• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przygotowania do budowy przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk Główny

bra
21 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (472)
Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki. Razem z przejściem naziemnym wydłużone zostaną też perony tramwajowe, by ułatwić pasażerom dotarcie na przystanki.

Na przełomie marca i kwietnia gotowy ma być projekt przejścia dla pieszychMapka przy dworcu Gdańsk Główny, uwzględniający niedawne zmiany w prawie budowlanym. Wówczas nic już nie powinno stanąć na przeszkodzie przed wydaniem zgody na budowę. Przetarg ma być ogłoszony w drugiej połowie roku.



Przejście naziemne przy LOT-cie utrudnia przejazd przez centrum?

We wrześniu ub.r. zmieniły się przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych. Zniknął z nich zapis dotyczący minimalnej odległości między przejściami dla pieszych.

Wcześniej wojewoda Dariusz Drelich odmówił wydania zgody na budowę nowego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku, powołując się właśnie na to, że nowe przejście będzie zbyt blisko innego, już istniejącego.

Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu Wojewoda sprzeciwił się budowie przejścia naziemnego przy dworcu

Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m. Wcześniej obowiązujące przepisy mówiły, że na ulicy klasy G, jaką jest Podwale Grodzkie, odległość między przejściami dla pieszych musi wynieść przynajmniej 200 m. A odległość od nowego przejścia do już istniejącego wynosi 185 m.
Przejście przez Podwale Grodzkie powstanie na wysokości ul. Elżbietańskiej. W związku z tym przedłużone zostaną perony tramwajowe, by można było na nie dotrzeć bez konieczności schodzenia pod ziemię. W tym miejscu powstanie też sygnalizacja świetlna.

Miasto jest zdeterminowane do realizacji inwestycji, która jest zapowiadana od lat. Ma ona jednak też przeciwników, głównie kierowców, którzy twierdzą, że dołożenie kolejnych świateł na głównej ulicy przelotowej przez centrum miasta sparaliżuje ruch.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2022 r. otwarte zostało przejście między LOT-em a Forum Gdańsk.

Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte Przejście przy Bramie Wyżynnej już otwarte

Pytanie o to, kiedy nastąpi budowa nowego przejścia przy dworcu, wystosowała do władz miasta, w formie interpelacji, radna Emila Lodzińska.

W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie. W tym miejsc planowane jest powstanie naziemnego przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie.
Ze względu na zmiany prawa budowlanego trwa obecnie aktualizacja dokumentacji projektowej dla powyższego przejścia. Odbiór dokumentacji planowany jest na przełom I i II kwartału [marzec-kwiecień - dop. red.]. Następnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wystąpi o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Przetarg na roboty budowlane planowany jest na drugą połowę 2023 r. - taką odpowiedź przygotował zastępca prezydenta Piotr Grzelak.
To oznacza, że nowe przejście powinno powstać w 2024 r.
bra

Opinie (472) ponad 10 zablokowanych

  • To proste raport C40 KtóreyPOpieraja Powcy to Zabronic jazdy autom spalinowym wmiescie całkowicie za kilka lat (3)

    Do tego zakaz sprzedaży mięsa na rzecz robaków zakaz nabiału lot samolotem raz w roku itp
    Chodzi oto by maksymalnie zniechęcac kierowców do jazdy w Mieście .Wszyscy maja sie tłuc tramwajami i placi za to krocie !

    • 17 9

    • Zestawienie steku bzdur typowe dla Wolaków. (2)

      • 4 6

      • Kilka lat temu też bym to uważał za bzdury (1)

        Ale wystarczy wyjść na ulicę, zobaczyć zwężone ulice, przejścia naziemne obok tuneli i antyzatoki i dodać do tego zakaz aut spalinowych i innych rzeczy.

        Jeśli jakaś bzdura ma ci utrudnić życie to UE i Dulkiewicz dopilnują, by ta bzdura stała się faktem.

        • 5 4

        • taki tekst ma sens jedynie wtedy, gdy myśli się wyłącznie o jeździe samochodem po mieście

          • 1 1

  • zastanawiam się (1)

    czy ktoś kto wymyśla te wszystkie dodatkowe przejścia w tak bezsensownych miejscach gdzie jest już tunel to jest głupi od urodzenia czy ktoś mu/jej za to płaci.....

    • 16 9

    • Jeżeli tobie ktoś płaci za takie bzdury to może i im płacą Seba.

      • 3 4

  • Czy jest przewidziana likwidacja przejść podziemnych ?

    Jaki jest i będzie sens utrzymywania, ponoszenia kosztów ?

    • 4 4

  • (1)

    Zaraz, czyli jakieś 50m od obecnego skrzyżowania przy kościele św Elżbiety powstanie przejście z kolejną sygnalizacją? Czy to jest w ogóle legalne???

    • 8 6

    • Skrzyżowanie tam jest ale

      Przejście już nie. Dla pieszych to różnica. Prawie wszyscy jesteśmy i zmotoryzowani i pieszymi. Damy radę.

      • 3 4

  • Brawo. Oby jak najszybciej. (3)

    Dość już tej kolumny roszczeniowych kierowczyków, którzy urządzili sobie przelotówkę przez samo centrum Gdańska jeżdżąc ze wsi do miasta i z powrotem.
    Dość już trucia i potrącania ludzi i zwierząt. Zostawcie swoje blachocośtam pod swoimi oborami w Żukowie. A do miasta macie PKMkę. Z gdyni to samo. Cała masa kierowców z Gdyni stoi godzinami w korkach i ciągle psioczy. Ciągle czegoś chcą, ciągle chcą więcej asfaltu, szerzej im zrobić, za wąsko, po 20 pasów w jednym kierunku najlepiej, lasy wyciąć, ludzi przesiedlić, a przez Długą i Długi Targ puścić TIRy. Nie ma co komentować tej samochodozy.
    Oby jak najszybciej tych kierowców wywalili gdzieś hen, z dala od ludzi.

    • 8 25

    • Wracaj do lasu

      • 6 3

    • Ahh

      Ojciec chyba za dlugo w lesnej głuszy trzymal

      • 5 1

    • komentarz klasy zero...

      Gdzie Twoja obora, córko leśnika? Czemu ma służyć taki komentarz?

      • 0 0

  • Pamiętam jak dobre kilka lat temu remontowano tu dwie jezdnie. (1)

    Wówczas był odpowiedni czas na wybudowanie np. przejścia podziemnego w tym miejscu.
    Przeoczono ten moment.

    • 4 2

    • teraz dąży się do naprawienia tego błędu

      Czy sam nigdy nie popełniłeś żadnego błędu? nie wierzę.

      • 0 1

  • Gdańsk znowu przeciw mieszkańcom (1)

    za wstrzymywanie ruchu gdańszczanie podziękują w wyborach,jak można bezkarnie korkować to miasto

    • 9 5

    • Na szczęście ty to możesz sobie wybrać co najwyżej burmistrza Kętrzyna

      • 1 5

  • W Warszawie zrobili już przejścia naziemne w kilku miejscach gdzie były tunele (4)

    m.in. na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i al. Jerozolimskich

    • 8 1

    • No i co z tego? (1)

      • 2 3

      • To, że wszystkie miasta tak teraz robią

        Niedawno widziałem to samo we Frankfurcie nad Menem przed Dworcem Głównym.
        Zrobili przejście naziemne obok tunelu, pomimo tego że były tam schody ruchome

        • 5 3

    • Mówisz o tej Warszawie, która jest w C40?

      Trzaskowski pewnie powie że to manipulacja

      • 2 4

    • Warszawa ma sprawną i tanią komunikację

      a u mas bez samochodu ani rusz

      • 1 1

  • Dalszy ciag narzucania mieszkańcom woli polityków mimo protestów -nazywa się to ,,Autokracja " z demokracja nie ma nic wspólneg

    • 7 3

  • Sa owiele pilniejsze roboty do wykonania niż dublowanie prześć dla pieszych !!!!!!! (1)

    Boczne ulice wołaja o pomstę bruki nie remontowane od czasów wolnego miasta czyli okoł130 lat temu mało tego ulice te były projektowane dla ruchu konnego -a teraz jeżdża po nim wywrotki z materiałami budowlanymi . Jedna taka ciężarówka waży tyle co dziesięć wozów ko0nnych z końmi wożnica i ładunkiem razem . Mieszkańcy nie moga się doprosić od ponad 12 lat remontu . Zamiast budowania parkingów wyłacza się pasy ruchu zwężajac jezdnie do jednego pasa również pod bus pasy lub robi się drogi jednokierunkowe powodujac tym korki . Jak np. na ul Smoluchowskiego !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 13 5

    • najciekawsze, że na tym Smoluchowskiego autobusy stoją w większych korkach niż przed zrobieniem buspasa tylko w drugą stronę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane