• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radny ws. Piramowicza: pozwólmy jechać elektrykom i hybrydom pod prąd

Maciej Korolczuk
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (367)
Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych. Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Wraca temat odwróconego kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. Radny Wojciech Błaszkowski z klubu Wszystko dla Gdańska proponuje, by umożliwić na nią wjazd z al. Hallera pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Obecnie ulicą można poruszać się jedynie od strony al. Zwycięstwa.



Auta elektryczne i hybrydy powinny móc jeździć pod prąd na Piramowicza?

To już kolejna inicjatywa radnego WdG w sprawie zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza.

Rok temu Błaszkowski apelował do władz Gdańska i drogowców o odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. KonarskiegoMapka, by kierowcy, jadący w kierunku al. Zwycięstwa i tkwiący w korkach na al. Hallera, mogli zjechać w Konarskiego i pojechać dalej w kierunku Wrzeszcza.

Ubiegłoroczna próba zmian wokół Piramowicza była jednak nieudana. Urzędnicy tłumaczyli bowiem, że ul. Konarskiego nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Zezwolić na jazdę pod prąd elektrykom i hybrydom



Teraz radny znów wraca do tematu. Tym razem jednak proponuje, by kierowcy znów mogli z al. Hallera wjechać w ul. Piramowicza. Ale nie wszyscy.

- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice - Konarskiego i Piramowicza - są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera, powoduje, iż na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki - tłumaczy Wojciech Błaszkowski. - Jest to spowodowane faktem bardzo niebezpiecznego wyjazdu z ulic Konarskiego i Piramowicza w al. Zwycięstwa. Umożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom z al. Hallera w ulicę Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena mógłby z kolei doprowadzić do niebezpiecznego zagęszczenia ruchu na ul. Uphagena. Proponuje się zatem umożliwienie wjazdu z al. Hallera w ul. Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Doprowadziłoby to do częściowego odciążenia al. Hallera, ale też nie obciążyłoby znacznie ul. Uphagena - uważa radny.

Interpelacja w tej sprawie trafiła już do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Odpowiedź mamy poznać najpóźniej na początku kwietnia.

Ruch na Piramowicza niewielki, duże korki na Hallera



Przypomnijmy. Ruch na Piramowicza odwrócono w wakacje 2020 r. Zmianę kierunku (z relacji al. Hallera - al. Zwycięstwa na al. Zwycięstwa - al. Hallera) urzędnicy tłumaczyli względami bezpieczeństwa pieszych i przede wszystkich rowerzystów.

Ze względu na ograniczoną widoczność na wyjeździe z Piramowicza na al. Zwycięstwa dochodziło tam do groźnych kolizji i wypadków.

Po odwróceniu kierunku jazdy ruch na Piramowicza zmalał niemal do zera, zwiększyły się za to korki na al. Hallera, z której kierowcy nie mogli już skrótem przedostać się w kierunku skrzyżowania Miszewskiego i Do Studzienki.


wideo archiwalne

Opinie (367) 10 zablokowanych

  • Totalna głupota.

    • 4 0

  • W ramach promowania elektryków proponuję zezwolić im na jazdę po chodnikach...
    Tylko czekać aż pan Łucyk wdroży ten pomysł w Gdyni

    • 5 0

  • Odwrotnie (1)

    Umożliwić wjazd pod prąd ale samochodom spalinowym. Wiadomo, że stojąc w korku generują spaliny. Jak będą mogły pojechać Piramowicza to wygenerują mniej spalin i będzie ekologicznie. Samochody hybrydowe i elektryczne generują mniej spalin więc mogą postać w korku. Co na to radny?

    • 3 1

    • Twoje troska o środowisko rozczula. Proponuję pójść dalej i pozwolić spalinowym jeździć po chodnikach i trawnikach, dzięki czemu będą jeszcze krócej stały w korkach i jeszcze mniej spalin wygenerują.

      • 0 1

  • Chyba radny ma elektryka :D

    Bez sensu pomysł jeśli już to można dopuścić dla mieszkańców czy coś, ale niby czemu dla elektryków?

    • 3 0

  • Wyjaśnienie dlaczego tylko hybrydy i elektryki

    Według oświadczenia majątkowego za 2022 rok radny Wojciech Błaszkowski jest właścicielem Toyoty Prius. Dziękuję za uwagę.

    • 6 0

  • Ciekawe kto w Wszystko dla Gdańska ma takie auto?

    • 3 0

  • Łojezus... ale pacjent...
    Może pozwólmy jechać pod prąd autom na prąd również na drogach ekspresowych ale tylko wtedy gdy kierowca jest leworęczny i w zeszłą sobotę dwa razy podniósł papierek z ulicy i wrzucił do kosza dzięki czemu nabył status zasłużonego.

    Chłop powinien pomyśleć nad sobą bo to chyba ostatnia szansa, jeżeli on tak na poważnie.

    • 4 0

  • wyborcy,czy tego typu radny jest wam potrzebny?

    pamiętajcie o nim przy najbliższych wyborach.

    • 5 0

  • Ciekawe

    Czyżby radny mieszkał w tej okolicy i posiadał auto elektryczne/hybrydowe ?

    • 4 0

  • Co bierze ten radny?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane