (!) to kpina. Nie zdziwię się, gdy w ramach "doskonalenia" zlikwidują ta linię.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane