• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radny ws. Piramowicza: pozwólmy jechać elektrykom i hybrydom pod prąd

Maciej Korolczuk
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (367)
Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych. Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Wraca temat odwróconego kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. Radny Wojciech Błaszkowski z klubu Wszystko dla Gdańska proponuje, by umożliwić na nią wjazd z al. Hallera pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Obecnie ulicą można poruszać się jedynie od strony al. Zwycięstwa.



Auta elektryczne i hybrydy powinny móc jeździć pod prąd na Piramowicza?

To już kolejna inicjatywa radnego WdG w sprawie zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza.

Rok temu Błaszkowski apelował do władz Gdańska i drogowców o odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. KonarskiegoMapka, by kierowcy, jadący w kierunku al. Zwycięstwa i tkwiący w korkach na al. Hallera, mogli zjechać w Konarskiego i pojechać dalej w kierunku Wrzeszcza.

Ubiegłoroczna próba zmian wokół Piramowicza była jednak nieudana. Urzędnicy tłumaczyli bowiem, że ul. Konarskiego nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Zezwolić na jazdę pod prąd elektrykom i hybrydom



Teraz radny znów wraca do tematu. Tym razem jednak proponuje, by kierowcy znów mogli z al. Hallera wjechać w ul. Piramowicza. Ale nie wszyscy.

- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice - Konarskiego i Piramowicza - są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera, powoduje, iż na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki - tłumaczy Wojciech Błaszkowski. - Jest to spowodowane faktem bardzo niebezpiecznego wyjazdu z ulic Konarskiego i Piramowicza w al. Zwycięstwa. Umożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom z al. Hallera w ulicę Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena mógłby z kolei doprowadzić do niebezpiecznego zagęszczenia ruchu na ul. Uphagena. Proponuje się zatem umożliwienie wjazdu z al. Hallera w ul. Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Doprowadziłoby to do częściowego odciążenia al. Hallera, ale też nie obciążyłoby znacznie ul. Uphagena - uważa radny.

Interpelacja w tej sprawie trafiła już do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Odpowiedź mamy poznać najpóźniej na początku kwietnia.

Ruch na Piramowicza niewielki, duże korki na Hallera



Przypomnijmy. Ruch na Piramowicza odwrócono w wakacje 2020 r. Zmianę kierunku (z relacji al. Hallera - al. Zwycięstwa na al. Zwycięstwa - al. Hallera) urzędnicy tłumaczyli względami bezpieczeństwa pieszych i przede wszystkich rowerzystów.

Ze względu na ograniczoną widoczność na wyjeździe z Piramowicza na al. Zwycięstwa dochodziło tam do groźnych kolizji i wypadków.

Po odwróceniu kierunku jazdy ruch na Piramowicza zmalał niemal do zera, zwiększyły się za to korki na al. Hallera, z której kierowcy nie mogli już skrótem przedostać się w kierunku skrzyżowania Miszewskiego i Do Studzienki.


wideo archiwalne

Opinie (367) 10 zablokowanych

  • Kononowicz to przy tym gościu jakiś tytan intelektu

    • 11 0

  • To tylko mądry inaczej mógł to wymysleć! (1)

    • 7 0

    • Boże chroń Polskę przed Peło i słupami z Berlina

      • 2 0

  • Gdańsk zasługuje na takie pomysły.

    • 5 0

  • Festiwal na głupotę roku rozpoczęty.

    Jak potrąci rowerzystę np. Mercedes Sprinter w dieslu to jest tragedia na drodze. A ten sam Mercedes Sprinter, ale w wersji elektrycznej, który jest cięższy o kilkaset kg ze względu na akumulatory co ma zrobić? Rozpaść się na kawałki i rowerzysta z kolizji wychodzi bez zadrapania?

    • 2 0

  • (1)

    ponoc w Czechach chcą wprowadzić ruch lewostronny, początkowoi tylko dla ciężarówek

    • 1 0

    • Ja bym proponował zaczynać od czołgów.

      • 0 0

  • Proszę Szanowną Redakcję o przeniesienie tego artykułu do kategorii "Zdrowie psychiczne ". (1)

    Niestety Pan Błaszkowski powinien konsultować swoje wypowiedzi że specjalistą z wiadomej poradni. Z drugiej strony nie trzeba takiej radosnej twórczości publikować...

    • 7 0

    • Nie publikować!? Wiesz ile takich spraw by forsowali za naszymi, mieszkańców, plecami?

      Mamy przynajmniej wgląd w to jak zaburzone osoby przyklepują uchwały.

      • 0 0

  • Przyczyną korków (1)

    jest nadmiar samochodów.

    Infrastruktura jest niedopasowana do takiego potoku pojazdów.

    Przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu to proszenie się o zwiększenie zdarzeń drogowych, a tym samym zmniejszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W imię czego? Zwiększenia przepustowości?

    Obecna organizacja ruchu nie jest winna korków, bo gdyby chociaż część osób przesiadła się do zbiorkomu, na rowery albo nawet na carpooling, to korki zmniejszyłyby się od razu.

    A dlaczego wciąż tyle jest krzyku o poprawę dla pojedynczych samochodów? Czemu z takim samym animuszem nie prosicie, żeby Miasto poprawiało funkcjonowanie zbiorkomu? Jakby tramwaje na Hallera w godzinach szczytu jeździłyby co 2-3 minuty, to dalej byście kwilili za samochodami? Dlaczego o to nie prosicie?

    • 8 0

    • Bo prędzej zmienią

      kierunek na Piramowicza niż tramwaje będą jeździły z większą częstotliwością

      • 0 2

  • Ja mam 3 litrowe Ducato w dieslu i...

    do tego elektryczny silnik do wycieraczek. Będę mógł wjechać pod ten prund? O siłownikach w centralnym zamku nawet nie wspomnę, bo to chyba za dużo by było tej elektryki i ekologii.

    • 4 0

  • Mocny kandydat do tytułu "Dzbana Roku " miesięcznika "Glina i Garncarstwo".

    • 5 0

  • 1 kwietnia ?

    Przypominam, że Prima aprilis jest w sobotę. Trochę się pospieszyliscie z tym artykułem.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane