• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek widmo przy stacji PKM. Są wiaty, nie ma autobusów

Szymon Zięba
25 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Mieszkańcy narzekają, że do PKM Gdańsk Rębiechowo trudno dostać się komunikacją miejską - choć jest infrastruktura.
  • Mieszkańcy narzekają, że do PKM Gdańsk Rębiechowo trudno dostać się komunikacją miejską - choć jest infrastruktura.
  • Mieszkańcy narzekają, że do PKM Gdańsk Rębiechowo trudno dostać się komunikacją miejską - choć jest infrastruktura.

Są wiaty, nie ma autobusów. Infrastruktura przy stacji PKM Gdańsk RębiechowoMapka nie jest wykorzystywana, mimo, że mieszkańcy proszą o wydłużenie trasy autobusu linii 157, który kursuje między Bysewem a Wrzeszczem. Miasto jednak na razie takich planów nie ma.



Jak oceniasz połączenia komunikacji miejskiej do przystanków PKM?

Zatoka autobusowa przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo powstała wraz z całym przystankiem w 2015 r., podobnie jak wszystkie pozostałe przystanki PKM i zlokalizowane przy nich nowe przystanki lub pętle autobusowe (np. na Jasieniu, Kiełpinku, Matarni i Brętowie.).

Dziś jednak próżno szukać autobusów komunikacji miejskiej, które regularnie by się tam zatrzymywały. Zdaniem czytelników, którzy zwrócili się do naszej redakcji z problemem, miasto powinno wydłużyć trasę linii autobusowej 157, kursującej między Bysewem a Wrzeszczem.

- Zarówno mieszkańcy Rębiechowa, Bysewa, jak i wielu pracowników dojeżdżając z Gdyni czy Żukowa miałoby wówczas krótszą drogę dojazdu do pracy z stacji PKM Gdańsk Rębiechowo, a mieszkańcy krótszą drogę dojazdu do Wrzeszcza - bo nie musieliby stać w korku na ul. Nowatorów - zauważa nasza czytelniczka.

Są przystanki, jest zatoka, nikt z nich nie korzysta



Tomasz Konopacki, rzecznik PKM, tłumaczy, że część tzw. infrastruktury towarzyszącej linii PKM (czyli drogi dojazdowe do przystanków oraz parkingi i przystanki/pętle autobusowe), została przez PKM jedynie zaprojektowana (żeby była spójna z infrastrukturą kolejową), a ich realizacja leżała już po stronie Gdańska, w ramach oddzielnego projektu dofinansowanego dla województwa pomorskiego.

- Lokalizacja nowych zatok autobusowych lub pętli przy przystankach PKM była uzgadniania z przedstawicielami Gdańska i ZTM. Wszystkie zostały zaprojektowane i wybudowane zgodnie z wytycznymi miasta i ZTM - jako docelowych użytkowników tej infrastruktury - tłumaczy Konopacki.
Podkreśla też, że z perspektywy PKM, autobusy powinny dowozić jak największą liczbę pasażerów do jak największej liczby przystanków "pekaemek".

SKM Śródmieście: jest węzeł przesiadkowy, nie ma autobusów



Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku wyjaśnia tymczasem, że "przy budowie stacji PKM, realizator zadania wykonał przystanek i wiaty. Z założenia miał on służyć do obsługi komunikacji zbiorowej gminy Żukowo."

  • Niewykorzystywana infrastruktura przy PKM Gdańsk Rębiechowo istnieje od 2015 roku.
  • Mieszkańcy narzekają, że do PKM Gdańsk Rębiechowo trudno dostać się komunikacją miejską - choć jest infrastruktura.
  • Mieszkańcy narzekają, że do PKM Gdańsk Rębiechowo trudno dostać się komunikacją miejską - choć jest infrastruktura.
Dodaje, że do tej pory z infrastruktury korzystały linie podmiejskie - Albatros z Mojusza (linia 816 od 18.02.2016 r do 2.08. 2017 r.) oraz Gryf Kartuzy (linia 810 od 1.01.2020 r. do 30.06.2020 r).

Nie ma planów uruchomienia połączeń autobusowych



- ZTM nie ma w planach uruchomienia połączeń autobusowych, które korzystałby z tego przystanku. Jednakże pozostawiona została w pobliżu rezerwa terenowa, która pozwala na ewentualną realizację pętli, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Należy zaznaczyć, że przebieg tras linii autobusowych zmienia się wraz z potrzebami mieszkańców, prowadzone są również badania natężenia ruchu i obłożenia komunikacji oraz potrzeby węzłów przesiadkowych. Monitorujemy te potrzeby i będziemy wdrażać zmiany na bieżąco - wyjaśnia Sieliwończyk.

Rozkłady ZTM



Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego podkreśla, że dla całego obszaru Kokoszki-Jasień przygotowywana jest zmodyfikowana siatka połączeń. Projekt zmian zostanie przedstawiony radnym i mieszkańcom - w celu konsultacji.

- Z pociągów na trasie PKM na autobusy linii 157 można się przesiąść już teraz na przystanku Matarnia - mówi Gołąb.

Radny i wiceprezydent analizują temat



Nasza czytelniczka sprawą zainteresowała gdańskiego radnego, Łukasza Bejma. Samorządowiec podkreśla, ze analizuje sygnał razem z wiceprezydentem Piotrem Borawskim.

- Mam nadzieje, że władze miasta spróbują testowo przedłużyć kursowanie linii 157 do przystanku Gdańsk Rębiechowo PKM. Badając liczbę pasażerów ustalimy czy takie zapotrzebowanie faktycznie istnieje - mówi Łukasz Bejm.
Na razie jednak - jak podkreśla - to sfera planów i nie wiadomo kiedy takie "próbne wydłużenie" trasy autobusu 157 miałoby dojść do skutku.

Opinie (130) 4 zablokowane

  • Wytłumaczcie mi proszę

    jak to jest z granicami tych miast. Że Gdynia np. udaje, że ma swój teren na Wiczlinie czy dalej, włączając w to lasy pod samo Wejherowo prawie. Gdansk udaje, że wybrzeże zwane wyspą Sobieszewską to jeszxze miasto. Może w tym problem? Udajemy ze jesteśmy duzi, developer mówi - zamieszkaj w Gdyni a lokuje Cię godzinę drogi lub więcej od centrum, za grubą kasę. Dlatego nie liczcie na drogi czy dobrą komunikację.

    • 3 1

  • Bareja by się uśmiał.

    Takie rzeczy to tylko Made in Poland.

    • 3 2

  • Przy lotnisku powinno być darmowe miejsce dla czekających na przylatujących...

    A tak Straż Miejska jeździ pilnuje interesu prywaciarza by nikt nie stał na zakazie postoju, czy zatrzymywania się...

    • 2 0

  • po sa te wiaty?

    - Otóż to. Nikt nie wie po co i nie trzeba się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robia te wiaty? One odpowiadaja żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To sa wiaty na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym wiatami? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to sa wiaty społeczne, w oparciu o sześć instytucji, które sobie zgnija na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
    - Protokół zniszczenia.
    - Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach!

    • 1 0

  • Widmo

    Brętowo jest widmem dla pociągów jadących do Kościerzyny.
    Dlaczego????????

    • 0 0

  • Nie dość że autobusu nie ma do Pkm to jeszcze droga do samej kolejki tragedia, ubity piach i nic więcej a sam przetestowałem dojazd do pracy autem i pkm, auto z Banina plus kolejka i jestesmy w Gdyni w 30-35min a samochodem wiemy jak jest może być 30min a moze i byc półtorej godziny. Wiec uważam ze ta infrastuktura powinna być jak najszybciej rozwinięta. Bo niby ekologia na pierwszym miejscu hahah

    • 0 0

  • Trudno żeby tam autobus dojechał skoro nie ma drogi. Od roku remont ulicy i objazd po drodze gruntowej, raczej bez szans na przejazd autobusu. Trzeba sobie powiedzieć, że ten przystanek PKM jest w szczerym polu i skierowany jest do osób dojeżdżających tam autem.

    • 0 0

  • Prawda jest taka, ze ten przystanek jest mega popularny ale dojazd od roku wola o pomstę do nieba. To co Gmina Zukowo wyprawia w kwestii tej drogi i tremontow w tym rejonie to masakra. Nie wiem czemu Urząd Marszałkowski sie tym nie zainteresował.

    • 2 0

  • Ztm gda

    Jeden wielki bałagan
    Można przecież...ale po co
    Tyle jest miejsc gdzie autobus mógłby dojechać..

    • 0 0

  • dojazd do Banina

    przydałby see autobus łączący Banino,gdzie mieszka coaraz wiecej ludzi, codziennie dojazdzajach do pracy do Gdańska a tym przystankiem PKMki w polu

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane