• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przyczepa przewiezie rowery przez tunel pod Martwą Wisłą

ms
31 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
  • Przyczepa doczepiana do miejskiego autobusu przewiezie 20 rowerów.
  • Przyczepa doczepiana do miejskiego autobusu przewiezie 20 rowerów.
  • Przyczepa doczepiana do miejskiego autobusu przewiezie 20 rowerów.

Nawet 20 rowerów przewiezie jednocześnie przyczepa doczepiana do autobusu linii nr 258, jeżdżącego wahadłowo tunelem pod Martwą Wisłą. Dzięki temu, że w pojeździe zmieści się bezpiecznie osiem rowerów, oznacza to prawdopodobnie koniec kłopotów rowerzystów z przedostaniem się tunelem na drugą stronę rzeki.



Ponieważ z powodu bezpieczeństwa tunel pod Martwą Wisłą jest niedostępny dla rowerów, portal Trojmiasto.pl od wielu lat apelował, by rowerzystom ułatwić pokonanie tej przeprawy autobusem. Miasto zgodziło się na to i po otwarciu tunelu w kwietniu uruchomiło wahadłową linię autobusową, która łączy stadion piłkarski w Letnicy z węzłem Ku Ujściu, znajdującym się po wschodniej stronie Wisły.

Szybko jednak pojawiły się problemy, które także opisywaliśmy już w Trojmiasto.pl.

- Przyjechałem rowerem na przystanek, powiesiłem rower i usiadłem czekając na odjazd. Po chwili przyjechała jeszcze rodzina 4-osobowa z małym dzieckiem i jeszcze dwóch panów, także na rowerze. Kierowca nie ruszył z powodu nadmiaru rowerów w pojeździe. Część osób, która już kupiła bilety, po prostu zrezygnowała z przejazdu - relacjonował pan Krzysztof.
Dwa autobusy Urbino 18, które kursują tunelem pod Martwą Wisłą, mogą przewieźć bezpiecznie osiem rowerów: sześć na wieszakach, dwa na stojąco. Dwa autobusy Urbino 18, które kursują tunelem pod Martwą Wisłą, mogą przewieźć bezpiecznie osiem rowerów: sześć na wieszakach, dwa na stojąco.
Na szczęście tym razem urzędnicy nie uznali, że "nie da się", lecz poszli po rozum do głowy.

Po pierwsze od połowy maja podwoili liczbę kursów autobusu w soboty, niedziele i święta. Linia 258 kursuje odtąd co 20 minut.

Po drugie, pod koniec czerwca autobus linii 258 wyposażony zostanie w przyczepę rowerową, która jednocześnie przewieźć może 20 rowerów. Ma ona 3,5 m długości i 1,9 m szerokości. Zmieszczą się na niej rowery o różnych średnicach kół: zarówno 24-calowe, jak 26" i 28".

Przyczepa jest polskiej produkcji, powstała w firmie Ta-No z Tomaszowa Mazowieckiego. Za ok. 7 tys. zł kupił ją gdański ZKM.

Zobacz szczegóły dotyczące przyczepy kupionej przez ZKM

Dzięki temu w dni powszednie linia 258 będzie mogła dziennie przewieźć ponad 800 rowerów, a we wszystkie soboty, niedziele i święta - gdy jeździ rzadziej - ok. 700.

Przypomnijmy, że linia 258 obsługiwana jest przez autobus Solaris Urbino 12, przystosowany do przewozu większej niż zazwyczaj liczby rowerów. Znajduje się w nim sześć wieszaków, na których można powiesić rower. Dodatkowo w pojeździe można przewieźć dwa rowery na stojąco.
ms

Opinie (424) ponad 10 zablokowanych

  • Wundebar!

    • 0 1

  • Gdzie (1)

    A gdzie rowerzyści właściwie chcą jeździć ?
    Po s7 ? Kto da argument , ze jednak trzeba było wydać ileś baniek na dodatkowy tunel dla rowerzystów .

    • 2 3

    • z jednej stony masz pół gdańska sopot gdynia.......

      z drugiej strony stogi Westerplatte przeróbka dalej sobieszewo

      • 0 0

  • no i wyjaśniła sie przyczyną podwyżek

    • 1 0

  • oddajcie przywaciarzowi prom to będzie brał opłatę i rowery przewoził (2)

    Wszystko jest by mały prom mógł działać.

    • 5 0

    • Prom

      Nie sledzisz na biezaco co sie dzieje wiec glosu nie zabieraj. Prom jest prywatny i miasto doplacalo do jego utrzymania ale teraz kasa sie skonczyla wiec i prom tez.

      • 0 0

    • Przecież prom od lat jest prywatny

      • 0 0

  • Na końcu tunelu postawić policjanta, który będzie pałował niezdyscyplinowanych rowerzystów. (2)

    Na pewno cyklogłupki będą jeździć tunelem mimo zakazu.

    • 3 4

    • na pana to trzeba mieć pieniądze, wygląd i ogładę

      nie masz niczego, gdyński śmieciu

      • 0 1

    • wracaj do gnoju!

      • 0 1

  • rowery (2)

    autobus jest pojazdem do przewożenia ludzi a nie pojazdów bo według przepisów ruchu drogowego rower to pojazd tylko urzędnicy w gdańsku sobie wymyślili przewóz rowerów po drugie dotyczy przyczepy to większość kierowców niema prawa jazdy E do D i w końcu dajcie już spokój z tymi rowerami chciałeś rower to pedałuj a nie chwalisz sie ile kilometrów przejechałeś ale w autobusie czy tramwaju

    • 4 8

    • (1)

      Na lekką przyczepę jednoosiową nie trzeba kat. E

      • 0 0

      • kolejny motobuc co se prawko kupił na rynku zielonym
        i teraz piska, jaki to z niego znawca praw

        ale inny fakt, kazdy rowerzysta wolal by tunelem przejechać na kołach

        dlaczego urzędasy idą z nmi na udry? przecież na dłuższą metę nie mają szans! no nie mają, to prawo to nie widzimisię, każdy nieziobrowski sąd da nam rację...

        • 0 0

  • Tylko w Polsce bezmyslnosc przy realizacji tak kosztownej budowy pomijajac budowe pasa dla rowerzystow?

    • 1 3

  • cieszcie się, że jest w ogóle (1)

    Jak kiedyś przyjechałam na urlop do Gdańska i zasiedziałam na Sobieszewie to postanowiłam wracać autobusem. Byłam w szoku, że mogę zabrać rower do autobusu i jeszcze do tego nie muszę kupować dodatkowego biletu.
    Mówcie co chcecie, ale Gdańsk to miasto z najlepszą infrastrukturą rowerową w Polsce.

    • 5 2

    • Na Sobieszewie

      to mówią ludzie z wioski. Chyba w żadnym innym mieście nie byłaś.

      • 0 0

  • Lol

    Niepodoba sie, to dzwonie i odwoluje akcje z przyczepką. Będziecie zapindalać na około

    • 2 0

  • Tunel/rowery (1)

    Japonczycy jakos sobie z tym radza a tuneli u nich troszke wiecej niz w Gdansku/Polsce no i dluzsze jakby troszke tez maja. Moze jakas wycieczka dla wlodarzy miasta by sie orzydala aby cos podpatrzec, nauczyc sie?

    • 4 1

    • Lol

      Za japonczykami to my jestesmy, że hoho. I to bez zlosliwosci, tak jest po prostu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane