• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radny do drogowców: łatajcie dziury nie tylko dla kierowców

MKo
8 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (155)
Czy dziury w gdańskich drogach powinny być łatane z uwzględnieniem potrzeb nie tylko kierowców, ale też innych użytkowników dróg? Domaga się tego radny Cezary Śpiewak-Dowbór. Czy dziury w gdańskich drogach powinny być łatane z uwzględnieniem potrzeb nie tylko kierowców, ale też innych użytkowników dróg? Domaga się tego radny Cezary Śpiewak-Dowbór.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia? Z takiego założenia wyszedł radny Cezary Śpiewak-Dowbór, przyglądając się efektom przeglądów dróg w Gdańsku. Jego zdaniem inwentaryzacja stanu jezdni powinna odbywać się także z perspektywy rowerzystów, motorowerzystów i motocykli. - Naprawy ubytków w jezdni są wykonywane tak, jakby nie pamiętano o użytkownikach jednośladów - uważa radny i apeluje do władz miasta o zmianę dotychczasowych działań drogowców.



Czyj interes przede wszystkim powinni uwzględniać drogowcy, łatając dziury w drogach?

Na ulicach Trójmiasta trwają jeszcze wiosenne porządki po sezonie zimowym. To m.in. łatanie dziur w drogach, czyszczenie poboczy i chodników z piasku czy malowanie oznakowania poziomego.

Wszystkie działania drogowców poprzedzone są inwentaryzacją stanu dróg, która - jak podkreśla radny Cezary Śpiewak-Dowbór - od lat odbywa się wyłącznie z perspektywy kierowców.

- Wiosenne przeglądy stanu dróg i jakość wykonania napraw ubytków w niektórych miejscach pozwala sądzić na samochodocentryczne nastawienie osób, wykonujących przeglądy dróg lub osób, realizujących naprawy asfaltu - napisał w interpelacji do prezydent Gdańska radny Koalicji Obywatelskiej. - W wielu miejscach dostrzegam osobiście, a też co do wielu miejsc zgłoszenia kierowali do mnie mieszkańcy, że naprawy ubytków asfaltu są wykonywane w takim zakresie, jakby nie pamiętano o użytkownikach jednośladów.


Według radnego, nadszedł czas na zmianę podejścia. Proponuje on prowadzenie przeglądów dróg nie tylko zza kierownicy samochodu, lecz także z rowerów, motorowerów lub małych motocykli.

- Dałoby to szansę na realną zmianę optyki na problemy mieszkańców Gdańska. A finalnie skorzystaliby z tego również kierowcy samochodów, ponieważ jezdnie byłyby staranniej naprawiane - uważa radny.
Odpowiedź na interpelację poznamy jeszcze w pierwszej połowie maja.

Garaże w Trójmieście na sprzedaż. Od 50 tys. zł



Garaże w Trójmieście do 50 tys. zł



Garaże w Trójmieście do 100 tys. zł



Garaże w Trójmieście za ponad 100 tys. zł

MKo

Miejsca

Opinie (155) 5 zablokowanych

  • i**ota,drogi w tym mieście jak zarządzanie to Bangladesz

    • 9 0

  • Byle jak (2)

    Prawda jest taka, że naprawiaja byle jak. Wycinają kawałek i walą kleksy zamiast cały spękany pas wyciąć i wyrównać do istniejacej nawierzchni! Tylko te większe dziury naprawiaja a na tym samym odcinku zostawiają mniejsze ubytki, czasem myślę że płacone maja od przejechanych km.

    • 92 6

    • Raczej dbają o to żeby ciągle była robota oni doskonale wiedzą że pozostawiona spękania i mniejsze ubytki zamienia się w mega dziury to tylko kwestia natężenia ruchu drogowego warunków atmosferycznych itd po co zrobić należycie jak można co rok po kawałku

      • 11 1

    • Gdy wytną cały pas: "Co oni robią, powinni naprawiać w nocy, w weekendy, a w każdym razie w innym terminie, niż ten, w którym robią i łatać tylko ubytki, bo tamują ruch!". Podpisano, Malinowy nos. Tak by to wyglądało, gdyby na wiosnę każda ulica była rozkopana w celu kompleksowej naprawy. Zejdźmy na ziemię.

      • 5 3

  • ma rację (10)

    Nie znam tego radnego ale ma zdecydowanie rację. Jednoślady a w szczególności motory (z uwagi na większe prędkości - takie jak samochody) są szczególnie narażone na wszelkie wady dróg.

    • 39 52

    • Schab (4)

      Masz rację ,że motory są bardziej narażone .Natomiast chyba nie zauważyłeś ,że motocykliści i kierowcy samochodów płacą podatki ,płacą za parkowanie i gdzie są te pieniadze?
      Przecież Pan radny Cezary jest współrzadzacym miastem .

      • 9 10

      • (2)

        doczytaj sobie gdzie te podatki trafiają, bo na pewno nie do kasy samorządu :)

        • 10 1

        • Proponuję natychmiastową sprzedaż wszystkich limuzyn służbowych radnych i prezydentów miasta Gdańska.

          Przesiadka na służbowe rowery przybliżą ich do problemów które sygnalizuje pan Śpiewak- Dowbór.
          A zaoszczędzone pieniądze mogą zasilić fundusz remontów dróg rowerowych.

          • 1 1

        • Dlatego samorząd dbając o jakość dróg rowerowych powinien powołać specjalny fundusz naprawy dróg rowerowych.

          Fundusz ten winien być zasilany z opłat pobieranych od użytkowników rowerów.
          Skoro państwo pobiera opłaty od kierowców za korzystanie z dróg w Polsce i z tego finasuje budowy i remonty dróg dla samochodów. To samorząd powinien również zatroszczyć się o rowerzystów i nałożyć na nich dodatkowe opłaty na drogi z których korzystają wyłącznie rowerzyści. Niech każdy płaci za drogi z których korzysta.

          • 1 1

      • Te pieniądze trafiają do rządu, teoretycznie na autostrady i drogi krajowe

        • 2 1

    • (1)

      "z uwagi na większe prędkości" ? O czym ty piszesz? Jednoślad ma obowiązek poruszać się w obszarze zabudowanym z prędkością jak inni uczestnicy ruchu drogowego - 50km/h. Chyba, że gdzieś ten limit jest podniesiony.

      • 32 5

      • "z uwagi na większe prędkości - takie jak samochody" czytamy do końca, większe prędkości niż inne jednoślady, a takie same jak samochody

        • 12 0

    • idom wybory

      to tak dziala ten radny

      • 7 1

    • Większość napraw jest robione w mieście,to jakie większe prędkości motorôw??50 obowiązuje wszystkich!!Chyba że jest podniesienie szybkości!!

      • 7 2

    • w Paliwie zawarty jest podatek na drogi. wiec .. kto wiecej tankuje ten wiecej placi podatkow.

      • 0 2

  • Gdansk ma szczęście, ze nie ma MTM

    Jak nie wierzycie, zapraszam na przejażdżkę Wielkopolska, chwaszczyńska oraz Witominem

    • 3 1

  • Nie do końca rozumiem bóle Pana radnego (1)

    Poruszony problem należy traktować jako klasyczne bicie piany. Drogi, jeśli w ogóle są łatane, to z myślą nie tylko przeciętnych kierowcach, ale również z myślą o służbach, komunikacji miejskiej, karetkach, straży pożarnej, zaopatrzeniu, tak by pan radny mógł coś od czasu do czasu zakupić w Biedronce czy innej Żabce. Również z myślą o rowerzystach. Jednak nie będzie odkryciem Ameryki stwierdzenie, że rowerzyści w dalszym ciągu stanowią ułamek procenta w ogólnie pojmowanej grupie użytkowników dróg. Tak, inwentaryzacje przeprowadza się z punktu widzenia kierowców. Ale rowerzystom nikt nie zabrania zgłaszać swoich uwag odnośnie stanu dróg. Czy zostaną wysłuchani? Cóż, to już inny temat. Jedno jest pewne. Wszystko to, co zostanie zrobione, jest w pełni do wykorzystania przez rowerzystów. Pozostaje sobie tylko życzyć, żeby chcieli korzystać ze zrozumieniem z odmalowywanego oznaczenia na drogach, bo z tym jest dość słabo.

    • 11 4

    • Ogólnie racja, ale tzw. kierowcy nie są jakimiś geniuszami
      Statystycznie, czy tam na chłopski rozum, w każdej grupie masz d**ili, w obecnych czasach lepiej zakładać, ze większość to idioci.
      Tak jest i tak jest bezpieczniej.
      Ps. Jeżdżę samochodem, rowerem

      • 0 0

  • plecenie takich banialuków nie przystoi szefowi PO w radzie miasta

    niech Pan radny sypnie kasą to załatają wszystkie dziury, nawet te które wg niego drogowcy "specjalnie" pozostawiają jako zasadzki na rowerzystów.

    • 10 2

  • nastepny odjechal. nie wspomnial o rolkarzach ,deskorolkarzach itd.

    • 6 3

  • Radni do łopaty, a nie tylko na cudzych plecach się lansują.

    • 9 0

  • Dziury jak dziury, ale zawsze w polskich drogach dziwią studzienki.

    Albo wystają, albo są za nisko, rzadko która jest równo z nawierzchnia.
    Jeżdżę samochodem po całej prawie Europie, ale ten problem występuje chyba tylko w Polsce i zapewne na wschód od nas, ale byłem tylko w kierunku Litwa, Łotwa, Estonia i tam też studzienki mieli w porządku.
    Dziwne.

    • 11 0

  • Co się dzieje z tym trójmiastem ?

    Artykuł jakiś krótki i dziwny :) wygląda na promocję radnego. Radny powinien zapłacić za artykuł sponsorowany. Nazwisko dziennikarza powinno być jawne a nie inicjały.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane