• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • kasa misiu kasa

    byle do wiosny

    • 2 2

  • a przy dworcu kiedy?

    • 9 1

  • ile Ci radni dostali w łapę od forum starunia?

    • 9 3

  • Tych 8-iu to przygłupy.

    Niech sobie pojadą do Berlina i zobaczą jakie są nowoczesne rozwiązania.
    Ciemnogród.
    Kawałek dalej jest przejście i ok przynajmniej można się przez park przejść, a nie do gów... galerii. po co tam w ogóle leźć ?
    Ja to bym zlikwidował te przejście , a te nowe monstrum wywalał z centrum (takie hokus pokus).

    • 10 3

  • Nazwiska tych radnych, abym uniknął w nadchodzących wyborach

    Pomyłki i nie głosował na nich

    • 14 3

  • Co jeszcze obiecali developerom? Dwie kładki, zakrycie Kanału Raduni, przejście zamiast tunelu i co jeszcze?

    • 8 2

  • Niestety znowu wybraliśmy durni.

    • 7 1

  • Radni 8 walcie się. (2)

    Przejście naziemne jest 100m dalej na Hucisku z naziemnym dostępem do przystanków. Na terenie miasta poruszam się tylko komunikacją miejską i pasażer na wózku to prawdziwa rzadkość.

    • 10 3

    • sam się wal wieśniaku z Pruszcza

      • 0 1

    • rzadkosc bo nigdzie sam nie dojedzie. Wszedzi kłody, W tym problem

      • 1 0

  • Pomysł dobry, tylko mam w związku z tym pytanie

    dlaczego nie wyznaczono takiego przejścia zaraz po zamknięciu tunelu w stronę Targu Siennego i ludzie do dzisiaj uprawiają skoki przez płotki a władze udają że problemu nie ma.
    Szlak prowadzący na przystanek tramwajowy a potem dookoła murku i dalej przej jezdnie w miejscu niewyznaczonym jest już podobno opisywany w przewodnikach dla zagranicznych turystów. ;)

    • 7 1

  • Bzdury (4)

    Bylem ostatnio przez 4 dni w Berlinie, w żadnym miejscu w centrum nie spotkałem podziemnych przejść dla pieszych!!!

    • 4 10

    • No to nie byłeś Podsdamer Platz ? (1)

      Na nowo zbudowane całe centrum i to właśnie nowa inwestycja .
      Poza tym ile linii metra jedzie przez same centrum ?
      odpowiedź : 3 + jeszcze kilka "U" Bahn czyli coś jak nasze SKM.
      Na Podsdamer Pl krzyżują się chyba 3 linie i generalnie w centrum co kawałek są stacje.
      Dzięki czemu ruch naziemny nie jest taki duży, samochodów mało.
      W GD , nie ma metra jakby ktoś nie zauważył i poza linią SKM, którą na szczęście przedłużono do GD. Sródmnieście wszystko idzie górą - tramwaje + autobusy. Generalnie w tym miejscu za duży ruch na przejście.
      No a taki podsdamer PL , to nie tylko schody, ale na prawdę ładnie zaprojektowane centrum, także miło nawet iść sobie z metra przez te wszystkie sklepiki itp, a na górę jak człowiek wyjdzie to tez nie rozjadą , bo właśnie ruch jest mniejszy dzięki metru i różnym obostrzeniom dla samochodów. No ale wpierw trzeba przenieść komunikację pod ziemię żeby robić obostrzenia, a u nas tego nie ma.

      • 1 0

      • znaczy pomyliłem

        "S Bahn , bo U Bjhn , to właśnie metro...

        • 0 0

    • W Moskwie są wszędzie

      • 1 1

    • berlin to ma być wzór do naśladowania

      buhaha

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane