- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (267 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Przy UCK komunikacja i piesi mają priorytet
Kierowcy narzekają na kontrabuspas, który od kilku tygodni funkcjonuje na odcinku między ul. Dębinki i al. Zwycięstwa. Mimo korków zmiana poprawiła dojazd autobusów do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Wpisuje się to w politykę miasta, w myśl której m.in. piesi i komunikacja miejska powinny być priorytetem. Nie oznacza to jednak, że miasto zostawi problem bez rozwiązania. Wprowadzono bowiem korektę sygnalizacji świetlnej, dzięki której ruch stał się bardziej płynny.
W ten sposób pasażerowie dużo szybciej mogli dojechać do największego na Pomorzu szpitala, a z wydzielonego dla autobusów pasa mogą także korzystać karetki pogotowia ratunkowego.
Wcześniej na ul. Smoluchowskiego od ul. Dębinki do al. Zwycięstwa na dwóch pasach obowiązywał ruch jednokierunkowy.
Po wprowadzeniu zmian na jednym z pasów pod prąd w górę ul. Smoluchowskiego jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej, a także pojazdy uprzywilejowane, motocykle, motorowery i taksówki. Na drugim pasie, tak jak dotychczas, odbywa się ruch w stronę al. Zwycięstwa.
Wyznaczenie 270-metrowego buspasa, o który wnioskował Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, pozwoliło na zmianę trasy kursowania autobusów. Z Traktu Konnego skręcają one bezpośrednio w ul. Smoluchowskiego i jadą pod prąd, w górę ulicy.
Omijają w ten sposób zatłoczoną w godzinach szczytu ul. Skłodowskiej-Curie i skrzyżowanie tej ulicy z ul. Dębinki. Bez wątpienia zmiana wpływa na komfort i czas przejazdu pasażerów.
Sęk w tym, że praktycznie nie ma dnia, by do naszej redakcji nie zgłaszali się zniecierpliwieni kierowcy, którzy narzekają na korki po wprowadzonych zmianach. Regularnie informują o tym m.in. w Raporcie z Trójmiasta.
Gigantyczny korek na Smoluchowskiego (20 opinii)
Kierowcy są ważni, ale piesi i komunikacja miejska - ważniejsi
Jak tymczasem słyszymy w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku, zgodnie z przyjętą polityką miasta stosowana jest tzw. odwrócona piramida transportowa.
Oznacza to, że na pierwszym miejscu stawia się pieszych, następnie: rowerzystów, transport zbiorowy, taksówki, carpooling/carsharing, a dopiero na samym końcu - prywatne auta.
- Dlatego też rozwiązania poprawiające funkcjonowanie transportu zbiorowego mają wyższy priorytet niż ruch indywidualny. Możliwe są nawet rozwiązania, które poprawiają funkcjonowanie transportu zbiorowego kosztem ograniczeń dla transportu indywidualnego (np. zabranie jednego pasa ruchu na buspas na ul. Podwale Grodzkie, Podwale Przedmiejskie). Aby zwiększyć niezawodność komunikacji autobusowej i skrócić jej czasy przejazdu, działania mające na celu utworzenie większej liczby buspasów będą kontynuowane - zaznacza Dagmara Szajda z ZTM.
Urzędnicy robią ukłon w stronę kierowców
Nie oznacza to jednak, że miasto zostawi problem korka na Smoluchowskiego bez rozwiązania. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podkreśla, że wprowadzono korekty sygnalizacji świetlnej, co sprawiło, że już sytuacja uległa znacznej poprawie.
- Nadal będziemy obserwować ruch w tym miejscu. Należy wziąć pod uwagę, że zmiany w organizacji ruchu w pierwszym etapie wymagają też ich adaptacji ze strony kierowców - podsumowuje Magdalena Kiljan.
W Gdańsku, wliczając buspas na ul. Smoluchowskiego, wyznaczonych jest w sumie 17 buspasów i pasów autobusowo-tramwajowych o łącznej długości 6305 metrów.
Opinie wybrane
-
2021-11-02 13:16
nie chcę się wymądrzać, ale najczęściej jak ktoś jest chory i musi korzystać z UCK (3)
To sam wybiera transport samochodowy (swój własny lub kogoś z rodzinym nzajomych, albo komercyjny) bo tak w wielu przypadkach jest i wygodniej i bezpieczniej.
- 113 20
-
2021-11-02 13:38
tak (2)
więc powinno być kiss and fly
- 7 0
-
2021-11-02 17:35
Art. 54 - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej - Cenzura jest zakazana
Same dobre pomysły. Szkoda ze przeciw mieszkańcom.
- 0 1
-
2021-11-02 14:37
kiss and fly i buspass
jest, 15 min postoju pod samym szpitalem, przed drzwiami jest za darmo. A buspas to chory pomysł. Autobusy "do góry" może i jadą płynnie (choć nie zawsze bo korek w dół na tak wąskiej drodze często blokuje autobusy) to te, które jadą z drugiej strony mają ogromne opóźnienia, często miedzy 14 a 17 mają problem, żeby dojechać na przystanki dedykowane UCK.
- 10 2
-
2021-11-02 13:25
Pełna zgoda (1)
Natomiast teraz przejazd autobusem w 2 stronę zajmuję 3 razy więcej czasu, więc zmiana na gorszę nawet dla ludzi korzystających z komunikacji. Sumarycznie jadąc tam i z powrotem cały przejazd wyjdzie nam dłużej niż przed tą genialną inwestycją.
- 99 10
-
2021-11-02 14:12
Nie wspominając o tym, że ilekroć jadę do UCK od strony Suchanina autobus jest nabity i wiele osób wysiada w okolicy samego szpitala. Z kolei wracając autobus jedzie pusty, lub co najwyżej w połowie wypełniony. Dla kogo jest ta zmiana?
- 13 3
-
2021-11-02 13:30
Kierowcy zawsze mają pierwszeństwo, (5)
chyba nikt przy zdrowym umyśle, nie będzie tego sprawdzał. Nawet w sferze zamieszkania, jak ma to miejsce na dolnym odcinku starej Myśliwskiej na Morenie od Św. Huberta do Kartuskiej. Droga jest taka wąska, że gdy mijają się 2 śmieciary, trzeba odskoczyć, problem w tym, że nie ma gdzie, bo tam zero pobocza.
- 32 12
-
2021-11-02 15:09
Nie jest to prawda
Kierowcy nie mają w wielu miejscach pierwszeństwa tylko je wymuszają. Kwestia odpowiedniej wysokości kar i personelu do ich egzekwowania. Problem jest wbrew pozorom prosty do rozwiązania.
- 5 1
-
2021-11-02 14:46
gdzie ty widziałeś 2 śmieciarki na raz
chyba w filmach
- 3 4
-
2021-11-02 14:21
Bzdura
Jak się mijają dwie śmieciarki to droga nie jest wąska.
- 4 4
-
2021-11-02 13:36
To swojego rodzaju wyścig zbrojeń (1)
Ludzie nie czują się bezpiecznie na ulicy, więc kupują coraz większe samochody.
- 15 0
-
2021-11-02 17:00
to jest raczej błędny krąg niezrównoważonej polityki komunikacyjnej
warto na YT obejrzeć czeską animację pt. Bludny kruh upadku mesta. Dokładnie opisuje to, co się w Gdańsku dzieje od ponad 30 lat.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.